Nyeste innlegg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« Nyeste innlegg av elektro I dag kl. 10:33 »
12
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
« Nyeste innlegg av Amatøren I dag kl. 10:23 »
Reklamere til forhandler eller Møller Bil.
13
Jaguar i-Pace / Sv: H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter
« Nyeste innlegg av elbilmanne I dag kl. 10:14 »
Har du sjekket på Topix om det ligger noen kampanjer på din bil da? Kan jo være det er et eller annet. Alternativt kan du prøve å ringe din forhandler og høre om de kan pushe siste oppdatering til deg. Det er litt uklart for meg hvordan dette med sota funker på jaguar, men ryktene skal ha det til at forhandler kan styre det til en viss grad.
14
Typisk 100 i et par minutter, så ned til 80, før det steg til rundt 85 igjen. Deretter langsom nedgang etter hvert som batteriet ble fullere, så vår ladeeffekt var vel på linje med det som har vært vanlig.
Egentlig litt imponert over ladehastighet med nesten fullt batteri. Nær 25 kw ved 99 prosent i pauser der mat og  dobesøk tok litt ekstra tid..

Nå har ikke jeg fått testet så mye Ionity-ladere enda, men jeg registrerer at mange har erfart at man får 100kW en liten stund (typisk et minutt eller to), før det plutselig faller ned til rundt 80 (200A) for så å øke litt igjen.

200A er en grense mellom den gamle CCS-standarden og den nye (den som tillater mer enn 200A med vannkjølte kabler).

Min teori er at når ladingen plutselig faller ned til 200A for så å henge der frem til nedrampingen skjer, så er det fordi enten laderene eller bilen går i en feilmodus som begrenser ladingen til 200A. Håpet er at dette er noe som på sikt fikses slik at vi kan "nyte" 100 kW eller mer over en større del av SOC%.
15
Model 3 / Sv: Keyfob rekkevidde vs Key Card
« Nyeste innlegg av Autowinder I dag kl. 10:01 »
16
Jeg har et stikk (schuko) i carporten hjemme.
Alle sikringene i huset er 15A, og nye (nytt hus fra 2016) Desverre ble det ikke tenkt på elbil den gangen....

Er det noe i veien for å installere f.eks. Tesla Wallconnector i stedet for stikkontakten på veggen?
Vil dette bli sikrere enn å forholde seg til vanlig ladekladd?
Ta en med knapp på grepet som låser opp ladeporten slik Teslas egen i alle fall.
17
Rart jeg lever jeg som kun har en jordfeilautomat i sikringsskapet - den som står på varmepumpa....

Ingen merknader på dette siste jeg hadde el-tilsyn for 4-5 år siden...
18
BMW i3 / Sv: Priser på brukte i3
« Nyeste innlegg av Ingeniøren I dag kl. 09:39 »
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

I utgangspunktet er i3 tenkt som en by-bil og da er 300km mer enn nok. Vi i Norge har en annen forventning til rekkevidde og bruksmønster. Jeg byttet fra 94 til 120 og opplever at det er tilstrekkelig for mitt og sikkert mange av de andres kjøremønster.

Enig, men det sa folk når 94 Ah kom og...

Forøvrig veldig bra at i3 lader 11 kW på type 2. Min I-pace som bruker nesten dobbelt så mye og har derfor dobbelt eller 3 dobbelt å stort batteri, klarer bare 7.2 kW.....godt jeg stor sett slipper å lade på tur.
19
Til sist så ble det en bilhenger på slep på flyttebil. Det kostet bare 2500 med fergen Stockholm-Tallinn  tur retur.
Flyttebil måtte jo tilbake likevel. Snart har vi estiske skilt på bilen.
20
Det du skriver her er direkte feil. Et jordfeilvern type B skal alltid være koblet etter A vernet. 

Se link for installasjons veiledning:
https://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeguiden-installasjon

Man må skille mellom ladestasjoner med innebygd B-vern (som det ikke er så mange av, og som ikke må kobles etter A-vern) og ladestasjoner med DC-RCM (som skal kobles etter A-vern og som gir tilsvarende beskyttelse som B-vern når de blir det).

Linken din forklarer dette ganske tydelig.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10