Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kulderas fra glasstak

Startet av Toalmar, lørdag 12. januar 2019, klokken 13:04

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: SH aka F_P på torsdag 07. mai 2020, klokken 13:01
Sitat fra: knegg på mandag 06. april 2020, klokken 21:27
Har fått mine fra bilkomponenter.no. 95% passform, skulle ønske det var 100%.
Har lagt lydfilt over. Merkbart bedre lydnivå i tunneler, noe vi har en del av her på Sunnmøre.
Nå hadde vi 16 grader i dag så får ikke testet så mye kulde, men merker det vel etter hvert.

Kunne du gitt meg litt mer tilbakemelding på passformen. Det er jeg som driver bilkomponenter, men vi har ikke fått testet disse i bil selv enda så all tilbakemelding er god tilbakemelding :)

Hei!
Kan ta noen bilder og sende deg en link på PM.
Hovedproblemet her at det virker som den er for lang/vid i en av retningene (både framme og bake), slik at den ikke får foldet seg helt ut. Det ender opp med en liten bue på en av sidene. Klipsene som følger med hjelper heller ikke for å holde den på plass da de bare skal hindre at den faller rett ned, ikke for å feste de i trekket.

Kanskje jeg har montert feil, men monteringen er ganske idiotsikker.  :P
2020 Model 3

Vesel

Merker ingen til noe kulderas i denne bilen, men varmeras derimot... Denne bilen er som et drivhus. Selv når det er 10 grader og overskyet må jeg ofte bruke AC.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

SH aka F_P

Sitat fra: knegg på torsdag 07. mai 2020, klokken 14:34
Sitat fra: SH aka F_P på torsdag 07. mai 2020, klokken 13:01
Sitat fra: knegg på mandag 06. april 2020, klokken 21:27
Har fått mine fra bilkomponenter.no. 95% passform, skulle ønske det var 100%.
Har lagt lydfilt over. Merkbart bedre lydnivå i tunneler, noe vi har en del av her på Sunnmøre.
Nå hadde vi 16 grader i dag så får ikke testet så mye kulde, men merker det vel etter hvert.

Kunne du gitt meg litt mer tilbakemelding på passformen. Det er jeg som driver bilkomponenter, men vi har ikke fått testet disse i bil selv enda så all tilbakemelding er god tilbakemelding :)

Hei!
Kan ta noen bilder og sende deg en link på PM.
Hovedproblemet her at det virker som den er for lang/vid i en av retningene (både framme og bake), slik at den ikke får foldet seg helt ut. Det ender opp med en liten bue på en av sidene. Klipsene som følger med hjelper heller ikke for å holde den på plass da de bare skal hindre at den faller rett ned, ikke for å feste de i trekket.

Kanskje jeg har montert feil, men monteringen er ganske idiotsikker.  :P

Gjerne det :)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

SH aka F_P

Sitat fra: Vesel på lørdag 16. mai 2020, klokken 22:49
Merker ingen til noe kulderas i denne bilen, men varmeras derimot... Denne bilen er som et drivhus. Selv når det er 10 grader og overskyet må jeg ofte bruke AC.

Det også burde bli bedre med solskjermer installert.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

ryback

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 19. mai 2020, klokken 11:05
Det også burde bli bedre med solskjermer installert.

Hvis solskjermen reflekterer sollyset vil det nok hjelpe. Mulig den sorte skumplasten jeg har i taket også hjelper mot varme. Sollyset går gjennom taket og treffer den sorte skumplasten som blir oppvarmet på utsiden, men innsiden blir kanskje ikke like varm.

GreenEyez

Omvendt: Noen som kjenner varmeras fra glasstaket?

Sto i sola i går og det var hinsides i bilen. Tok på glasstaket inni, og det var varmt som en kokeplate.

Og på vinteren har jeg merket kulderaset. Selv med tjukt hår og hestehale uten måne.

Så tror jeg skal bestille meg solskjermer til det innvendige taket fra ebay. 1700 kr for Tesla sine originale er for dyrt. Syns egentlig også at å betale 500 kr for det til noen i Kina også er for dyrt، men har ikke sett billigere.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Electric cars in Norway

#36
Green.... Ser den... Og BeGood har en "(be)god" løsning. Mange andre steder også selger dette.   https://www.begood.no/categories/bilferie-tm3

Lapskaus

godt fornøyd med settet fra begood. Merket godt at taket ble glovarmt i sola i fjor sommer, ikke noe problem nå. Bakruteskjermen slutta jeg fort å bruke da, henger for mye midt på ruta og sperrer all sikt i bakspeilet.

På vinteren merker jeg kaldras fra frontruta best. Blir fort kald på hendene selv om resten av bilen har behagelig temperatur.

magnetic

#38
kjøpte orginale tesla solnetting i taket og takrute bak.
Disse la jeg over tesla sin nettingduk https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/bilpresenning/sno--og-solbeskyttelse-2000031876
Jeg brukte tesla sin solskjerming  som mal og klippa ut passelig størrelser, På bakre vindu dekka jeg halve lengden for å ha sikt når man rygger.
Biltema sin sol/snø skjerming duk har en alu belegg på tynn skumgummi kan det virke som.
Så nå er det ikke noe kulde eller varme ras i skallen lengre.
Den blanke aluen kan så vitt skimtes gjennom den orginale tesla stoffnettingen.
Andre fordeler kan være mindre varmetap om vinteren med isolerende biltema skjerm og kanskje litt mindre refleksjonlyd/ekko/støy fra den harde overflaten som glasstaket er. Alle monner drar, som det heter.
Aluen refleksterer en del solstråler som orginal soltak slipper igjennom, vill eg tro.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA