meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Verius

#1
Merkelig at det har tatt såpass lang tid å få til ett service senter i Tønsberg med tanke på antall mennesker som bor i Tønsberg/Vestfold.
#2
ID.3 / Sv: Erfaringer med ID.3
onsdag 29. september 2021, klokken 12:37
Godt sammendrag , tingen jeg har bemerket fra å ha kjørt min Max :

- Veldig godt støydempet , stor forskjell i motorveihastighet fra f.eks E-Golf.
- Støtdemping er veldig god , spiser små humper uten at man merker noe , god på fartsdumper etc.
- Man sitter høyt ,  blir som en liten crossover.
- Kupeen er veldig lys og luftig , bra utsyn rundt hele bilen.
- Infotainment forbedres hele tiden, Appen er stabil og fungerer til det viktigste som å sette landegrense , sjekke lading , sette klimakontroll etc.

Vil si bilen er blitt mye forbedret siden lanseringen , dersom man ikke er avhengig av 4x4 eller Tesla sin infotainment/app så vil jeg si denne bilen nå er ett veldig godt alternativ til f.eks Model 3.
#3
La inn en bestilling på en inventory bil som stod som "in transit" uten videre spesifisert sted for henting etc.

Når jeg sjekker nå i kontoen er eneste mulig sted for utlevering "Kokstad Bergen" , noe som er uaktuelt i og med at jeg holder til på Østlandet.

Noen andre som har opplevd dette , evt. hvordan løste du/dere dette ?

edit : kan legge til at jeg har forsøkt å komme i kontakt med Tesla men får ikke svar noe sted.
#4
Er det noen som har bestilt nylig (siste uke) og fått beskjed om levering eller lignende info ?

Lurer på hvor realistisk det er å få bil i løpet av September dersom man bestiller nå.
#5
Sitat fra: andy99 på lørdag 14. august 2021, klokken 09:45
Sitat fra: Verius på lørdag 14. august 2021, klokken 09:15
Det største problemet her sånn bortsett fra at folk har forskjellige priser på samme bil med mindre batteri er vel at det kan bli ett evig mas med tanke på bruktbilpriser, folk som skriver «OBS OBS det store 82kWh batteriet» osv i annonsene. Vet ikke om 77kWh er noe man vil begi seg inn på når man kan vente noen måneder og få den «vanlige» specen på bilen, evt Berlin bil.
Hvorfor skulle det bli det, det er jo ikke det på feks model 3. Kjøper har også begrenset med mulighet for å skille de ulike modellene.

trodde det var ett klistremerke som viste kWh relativt lett synlig på pakken
#6
Det største problemet her sånn bortsett fra at folk har forskjellige priser på samme bil med mindre batteri er vel at det kan bli ett evig mas med tanke på bruktbilpriser, folk som skriver «OBS OBS det store 82kWh batteriet» osv i annonsene. Vet ikke om 77kWh er noe man vil begi seg inn på når man kan vente noen måneder og få den «vanlige» specen på bilen, evt Berlin bil.
#7
Model Y / Sv: Finansiering Model Y?
lørdag 24. juli 2021, klokken 12:25
Sitat fra: geear på lørdag 24. juli 2021, klokken 10:50
Sitat fra: Vaduz på fredag 23. juli 2021, klokken 08:36
Ingen klarer vel å time markedet perfekt, men man får jo inntrykket av at det er mye penger i aksjer nå i hele verden, og at renten skal opp er jo et faktum, så kanskje mindre sannsynlig med stor avkastning kommende 5 år vs forrige. Men jeg tenker at tåler du rente på rundt 3% så går det greit, blir neppe noe over det selv i et 10 års perspektiv. Tipper heller et lite børskrakk og ny rentekustering før vi kommer så høyt.

Hva er forresten negativt med bil med heftelser noen ikke ville ha?
Skal jeg kjøpe bruktbil, så velger jeg en heftelsesfri bil over en bil med heftelse, rett og slett fordi det er enklere betalingsprosess. Ved heftelse krever jeg å få betale inn direkte til lånegiver.

Jeg trodde å betale direkte til banken hvor selger hadde lånet var normen jeg, har ihvertfall aldri vært noe problem for meg de gangen jeg har gjort det. Har aldri måttet «kreve» det.
#8
Sitat fra: Thob på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:35
Sitat fra: Verius på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:25
Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:10
Er det noen fordel med Berlin-bil? Fullførte betaling ol nå, har vel egentlig ingen problemer med Kina-bil men usikker.

Biler produsert i Berlin skal lages med ny batteri teknologi (4680) som vil muligens gi betydelig lengre rekkevidde , noe som kan gjøre at bruktverdi på biler fra Kina blir påvirket.

Dette med lengre rekkevidde fra nye batterier er bare spekulasjoner, ingen som vet om Berlin-Y vil få lengre rekkevidde. Er også snakk om at de vil starte med 2170-batterier derfra siden de ikke er i mål med masseproduksjon av 4680 enda. Er heller ingen som vet priser på Berlin-Y. Kort sagt er det mye spekulasjoner men lite konkret vi vet.
Jeg tenker at dersom du er fornøyd med pris og specs etc på mic-Y er det bare å bestille bil nå

Ja det blir som du sier spekulering angående batteri, men tenker at det uansett er en del usikre ting rundt forbedring av produksjonen på Model Y i Berlin, blant annet ny lakk prosedyre og endring i hvordan karosseri lages som til sammen gjør at mange kanskje kvier seg for å gå for en MIC bil som kanskje får en større «hit» med tanke på bruktverdi.

Men nå er det vel slik med Tesla uansett, endringer gjøres hele tiden og priser går opp og ned tilsynelatende vilkårlig, er noe man må leve med skal man ha Tesla.
#9
Sitat fra: Myrvang på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:10
Er det noen fordel med Berlin-bil? Fullførte betaling ol nå, har vel egentlig ingen problemer med Kina-bil men usikker.

Biler produsert i Berlin skal lages med ny batteri teknologi (4680) som vil muligens gi betydelig lengre rekkevidde , noe som kan gjøre at bruktverdi på biler fra Kina blir påvirket.
#10
Sitat fra: Dieselgubben på søndag 11. juli 2021, klokken 09:19
Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. juli 2021, klokken 22:07
Dette er gentlig ganske enkelt. Skal du ha bilen kun en kort tid, så er det en liten usikkerhet. Uansett vil bruktbilprisen stilles opp mot nypris. Bare se hva som skjedde når TM3 gikk opp i pris forrige vår.

Skal du ha bilen lenge vil forskjellen i tap pr år være relativt liten.

Er du veldig bekymret for opplevd kvalitet og byggekvalitet så er det bare å vente til prøvekjøring i August. Kan jo bare legge inn en bestilling og prøvekjøre i August. Bilen kan fritt brukes angrefrist på, evt bare kanskellere mot en tapt tusenlapp.

Selv har jeg prøvekjørt Q4, ID4, Ioniq 5, Mach-e + noen outsidere til, og sammenlignet med vår TM3 så faller de alle gjennom på flere punkter. Synes samtlige av de hadde dårligere materialvalg (pianolakk, hardplast). Understell var mykere, men ikke bedre. Lavere ytelse. Uferdig software. Osv. Så leverer MIC TMY på panelgaps og fit & finish så er det ikke mye igjen (HUD, Matrix lys er vel viktig for noen) å kritisere Tesla for.

Kan legge til: dørhåndtak sårbar for frost, rammeløse dører, regnsensor som ikke fungerer i mørket, mangel på takrails og  hjerte-i-halsen løsning dersom du tar takstativ av og på i løpet av sesongen, ikke innfellbar krok og knotete av og påmontering, dårlig lydisolering, ikke mulighet for kick sensor bakluke. Og familiebil satt opp som hard sportbil. Noe mer? Til tross for alt dette, vurderer jeg den pga ladenettverket og smartness. Men tenker risikoen for stort prisfall er betydelig på disse første.

For å snu på flisa kan man si at Model Y har :

- best in class infotainment/app
- mer effektiv på strømforbruk enn konkurrenten.
- lengre rekkevidde sett i forhold til pris
- best ladenettverk

så det blir vel egentlig hva man verdsetter mest , vil tro eldre kjøpere og de som er mer glad i tradisjonelle biler vil gå for noe annet enn Model Y.
#11
Sitat fra: 123kris på tirsdag 06. juli 2021, klokken 10:07
Da er det LR fra Kina på vei til Europa. Flere er lagt ut i inventory, og den er ca 20k rimeligere. Men den har et annet batteri, er lavere WLTP på disse bilene kontra de som er bygget i Freemont.

hvordan vil disse holde seg i pris kontra samme bil bygd i Freemont ? Er 20.000 avslag nok til å gjøre opp for mindre WLTP vil du tro ?
#12
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
torsdag 01. april 2021, klokken 13:28
Hva tipper folk blir prisen på 4x4 med «normalt» utstyr ? Under 600.000?
#13
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
fredag 19. februar 2021, klokken 10:21
Noen som vet om disse punktene har blitt nevnt noe sted ? :

1. Blir bilen levert med 4x4 fra dag 1 ?
2. Blir bilen lever med App styring?
#14
Mach-e / Sv: Prøvekjørt - Hva synes du?
lørdag 06. februar 2021, klokken 17:43
Prøvekjørte bilen idag i Tønsberg, noen tanker :

-Setene var ikke gode, lite støtte , minnet om de gamle Model S setene.
-Infotainment var bedre enn forventet, null lag.
-Bagasjerom var på størrelse med E-Golf, mindre enn forventet.
-Baksete gikk akkurat for en mann på 1.90.
-Vanskelig å få god kjøre posisjon da rattet ikke kunne justeres nok ut.
-Minnet ikke om SUV/Crossover når man kjørte, satt lavere og virket mindre.
-Generelle kvalitetsnivået på interiør virket kanskje litt dårligere enn forventet.
-Flott bil å se på, blir interessant å se hvordan knappene for å åpne dørene blir på vinteren med frost/is/snø
#15
Vurderer å kjøpe en Model 3 nå før rentekampanjen går ut , er det helt bingo om jeg får en ny bil som umiddelbart ikke blåser varmluft ? Virker litt utrolig at det er mulig å sende ut såpass mange nye biler med en så graverende feil.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA