Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: advale på tirsdag 15. juni 2021, klokken 12:37
Hmmmmmmm... Ingen ny LR før desember??? Da kommer Tesla til å blø i store mengder hvis det er komponentskvis. Jeg kan ikke tenke meg at det er så ekstremt mangel at det er grunnen.

Noe annet må det være.
Spekuleres, og er neppe usannsynlig, i at grunnen til at de kutter radar egentlig er komponentmangel, men at denne radaren er et krav i EU. (Jeg har ikke sett kilder på siste). Men dette kan jo forklare at de får en mindre august/september-leveranse enn vanlig.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Magnus Hansen

Sitat fra: daktari på søndag 20. juni 2021, klokken 23:33
Sitat fra: advale på tirsdag 15. juni 2021, klokken 12:37
Hmmmmmmm... Ingen ny LR før desember??? Da kommer Tesla til å blø i store mengder hvis det er komponentskvis. Jeg kan ikke tenke meg at det er så ekstremt mangel at det er grunnen.

Noe annet må det være.
Spekuleres, og er neppe usannsynlig, i at grunnen til at de kutter radar egentlig er komponentmangel, men at denne radaren er et krav i EU. (Jeg har ikke sett kilder på siste). Men dette kan jo forklare at de får en mindre august/september-leveranse enn vanlig.

Høres troverdig ut. Det kan også hende at det ikke er er direkte krav, men kanskje forutsetning for å få full score på NCAP. Evnt om det tar tid å teste og få godkjent en versjon uten å radar.

hemi

0 stress med model 3 i slutten av året da, for Y har jo levering tidlig 2021! :D

Electric cars in Norway

Var innom Tesla i går. Masse utleveringer og kundene sto på utsiden og smilte når bilene ble kjørt ut på plassen. Smittevernstiltak tilsier fortsatt ingen direkte kundekontakt. Men det går greit👍🏻

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 01. juli 2021, klokken 15:48
Smittevernstiltak tilsier fortsatt ingen direkte kundekontakt. Men det går greit
Har aldri hatt lyst til å ta noe særlig på bilselgere. Der er touchless en fremgang!

OlaM

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 01. juli 2021, klokken 16:17
Smittevernstiltak tilsier fortsatt ingen direkte kundekontakt. Men det går greit
Har aldri hatt lyst til å ta noe særlig på bilselgere. Der er touchless en fremgang!

Ikke med knokene en gang? Da tror jeg du er i mindretall!
'21 3LR

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på lørdag 03. juli 2021, klokken 16:39
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 01. juli 2021, klokken 16:17

Ikke med knokene en gang? Da tror jeg du er i mindretall!
Vold er ikke min greie

123kris

Da er det LR fra Kina på vei til Europa. Flere er lagt ut i inventory, og den er ca 20k rimeligere. Men den har et annet batteri, er lavere WLTP på disse bilene kontra de som er bygget i Freemont.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Verius

Sitat fra: 123kris på tirsdag 06. juli 2021, klokken 10:07
Da er det LR fra Kina på vei til Europa. Flere er lagt ut i inventory, og den er ca 20k rimeligere. Men den har et annet batteri, er lavere WLTP på disse bilene kontra de som er bygget i Freemont.

hvordan vil disse holde seg i pris kontra samme bil bygd i Freemont ? Er 20.000 avslag nok til å gjøre opp for mindre WLTP vil du tro ?

Contango

Sitat fra: Verius på tirsdag 06. juli 2021, klokken 13:59

hvordan vil disse holde seg i pris kontra samme bil bygd i Freemont ? Er 20.000 avslag nok til å gjøre opp for mindre WLTP vil du tro ?

Interessant. Jeg trodde det kun var SR som skulle komme fra Kina. Skal være NCM batterier fra LG i LR MIC uten at jeg vet hva den praktiske forskjellen er. Kan aldri tenke meg at litt forskjell i WLTP betyr noe.

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Radial

Med bedre lakk, fit&finish - må da en MIC 3'er være betydelig mer verdifull? WLTP er ikke alt, men en fin bil som holder seg bra lenge, hjelper mye på verdien.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Wisd0m

580 km vs 614 km? Da begynner byggkvalitet å bety mer enn rekkevidde.

EDS89

Hei, jeg er ny her og tok i bestilling av ferdig bygd model 3 LR i transit.

Leste meg litt opp og bilen jeg har lagt inn er på 580km og ikke 614km. Er det LFP batteri på 580km eller mindre/annen type batteri enn den som har 614 km batteri?

Takker meget for svar :)

BE

LFP batteri finnes bare på SR+ utgaven (Det er ikke fysisk plass til LFP batteri på LR-utgavene i dag, fordi LFP batteriet er større og tyngre pr kWh)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

jlan

I Kina produseres såvidt jeg kan finne ut TM3 LR (og TMY?) med 77 kWh LG Energy Solution's NCM batterier.
Og i USA med 82 kWh Panasonic E3LD

https://elbilforum.no/index.php?topic=54042.0

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA