Nyeste innlegg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Sikker på at det er mulig å få mer enn 80 kW på den laderen? "150kW" ladere er gjerne uten vannkjølt kabel og kan bare gi 200A maks, noe som gir rundt 80kW på biler med ca 400V batterispenning. For å få 150 kW må man ha 800v pakke, som på Porsche Taycan.
22
Model S / Sv: Tesla Model S for barn - noen erfaringer?
« Nyeste innlegg av Muffinman I dag kl. 09:19 »
Originalbatteriet vi ser her? Hvis det kommer i en standard og en "long range" versjon tror jeg vi ser hvordan det kan oppgraderes på bildet :)
23
BMW i3 / Sv: Priser på brukte i3
« Nyeste innlegg av SveinJ I dag kl. 09:15 »
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

I utgangspunktet er i3 tenkt som en by-bil og da er 300km mer enn nok. Vi i Norge har en annen forventning til rekkevidde og bruksmønster. Jeg byttet fra 94 til 120 og opplever at det er tilstrekkelig for mitt og sikkert mange av de andres kjøremønster.
24
Hakking på spøttify e borte på nyeste software, men har et anna problwm som he vart i over ett år. Prøva å slette sanga fra lista, men det går ikkje. Problemet e at når ej tar vekk haken, så legge sangen seg dobbelt på lista. Har no 297 sanga ifølge lista, som egentlig e 69 stk.
Kan Tesla gå inn og slette manuelt??
25
Jaguar i-Pace / Sv: H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter
« Nyeste innlegg av Ingeniøren I dag kl. 09:14 »
Synd at ingen svarer...det virker i hvert fall ikke hos meg hverken over nett eller SIM kort, testet senest i går ettermiddag.

Kan jo være at noen har vært på verksted og fått en buggy tidlig 19A og derfor er prioritert. Når jeg snakket med verksted for en drøy uke siden sa de at første ledig time var i oktober så de har vel nok å gjøre og ikke ønsker et renn av folk som vil få fikset biler der oppdateringen ikke fungerte. Mulig 18D er regnet som stabil nok til å vente en stund til og at en gruppe med tidlig 19A i bilen er prøvekaniner ?

For øvrig rart at den siste forsatt heter 19A. Vi skriver snart september og vi burde vært på 19B eller 19C om de skal følge det de har gjort tidligere eller driver de forsatt og avluser den første og ikke kommet videre ?
26
Jaguar i-Pace / Sv: Setebelteforlenger midten bak
« Nyeste innlegg av elbilmanne I dag kl. 09:12 »
Jeg skulle også gjerne hatt inn tre barneseter bak. Hvilke seter er det dere har som passer?
27
Model 3 / Sv: Enhanched AP -> FSD
« Nyeste innlegg av Rocklobster I dag kl. 09:11 »
Tror poenget var at ViteaPro er uten virkning og man må være litt dum eller ha et alternativt syn på en del ting for å kjøpe det. FSD er en pakke med reelle funksjoner vi ikke har tilgang til i Europa, og disse vil bli enda mer utvidet i V10 av software. For noen er prisen for høy, andre igjen er overbevist om at reguleringene i Europa ikke blir endret(slik at vi aldri vil få selvkjørende busser som de som kjører på Vippetangen i Oslo f.eks.). Begge vurderinger er noe alle bør tenke over før de velger FSD.
Når det gjelder patenter og teknologiske nyvinninger er det uunngåelig og uendelig, de jobber også med hw4 etc. Med FSD er man i hvert fall "garantert" å få de hw oppdateringer som evt. er nødvendig for FSD.
Om hvilke forventninger man har til funksjonalitet på dagens biler, antar jeg at den vil parkere seg selv i garasjer og parkeringsanlegg, og mer eller mindre kjøre meg til hytta. Når vet jeg selvfølgelig ikke. Robotaxi som inntektskilde tror jeg ikke på for biler solgt i dag. Det krever voldsomt mye utvikling av programvare i bilene, reguleringer på mange områder og forsikring. Når det gjelder fremtidige funksjoner er vi over i ViteaPro land igjen, og det meste handler om tro og håp :)
28
Model X / Sv: Kjøpe model X, hva skal man se etter?
« Nyeste innlegg av jkirkebo I dag kl. 09:05 »
Ser og flere av annonsene på Finn påberoper seg diverse.. Ultra-hifi, luftdempere, premium pakke, oppgradert ap, mfl. Er ikke alt dette standard? Hvilke er evt. ikke standard og kjekk å få med på kjøpet?

Det er standard nå, men var ikke det når jeg kjøpte min X75D i mars 2017. Dvs. luft har alltid vært standard, ikke hifi, premium eller AP. Eller hengerfeste for den saks skyld.
29
Model S / Sv: Tesla Model S for barn - noen erfaringer?
« Nyeste innlegg av Hodetelefoner I dag kl. 09:05 »
Kjøp deg fjernstyring kit. Koster noen få hundrelapper på Aliexpress. Tilsvarende motor du klemmer på rattstammen.

Vurderer å bruke to original batterier eller bare to - tre bosch 18v batterier.
Tom for "krympe hylser". Ellers hadde jeg håpet på test tur i dag.
 [ You are not allowed to view attachments ]
30
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« Nyeste innlegg av N00b I dag kl. 09:01 »
Solgte 2013 Classic S85 i februar før mottak av 3 LR.  Jævlig glad jeg slipper dette! Ladingingen var treg nok fra før på disse. 
Mitt poeng var bare at det Muffinmann sier om ladehastighet stemte med den bilen min som var gått 180.000km. 116kwh til 23%, så gikk den under 100kwh på 30-31%.  Nå enda tregere? Da gror det mose på dekkene.

Ser ut som "alle" observerer det samme, så den saken er grei. Veteranen vår supercharget i dag og hadde bare 66kW når den passerte 30%. Her skulle den ligget så vidt over 100kW, så det er vel trygt å si at effekten er kuttet med 35% akkurat på det nivået.

Lurer på hva Tesla har oppdaget siden de gjør disse justeringene nå. Hvis det er slik at batteriene ikke tåler å bli behandlet slik som BMS tillot fra starten betyr det jo at de allerede er skadet. I så fall er kanskje justeringene gjort for å utsette så mange batterihavari som mulig til etter at garantien er utløpt. Blir som å spise nesten all sjokoladen i posen, for så å spare på de to siste bitene så de varer lengst mulig.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10