Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Quattro

Jeg får som regel time på møller bil skøyen i løpet av en uke eller to....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

VigdisA

1. Jeg har ladeport som kun kan åpnes fra skjermen.
- Sannsynligvis utløserknappen på ladekabelen som er gåen. Vår er også slik - det kommer ny kabel til alle etterhvert, da blir nok dette OK igjen.

7. Nesten hver gang jeg starter om morgenen, kommer det en melding om at re-generering er koblet ut.
- Er helt normalt, og er slik det skal være - må få batteriet opp i "arbeidstemperatur" først

8. Jeg har bare hatt bilen i litt over 1 uke, men allerede opplevd at jeg har et spøkelse i baksetet som ikke bruker bilbelte.
- Har du en barnestol som står der? PC-veske? Er ikke rare vekten som skal til før sensorene tror det sitter noen der uten belte. Noen ganger når passasjerer lener seg inn mot midten, kan den midtre sensoren slå ut. Jeg pleier å sette på beltet når minsten ikke sitter i stolen sin for å unngå plingingen.

Dugg bør du nok få fikset, men det er nok rett at det er 1-2 mnd venting på service som ikke haster ja. Det selges nok litt for mange biler enda  ;D

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

ebbrey

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:42
Hei alle!
Jeg er helt ny her, (mitt første innlegg,) og har kjøpt en brukt P85+.
Her er de feil jeg (foreløpig) har funnet med MIN Tesla:

1. Jeg har ladeport som kun kan åpnes fra skjermen.
2. Jeg har kondens i begge baklykter.
3. Jeg har kondens i begge frontlykter.
4. Hver gang jeg skal lade, så lyser det ikke blått, men rødt ved ladeporten.
(men det skifter til blinkende grønt i løpet av et sekund eller to.)
5. Jeg har/får mye skitt på dørtersklene ved fordørene.
(det legger seg til dels mye skitt akkurat der buksebenet ligger et kort sekund oppå dørterskelen i det jeg setter meg inn, skitten synes ikke før døren er åpnet.)
6. Jeg har rustne skruehoder i underkant av bakluken.
7. Nesten hver gang jeg starter om morgenen, kommer det en melding om at re-generering er koblet ut.
Etter et minutt eller så, kommer ny melding, om at batteriet varmes opp for bedre ytelse.
Etter ca. 20 - 25 minutter forsvinner begge meldinger, og alt ser ut til å virke som det skal igjen.
8. Jeg har bare hatt bilen i litt over 1 uke, men allerede opplevd at jeg har et spøkelse i baksetet som ikke bruker bilbelte.  (Det plinger i skjermen, og kommer en melding om at noen i baksetet ikke har tatt på bilbeltet, men jeg ser ikke at det sitter noen der, og jeg mener jeg er helt alene i bilen.)

Når det gjelder ladeport og kondensproblemene, så var jeg innom Tesla Skøyen på tirsdag, og meldte feil.
Fikk da beskjed om at jeg skulle få time for service den 24.4.14.
(Altså om litt over 2 måneder.)

Har jeg blitt lurt?
Eller er disse feilene vanlige på Tesla?
Og er det vanlig at det tar så lang tid å få fixet noe?



1.Dette problemet har jeg med UMC hvis det lyser rødt på ladeporten.
2.3. hadde mye kondens i starten, nå har jeg ikke lagt merke til det på en stund, men er sikkert der uten at jeg tenker over det.
4. Lyser det rødt når du kobler fra?
5. dette er vel ikke uvanlig, kommer inn under dørkanten. Trikset her er å spyle en vei når du vasker så får du bort det meste
6. ser ut som tesla har brukt litt skruer og holdere som ruster. Har det samme på min bil
7. dette er normalt

Sist jeg bestillte service var det ca 1 mnd frem i tid også. Nå er det flere biler og ikke noen flere service sentre som er åpne enda..
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

stiantveitofficial

Sitat fra: orjan på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:57
Punkt 7 er vel strengt tatt slik det fungerer og ikke en feil. Batteriet er for kaldt og må varmes opp før regen kan fungere skikkelig.

Helt korrekt. På sommeren vil det fungere bedre, eller raskere.
Det handler om driftstemperatur.
Feilmeldig på dekktrykk er også helt vanlig, den må en bare kalibrere i forhold til de dekkene en har satt på, så slipper en den meldingen. Kjører man uten sensor vil melding stå der hele tiden, så sensor er et must.

2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Chlangum

Beklager, jeg orker ikke å lese gjennom hele denne tråden så dere får arrestere meg hvis dette allerede er nevnt. 

Under de to siste besøkene på "superchargers" fra helgens langtur hvor jeg var innom Aurland, Gol, Cinderella og Lyngdal har jeg merket meg en betydlig økning i støy fra en eller annen vifte som aktiveres under superlading. Den er skikkelig durrende og man kan kjenne vibrasjoner i hele bilen når den går for fullt.

Min tekniske innsikt sier meg at viften er ute av balanse eller på gammelnorsk "kast i vifta"
Jeg har vært innom SC'ere ca 6 ganger før det og ikke merket meg denne ulyden.

Skal uansett få Tesla til å undersøke men undres på om flere har merket seg dette?

CL
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Har også merket dette ved en anledning. Denne gangen ladet jeg fra forholdsvis lav soc, og det ble vel behov for kjøling slik at en eller annen kjølekompressor startet. Det ristet i hele bilen, men fra utsiden hørte man kun ac viftene. Det var faktisk såpass kraftig at jeg vurderte å avbryte ladingen.

Har meldt det inn til Tesla, som ser på det ved neste besøk.

Chlangum

Hørte det ganske tydelig utenifra også. Viften er tydeligvis framme i "grillen" da det er der lyden kommer ifra.

Holdt også på å avbryte lading men siden jeg ikke fikk noe feilmelding og at viften tydeligvis gikk ennå og kjølte med sin hensikt lot jeg det stå til. Hadde viften derimot brått stoppet kunne det tydet på at den har skjært seg og jeg hadde vært mer bekymret. Heldigvis skjedde ikke det.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Dette er vel kanskje ikke mangel eller feil, men lurer på om det er flere som er plaget av att det overhode ikke kommer varmluft ned på beina på førersiden. Bare et snev av pust, mens det er betydelig mere på passasjersiden. Luft er stillt ned mot beina, kjører BARE med "range mode" OFF
Innspill???

OleJA

Sitat fra: Øggen på mandag 24. februar 2014, klokken 17:20
Dette er vel kanskje ikke mangel eller feil, men lurer på om det er flere som er plaget av att det overhode ikke kommer varmluft ned på beina på førersiden. Bare et snev av pust, mens det er betydelig mere på passasjersiden. Luft er stillt ned mot beina, kjører BARE med "range mode" OFF
Innspill???
Er ikke plaget med veldig varme føtter jeg heller. Spesielt når resten av kupeen har nådd normaltemperatur, og AC 'girer ned' så blir det kaldt på beina.
Mistenker at det kan ha litt sammenheng med at det trekker fra døra. Særlig fra det lille sidevinduet, men føles som det kommer litt luft inn overalt. Skal ha bilen inn for å fikse dette om et par uker, og håper det hjelper.

Øggen

Sitat fra: OleJA på mandag 24. februar 2014, klokken 19:26
Sitat fra: Øggen på mandag 24. februar 2014, klokken 17:20
Dette er vel kanskje ikke mangel eller feil, men lurer på om det er flere som er plaget av att det overhode ikke kommer varmluft ned på beina på førersiden. Bare et snev av pust, mens det er betydelig mere på passasjersiden. Luft er stillt ned mot beina, kjører BARE med "range mode" OFF
Innspill???
Er ikke plaget med veldig varme føtter jeg heller. Spesielt når resten av kupeen har nådd normaltemperatur, og AC 'girer ned' så blir det kaldt på beina.
Mistenker at det kan ha litt sammenheng med at det trekker fra døra. Særlig fra det lille sidevinduet, men føles som det kommer litt luft inn overalt. Skal ha bilen inn for å fikse dette om et par uker, og håper det hjelper.

Venter på rapport jeg da :-)

Bjørn

Sitat fra: Øggen på mandag 24. februar 2014, klokken 17:20
Dette er vel kanskje ikke mangel eller feil, men lurer på om det er flere som er plaget av att det overhode ikke kommer varmluft ned på beina på førersiden. Bare et snev av pust, mens det er betydelig mere på passasjersiden. Luft er stillt ned mot beina, kjører BARE med "range mode" OFF
Innspill???

Det jeg har merket meg er at når alt står i auto, så er "fotluften" pre satt.. men, det siver ut litt overalt.. Så hvis jeg slår av fotluft, og så setter den på igjen.. så "auto" går av, kommer all luft på føttene, og kun der.. Da blåser det ikke så verst.. legger man til en funksjon til feks vindu så faller trykket betraktelig, og man må kompensere m mere viftehastighet.. :)

#356
Sitat fra: Bjørn på mandag 24. februar 2014, klokken 20:20
Sitat fra: Øggen på mandag 24. februar 2014, klokken 17:20
Dette er vel kanskje ikke mangel eller feil, men lurer på om det er flere som er plaget av att det overhode ikke kommer varmluft ned på beina på førersiden. Bare et snev av pust, mens det er betydelig mere på passasjersiden. Luft er stillt ned mot beina, kjører BARE med "range mode" OFF
Innspill???

Det jeg har merket meg er at når alt står i auto, så er "fotluften" pre satt.. men, det siver ut litt overalt.. Så hvis jeg slår av fotluft, og så setter den på igjen.. så "auto" går av, kommer all luft på føttene, og kun der.. Da blåser det ikke så verst.. legger man til en funksjon til feks vindu så faller trykket betraktelig, og man må kompensere m mere viftehastighet.. :)

Takk for tips. Skal prøve på neste kjøretur...... hmmmmmmm, klare vel ikke å holde meg lenger enn ca 20 min. Litt "fersk" enda  ;D

Edit: Funker ikke. Får Tesla til å se på det.

Maartensommer

Jeg la nettopp merke til at karbondekoret til ventre for skjermen hadde "løsnet" fra alu rammen som går rundt skjermen.  Det medførte i at karbonet "bulet" ut og det har blitt en bulk i den horisontale alurammen der alurammen som går som går rundt skjermen treffer den horisontale alurammen. 

Noen andre som har opplevd lignende? 

Muffinman

Det er ihvertfall ei glipe mellom karbon og list på venstre side av skjermen hos meg. Skal sjekke grundigere.

Maartensommer

Jeg har siden torsdag fått "Parking assistant disabled - contact Tesla Service".

Det er ikke snø her, jeg har vasket bilen for å være sikker på at sensorene er rene, restartet touch skjerm og kjørt "power off".  Ingenting hjelper. 

Noen som har andre tips for å fikse dette?

PS: Tesla er informert, men hadde ingen andre løsninger enn å ta den inn på Skøyen for sjekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA