Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Celter på søndag 05. mai 2013, klokken 09:29
Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for 19" felgene, men etter Performance Plus muligheten har jeg nå bestilt 21". For å unngå å skrape opp disse felgene på fortauskanter har jeg vurdert følgende produkt:
http://www.alloygator.co.uk/home.asp
Er det noen her som har erfaring med disse? Noen som vet om noen som kan montere dem i Oslo?
Jeg har også planer om å kjøpe disse, ser at mange mener at det er ganske kurant å sette på selv (kan se ut som gummihammer og såpevann er viktig).
Mye erfaring om Alloygators (og bilder) er delt i denne tråden på det amerikanske Tesla forum: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15141-Alloy-Gators-Rim-Protection-(Pics-and-info) (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15141-Alloy-Gators-Rim-Protection-(Pics-and-info))
Hvis du bestiller på nett så husk å legg inn TESLA10 når du betaler, da får du 10% rabatt :)
Sitat fra: Zanka på søndag 05. mai 2013, klokken 23:10
Hvis du bestiller på nett så husk å legg inn TESLA10 når du betaler, da får du 10% rabatt :)
Får du da 20% når du legger inn TESLA20?? :o
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3
Jeg har kjøpt et sett med AlloyGator (Jeg vet: tidlig ute, men noe må man da gjøre mens man venter...)
Merker at jeg ble litt skeptisk da jeg så avsenderadressen på pakken: "Crooks lane Business Park" :o ;)
Sitat fra: Yagi på fredag 10. mai 2013, klokken 09:43
Jeg har kjøpt et sett med AlloyGator (Jeg vet: tidlig ute, men noe må man da gjøre mens man venter...)
Merker at jeg ble litt skeptisk da jeg så avsenderadressen på pakken: "Crooks lane Business Park" :o ;)
Hva slags felger har du bestilt? Farge på AlloyGator? Har du tenkt å montere dem selv?
Så smart ut disse, men ikke særlig pene...tenker jeg prøver uten. Er sjelden i strøk der hvor det finnes fortauskanter uansett.
Skulle det bli en ripe i grålakken på felgene håper jeg det går an å få kjøpt touch-up lakk.
EDIT: typo
hva med en rød ring rundt på grå felger.. den vil jo plugges opp igjen i performance-interieøret også.. :o
Sitat fra: Amper på fredag 10. mai 2013, klokken 16:32
hva med en rød ring rundt på grå felger.. den vil jo plugges opp igjen i performance-interieøret også.. :o
Venter i spenning på bilder fra en som skal installere røde i neste uke. Kunne vært frekt på en Sort Perf, men sort skinn og røde striper....
Ikke det første amerikanske kjøretøyet med røde ringer på hjulene i så fall, men her er det originalt:
(http://www.arpem.com/motos/modelos/harley-davidson/flash/2008/harley-davidson-vrsc-night-rod-special/harley-davidson-vrsc-night-rod-special-l2.jpg)
Kunne også tenkt røde på rød bil!!!
Samkjøre bestilling???
Noen som vil "dele" pakke?
Sitat fra: ELbilist1 på fredag 10. mai 2013, klokken 17:52
Kunne også tenkt røde på rød bil!!!
Samkjøre bestilling???
Noen som vil "dele" pakke?
Jeg kunne tenkt meg å se dem montert på en rød bil med grå felger før jeg bestiller, men hvis det ser bra ut er jeg med.
photoshop ?
Sitat fra: Celter på fredag 10. mai 2013, klokken 15:10
Hva slags felger har du bestilt? Farge på AlloyGator? Har du tenkt å montere dem selv?
Har bestilt svarte gators til grå felger. Tenkte jeg skulle montere selv.
Sitat fra: x525 på tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3
Virker mere skrøpelig enn Alloygators. I alle fall ut fra bildet.
Sitat fra: Desdi på lørdag 11. mai 2013, klokken 16:22
Sitat fra: x525 på tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3
Virker mere skrøpelig enn Alloygators. I alle fall ut fra bildet.
Rimblades? Sikkert litt av en jobb å montere. Rimjob... (http://i412.photobucket.com/albums/pp209/maxt384/smiley_vomit.gif)
Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. mai 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Desdi på lørdag 11. mai 2013, klokken 16:22
Sitat fra: x525 på tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3
Virker mere skrøpelig enn Alloygators. I alle fall ut fra bildet.
Rimblades? Sikkert litt av en jobb å montere. Rimjob... (http://i412.photobucket.com/albums/pp209/maxt384/smiley_vomit.gif)
Baaaaaah-hahahahah! :D :D :D
Bestilte to sett Alloygator i kveld, etter at kona kantkjørte en felg nå i sommer (hun var enig i at et sett Alloygator kunne være lurt ???).
Et sett svart og et sett sølv. Tenkte å ha på vinterhjulene også.
TESLA10 rabatten gikk ut 31. juli.
Jeg spurte om å få rabatten som var gitt til TMC brukerne og at de burde gi denne til fremtidige Tesla eiere i Norge også. Nevnte vi var over 1500 som ventet på bil(er). Får se hva/om de svarer på oppfordringen.
Jeg er litt spent på om og hvordan sølv vil passe på de grå 21"'erne.
Ser ut som sølv passer utrolig godt til sølvfargede felger ihvertfall.
Photoshopped ::)
Sitat fra: RSandven på mandag 12. august 2013, klokken 08:41
Photoshopped ::)
Nice... Angrer nesten på at jeg ikke bestilte grå felger i stedet...
Har mottatt sorte Alloygators til 21" grå felger. Venter nå "bare" på bilen... ;)
Turde ikke gå for annen farge på Alloygatorsene med hvit bil, selv om rød kunne vært fett. Lurer litt på om felgene vil se litt mindre ut med sorte Alloygators.. Får ta før og etterbilde.
Røde Alloygators kan være stilig om det går igjen andre plasser, f.eks. Tesla logo, bremsekalippere eller rett og slett lakkfarge.
For noen vil det kanskje være for vulgært og de vil med en gang kalle det Harry. Den Photshoppen så likevel bra ut.
Tror svarte vil funke bra på grå felg, men vil på sølvfarget felg vil den nok få felgen til å virke litt mindre. Nå skulle en tro både 19" og 21" er store nok i utgangspunktet, men det har med hva øye oppfatter.
Ulike felgdesign får jo felger til å virke både større og mindre enn det de egentlig er, f.eks. at eikene går helt ut til kanten av felgen.
Derfor er det jeg vurderer litt hvordan sølvfarget 'gators vil være på en grå felg Teslafelg.
Er ikke mange dagene før jeg tester Røde Gators på min...
Er spent på hvor harry det blir, rødfargen er ganske kraftig, og desverre vesentlig lysere enn stripene i skinnet.
Min bil blir som photoshop bildet. Sort TMS Signature P85+ med sort/carbon interiør.
Hei. Tenkte å bestille et par selv. Men hvis flere skal ha kunne vi kanskje bulk handlet? Så slipper vi unna med noen kroner med tanke på frakt, etc.
Anyone? ???
Kunne kanskje vært en tanke å lakkere alloygator'ene i samme farge som felgene? Fargekoden for de grå felgene ser ut til å være "9000000-W2-A Sonic Carbon" ifølge et innlegg på tmc-forumet.
Sitat fra: orjan på mandag 12. august 2013, klokken 13:06
Kunne kanskje vært en tanke å lakkere alloygator'ene i samme farge som felgene? Fargekoden for de grå felgene ser ut til å være "9000000-W2-A Sonic Carbon" ifølge et innlegg på tmc-forumet.
Har du sett monteringsfilmen?
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 12. august 2013, klokken 13:27
Sitat fra: orjan på mandag 12. august 2013, klokken 13:06
Kunne kanskje vært en tanke å lakkere alloygator'ene i samme farge som felgene? Fargekoden for de grå felgene ser ut til å være "9000000-W2-A Sonic Carbon" ifølge et innlegg på tmc-forumet.
Har du sett monteringsfilmen?
Hadde ikke det gitt.. ser rimelig brutalt ut, ikke noe lakk vil overleve
En rask mockup av red on red.
Sitat fra: Sbr på mandag 12. august 2013, klokken 22:06
En rask mockup av red on red.
Det er bilen min. Tror jeg går for røde Alloygators. Eller blir det litt "tacky"? Eller blir det bare coolt? Decisions, decisions......
Jeg vil gjerne bestille 19" Røde.
- Jeg vil ikke ødelegge "små" felgene heller....................
Rødt på rødt blei ganske så stilig! Men de var ganske brutale i fargen/lyshet.
Det beste hadde vært hvis de gikk helt ned til senterkoppen og så ut som turbinfelgene ;P
Sitat fra: Celter på mandag 12. august 2013, klokken 22:14
Sitat fra: Sbr på mandag 12. august 2013, klokken 22:06
En rask mockup av red on red.
Det er bilen min. Tror jeg går for røde Alloygators. Eller blir det litt "tacky"? Eller blir det bare coolt? Decisions, decisions......
Jepp, Tacky var ordet! Det er min mening og den har selvsagt ingen relevans mhp dette valget :D
http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator (http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator)
Ok, her har jeg nerdet litt og lagt ut noen eksempler fra både Alloygator og fra TMC for å få en pekepinn på forskjellige kombinasjoner.
Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 23:28
http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator (http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator)
Ok, her har jeg nerdet litt og lagt ut noen eksempler fra både Alloygator og fra TMC for å få en pekepinn på forskjellige kombinasjoner.
Hmm... Not found - i hvert fall fra mobil. :o
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 13. august 2013, klokken 07:47
Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 23:28
http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator (http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator)
Ok, her har jeg nerdet litt og lagt ut noen eksempler fra både Alloygator og fra TMC for å få en pekepinn på forskjellige kombinasjoner.
Hmm... Not found - i hvert fall fra mobil. :o
Fungerer fint på internett- Takk Oreo :D
Ja testet selv på mobilen, der funket den ikke så bra.
På en god gammeldags PC derimot. :P
her er en som valuta for pengene..
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/why-your-21-wheels-need-alloygators
Kjøpe fra Kina?
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=wheel+stripe&catId=0&initiative_id=SB_20130816005717
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Sitat fra: teslapower på mandag 19. august 2013, klokken 20:10
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Har du gjort dette selv?
Sitat fra: Celter på mandag 19. august 2013, klokken 21:08
Sitat fra: teslapower på mandag 19. august 2013, klokken 20:10
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Har du gjort dette selv?
Jepp :-) det er egentlig veldig greit å montere. En god beskrivelse er med pakken og i tillegg finner du en video om montering av Alloygator her:
http://youtu.be/PWzDrVoQ61k (http://youtu.be/PWzDrVoQ61k).
Av verktøy brukte jeg en gummihammer og en skarp tapetkniv. Ca 1 times arbeid , så var det gjort ;)
Sitat fra: teslapower på mandag 19. august 2013, klokken 20:10
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Kanskje bare meg, men kan ikke se at det er montert noe på bildene som ligger ute. Selv ikke når vist på full skjerm. Ser bildet med settet og felgene mener jeg å ha sett bilder av før. Men Allys montert??
Må jeg til SpecSavers, er jobben helt fantastisk gjort (gratulerer), eller mangler "etter"-bildene?
+1
Sitat fra: PHsigP85 på mandag 19. august 2013, klokken 23:24
Sitat fra: teslapower på mandag 19. august 2013, klokken 20:10
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Kanskje bare meg, men kan ikke se at det er montert noe på bildene som ligger ute. Selv ikke når vist på full skjerm. Ser bildet med settet og felgene mener jeg å ha sett bilder av før. Men Allys montert??
Må jeg til SpecSavers, er jobben helt fantastisk gjort (gratulerer), eller mangler "etter"-bildene?
Om du ser på dette bildet: http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/in/set-72157635138685379/lightbox/ (http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/in/set-72157635138685379/lightbox/) er felgen til høyre uten AlloyGator mens felgen til venstre er det montert. Jeg har valgt en matchende farge og når de er riktig montert kan du egentlig ikke se så mye til den.
Sitat fra: teslapower på tirsdag 20. august 2013, klokken 07:59
Sitat fra: PHsigP85 på mandag 19. august 2013, klokken 23:24
Sitat fra: teslapower på mandag 19. august 2013, klokken 20:10
En times jobb og de er kommet på, og selv synes jeg resultatet bra :) se resultatet her: http://www.flickr.com/photos/paracordno/sets/72157635138685379/
Kanskje bare meg, men kan ikke se at det er montert noe på bildene som ligger ute. Selv ikke når vist på full skjerm. Ser bildet med settet og felgene mener jeg å ha sett bilder av før. Men Allys montert??
Må jeg til SpecSavers, er jobben helt fantastisk gjort (gratulerer), eller mangler "etter"-bildene?
Om du ser på dette bildet: http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/in/set-72157635138685379/lightbox/ (http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/in/set-72157635138685379/lightbox/) er felgen til høyre uten AlloyGator mens felgen til venstre er det montert. Jeg har valgt en matchende farge og når de er riktig montert kan du egentlig ikke se så mye til den.
Det er nok problemet, det bildet er ikke mulig å se he. Ikke public eller noe.
Skulle til å svare det samme.
Teslapower, så hvilken farge er det på dine alloygators?
På den første bildeserien så ser de ut som blå, mens jeg har vanskeligheter å se de på felgene og jeg konkluderer at jeg og må ha time hos Specsavers, men at de mulig må være enten sølv eller svart?
Ps, du skal bruke 20" til sommerskoene på Tesla'n da?
Beklager :) trodde alle var public, men nå skal det være ordnet.
http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/ (http://www.flickr.com/photos/paracordno/9546467537/)
Ett kompromiss med meg selv da jeg valgte 20". Ville ha felger som jeg synes passet til bilen, samtidig som det ikke gikk for mye utover rekkevidden. Så da ble det 20" på sommerhjulene og 19" på vinterdekkene (piggfritt) Bridgestone Blizzak LM-60, da jeg har svært gode erfaringer med de tidligere.
Bilde av settet med Alloygator var tatt inne med en Iphone, så fargegjengivelsen ble helt feil :o så i virkeligheten er de sølv/metall farget. Så det er ikke nødvendig med time hos optiker ;)
Bestilte noen sett AlloyGators nå, og fikk dem samtidig til å forlenge 10% rabatten. :)
Discount code: TESLA10
OBS: store bokstaver..
Mottok to sett i dag, et sølv og et svart. Nå mangler bilen.
Bestilte et sett med sorte. Blir vel nesten usynlige på de grå felgene.
Endelig tatt meg tid til å gjøre jobben... Egentlig veldig fort gjort. Det som tar lengst tid er å tømme dekket for luft. Jekket opp på punktet foran, og satte en støtte under punktet bak så jeg fikk tatt foran og bak samtidig.
Resultatet derimot har jeg ikke helt gjort meg noen mening om enda. En ting er sikkert, jeg får ikke mindre oppmerksomhet...
(http://www.speedy.no/ModelS/P_20130906_075712.jpg)
Syns det så stilig ut, skal definitivt bestille selv også.
Har grå bil så da kjører jeg nok sorte "gators"
Sitat fra: Cirion på fredag 06. september 2013, klokken 10:09
Endelig tatt meg tid til å gjøre jobben... Egentlig veldig fort gjort. Det som tar lengst tid er å tømme dekket for luft. Jekket opp på punktet foran, og satte en støtte under punktet bak så jeg fikk tatt foran og bak samtidig.
Resultatet derimot har jeg ikke helt gjort meg noen mening om enda. En ting er sikkert, jeg får ikke mindre oppmerksomhet...
Jeg syns det så bra ut jeg! Passet litt med baklyset. Jeg har selv sorte Alloygators liggende hjemme. Syns rød ble litt for spess på hvit bil, og sølv ble feil da jeg har de mørke felgene.
Sitat fra: Cirion på fredag 06. september 2013, klokken 10:09
Endelig tatt meg tid til å gjøre jobben... Egentlig veldig fort gjort. Det som tar lengst tid er å tømme dekket for luft. Jekket opp på punktet foran, og satte en støtte under punktet bak så jeg fikk tatt foran og bak samtidig.
Resultatet derimot har jeg ikke helt gjort meg noen mening om enda. En ting er sikkert, jeg får ikke mindre oppmerksomhet...
Rødt så veldig bra ut på sort, angrer ikke på at jeg har kjøpt de samme til min røde multicoat nå! 8)
Fint du deler dette med oss Cirion, jeg angrer nesten på at jeg ikke betilte rød selv nå.
Det ser nesten ut som det er en del av felgen (på avstand ihvertfall).
Så veldig bra ut med rød syns jeg. Har bestilt sølv til svart bil + sølv 21" felger selv, men skulle ønske jeg hadde gått for din combo nå...
Sitat fra: Oreo på fredag 06. september 2013, klokken 13:33
Fint du deler dette med oss Cirion, jeg angrer nesten på at jeg ikke betilte rød selv nå.
Det ser nesten ut som det er en del av felgen (på avstand ihvertfall).
Har faktisk fått spørsmål av flere her på jobben, "Har du bytta felger allerede?!?".
Forresten mange som kommer innom plassen min og syns det ble stilig med rødt. 2 stykker som har bestilt til sine biler i dag.
Sitat fra: Cirion på fredag 06. september 2013, klokken 15:25
Forresten mange som kommer innom plassen min og syns det ble stilig med rødt. 2 stykker som har bestilt til sine biler i dag.
Så bra ut! Har du et bilde litt nærmere? :) Ser det "fabrikk" ut, eller som noe plastikk som er satt på?
Monterte Silver Aloygator på min P85+ i dag. Jeg er ingen handyman men fikk det til alikevel.
