Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alloygator? Erfaringer?

Startet av Celter, søndag 05. mai 2013, klokken 09:29

« forrige - neste »

el-fanboy

Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Har du bilder, Oreo?

Til tross for at jeg satt inn gripper clips i alle fire, har gatoren på det ene bakhjulet begynt å sige litt utover. Får ta en tur på benser'n og jekke...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Kristian

Monterte på sølv Alloygators på mine 21' felger. Det som tar tid er å lime på metalltennene, litt pirk, men dette kan gjøres i god tid før en går ut i garasjen. Vær nøye med dette, sitter de litt løst kan de vri seg under montering og en får ikke alloygatoren helt på plass. Ellers ganske kjapp og grei jobb. Synes det ble ganske bra, ikke spesielt synlige, og helt klart nødvendig på 21 tommere. Litt tvil om det er nødvendig på vinterdekkene, har ikke bestemt meg enda. Det jo ikke noe pluss å ha disse på felgene rent utseendemessig.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Oreo

Sitat fra: el-fanboy på fredag 04. oktober 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Har du bilder, Oreo?

Til tross for at jeg satt inn gripper clips i alle fire, har gatoren på det ene bakhjulet begynt å sige litt utover. Får ta en tur på benser'n og jekke...
Her går det litt på kryss og tvers av trådene:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=9523.msg127064#msg127064
Foresten, kjempestilig kombo du hadde på de grå felgene El-fanboy. Selv feiget jeg litt ut og satte på svarte på mine grå 21".
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Stig O

Sitat fra: Stig O på fredag 27. september 2013, klokken 16:54
Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)

Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.

Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?

Det tror jeg blir et tøfft valg.Mange felger har jo en slik tynn stripe ytterst. Ville kjøpt sølv til grå felg selv, så jeg angrer nesten på at jeg ikke gikk for grå felger. Det er som du sier at sølv vil kanske bygge en centimeter ut, noe som nesten vil utgjøre nesten en tomme større felg. Sort vil visuelt gå en centimeter innover og gjøre felgen mindre.

Supert valg.Så bildene av bilen din nå og det ble virkelig så tøfft som jeg trodde. Som sagt så angrer jeg litt på at jeg ikke gikk for samme løsningen. Hadde blitt flott på en hvit bil, som jeg ellers synes får nesten helt sorte hjul i mange lyssituasjoner med de grå felgene.Kjøpte derfor sølv Breyton 21" som jeg har god tro på.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

frosken

#109
Spottet en strøken rød TMS på Lambertseter i dag med røde alloygators på grå 21". Meget pent!

BMWen min ble litt stusselig ved siden av  :)

Yagi

Jeg satte AlloyGators på sommerhjula selv, men fikk Dekkhallen til å sette på vinterhjula før de kom på bilen. Vinterhjula ble best ::)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

TS

Sitat fra: Yagi på mandag 07. oktober 2013, klokken 19:42
Jeg satte AlloyGators på sommerhjula selv, men fikk Dekkhallen til å sette på vinterhjula før de kom på bilen. Vinterhjula ble best ::)
Hva måtte du betale ekstra for å få de til å montere Alloygators ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Yagi

#112
Sitat fra: TS på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:22
Hva måtte du betale ekstra for å få de til å montere Alloygators ?
7 stk Kirsten Flagstad  :P
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

TS

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Malisa

Hei, er inne på http://www.alloygator.co.uk/index.asp?page_ID=23 for å bestille i sølv, ser at prisen er GBP 59,94 for sett med 5 stk. Er det dette dere har bestilt? Har ikke så mye greie på det, men vil gjerne ha fine felger en stund... Kjøper dere monteringsutstyr også? Clips, lim el.l. som også kommer opp på samme side? Litt usikker på hva jeg trenger her.
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

petersv

Sitat fra: Malisa på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:36
Hei, er inne på http://www.alloygator.co.uk/index.asp?page_ID=23 for å bestille i sølv, ser at prisen er GBP 59,94 for sett med 5 stk. Er det dette dere har bestilt? Har ikke så mye greie på det, men vil gjerne ha fine felger en stund... Kjøper dere monteringsutstyr også? Clips, lim el.l. som også kommer opp på samme side? Litt usikker på hva jeg trenger her.

Er nok det de har bestilt ja. Med rabattkoden TESLA10 får man vel 10% rabatt på prisen. Er ikke monteringsutstyr med i pakka da? Jeg har ikke bestilt, som du sikkert skjønner ;)

Yagi

5 stk i en pakke ja. Og kommer med alt det man trenger for å montere dem. (bortsett fra en gummihammer og såpevann...)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Milzit

Det var noe diskusjon her om at noen hadde bestilt Alloygator til vinterhjul også, men disse finnes da kun til 21" og ikke til 19"?

Spinner

Sitat fra: Milzit på søndag 13. oktober 2013, klokken 20:00
Det var noe diskusjon her om at noen hadde bestilt Alloygator til vinterhjul også, men disse finnes da kun til 21" og ikke til 19"?
De kuttes til ønsket diameter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA