Merkelig at det har tatt såpass lang tid å få til ett service senter i Tønsberg med tanke på antall mennesker som bor i Tønsberg/Vestfold.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: andy99 på lørdag 14. august 2021, klokken 09:45Sitat fra: Verius på lørdag 14. august 2021, klokken 09:15Hvorfor skulle det bli det, det er jo ikke det på feks model 3. Kjøper har også begrenset med mulighet for å skille de ulike modellene.
Det største problemet her sånn bortsett fra at folk har forskjellige priser på samme bil med mindre batteri er vel at det kan bli ett evig mas med tanke på bruktbilpriser, folk som skriver «OBS OBS det store 82kWh batteriet» osv i annonsene. Vet ikke om 77kWh er noe man vil begi seg inn på når man kan vente noen måneder og få den «vanlige» specen på bilen, evt Berlin bil.
Sitat fra: geear på lørdag 24. juli 2021, klokken 10:50Sitat fra: Vaduz på fredag 23. juli 2021, klokken 08:36Skal jeg kjøpe bruktbil, så velger jeg en heftelsesfri bil over en bil med heftelse, rett og slett fordi det er enklere betalingsprosess. Ved heftelse krever jeg å få betale inn direkte til lånegiver.
Ingen klarer vel å time markedet perfekt, men man får jo inntrykket av at det er mye penger i aksjer nå i hele verden, og at renten skal opp er jo et faktum, så kanskje mindre sannsynlig med stor avkastning kommende 5 år vs forrige. Men jeg tenker at tåler du rente på rundt 3% så går det greit, blir neppe noe over det selv i et 10 års perspektiv. Tipper heller et lite børskrakk og ny rentekustering før vi kommer så høyt.
Hva er forresten negativt med bil med heftelser noen ikke ville ha?
Sitat fra: Thob på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:35Sitat fra: Verius på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:25Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:10
Er det noen fordel med Berlin-bil? Fullførte betaling ol nå, har vel egentlig ingen problemer med Kina-bil men usikker.
Biler produsert i Berlin skal lages med ny batteri teknologi (4680) som vil muligens gi betydelig lengre rekkevidde , noe som kan gjøre at bruktverdi på biler fra Kina blir påvirket.
Dette med lengre rekkevidde fra nye batterier er bare spekulasjoner, ingen som vet om Berlin-Y vil få lengre rekkevidde. Er også snakk om at de vil starte med 2170-batterier derfra siden de ikke er i mål med masseproduksjon av 4680 enda. Er heller ingen som vet priser på Berlin-Y. Kort sagt er det mye spekulasjoner men lite konkret vi vet.
Jeg tenker at dersom du er fornøyd med pris og specs etc på mic-Y er det bare å bestille bil nå
Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:10
Er det noen fordel med Berlin-bil? Fullførte betaling ol nå, har vel egentlig ingen problemer med Kina-bil men usikker.
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 11. juli 2021, klokken 09:19Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. juli 2021, klokken 22:07
Dette er gentlig ganske enkelt. Skal du ha bilen kun en kort tid, så er det en liten usikkerhet. Uansett vil bruktbilprisen stilles opp mot nypris. Bare se hva som skjedde når TM3 gikk opp i pris forrige vår.
Skal du ha bilen lenge vil forskjellen i tap pr år være relativt liten.
Er du veldig bekymret for opplevd kvalitet og byggekvalitet så er det bare å vente til prøvekjøring i August. Kan jo bare legge inn en bestilling og prøvekjøre i August. Bilen kan fritt brukes angrefrist på, evt bare kanskellere mot en tapt tusenlapp.
Selv har jeg prøvekjørt Q4, ID4, Ioniq 5, Mach-e + noen outsidere til, og sammenlignet med vår TM3 så faller de alle gjennom på flere punkter. Synes samtlige av de hadde dårligere materialvalg (pianolakk, hardplast). Understell var mykere, men ikke bedre. Lavere ytelse. Uferdig software. Osv. Så leverer MIC TMY på panelgaps og fit & finish så er det ikke mye igjen (HUD, Matrix lys er vel viktig for noen) å kritisere Tesla for.
Kan legge til: dørhåndtak sårbar for frost, rammeløse dører, regnsensor som ikke fungerer i mørket, mangel på takrails og hjerte-i-halsen løsning dersom du tar takstativ av og på i løpet av sesongen, ikke innfellbar krok og knotete av og påmontering, dårlig lydisolering, ikke mulighet for kick sensor bakluke. Og familiebil satt opp som hard sportbil. Noe mer? Til tross for alt dette, vurderer jeg den pga ladenettverket og smartness. Men tenker risikoen for stort prisfall er betydelig på disse første.
Sitat fra: 123kris på tirsdag 06. juli 2021, klokken 10:07
Da er det LR fra Kina på vei til Europa. Flere er lagt ut i inventory, og den er ca 20k rimeligere. Men den har et annet batteri, er lavere WLTP på disse bilene kontra de som er bygget i Freemont.