Dere som gjoer dette selv; hva slags utstyr har dere for aa faa luft i dekkene igjen etter at jobben er gjort? Holder det med en slik liten sak som man kobler i sigarettenneren og man faar kjoept paa Biltema for en billig penge?
(minner meg forresten om at jeg savner de tre siste bokstavene i alfabetet paa tastaturet i bilen.. )
Jeg lånte en portabel 230v kompressor av en venn. Vet ikke hva Biltema har av alternativer og hvor kraftige de er, måtte fylle 38 foran og 40 bak, psi eller noe sånnt. Lagde Gummihammer med flere lag parkettbeskytterfilt og gaffatape og saget med baufil i stedet for å klippe med tang jeg ikke hadde. Sitter nå og biter lim av fingrene og er fornøyd.
Jeg klarte å gjøre tabben med mine Alloygators første vask... Leste ikke på felgrensen, og den hadde syre i seg. Det kan jeg bekrefte at de ikke liker.
Her er resultatet:
(http://www.speedy.no/ModelS/P_20130909_171957.jpg)
Jeg kontaktet Alloygators, som kunne bekrefte at det ikke var stort å gjøre enn å bytte dem. De var så greie at de sendte meg nye mot at jeg selv dekket porto. Tok like godt å bestilte et par sølvfarget til vinterhjulene og valgte sorte denne gang.
Må si jeg savner de røde, men ble pent uansett. De sorte er nermest usynlig.
(http://www.speedy.no/ModelS/P_20130924_203805.jpg)
Dette var jo genialt. Kan lett spare seg for noen tusenlapper der ja.
Jeg venter fremdeles også på bilen først og fremst, men tror jeg må bestille noen slike.
MEN, hvordan tror dere det blir med røde på mørk grå bil, og mørke felger?
Noen som har lyst til å photoshoppe litt? ;) ;)
Veeeeeldig lurt!! Disse skulle jeg kjøpt på BMWen for leeeenge siden. Mine felger er helt skrellet hehe.
Jeg klarte å ta to felger på en drøy uke, den ene var mot en utrolig klønete plassert fortauskant og den andre må ha vært på en dump i veien. Kjipe småskader på dyre felger, fikk takstert skaden til ca 2000 kr.
Hadde allerede bestilt Alloygators, så jeg fikk satt dem på hos en dekksjappe i nabolaget for 700 kr. Ringene dekket over begge skadene, så det ble strålende bra.
Jeg har "sølv" 21" og sølv 'gators. Synes det ser helt ok ut, bedre enn fyktet og litt dårligere enn mine beste fantasier. Et tips er å få montøren til å være nøye på å plassere/dytte inn skjøtene og når de limer på "låsen" - det er det som synes best hos meg.
Da gjenstår det å se hvordan de holder imot neste gang noen har murt opp en fortauskant der jeg skal kjøre.....
Noen som har noen erfaringer med tanke på ballanseringen av dekkene, etter at dette er satt på?
Det går jo jevnt rundt hele, men den lille "skjøten" kan jo være nok. Skal ikke mye til.
Noen som har noen erfaring?
hvor mye mer veier skjøten da ?
Sitat fra: KristianKBE på tirsdag 24. september 2013, klokken 22:51
Noen som har noen erfaringer med tanke på ballanseringen av dekkene, etter at dette er satt på?
Det går jo jevnt rundt hele, men den lille "skjøten" kan jo være nok. Skal ikke mye til.
Noen som har noen erfaring?
Jeg er ikke sikker, men synes kanskje det rister litt mer i visse hastigheter. Tror ikke jeg gjør noe med det før lag legger om til vintern.
Hva er prisen for frakt og komplett sett?
Sitat fra: AllanW på tirsdag 24. september 2013, klokken 23:37
Hva er prisen for frakt og komplett sett?
Rett under tusenlappen ink alt.
Og slik ser det ut på avstand:
(http://www.speedy.no/ModelS/P_20130925_075255.jpg)
SitatAlloyGators are not designed to be used with rim mounted wheel balance weights.
Kommer ikke Tesla felgene med vekter på felgen for balansering?
Sitat fra: mjepson på onsdag 25. september 2013, klokken 09:03
SitatAlloyGators are not designed to be used with rim mounted wheel balance weights.
Kommer ikke Tesla felgene med vekter på felgen for balansering?
Jo, nettop derfor det ikke er noe problem... Det som er et problem er felger med vektene montert på felgkanten (rim mounted).
Vektene på Tesla er montert på selve felgen og er ikke i veien for Alloygators.
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
hmmm kan det ikke være litt inn å være harry akkuart her da!
jeg synes en kontrast-ring gjør seg på grå felger.. da kommer felgenes størrelse mer til sin rett.. men fargen trenger ikke være rød.. men det passer inn til røde baklys, røde stolsømmer & P+ merke..
men smaken er som baken.. ???
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.
Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Helt enig, røde ringer var jævlig harry, samt jævlig tøft samtidig... Oppmerksomheten gikk opp 10x og "alle" har en eller annen kommentar på nettop felgene. De aller fleste var overbevist om at det var felgene som var den fargen. Har du lyst på mer oppmerksomhet, er røde valget...
Røde ringer på grå hjul, setter en kontrast som gjør at man lettere får med seg gråfargen i felgen. Får den fremhevet. Sorte ringer, forsterker mørkheten til felgen og gjør at de mer glir inn med dekket. Felgene ser sorte ut.
Er du i tvil, holder jeg til på Slependen, og har både rød, sort og grå ringer liggende. Fulgte med 5 ringer pr. sett, og jeg har kjøpt gråe til vinterhjulene. Da kan du i det minste holde de opp mot felgen og se.
Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.
Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?
Håper du poster bilder når de er på plass :-)
Sitat fra: Cirion på fredag 27. september 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Helt enig, røde ringer var jævlig harry, samt jævlig tøft samtidig... Oppmerksomheten gikk opp 10x og "alle" har en eller annen kommentar på nettop felgene. De aller fleste var overbevist om at det var felgene som var den fargen. Har du lyst på mer oppmerksomhet, er røde valget...
Røde ringer på grå hjul, setter en kontrast som gjør at man lettere får med seg gråfargen i felgen. Får den fremhevet. Sorte ringer, forsterker mørkheten til felgen og gjør at de mer glir inn med dekket. Felgene ser sorte ut.
Er du i tvil, holder jeg til på Slependen, og har både rød, sort og grå ringer liggende. Fulgte med 5 ringer pr. sett, og jeg har kjøpt gråe til vinterhjulene. Da kan du i det minste holde de opp mot felgen og se.
Svinger gjerne innom på Slependen en dag for å se :)
Noen som har bilde av grå felger med sort alloygator?
tipper du finner slike bilder på nettet.. eller hjemmesiden til produsenten.. du trenger ikke bilde TMS for å se hvordan hjulet blir..
Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.
Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?
Det tror jeg blir et tøfft valg.Mange felger har jo en slik tynn stripe ytterst. Ville kjøpt sølv til grå felg selv, så jeg angrer nesten på at jeg ikke gikk for grå felger. Det er som du sier at sølv vil kanske bygge en centimeter ut, noe som nesten vil utgjøre nesten en tomme større felg. Sort vil visuelt gå en centimeter innover og gjøre felgen mindre.
Har hvit bil, lysegrå (sølv) felger og svarte alloygators. Funker fint og ser passe bra ut, ville vurdert sølv alloygators om jeg skulle valgt om omigjen.
Noen som har en dekkforhandler i Oslo området de kan anbefale til å gjøre jobben med å montere Alloygator? Ta gjerne med hva en må betale for jobben.
Sitat fra: Andrewas på fredag 27. september 2013, klokken 23:26
Har hvit bil, lysegrå (sølv) felger og svarte alloygators. Funker fint og ser passe bra ut, ville vurdert sølv alloygators om jeg skulle valgt om omigjen.
Jeg kommer til å gå for sølv. Dette gjør at felgen ser noe større ut, sort får den til å virke noe mindre
Det er kun 2 personer av sikkert 100 som har lagt merke til mine sorte alloygatorer på grå felger. Hadde jeg ikke hatt dem hadde de garantert lagt merke til såret i ene fremfelgen min nå, etterat jeg var dum nok til kjøre fremover når jeg skulle presse meg innenfor den latterlig lille parkeringsruten på en av Oslos offentlige ladepunkter. Anbefaler definitivt kjøp! Eneste minuset er at de har hatt en tendens til å jobbe seg litt utover, og jeg har allerede måttet ta en ekstra runde med plastklubben. Litt stress når jeg ikke har jekk og kompressor selv foreløpig.
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 12:15
Noen som har bilde av grå felger med sort alloygator?
Ludvig, du må lese HELE tråden, sannsynligvis er det noen som har stilt seg det samme spørsmålet før:
Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 23:28
http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator (http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator)
Ok, her har jeg nerdet litt og lagt ut noen eksempler fra både Alloygator og fra TMC for å få en pekepinn på forskjellige kombinasjoner.
Her er bilde av grå/grå/grå med "sølv" Alloygators. STOR TAKK til Cirion for lån av jekk, kompressor og høyttrykksspyler og for å gladelig dele erfaring og kunnskap. Uten han hadde jeg nok ikke fått på disse før sommerdekksesongen var over. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og med fargevalget.
Hva ble prisen for ett sett inkl. frakt, evt. toll/mva, discount, etc...?
Sitat fra: Voll1 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 09:23
Hva ble prisen for ett sett inkl. frakt, evt. toll/mva, discount, etc...?
Kr 645,98. Av en eller annen grunn snek pakka seg forbi tollen hos posten uten å bli oppdaget. Hvis ikke hadde det fort blitt ca 300 kr ekstra i toll og postens tollgebyr.
Bestilte sølv til mine sølv 21" - satser på at de vil se ut som 22"
Men, til vinterhjul (19") så er vel ikke slikt nødvendig ? Ser flere har bestil 2 sett alloygators ?
Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 10:21
Bestilte sølv til mine sølv 21" - satser på at de vil se ut som 22"
Men, til vinterhjul (19") så er vel ikke slikt nødvendig ? Ser flere har bestil 2 sett alloygators ?
19" er da ikke mindre utsatt med 45 profil... Spesielt ikke når fortauskanten er skult av snø.
Ok, da har jeg misforstått litt, har vel aldri sett 19" (som jeg vel har bestilt som vinterhjul)
trodde 19" hadde mer gummi som tar unna for fortauskanter etc ?
Noen som forøvrig kan anbefale noen Tesla kyndige i stor-oslo som legger på alloygators ?
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:23
Her er bilde av grå/grå/grå med "sølv" Alloygators. STOR TAKK til Cirion for lån av jekk, kompressor og høyttrykksspyler og for å gladelig dele erfaring og kunnskap. Uten han hadde jeg nok ikke fått på disse før sommerdekksesongen var over. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og med fargevalget.
Meget lekkert! Flott fargekombinasjon bil, felger og Alloygators!
Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 11:54
Ok, da har jeg misforstått litt, har vel aldri sett 19" (som jeg vel har bestilt som vinterhjul)
trodde 19" hadde mer gummi som tar unna for fortauskanter etc ?
Noen som forøvrig kan anbefale noen Tesla kyndige i stor-oslo som legger på alloygators ?
Det er fortsatt lavprofildekk, så mye gummi er det ikke.
Trenger forøvrig ikke tesla kompetanse ofr å legge på dette. Bedre om de kan dekk og felger. Eller så gjør du det selv. flotte instruksjonsvideoer tilgjengelig.
Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.
Enig i at det viktigste er at de kan dekk og felger, tenkte bare på om bilen må settes i egen "setting" før man tar ut luft og/eller jekker bilen for å sette de på.
Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:13
Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.
Det er det også i virkeligheten. Vesentlig høyere gummi med 45 profil enn 35 profil! Jeg opplever også at 21" felger sitter mer skadeutsatt til, dvs at den er nærmere ytterkant på gummien der det teller enn mesteparten 19" felgen. Bøy deg ned og se på formen på 21" dekket, og deretter på 19" dekket, så ser du forskjellen!
Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:13
Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.
Enig i at det viktigste er at de kan dekk og felger, tenkte bare på om bilen må settes i egen "setting" før man tar ut luft og/eller jekker bilen for å sette de på.
Teslaen settes i "P", heves til øverste nivå "very high" om du har luftfjæring, og til slutt setter du på "jack mode". Teslaen har fire jekkpunkter, tror det står om dem i instruksjonsboka.
PS! Takk for hyggelig kommentar, Tobo65!
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
You just made a payment of £64,91 GBP
Jeg la inn Tesla10 som rabattkode og fikk 5£ avslag
(1£ = 10NOK)
Så får vi håpe at dette også blir TaxFree, som bilen..
Når jeg bestilte prøvde jeg også å legge inn Tesla10, men uten hell. Ba om å få rabatten, men ble trukket full pris. Tror ikke jeg måtte fortolle.
Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:43
Når jeg bestilte prøvde jeg også å legge inn Tesla10, men uten hell. Ba om å få rabatten, men ble trukket full pris. Tror ikke jeg måtte fortolle.
Jeg la inn med store bokstaver : TESLA10
10% ble trukket fra omgående
Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Du setter gripper clipene inn med "tenna" først. Kjenner du etter så stikker de litt ut på baksiden av den lange plaststrimmelen som en Alloygator er. Tennene hjelper nok til å holde "gatoren" fast når du drar felgene langs en fortauskant. Uten tenner er det større sjanse for at gatoren løsner istedenfor at den holder imot og sørger for at felgen din fortsatt er fin..
Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Har du bilder, Oreo?
Til tross for at jeg satt inn gripper clips i alle fire, har gatoren på det ene bakhjulet begynt å sige litt utover. Får ta en tur på benser'n og jekke...
Monterte på sølv Alloygators på mine 21' felger. Det som tar tid er å lime på metalltennene, litt pirk, men dette kan gjøres i god tid før en går ut i garasjen. Vær nøye med dette, sitter de litt løst kan de vri seg under montering og en får ikke alloygatoren helt på plass. Ellers ganske kjapp og grei jobb. Synes det ble ganske bra, ikke spesielt synlige, og helt klart nødvendig på 21 tommere. Litt tvil om det er nødvendig på vinterdekkene, har ikke bestemt meg enda. Det jo ikke noe pluss å ha disse på felgene rent utseendemessig.
Sitat fra: el-fanboy på fredag 04. oktober 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Har du bilder, Oreo?
Til tross for at jeg satt inn gripper clips i alle fire, har gatoren på det ene bakhjulet begynt å sige litt utover. Får ta en tur på benser'n og jekke...
Her går det litt på kryss og tvers av trådene:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=9523.msg127064#msg127064 (http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=9523.msg127064#msg127064)
Foresten, kjempestilig kombo du hadde på de grå felgene El-fanboy. Selv feiget jeg litt ut og satte på svarte på mine grå 21".
Sitat fra: Stig O på fredag 27. september 2013, klokken 16:54
Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21") :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....
MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.
Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?
Det tror jeg blir et tøfft valg.Mange felger har jo en slik tynn stripe ytterst. Ville kjøpt sølv til grå felg selv, så jeg angrer nesten på at jeg ikke gikk for grå felger. Det er som du sier at sølv vil kanske bygge en centimeter ut, noe som nesten vil utgjøre nesten en tomme større felg. Sort vil visuelt gå en centimeter innover og gjøre felgen mindre.
Supert valg.Så bildene av bilen din nå og det ble virkelig så tøfft som jeg trodde. Som sagt så angrer jeg litt på at jeg ikke gikk for samme løsningen. Hadde blitt flott på en hvit bil, som jeg ellers synes får nesten helt sorte hjul i mange lyssituasjoner med de grå felgene.Kjøpte derfor sølv Breyton 21" som jeg har god tro på.
Spottet en strøken rød TMS på Lambertseter i dag med røde alloygators på grå 21". Meget pent!
BMWen min ble litt stusselig ved siden av :)
Jeg satte AlloyGators på sommerhjula selv, men fikk Dekkhallen til å sette på vinterhjula før de kom på bilen. Vinterhjula ble best ::)
Sitat fra: Yagi på mandag 07. oktober 2013, klokken 19:42
Jeg satte AlloyGators på sommerhjula selv, men fikk Dekkhallen til å sette på vinterhjula før de kom på bilen. Vinterhjula ble best ::)
Hva måtte du betale ekstra for å få de til å montere Alloygators ?
Sitat fra: TS på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:22
Hva måtte du betale ekstra for å få de til å montere Alloygators ?
7 stk Kirsten Flagstad (http://no.wikipedia.org/wiki/Kirsten_Flagstad) :P
Sitat fra: Yagi på mandag 07. oktober 2013, klokken 22:06
Sitat fra: TS på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:22
Hva måtte du betale ekstra for å få de til å montere Alloygators ?
7 stk Kirsten Flagstad (http://no.wikipedia.org/wiki/Kirsten_Flagstad) :P
;D
Hei, er inne på http://www.alloygator.co.uk/index.asp?page_ID=23 for å bestille i sølv, ser at prisen er GBP 59,94 for sett med 5 stk. Er det dette dere har bestilt? Har ikke så mye greie på det, men vil gjerne ha fine felger en stund... Kjøper dere monteringsutstyr også? Clips, lim el.l. som også kommer opp på samme side? Litt usikker på hva jeg trenger her.
Sitat fra: Malisa på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:36
Hei, er inne på http://www.alloygator.co.uk/index.asp?page_ID=23 for å bestille i sølv, ser at prisen er GBP 59,94 for sett med 5 stk. Er det dette dere har bestilt? Har ikke så mye greie på det, men vil gjerne ha fine felger en stund... Kjøper dere monteringsutstyr også? Clips, lim el.l. som også kommer opp på samme side? Litt usikker på hva jeg trenger her.
Er nok det de har bestilt ja. Med rabattkoden TESLA10 får man vel 10% rabatt på prisen. Er ikke monteringsutstyr med i pakka da? Jeg har ikke bestilt, som du sikkert skjønner ;)
5 stk i en pakke ja. Og kommer med alt det man trenger for å montere dem. (bortsett fra en gummihammer og såpevann...)
Den rød bilen der var helt rå!
Det var noe diskusjon her om at noen hadde bestilt Alloygator til vinterhjul også, men disse finnes da kun til 21" og ikke til 19"?
Sitat fra: Milzit på søndag 13. oktober 2013, klokken 20:00
Det var noe diskusjon her om at noen hadde bestilt Alloygator til vinterhjul også, men disse finnes da kun til 21" og ikke til 19"?
De kuttes til ønsket diameter.
Jeg har bestilt hvit bil med grå felger. Noen som har sett bilde av hvordan en hvit list gjør seg på en slik kombo?
Er det mulig å kun kjøpe 2 stk? Det er vel først og fremst forhjulene som er utsatt?
Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Se forøvrig min post #34 der jeg samlet noen eksempler.
Når du kjøper et sett kommer det fem stk. Sikkert en grunn til at du får med en ekstra.
Sitat fra: Oreo på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:00
Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Hvis jeg bare skulle montert 2 stk måtte det selvsagt vært samme farge som dekket (dvs "usynlig"). Synes det er litt dumt å legge ut 27 000 for 21" felger, for så å montere en list som gjør at de ser ut som en 20"...
samme farge som dekket = ser ut som 20"
Samme farge som felg = ser ut som 22" (eventuelt 21.5")
Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 13:06
Sitat fra: Oreo på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:00
Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Hvis jeg bare skulle montert 2 stk måtte det selvsagt vært samme farge som dekket (dvs "usynlig"). Synes det er litt dumt å legge ut 27 000 for 21" felger, for så å montere en list som gjør at de ser ut som en 20"...
Den blir ikke seende ut som en 20''. Velg en Alloygator som har samme farge som felgen så ser du at felger faktisk ser større ut.
Uansett hvilken farge du velger, så vil man se forskjell på dekk med og uten Alloygator. Så er enig med Oreo her, installerer du Alloygator på kun to dekk så vil det kanskje se litt rart ut.
Har hatt bilen en måned og kjørt mye ut og inn av parkeringshus. Mitt daglige parkeringshus er trangt og med lave kanter i mange svinger og trange områder. Bilen er stor, det er bare å innse. Er ufattelig glad for mine Alloygators, to av felgene (21) hadde garantert vært ødelagt uten disse. Har enda ikke fått eller sett vinterdekkene, litt usikker på om Alloygators trengs på disse, eller om dekket vil fungere som en slags buffer. Bestemte meg for litt siden at her er det ingen vits i å ta sjanser, Alloygators ligger nå klare i påvente av vinterdekkene. Til våren må jeg nok også erstatte to av Alloygator'ne på 21 tommerene, disse begynner å bli ganske fillete, men holder fremdeles godt. Kan anbefales.
Sitat fra: frosken på mandag 07. oktober 2013, klokken 18:48
Spottet en strøken rød TMS på Lambertseter i dag med røde alloygators på grå 21". Meget pent!
BMWen min ble litt stusselig ved siden av :)
Noen som kan fotoshoppe hvite alloygators på en hvit Tesla. Ser jo vanvittig bra ut på denne røde, men er litt usikker på om hvit blir litt harry og gammel 50 talls amerikaner :P
Sitat fra: Thor2014 på lørdag 26. oktober 2013, klokken 17:14
Noen som kan fotoshoppe hvite alloygators på en hvit Tesla. Ser jo vanvittig bra ut på denne røde, men er litt usikker på om hvit blir litt harry og gammel 50 talls amerikaner :P
Ja, jeg har også bestilt hvit, med grå felger og lurer fælt på om jeg skal kjøpe hvite eller sorte! Noen som har sett bilder av en tesla med dette, eller gidder å photoshoppe?
Har mottatt alloygators men ikke fått dem på enda siden jeg skal legge om til vinterdekk på originalfelgene. I natt drømte jeg faktisk at jeg skrapte dem opp...
Bestilte Alloygator fra England etter å ha lest div innlegg på dette og andre forum. Men monteringen så ikke helt lett ut, man skal slippe ut noe luft og så presse de inn i felgkanten. Det så også ut som om bilen burde jekkes opp. Tenkte at dette kunne vente til skifte av hjul. Fikk skiftet til vinterjul på mittdekkhotell.no i dag, men de hadde ikke erfaringer med Alloygator. De prøvde å få de på sommerdekkene, etter å ha tappet ut en del luft, men fikk det ikke til. Da var det snakk om å vrenge hele dekket av felgen først, men det tok jeg ikke sjansen på så jeg lot det være. De anbeflate helelr ikke å bruke ALloygator . Har en nå pakke grå Allygator til billigslag om noen vil prøve seg
Sitat fra: PAS på mandag 28. oktober 2013, klokken 22:26
Bestilte Alloygator fra England etter å ha lest div innlegg på dette og andre forum. Men monteringen så ikke helt lett ut, man skal slippe ut noe luft og så presse de inn i felgkanten. Det så også ut som om bilen burde jekkes opp. Tenkte at dette kunne vente til skifte av hjul. Fikk skiftet til vinterjul på mittdekkhotell.no i dag, men de hadde ikke erfaringer med Alloygator. De prøvde å få de på sommerdekkene, etter å ha tappet ut en del luft, men fikk det ikke til. Da var det snakk om å vrenge hele dekket av felgen først, men det tok jeg ikke sjansen på så jeg lot det være. De anbeflate helelr ikke å bruke ALloygator . Har en nå pakke grå Allygator til billigslag om noen vil prøve seg
Det finnes ørten videor på youtube & de som viser montasje og det er flere her inne på forumet som har fikset dette selv uten de store utfordringer.. så du klarer det sikkert greit bare du forstår hvordan du fikser de på plass.. :)
Har forstått det slik at all lufta må ut av dekket før montering.
Lett å montere, løft opp bilen og tøm all luft. Så er det bare å banke den på plass med gummi hammer. Har gjort dette på flere biler nå. Det som tar mest tid, er å tømme luften.
tja, skru ut ventilen tar jo ikke mer en 30 sek.. :o og 30 sek til så er det tomt.. :)
Haha ikke rart de ikke anbefalte Gators når de ikke fikk til å montere dem. Husk ALL luft må ut.
Jeg tror at det ene dekket mitt siver litt luft så jeg skal tappe ut alt og prøve å banke den bedre på plass.
Sent from a mobile device
Sitat fra: PAS på mandag 28. oktober 2013, klokken 22:26
Bestilte Alloygator fra England etter å ha lest div innlegg på dette og andre forum. Men monteringen så ikke helt lett ut, man skal slippe ut noe luft og så presse de inn i felgkanten. Det så også ut som om bilen burde jekkes opp. Tenkte at dette kunne vente til skifte av hjul. Fikk skiftet til vinterjul på mittdekkhotell.no i dag, men de hadde ikke erfaringer med Alloygator. De prøvde å få de på sommerdekkene, etter å ha tappet ut en del luft, men fikk det ikke til. Da var det snakk om å vrenge hele dekket av felgen først, men det tok jeg ikke sjansen på så jeg lot det være. De anbeflate helelr ikke å bruke ALloygator . Har en nå pakke grå Allygator til billigslag om noen vil prøve seg
Vi monterer disse nesten daglig og monteringen er såpass "vanskelig" at vi ikke vil anbefale en normal "ikke praktisk anlagt" person til å gjøre dette selv :) Men har man en viss erfaring med hammer og er litt praktisk av seg så er det en grei sak.
Vi har spesiell saks for å klippe helt rett, og spesiell verktøy for å sørge for at alle metallklipsene faktisk går ned imellom dekk og felg da disse svært ofte setter seg fast når man hamrer nedi. Ellers er det snakk om å bruke en del makt og bare dundre til helt til den er satt godt på plass mellom dekket og felgen.
Man må montere dekket på felgen først før man monterer alloygators og all luft må være ute av dekket. Klipsene må være satt korrekt på og så er det bare å slå alloygatoren inn mellom dekk og felg til den sitter helt inne. Fyll i luft igjen og slå på alloygatoren et par runder til etter at luften er i dekket. Så monterer man mellomstykket som gjør at ringen blir en hel ring. Ferdig :)
Jeg kan iallefall si at ved korrekt montering så ser det svært bra ut og jeg kan absolutt anbefale folk å bruke dette produktet! Det har allerede reddet en del felger her i Trondheim :)
Mvh
Sindre Langberg
Daglig Leder
Tempe Dekkservice AS
Noen bilder av monteringer
Takk for fin veiledning! :)
Vi skal montere noen sett imorgen også så jeg kan ta bilder og lage en "profesjonell" norsk veiledning i samme slengen ;)
Sitat fra: Tempe Dekkservice på torsdag 07. november 2013, klokken 10:06
Vi skal montere noen sett imorgen også så jeg kan ta bilder og lage en "profesjonell" norsk veiledning i samme slengen ;)
Ja..da monterer du på felgen min antakelig så da får jeg se hvor forsiktig du er :-) Foreslår video ;D
Tempe Dekkservice har tilholdssted i Trondheim. Er det noen i Oslo/Bærum (eller omegn) som monterer disse? Jeg ønsker nemlig ikke begi meg ut på dette prosjektet selv, har ikke tilgang på hverken jekk eller kompressor. ???
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 07. november 2013, klokken 13:01
Er det noen i Oslo/Bærum (eller omegn) som monterer disse?
Dekkhallen på Jar monterte på mine vinterdekk (som jeg kjøpte hos dem)
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 07. november 2013, klokken 13:01
Tempe Dekkservice har tilholdssted i Trondheim. Er det noen i Oslo/Bærum (eller omegn) som monterer disse? Jeg ønsker nemlig ikke begi meg ut på dette prosjektet selv, har ikke tilgang på hverken jekk eller kompressor. ???
Heisann, de fleste kan nok hjelpe deg med selve montering, hør med Dekkhallen siden de har montert tidligere, men forvent at de ønsker et lite påslag for dette :)
mvh
Sindre
Sitat fra: Tempe Dekkservice på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:55
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 07. november 2013, klokken 13:01
Tempe Dekkservice har tilholdssted i Trondheim. Er det noen i Oslo/Bærum (eller omegn) som monterer disse? Jeg ønsker nemlig ikke begi meg ut på dette prosjektet selv, har ikke tilgang på hverken jekk eller kompressor. ???
Heisann, de fleste kan nok hjelpe deg med selve montering, hør med Dekkhallen siden de har montert tidligere, men forvent at de ønsker et lite påslag for dette :)
mvh
Sindre
Takker! Skal høre med dem når gliset dukker opp om et par uker. ;) Er selvsagt villig til å betale for arbeidet, bare fair det. :)
Er ikke det enkleste jeg har montert, men heller ikke umulig. Nå har jo Tempe Dekkservice laget en bra guide nedenfor så jeg supplerer bare litt her...
1. Vask dekk og felg NØYE. Dette er viktig for å få et godt resultat og ikke lage små riper i felgen når du hamrer.
2. Sett så på klipsene på angitte steder alle 4 gatorsene. Bruk bare en dråpe lim på hver.
3. Jekk opp bil. Bruk en liten bit 2"2 trebjelke oppå anleggsflaten på jekken for å treffe de smale jekkepunktene på bilen best mulig. Hvis ikke kan du risikere å presse på plastdekselet nederst på bilen.
4. Ta ut ALL luft slik bruksanvisningen viser. Dette tar litt tid.
5. Bruk rikelig med skikkelig glatt såpevann.
6. Begynn å slå ned gatorsen ved luftventilen og fortsett til du er nesten rundt, klipp den av på riktig sted.
7. Slå i resten av gator og slå et par skikkelige slag som treffer omtrent midt på skjøten.
8. Lim på skjøtestykket
9. Fyll på en del luft og slå en runde til
10. Fyll opp resten av luften og jekk ned.
Finnes mange montasjevideoer på youtube, ser ikke så vanskelig ut. Virker som det er enklest å montere dette når hjulet står på bilen :)
Alloygator monteringsguide
Som lovet så skulle jeg lage en liten guide på hvordan montere disse med best resultat
1. VASK FELGEN FØR MONTERING!! Svært viktig for å unngå riper og merker.
Tapp luft ut av dekket før man begynner
2. Alt utstyret i pakken inkluderer 5 alloygator ringer (en ekstra om man feiler), en mengde med klips, en liten guide og lim. Anbefalt tilleggsutstyr er et flatjern og gummihammer.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1268.jpg)
3. Følg guiden før man starter med montering, der står det bl.a hvor man skal montere klipsene. Feks på 19" skal man montere alle klips frem til 13 og så annenhver, 15, 17 og 19.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1269.jpg)
4. Sett klipsene på plass, for minst mulig gris så anbefaler vi å IKKE bruke lim før etterpå!
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1271.jpg)
5. Ha på lim på baksiden av hver klips, prøve å ikke bruke for mye, gris vil lage flekker på plastikken og man går tom for lim før man er ferdig med alle 4 gatorsene
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1275.jpg)
6. Legg klar alloygatoren over felgen, start med den enden som vist på bildet og slå den forsiktig på plass, bruk eventuelt et flatjern som legges på baksiden av klipsen, om enden ikke vil på plass med en gang.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1276.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1278.jpg)
7. Vi har erfart at bruk av et flatjern bak klipsene gjør virkelig monteringen lettere da klipsene ofte ikke vil på plass ved ren hammermakt
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1279.jpg)
8. Fortsett å slå på plass Alloygatoren til man kommer nesten helt rundt, la det være igjen 10cm som ikke er slått nedi, dette forenkler klippeprosessen.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1280.jpg)
9. Her er ikke Alloygatoren slått helt på plass, fortsett å slå til den kommer helt inn
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1283.jpg)
10. Da er den helt perfekt på plass
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1282.jpg)
11. Klipp så av overskuddsenden slik at alloygator-enden passer perfekt ned i sporet til starten.
Bruk en liten klatt lim på mellomstykket
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1285.jpg)
12. Og klips påplass mellomstykket.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1286.jpg)
13. Ferdig resultat.
Guiden er gjort med montering på en TSW felg med Nokian Hakka R2 dekk, merk at det er store forskjeller mellom dekk og felg selv om det er teknisk sett samme dimensjon. Så ikke alle kombinasjoner vil gi samme resultat.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1287.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/105102623/sm%C3%A5%20bilder/IMAG1289.jpg)
Siste bildet viser TSW Nurburgring og MSW 25 med Alloygators
Håper dere setter pris på guiden og beklager eventuelle skrivefeil, da jeg er litt småsyk og hodet ikke er helt med idag ;)
Da har jeg fått på en Gator. Det gikk fint! 3 igjen...
Tips:
Lim alle klipsene først, dette er en fin innendørsaktivitet når det er mørkt.
Det vanskeligste er å beregne akkurat hvor det skal klippes. Hvis du klipper bittelitt for lite, ikke prøv å banke den inn - den kommer bare ut igjen, eller skyver ut den andre enden. Ta den ut igjen og klipp mer med en gang.
Limet er bare vanlig cyanoacrylat, dvs superlim. Går det tomt får du mer på bensinstasjonen.
Hmm - jeg har problemer med å få baksiden av AlloyGatorene helt inn. Mot felgen passer det perfekt, men det er et større gap mellom gummien og plastringen. Ser ikke ut som det er mulig å slå lenger inn heller, siden den er helt inntil mot felgen. Ser ikke ut som det blir noe bedre uansett hvor mye jeg slår.
Er det originalfelgene pluss Michelin Xi3 som lager problemer, eller har jeg gjort noe feil?
bilder hjelper oss til å forstå hvor du har problem! :)
Sett fra navet og ut ligger den helt inntil felgen. Sett fra utsiden mot navet er det et gap mellom gatoren og gummien, som om sideveggen i dekket har blitt skjøvet innover uten å smette ordentlig oppå gatoren. På andre siden fikk jeg den lenger inn ved å hamre som en gal, men fremdeles ikke ordentlig inntil.
Greide å få en av dem skikkelig inn nå, men det var et j***a slit.
Nøkkelen er tung hammer, tror jeg. Gummiklubba mi er vel kanskje halvkiloet. Burde hatt minst halvannet kilo.
Det gikk ved å slå som en tulling mens jeg fylte i litt og litt luft. I løpet av prosessen løsnet hammerhodet, måtte frem med Aralditten. Flaks jeg ikke sendte det rett i siden på bilen... Har noen flotte vannblemmer nå :)
*edit*
Etter å ha tenkt litt på det så tror jeg det var flere ting som ga problemer. Gummiklubba mi var nok for myk, kanskje for lett også. Slagene ble rett og slett ikke harde nok. Det gikk bedre med en bit 2x4 og en vanlig hammer. Det var en nøkkel å fylle i litt luft, slå en runde, fylle mer osv. Til slutt tror jeg kanskje at kombinasjonen av originalfelgen og Michelin Xi3 ikke var den enkleste.
Det ble i hvert fall veldig dårlig timebetaling. Å få ringen på var 10 % av jobben, å få banket den helt på plass var 90 %.
Hvordan hadde det vert å latt lufttrykket gjøre jobben. Altså fylle opp til 50 psi.
Tror ikke det går å få den inn med 50 psi med en gang. Siste hjulet gikk lettest. Da slo jeg plastringen inn med tomt dekk først. Masse skikkelig glatt såpevann. Så brukte jeg en 2x4 og tung hammer. Fylte ca 5 psi, slo en runde, 10 psi, ny runde, 20, 40, 48. Må slå hardere og hardere. Jeg virkelig dengte løs til slutt, måtte bytte ende på 2x4'ern fordi den første enden løste seg opp...
Har litt vanskelig for å tro at det skal være så vanskelig, tror nok kanskje ikke denne kombinasjonen av dekk og felg er optimal.
Hei, jeg har bestilt ett sett i hvitt, bilen er perlemor hvit så dette blir kanskje OK?
Jeg har de originale 19" felgene med helårsdekkene fra Goodyear og ett sett 19" Cyclone med Pirelli.
Noen som har erfaring med å montere på en av mine dekk/ felg kombinasjoner?
Pirelliene har en viss felgbeskyttelse og jeg antar at det vil gjøre det vanskeligere å montere Alloygator?
Sitat fra: Larssen-bgo på fredag 22. november 2013, klokken 00:19
Pirelliene har en viss felgbeskyttelse og jeg antar at det vil gjøre det vanskeligere å montere Alleygator?
Problemet jeg hadde var mer det motsatte, det ble for stort gap mellom innsiden av alloygatoren og dekket.
Her er sluttresultatet.
Litt senere samme dag sa det BONK, så det var i siste liten at jeg fikk dem på...
Sitat fra: Larssen-bgo på fredag 22. november 2013, klokken 00:19
Hei, jeg har bestilt ett sett i hvitt, bilen er perlemor hvit så dette blir kanskje OK?
Kanskje ;)
Sitat fra: Larssen-bgo på fredag 22. november 2013, klokken 00:19
..... og ett sett 19" Cyclone med Pirelli.
Monterte Alloygator på disse i helgen, gikk som smurt. Smart nok til å sette de på FØR jeg monterte de på bilen, gjorde det også inne med dekk og felger som var tatt inn kvelden før. Disse smatt veldig greit på og resultatet ble bra, sitter helt inntil på begge sider. Har en 1,5 kg klubbe og må ikke bruke særlig mye makt, dunker de pent på. Har også montert Alloygator på sommerdekkene, dette skjedde mens de satt på bilen, det gikk også greit, men litt mer pes og resultatet ble ikke like bra.
Vær oppmerksom på en ting, og det er at limet løsner lett på metallbitene, baksiden av disse kan da lett stikke ut og virke som mot-tagger i gummien. Som beskrevet tidligere her, vær oppmerksom på dette og bruk et lite flattjern får å få de bøyd inn igjen. Tipper dette er problemet til de som må dælje løs, skal ikke være nødvendig. Tipper dette også er årsaken til at det ikke ble helt 100% på sommerdekkene mine. Uansett, to av de har nå blitt skrapet opp og skal uansett byttes til våren. 8)
Slik ble det på Pirelliene. Tatt noen dager etter montering.
(http://img.tapatalk.com/d/13/11/27/uqaquvyz.jpg)
(http://img.tapatalk.com/d/13/11/27/zy2urynu.jpg)
Sitter som støpt :D
HVordan er det å få disse av igjen i forbindelse med dekkbytte på felgene?
dekkene blir klemt ut av "sporet" inne i felgen med en maskin. og da er det ingenting som skulle holde dem fast
Sitat fra: eledille på fredag 22. november 2013, klokken 00:40
Litt senere samme dag sa det BONK, så det var i siste liten at jeg fikk dem på...
Oi!! jøss flaks at du fikk dem akkurat på. Skjedde tilsvarende her, monterte røde til en kunde og samme dag smalt han hardt i kanststein på en rundkjøring. Felg berget :D
Sitat fra: valvolainen på tirsdag 26. november 2013, klokken 19:33
HVordan er det å få disse av igjen i forbindelse med dekkbytte på felgene?
Null stress, når man klemmer ned dekket for å løsne det fra felgen, så blir ringene helt løse, kan monteres pånytt igjen etterpå også, men har man brukt mye lim på skjøtestykket må man nok kanskje bytte dette.
[EDIT:]
Flyttet denne til Kjøp og salg -> http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12583.0.html
er det noen som vil bytte/kjøpe svarte Alloygators?
Har kjøpt 2 sett av svarte alloygators, 1 sett er montert på vinterhjul, den annen vurderer jeg å selge bytte til sølv alloygators.
Er fra Stavanger området, hvis noen vil kjøpebytte – ta kontakt
Felg/dekk kombinasjon kan tydeligvis ha stor innvirkning på monteringen. Det var et h... og legge de på TSW Nurburgring med Micheline R2 255/35-20, mens det gikk som varm kniv i smør og legge de på Breyton felgene med 245/35-21. Brukte litt såpevann som jeg fuktet felgbeskytterne med på begge. De skled litt ut på begge når man fyllte luft, så måtte slippe ut litt og banke de inn, for så og fylle luft igjen.
Ser på det amerikanske forumet at de sliter med at salt, sand og smuss legger seg mellom felg og gator. Resultatet er at lakken på felgen slipes av. Noen som har hatt det på en stund og tatt dette av?
Ellers har nå gun metal kommet som valg hos alloygators
Kjørte i hele høst uten alloygater, men fikk Mittdekkhotell til å fungere de nå i våres...
Glad jeg fikk de montert :)
Når dekkene er slitt, hvordan får man på allogatorene på nye dekk? Vil de fleste dekksjapper fikse dette når de legger om?
Ref FAQen til Allogator:
SitatQ. Can they be re-used if you have new tyres
Yes they can be re-fitted to the same wheels if you have new tyres.
Jeg måtte fjerne et par jeg hadde lagt på felger som ikke passet bilen, og disse ble såpass skadet under demonteringen at jeg tvilsomt vil klare å montere de på nye felger.
Sitat fra: Stig O på torsdag 10. april 2014, klokken 17:09
Felg/dekk kombinasjon kan tydeligvis ha stor innvirkning på monteringen. Det var et h... og legge de på TSW Nurburgring (...).
Jeg har samme felger og fikk satt på Alloygators sammen med dekkene av de jeg kjøpte hjulene hos. De fortalte at det var siste gang de ville gjøre noe sånt, det var visst et vanvittig strev å få til.
Så det er helt klart at felgene har mye å si på hvor enkelt det er å montere.
Dette er forresten gun metall Alloygators om noen er nysgjerrige på fargen. Omtrent nøyaktig samme farge som Teslas «Dolphin Gray».
(http://i.imgur.com/tLmPdiD.jpg) (http://imgur.com/tLmPdiD)
Ja felg/dekk har tydeligvis mye og si. TSW Nurburgring med R2 255/35-35 var et he.. for meg også, mens Breyton med PSS 245/35- 21 gikk som smør.
Jeg synes originalfelger med pirelli vinterdekk gikk fint.
Men med Avantgarde Zonda og Dunlop sport maxx gt runflat så knakk gummihammeren.
Skal snart montere på Concave Wheels og samme Dunlop dekk...
Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.
De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.
Jeg kjøpte disse http://www.teslarati.com/tesla-model-s-wheel-protector-curb-rash/. , monteres i helgen ..
Noen med erfaringer av denne type felgskydd?
Sitat fra: rsomby på onsdag 11. juni 2014, klokken 18:07
Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.
De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.
De passer veldig bra på originale 21". Ble de montert på riktig måte? Å sette de på når dekket er tomt for så å blåse det helt opp er fullstendig feil :o
Tror jeg må bestille meg nytt sett snart..utrolig glad det er ikke er noen skader på felgen.
Litt delt erfaring med Alloygators nå. De har reddet meg fra kanting et par ganger, men forrige uke så løsnet en av de mens jeg kjørte. Den ble slengt rundt og rundt, traff sidepanelet igjen og igen før jeg kunne stoppe og laget en bulk som må nå repareres.
Sitat fra: Sbr på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:16
Sitat fra: rsomby på onsdag 11. juni 2014, klokken 18:07
Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.
De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.
De passer veldig bra på originale 21". Ble de montert på riktig måte? Å sette de på når dekket er tomt for så å blåse det helt opp er fullstendig feil :o
Vi prøvde diverse metoder, hvor vi bla startet med null luft og fyllte litt og litt og pøvde å banke de inn med gummihammer, men uansett hva vi prøvde så får en ikke banket de godt nok inn til at de ligger skikkelig inntil felgen, som nevnt pga dårlig utforming av selve alloygatoren, det var veldig tydelig og lett å se at det ikke kom til å bli pent.
Mitt spørsmål til deg blir om det er en bitteliten glippe mellom felgen og alloygatoren, eller ligger den helt inntil felgen? Jeg så bla på et bilde i en artikkel (om alloygators) på nettavis i går hvor en tydelig også kunne se glippen, det så heller ikke bra ut.
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:14
Jeg kjøpte disse http://www.teslarati.com/tesla-model-s-wheel-protector-curb-rash/. , monteres i helgen ..
Noen med erfaringer av denne type felgskydd?
Gir du oss en tilbakemelding etterhvert på dine erfaringer med rimblades?
Sitat fra: rsomby på torsdag 12. juni 2014, klokken 09:56
Vi prøvde diverse metoder, hvor vi bla startet med null luft og fyllte litt og litt og pøvde å banke de inn med gummihammer, men uansett hva vi prøvde så får en ikke banket de godt nok inn til at de ligger skikkelig inntil felgen, som nevnt pga dårlig utforming av selve alloygatoren, det var veldig tydelig og lett å se at det ikke kom til å bli pent.
Mitt spørsmål til deg blir om det er en bitteliten glippe mellom felgen og alloygatoren, eller ligger den helt inntil felgen? Jeg så bla på et bilde i en artikkel (om alloygators) på nettavis i går hvor en tydelig også kunne se glippen, det så heller ikke bra ut.
Det er en liten glippe, men ikke noe som synes spesielt eller som samler møkk. Alloygators er jo laget for å passe "alle" felger, så det er klart de ikke passer like bra på alt. På vinterfelgene (Monaco Hairpin) passet de mye dårligere grunnet felgdesignet, men likevel verdt det med tanke på hvor godt de gjør jobben :)
Er det denne (http://www.tv2.no/2014/06/11/broom/alloygator/felg/smart-oppfinnelse/5678017) artikkelen du mener? Synes nå de sitter rimelig perfekt på der... :o
(http://www.cdn.tv2.no/images/?imageId=5678040&width=974.07675906183&height=548.17723994012&x=0&y=12.482269503546101&cropw=100.00000000000003&croph=75.03546099290782&digest=dc2e370661)
Mailen med Alloygator i dag, de har utvidet gyldighet av koden TESLA10 nå (10%)
Sitat fra: krister461 på mandag 19. mai 2014, klokken 08:02
Jeg synes originalfelger med pirelli vinterdekk gikk fint.
Men med Avantgarde Zonda og Dunlop sport maxx gt runflat så knakk gummihammeren.
Skal snart montere på Concave Wheels og samme Dunlop dekk...
Kan legge til at alloygators funket dårlig med sistnevnte kombinasjonen. De var vanskelig å montere, men aller værst var at grå alloygators ikke matchet krom/sølv felger. De dekket også over den ytterste ringen på felgene slik at det ikke ble pent. Så da klarer jeg meg uten på sommerdekkene. :-)
Tesla byttet bakdekkene mine og første de sa var, Gators'ene blir ødelagt.
Til deres store overraskelse gikk de lett av når de tok av dekket, og banket de på igjen etter å ha satt på nye dekk.
Det som er sykt er at mine Gators har vært gjennom KRIGEN! Spanske/Franske parkeringshus har satt sine spor. Heldigvis er de så sykt kraftige at de bare flytter bilen til siden og skrubber seg godt mot stenkantene. Null skade på felg.
Mitt inntrykk av disse uten å ha satt de på er at det er veldig bra. Er bare å bastille time hos Tempe Dekk Service på leveringsdagen av bil. Kunne fint vært et eget punkt i gruppekjøpsavtalen som er nå. Ikke helt sikker på at de skal på vinterdekkene (vurdering), men på 21" er det ikke tvil.
Sitat fra: Cirion på torsdag 25. september 2014, klokken 15:54
Tesla byttet bakdekkene mine og første de sa var, Gators'ene blir ødelagt.
Til deres store overraskelse gikk de lett av når de tok av dekket, og banket de på igjen etter å ha satt på nye dekk.
Det som er sykt er at mine Gators har vært gjennom KRIGEN! Spanske/Franske parkeringshus har satt sine spor. Heldigvis er de så sykt kraftige at de bare flytter bilen til siden og skrubber seg godt mot stenkantene. Null skade på felg.
Hehe, mine har også hatt en tøff sommer...
Jeg har så mye plastikkrester som stikker ut på de at jeg skal bytte ut 2 av de på sommerfelgene og jeg har også bestilt på vinterdekkene nå...
Når får vi disse til 22" ??
Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:
Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!
Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!
Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!
Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Ut i fra bildene kan det se ut som at det har havnet sand eller småstein som har gnisset mellom felgbeskyttelsen og felgen. Men rart det bare har skjedd bak i så fall.
Sitat fra: frosken på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:03
Ut i fra bildene kan det se ut som at det har havnet sand eller småstein som har gnisset mellom felgbeskyttelsen og felgen. Men rart det bare har skjedd bak i så fall.
Jeg har blitt fortalt at ripene i så fall skal gå langs med hjulet, og ikke på tvers?
Selv så fikk jeg anbefalt å IKKE montere alloygators på min bil da nettopp dette med sand og steinkorn som legger seg mellom alloygator og felg ville skade felgen.
Kanskje det er en løsning å legge en tynn stripe med silicon mellom felg og alloygator vil hindre dette? ???
Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:
Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!
Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!
Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!
Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Kan si med en gang, at dette er ikke unormalt med Alloygators. Det skjer når man får småstein/sand inn bak gators'ene slik at de riper felgen. Så skal man bruke Alloygators, må man også gjøre det i framtiden.
Det er bare å sette på nye gators og du vil ikke se de merkene.
Sitat fra: Cirion på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:17
Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:
Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!
Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!
Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!
Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Kan si med en gang, at dette er ikke unormalt med Alloygators. Det skjer når man får småstein/sand inn bak gators'ene slik at de riper felgen. Så skal man bruke Alloygators, må man også gjøre det i framtiden.
Det er bare å sette på nye gators og du vil ikke se de merkene.
Ironisk at skader man prøver å beskytte seg mot, oppstår av beskyttelsen.....
Høres ut som Alloygators først bør brukes når skaden allerede er ute, og da for å skjule den.
Høres også ut som Tesla sin kundeservice er bra. ;)
Har vært litt engstelig for sand o.l. som kan legge seg bak gator'ne. Ikke våget å kikke ennå.
Kanskje litt 3M-teip er det som må til, før man monterer?
For min del retter jeg heller opp skader hvis det skjer (ikke enda heldigvis) siden det ikke koster allverden og er penere uten imo.
Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene.
Dette er en fabrikkinitiert endring på innerskjermene bak (bremseslanger inspiseres i samme slengen så det kan tenkes at det er fare for gnag mellom slange og innerskjerm), og har ikke sammenheng med skjevslitasje på dekkene. Se heller etter et punkt på arbeidsordren som inneholder "wheel alignment".
Joda, fant wheel alignment. Det er notert :-)
Noen som vet en plass å få dette montert i Bergen? Noen som har opplevd flere positive/negative ting med gators? Leste om noen som hadde fått skader på bilen pga de løsnet. Hvordan løsnet de og var gatorene montert selv eller hos forhandler?
Noen som har testet andre produkter som f.eks Wheel Bands?
http://www.amazon.com/Wheel-Bands-Rim-Protector-Black/dp/B00C88NPCC
Jeg har kontaktet ulike forhandlere i Bergen men finner ikke en eneste som monterer eller selger alloygators.
http://nettbutikk.tempedekk.no/products/alloygatorsolv
Du klarer det selv hvis du er litt hendig.
Gjorde det selv på både sommer og vinterfelgene. Gjort på 1-2 timer
Nå som det har gått en god stund er det sikkert flere med erfaringer rundt bruk av Alloygaters på godt og vondt. Min DS frarådet meg å montere dette, men vurderer det sterkt alikevel grunnet veldige trange parkeringshus her i Oslo.
Er det flere som kunne delt erfaringer og bilder på dette nå som det har gått en stund?
Jeg hadde Alloygators både på 21" sommer og 19" vinter. Reddet mine felger 2 ganger på ettårs tid, så absolutt en god investering for meg!
Jeg anbefaler å ta hjulene av bilen ved montering, monteringsanvisning følger med. Og viktig å ha en god skarp avbitertang...hard plast i disse beskyttelsene!
Så er det også greit å sjekke at de sitter fast innimellom. En av mine begynte å komme litt ut så jeg hevet bilen,slapp lufta ut av dekket og banket den på plass med gummiklubba!
Forøvrig satt de som støpt, også i hastigheter 200+ ;)
Flere biler jeg har ligget bak har de løsnet eller ikke ligger helt rett på. Ser ganske dumt ut der de vingler av gårde.
Har kjørt med Alloygator på sommerdekkene noen sesonger nå. Har spart meg for mange småskader, men de to største skadene gikk også ut over felgen. Tror nok skaden på felgen hadde blitt enda større uten gatorene, men men. Den første skaden var det kona som fikk i et parkeringshus, mens den andre husker hverken jeg eller kona at vi har fått. Byttet dekk to dager før service, og oppdaget skaden når jeg hentet bilen etter service. Tesla påstår skaden var der når bilen ble levert. De har kjørt bilen noen kilometer mens den var på service. Det regnet jeg for så vidt med at de måtte, da en av tingene de skulle sjekke var risting i rattet ved alle hastigheter (hjulstilling?).
Som sagt så er erfaringene mine gode, både med å ha de på og med montering. Har montert med dekkene av bilen. Synes det går veldig greit da. Skal bestille nye til å ha på vinterdekkene også.