meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SH aka F_P

#1
Bare nevner at vi (bilkomponenter.no) her forleden monterte originalt hengerfeste på en kundebil for første gang. Inkludert skifte av platen under fangeren så tok det 2,5t.

Med tanke på hva uoriginalt koster så er det vel ikke noen grunn til å velge annet enn originalt. 12550,- betalte kunden vår ferdig montert, og da hentet vi delene for kunden hos Tesla også :)
#2
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
fredag 07. august 2020, klokken 16:21
Mulig det kan ses på som reklame, men vi i bilkomponenter.no kommer nå til å ta inn såkalt MLV. Det er lydblokkerende materialer ala det som allerede ligger i bilen. På godt norsk - tung gummi med litt skum på ene siden. Det er noe herk å montere da det ikke bør være noen åpninger, og man må tape alle skjøter etc slik at lyden ikke slipper gjennom. Finnes noen DIY om dette på nettet som jeg dessverre ikke har linkene til her og nå. Vi prøver selvfølgelig først på firmabilen, og jeg tenker at vi striper ut hele interiøret, og dekker gulvet som minimum.

Samme produsent har også noe vidundermiddel for å sprøyte utvendig bak plastskjermene, og vi må selvfølgelig teste det også.

Lover å komme med en rapport når vi er i mål :)
#3
Audi e-tron / Sv: dashcam / alarm
fredag 05. juni 2020, klokken 10:50
Sitat fra: Hårek på torsdag 28. mai 2020, klokken 14:35
Har montert Blackvue DR590 i frontruta. Kabelen er bare dyttet inn i sprekkene, ingenting demontert over dashboard. Valgte å ikke koble til i sikringsboks, har brukt 12V uttak i midkonsoll. Det er et deksel på siden som kan vippes av.

Da har du vel også lagt den på innsiden av airbag. Antakelig går det grei, men det anbefales ikke.
#4
Model 3 / Sv: Kulderas fra glasstak
tirsdag 19. mai 2020, klokken 11:05
Sitat fra: Vesel på lørdag 16. mai 2020, klokken 22:49
Merker ingen til noe kulderas i denne bilen, men varmeras derimot... Denne bilen er som et drivhus. Selv når det er 10 grader og overskyet må jeg ofte bruke AC.

Det også burde bli bedre med solskjermer installert.
#5
Model 3 / Sv: Kulderas fra glasstak
tirsdag 19. mai 2020, klokken 11:05
Sitat fra: knegg på torsdag 07. mai 2020, klokken 14:34
Sitat fra: SH aka F_P på torsdag 07. mai 2020, klokken 13:01
Sitat fra: knegg på mandag 06. april 2020, klokken 21:27
Har fått mine fra bilkomponenter.no. 95% passform, skulle ønske det var 100%.
Har lagt lydfilt over. Merkbart bedre lydnivå i tunneler, noe vi har en del av her på Sunnmøre.
Nå hadde vi 16 grader i dag så får ikke testet så mye kulde, men merker det vel etter hvert.

Kunne du gitt meg litt mer tilbakemelding på passformen. Det er jeg som driver bilkomponenter, men vi har ikke fått testet disse i bil selv enda så all tilbakemelding er god tilbakemelding :)

Hei!
Kan ta noen bilder og sende deg en link på PM.
Hovedproblemet her at det virker som den er for lang/vid i en av retningene (både framme og bake), slik at den ikke får foldet seg helt ut. Det ender opp med en liten bue på en av sidene. Klipsene som følger med hjelper heller ikke for å holde den på plass da de bare skal hindre at den faller rett ned, ikke for å feste de i trekket.

Kanskje jeg har montert feil, men monteringen er ganske idiotsikker.  :P

Gjerne det :)
#6
Mii electric / Sv: SEAT CONNECT - NÅ TILGJENGELIG !!!!!
fredag 15. mai 2020, klokken 12:48
Sitat fra: telcontar på fredag 15. mai 2020, klokken 12:17
Sitat fra: Elmo på torsdag 07. mai 2020, klokken 15:03
Sitat fra: edyrli på torsdag 07. mai 2020, klokken 13:55
Har samme problem. Både på nett og i app. Den feiler når jeg prøver skrive inn km. begge steder.

Tror det var snakk om at noen måtte ha hjelp fra Seat for å "sparke igang" ett eller annet i bilen. Tror de løste det remote.
Jeg hadde ikke selv det problemet . . .

Jeg hadde samme problem, det er Seat som må aktivere eSIM. Så ta kontakt med Seat, tok max 24t fra jeg tok kontakt til dette var i orden.

Snakket med Seat nå. Man kan aktivere eSIM selv ved å først lage konto, deretter bestille aktivering her https://seat.no/activate-sim Bilen kan ikke være knyttet til kontoen før aktivering. Så har du lagt den til må den fjernes først.
#7
Model 3 / Sv: Kulderas fra glasstak
torsdag 07. mai 2020, klokken 13:01
Sitat fra: knegg på mandag 06. april 2020, klokken 21:27
Har fått mine fra bilkomponenter.no. 95% passform, skulle ønske det var 100%.
Har lagt lydfilt over. Merkbart bedre lydnivå i tunneler, noe vi har en del av her på Sunnmøre.
Nå hadde vi 16 grader i dag så får ikke testet så mye kulde, men merker det vel etter hvert.

Kunne du gitt meg litt mer tilbakemelding på passformen. Det er jeg som driver bilkomponenter, men vi har ikke fått testet disse i bil selv enda så all tilbakemelding er god tilbakemelding :)
#8
Mii electric / Sv: SEAT CONNECT - NÅ TILGJENGELIG !!!!!
torsdag 07. mai 2020, klokken 12:55
Er det noen tips til å få denne i drift? Feiler alltid når jeg skal taste inn km.stand. Får beskjed om at den er feil, noe den naturlig nok ikke er.
#9
Det du skal gjøre er følgende.

Hent signal fra fordør. Det holder med den ene siden om forsterkeren takler det. Svært sjeldent dype bassignal går i mono på bare en kanal. Altså holder det fra den ene siden.

Når du har koblet opp forsterker så vil justering av venstre EQ fungere best sammen med å eventulet dra opp gain på forsterker, om du mener det trengs. Bakgrunnen for dette er at du ønsker de dypeste frekvensene først og fremst fra sub. Denne er bedre til å gjengi dype frekvenser enn høyttalerne i dørene.
#10
Mii electric / Sv: SEAT Mii electric
fredag 24. januar 2020, klokken 09:41
Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:54
Hva er praktisk rekkevidde nå om dagen på -5/+5 Grader?

Vi har fått vår, men bare kjørt knappe 100km. På småkjøring av typen turer på få km er som vanlig forbruket skyhøyt (23-26 kWh/100km), men på turer på +20km på landevei/motorvei ser forbruket ut til å havne mellom 14-18 kWh/100km. Nå vet jeg ikke hva som er brutto tilgjengelig batterikapasitet på bilen helt enda, men la oss si at forbruket på lengre turer ville gitt mellom 190-250km sånn ca.
#11
Sitat fra: Wibla på onsdag 11. desember 2019, klokken 16:47
Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 11. desember 2019, klokken 16:40
Sitat fra: sfinxern på fredag 06. desember 2019, klokken 10:09
Veldig interessant. Takk for update på dette!

For min del også så bruker jeg oftere plassen i sidene på bagasjerommet enn rommet under gulvet. Så jeg tenker også i etterkant at noe av plassen her likeså godt kunne vært benyttet til en sub.

Absolutt en bra pris også - når dette inkluderte 6 timer montering.

Hadde vært moro å hørt lyden i bilen din ved anledning :) :+1:! Bor selv på sentrale Østlandet.

Du får si ifra hvis du er på Nebbenes laderen en gang eller skal være med på et lokalt arrangement fra TOCN.

Du får svinge innom oss (bilkomponenter.no) på Kløfta. Akkurat for øyeblikket har vi ingen TMS i eie, men forhåpentligvis en TM3 med snart oppgradert anlegg.

Har dere noen tilsvarende løsning som alda har fått installert da? :) Føler man betaler ganske mye for kassedesign på den custom-basskassa dere selger.

Tja.. Vi kan skaffe den kassen om ønskelig. Mange andre varianter også som nok skal gå å få lurt ned i rommet der.
#12
Sitat fra: sfinxern på fredag 06. desember 2019, klokken 10:09
Veldig interessant. Takk for update på dette!

For min del også så bruker jeg oftere plassen i sidene på bagasjerommet enn rommet under gulvet. Så jeg tenker også i etterkant at noe av plassen her likeså godt kunne vært benyttet til en sub.

Absolutt en bra pris også - når dette inkluderte 6 timer montering.

Hadde vært moro å hørt lyden i bilen din ved anledning :) :+1:! Bor selv på sentrale Østlandet.

Du får si ifra hvis du er på Nebbenes laderen en gang eller skal være med på et lokalt arrangement fra TOCN.

Du får svinge innom oss (bilkomponenter.no) på Kløfta. Akkurat for øyeblikket har vi ingen TMS i eie, men forhåpentligvis en TM3 med snart oppgradert anlegg.
#13
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
onsdag 11. desember 2019, klokken 16:38
Bare for å understreke dette med piggdekk og ikke piggdekk, samt dempet og ikke dempet bil.

Nå driver jeg på med dette med mer som levebrød, og får da god mulighet til å sammenligne mange ulike oppsett. Ikke alle forunt, men poenget er at hos oss har vi målt litt av hvert av Tesla siden vi startet med dette i 2014. Den største forskjellen vi har målt under noenlunde samme forhold er en 2013 TMS med piggdekk - de er mye dårligere lydisolert enn TM3 - og min egen 2014 TMS (nesten like dårlig standard) med piggfrie dekk. Sistnevnte bil som nå er solgt, ble lydisolert i en såpass heftig grad at det ville kostet i overkant av 40.000,- å gjennomføre jobben. Forskjellen på disse to bilen målte vi til 9-10dBA i 70-80km/t. Det er faktisk tett på det vi mennesker opplever som en halvering av støy. Uten dempingen vil jeg anslå forskjellen til 5-7dBA med piggdekk kontra piggfritt akkurat på TMS. Det er mye.
#14
Korreksjon og flisespikkeri. Trailer ECU leser linbus, ikke canbus :p
#15
Med?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA