Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på fredag 20. april 2018, klokken 19:18
Tips: Kle av grillen foran høyttaleren (den er bare klipset, bruk en kniv eller plastikkgjenstand og jekk den av). Det kan skjule seg interessante ting bakom. Trust me


Tell me more, tell me more...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

TeslaSvein63

Soltaket vil ikke åpne seg helt lengre. Virker som det kiler seg før det går helt opp. Motoren blir veldig anstrengt. Gikk heldigvis igjen. Har hatt problemer med soltaket og pakningene hele tiden i tillegg til alt det andre. Det blir vist ingen ordning på dette. Hva kan man gjøre? Har jo prøvd det meste. Tidligere mailer med omgjøring av kjøp, ble ikke besvart.

MyMuffin

Har den siste måneden hatt en ubrukelig handsfree i min model S. Alle samtaler starter og fungerer knirkefritt frem til ca 1-2min ut i samtalen, da hopper bluetoothen av og samtalen går videre på tlf.

Noen andre som opplever dette?
Har android tlf.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

TeslaSvein63

Hvor langt har deres bil godt? Skjedde min også etter ca 50k

arv

Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 30. april 2018, klokken 15:43
Hvor langt har deres bil godt? Skjedde min også etter ca 50k
Kun 12 Volt batteri byttet 80000km


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Muffinman

Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 30. april 2018, klokken 15:43
Hvor langt har deres bil godt? Skjedde min også etter ca 50k
Virker som svært mange av disse tidlige 85`ene må ha reparasjon/bytte av hovedbatteriet. Selv er jeg veldig spent med en 4,5 år gammel bil som er rullet snart 140k og fremdeles har originalt, ureparert batteri og hovedkontaktor. Vil jo ikke at samboer skal få stopp sammen med lillejenta midt på vinteren for eksempel, så det ville vært greit å vite noe om vår bil er "trygg" eller om det skjer tilfeldig.

Tuxedo

Hadde samme problemet for to år siden. Men hadde nok strøm på batteriet til å komme meg til Rud på egenhånd. Der byttet de til lånebatteri i løpet av en time.

HelectriC

Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 30. april 2018, klokken 00:47
Soltaket vil ikke åpne seg helt lengre. Virker som det kiler seg før det går helt opp. Motoren blir veldig anstrengt. Gikk heldigvis igjen. Har hatt problemer med soltaket og pakningene hele tiden i tillegg til alt det andre. Det blir vist ingen ordning på dette. Hva kan man gjøre? Har jo prøvd det meste. Tidligere mailer med omgjøring av kjøp, ble ikke besvart.

Jeg hadde samme problem med gamle bilen min. Tesla skiftet hele taket inkl motor og wire i A-stolpen og alt.
ioniq 5

Olee

Opplever en høy "klinkelyd" når jeg setter bilen i revers mens bilen fortsatt triller sakte fremover. Tror lyden kommer akkurat i det bilen går fra ingen bevegelse til å bevege seg bakover. Merker det omtrent hver gang jeg rygger inn på parkeringsplassen i garasjen. Noen som vet om dette er normalt, eller er det bare jeg som bør legge om vanene mine?

Muffinman

Slakk i drivknute, splines eller i driveunit muligens? Hva slags bil?

Olee

Det skulle jeg også skrive ja :P Det er en TMS85 fra august 14. Fikk ny DU på 35kkm. Bilen passerer snart 100kkm.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. april 2018, klokken 18:21
Virker som svært mange av disse tidlige 85`ene må ha reparasjon/bytte av hovedbatteriet. S

Min 85D fra mars 2015 måtte bytte etter 102.000 km. Stod da på Kokstad for rep av dørhåndtak, da jeg skulle hente den var den helt død. Etter en Tesla-reset (tekniker tok ut og inn en sikring), var det liv i den, men hadde flatt hovedbatteri, men det var strøm på det da de kjørte den ut dagen før. Etter litt sjekk i logg, var dommen at batteri måtte overhales, og de satte inn lånebatteri så snart de fikk tak i et.

Bilen er solgt nå, og kjøper opplevde dette som positivt, at bilen ville få nytt/overhalt batteri.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nodland

Var nede hos Tesla stavanger i dag og leverte fra meg model s'en, fant ett par små ting på utlevering av nybilen som ikke var 100%. Ei ripe og 2, skeiv vinduslist, skade på bakside av framsete på passasjer side. Og har oppdaget knirk rundt vindu/dashboard som de skal få sjekke ut. De klarte også og levere ut feil vinterhjul til meg.. eller det va rett hjul men for store dekk, de var til model x. Så jeg måtte drasse de med meg nedover igjen :p

Henta bilen 6 april og fikk time idag til utbedring av dette. Før jeg kjørte ned var planen at dette skulle ta ett par timer og så kunne jeg kjøre hjem igjen, men det ble fort forandringer på det når service fyren så over bilen. Dette kom nok ikke til og bli ferdig idag pga lite bemanning bla. og at ene ripa var muligens for dyp til og fikses med kjapp polering sa han.

Javel sa jeg, hva nå ? du kan få lånebil var svaret da.. kanskje vi har en tesla ledig sa han. Det hadde de desverre ikke, så valget falt på en subaru forrester 17 modell. ok bil det, kjørt værre.

Jeg må jo kjøre halvannen time og ta en ferje for og komme til nærmeste servicesenter, greit nok fin tur det :)
Med elbil så er det 68,- kr en vei på ferja, lommerusk.

Men nå når jeg er stuck med fossil så blir prisen 192,- en vei.. Men de hadde vist slutta med og dekke utgifter som folk har for og komme seg fra og til servicesenter sa den hyggelige damen bak service disken. Prøvde og forklare hvorfor jeg var på servicesenteret idag, men det utgjorde ikke noe forskjell.. sånn er policy'en desverre var enden på visa. De spanderte første tanken på bilen sa hun så fint, men når jeg kommer ut til lånebilen så er det jo bare halv tank :p

Greit nok, er jo ikke store summer.. men blir litt forbanna over prinsippet i saken.. Jeg må tilbake til servicesenter for og få fikset saker som burde vært 100% i orden ved overlevering av fabrikkny bil.. og att på til må jeg drasse på svære model x hjul..(De hjula ble levert ut til meg av en tesla ansatt som hjalp meg og legge dem inn i min nye model s.. og jeg bemerka også størrelsen på dekka uten at han kobla det.. jeg hadde jo ikke fått noe informasjon om dekk størrelse på vinterhjula noen plass når jeg hentet bilen) Og så bli jeg sendt hjem med fossilbil( fantastisk med lånebil altså, dont get me wrong) som koster meg enda mer og komme meg hjem i. Og må jo også ha enda en tur/retur når min bil er klar.

Så blir spennende og se på mandag når de skal ringe meg med en oppdatert status på bilen.

Spesiell måte og starte nytt kundeforhold på tenker jeg.  Og igjen så må jeg presisere at utgiftene er ikke problemet.. er bare prinsippet. De tar ikke ansvar for sine feil.

Jaja, solen skinner og det er helg. Forhåpentligvis så ordner Tesla opp til enn viss grad. Men jeg holder ikke pusten.



Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Muffinman

Du skal ikke ha ei eneste krone i utgift på å utbedre noe på en helt ny bil. Jeg ville ikke akseptert noe annet. Når det gjelder garanti/reklamasjonsutbedringer er jeg adskillig mer fleksibel.

Nodland

Akkurat det jeg tenker også.. Får vente til mandag og se hva de klarer og lire av seg da.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA