Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alloygator? Erfaringer?

Startet av Celter, søndag 05. mai 2013, klokken 09:29

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Jeg har bestilt hvit bil med grå felger. Noen som har sett bilde av hvordan en hvit list gjør seg på en slik kombo?

Er det mulig å kun kjøpe 2 stk? Det er vel først og fremst forhjulene som er utsatt?

Oreo

Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Se forøvrig min post #34 der jeg samlet noen eksempler.
Når du kjøper et sett kommer det fem stk. Sikkert en grunn til at du får med en ekstra.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Torpedo Ted

Sitat fra: Oreo på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:00
Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Hvis jeg bare skulle montert 2 stk måtte det selvsagt vært samme farge som dekket (dvs "usynlig"). Synes det er litt dumt å legge ut 27 000 for 21" felger, for så å montere en list som gjør at de ser ut som en 20"...

laumb

samme farge som dekket = ser ut som 20"
Samme farge som felg = ser ut som 22" (eventuelt 21.5")

TesLars

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 13:06
Sitat fra: Oreo på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 08:00
Hvite lister på grå felger og hvit bil tror jeg vil se bra ut.
To Alloygators fremme vil nok bare se corny ut spør du meg, da kan du like godt la være.
Hvis jeg bare skulle montert 2 stk måtte det selvsagt vært samme farge som dekket (dvs "usynlig"). Synes det er litt dumt å legge ut 27 000 for 21" felger, for så å montere en list som gjør at de ser ut som en 20"...

Den blir ikke seende ut som en 20''. Velg en Alloygator som har samme farge som felgen så ser du at felger faktisk ser større ut.

Uansett hvilken farge du velger, så vil man se forskjell på dekk med og uten Alloygator. Så er enig med Oreo her, installerer du Alloygator på kun to dekk så vil det kanskje se litt rart ut.
Oslo
Black Model S

Kristian

Har hatt bilen en måned og kjørt mye ut og inn av parkeringshus. Mitt daglige parkeringshus er trangt og med lave kanter i mange svinger og trange områder. Bilen er stor, det er bare å innse. Er ufattelig glad for mine Alloygators, to av felgene (21) hadde garantert vært ødelagt uten disse. Har enda ikke fått eller sett vinterdekkene, litt usikker på om Alloygators trengs på disse, eller om dekket vil fungere som en slags buffer. Bestemte meg for litt siden at her er det ingen vits i å ta sjanser, Alloygators ligger nå klare i påvente av vinterdekkene. Til våren må jeg nok også erstatte to av Alloygator'ne på 21 tommerene, disse begynner å bli ganske fillete, men holder fremdeles godt. Kan anbefales.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Thor2014

Sitat fra: frosken på mandag 07. oktober 2013, klokken 18:48
Spottet en strøken rød TMS på Lambertseter i dag med røde alloygators på grå 21". Meget pent!

BMWen min ble litt stusselig ved siden av  :)

Noen som kan fotoshoppe hvite alloygators på en hvit Tesla. Ser jo vanvittig bra ut på denne røde, men er litt usikker på om hvit blir litt harry og gammel 50 talls amerikaner  :P

Torpedo Ted

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 26. oktober 2013, klokken 17:14
Noen som kan fotoshoppe hvite alloygators på en hvit Tesla. Ser jo vanvittig bra ut på denne røde, men er litt usikker på om hvit blir litt harry og gammel 50 talls amerikaner  :P

Ja, jeg har også bestilt hvit, med grå felger og lurer fælt på om jeg skal kjøpe hvite eller sorte! Noen som har sett bilder av en tesla med dette, eller gidder å photoshoppe?

eledille

Har mottatt alloygators men ikke fått dem på enda siden jeg skal legge om til vinterdekk på originalfelgene. I natt drømte jeg faktisk at jeg skrapte dem opp...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

PAS

Bestilte Alloygator fra England etter å ha lest div innlegg på dette og andre forum. Men monteringen så ikke helt lett ut, man skal slippe ut noe luft og så presse de inn i felgkanten. Det så også ut som om bilen burde jekkes opp.  Tenkte at dette kunne vente til skifte av hjul. Fikk skiftet til vinterjul på mittdekkhotell.no i dag, men de hadde ikke erfaringer med Alloygator. De prøvde å få de på sommerdekkene, etter å ha tappet ut en del luft, men fikk det ikke til. Da var det snakk om å vrenge hele dekket av felgen først, men det tok jeg ikke sjansen på  så jeg lot det være. De anbeflate helelr ikke å bruke ALloygator . Har en nå pakke grå Allygator  til billigslag om noen vil prøve seg
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Amper

Sitat fra: PAS på mandag 28. oktober 2013, klokken 22:26
Bestilte Alloygator fra England etter å ha lest div innlegg på dette og andre forum. Men monteringen så ikke helt lett ut, man skal slippe ut noe luft og så presse de inn i felgkanten. Det så også ut som om bilen burde jekkes opp.  Tenkte at dette kunne vente til skifte av hjul. Fikk skiftet til vinterjul på mittdekkhotell.no i dag, men de hadde ikke erfaringer med Alloygator. De prøvde å få de på sommerdekkene, etter å ha tappet ut en del luft, men fikk det ikke til. Da var det snakk om å vrenge hele dekket av felgen først, men det tok jeg ikke sjansen på  så jeg lot det være. De anbeflate helelr ikke å bruke ALloygator . Har en nå pakke grå Allygator  til billigslag om noen vil prøve seg

Det finnes ørten videor på youtube & de som viser montasje og det er flere her inne på forumet som har fikset dette selv uten de store utfordringer.. så du klarer det sikkert greit bare du forstår hvordan du fikser de på plass..  :)
P85D :o)

eledille

Har forstått det slik at all lufta må ut av dekket før montering.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cirion

Lett å montere, løft opp bilen og tøm all luft. Så er det bare å banke den på plass med gummi hammer. Har gjort dette på flere biler nå. Det som tar mest tid, er å tømme luften.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amper

tja, skru ut ventilen tar jo ikke mer en 30 sek..   :o og 30 sek til så er det tomt..  :)
P85D :o)

Oreo

Haha ikke rart de ikke anbefalte Gators når de ikke fikk til å montere dem. Husk ALL luft må ut.

Jeg tror at det ene dekket mitt siver litt luft så jeg skal tappe ut alt og prøve å banke den bedre på plass.


Sent from a mobile device
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA