Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alloygator? Erfaringer?

Startet av Celter, søndag 05. mai 2013, klokken 09:29

« forrige - neste »

Ludvig

Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Amper

hmmm kan det ikke være litt inn å være harry akkuart her da!

jeg synes en kontrast-ring gjør seg på grå felger.. da kommer felgenes størrelse mer til sin rett.. men fargen trenger ikke være rød.. men det passer inn til røde baklys, røde stolsømmer & P+ merke..

men smaken er som baken..  ???
P85D :o)

el-fanboy

Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)

Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.

Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Cirion

Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Helt enig, røde ringer var jævlig harry, samt jævlig tøft samtidig... Oppmerksomheten gikk opp 10x og "alle" har en eller annen kommentar på nettop felgene. De aller fleste var overbevist om at det var felgene som var den fargen. Har du lyst på mer oppmerksomhet, er røde valget...

Røde ringer på grå hjul, setter en kontrast som gjør at man lettere får med seg gråfargen i felgen. Får den fremhevet. Sorte ringer, forsterker mørkheten til felgen og gjør at de mer glir inn med dekket. Felgene ser sorte ut.

Er du i tvil, holder jeg til på Slependen, og har både rød, sort og grå ringer liggende. Fulgte med 5 ringer pr. sett, og jeg har kjøpt gråe til vinterhjulene. Da kan du i det minste holde de opp mot felgen og se.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ludvig

Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)

Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.

Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?

Håper du poster bilder når de er på plass :-)
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Ludvig

Sitat fra: Cirion på fredag 27. september 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)
Helt enig, røde ringer var jævlig harry, samt jævlig tøft samtidig... Oppmerksomheten gikk opp 10x og "alle" har en eller annen kommentar på nettop felgene. De aller fleste var overbevist om at det var felgene som var den fargen. Har du lyst på mer oppmerksomhet, er røde valget...

Røde ringer på grå hjul, setter en kontrast som gjør at man lettere får med seg gråfargen i felgen. Får den fremhevet. Sorte ringer, forsterker mørkheten til felgen og gjør at de mer glir inn med dekket. Felgene ser sorte ut.

Er du i tvil, holder jeg til på Slependen, og har både rød, sort og grå ringer liggende. Fulgte med 5 ringer pr. sett, og jeg har kjøpt gråe til vinterhjulene. Da kan du i det minste holde de opp mot felgen og se.

Svinger gjerne innom på Slependen en dag for å se  :)
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Ludvig

Noen som har bilde av grå felger med sort alloygator?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Amper

tipper du finner slike bilder på nettet.. eller hjemmesiden til produsenten.. du trenger ikke bilde TMS for å se hvordan hjulet blir..   
P85D :o)

Stig O

Sitat fra: el-fanboy på fredag 27. september 2013, klokken 11:57
Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 10:23
Fikk bilen min i går og er mektig imponert. Ikke like imponert over egen kjøring, da jeg allerede på jomfruturen klarte å skrape opp felgen på høyre forhjul (grå 21")  :-[. Ringte Tesla som satte meg over til Drammen. Fikk beskjed om at dette selvfølgelig kunne reparereres og vil koste noen blærumtiere.....

MEN, i lys av dette uhellet, må jeg si jeg nå STERKT vurderer Alloygators på mine 21".
To spørsmål:
1. Funker det??
2. Er sort farge det naturlige valget på grå felger? (Så et bilde her med rød på grå, no offence men det så harry ut!)

Jeg har grå/grå/grå TMS med 21 tommere, og har kjøpt Alloygators i sølv. Vurderte svart, men jeg mistenker at de får felgen til å virke mindre. Jeg liker gamle biler med "whitesides", så jeg tenkte sølv kanskje ville ha en effekt i den retningen.

Har ikke satt dem på ennå, er ikke noen handyman så jeg må manne meg opp før jeg setter igang. Også må jeg vel kjøpe en liten kompressor for å få pumpa opp dekka etter montering?

Det tror jeg blir et tøfft valg.Mange felger har jo en slik tynn stripe ytterst. Ville kjøpt sølv til grå felg selv, så jeg angrer nesten på at jeg ikke gikk for grå felger. Det er som du sier at sølv vil kanske bygge en centimeter ut, noe som nesten vil utgjøre nesten en tomme større felg. Sort vil visuelt gå en centimeter innover og gjøre felgen mindre.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Andrewas

Har hvit bil, lysegrå (sølv) felger og svarte alloygators. Funker fint og ser passe bra ut, ville vurdert sølv alloygators om jeg skulle valgt om omigjen.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Per Magnus

Noen som har en dekkforhandler i Oslo området de kan anbefale til å gjøre jobben med å montere Alloygator? Ta gjerne med hva en må betale for jobben.
Model X - 90

Jærbuen

Sitat fra: Andrewas på fredag 27. september 2013, klokken 23:26
Har hvit bil, lysegrå (sølv) felger og svarte alloygators. Funker fint og ser passe bra ut, ville vurdert sølv alloygators om jeg skulle valgt om omigjen.

Jeg kommer til å gå for sølv. Dette gjør at felgen ser noe større ut, sort får den til å virke noe mindre
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

hhartes

Det er kun 2 personer av sikkert 100 som har lagt merke til mine sorte alloygatorer på grå felger. Hadde jeg ikke hatt dem hadde de garantert lagt merke til såret i ene fremfelgen min nå, etterat jeg var dum nok til kjøre fremover når jeg skulle presse meg innenfor den latterlig lille parkeringsruten på en av Oslos offentlige ladepunkter. Anbefaler definitivt kjøp! Eneste minuset er at de har hatt en tendens til å jobbe seg litt utover, og jeg har allerede måttet ta en ekstra runde med plastklubben. Litt stress når jeg ikke har jekk og kompressor selv foreløpig.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Oreo

Sitat fra: Ludvig på fredag 27. september 2013, klokken 12:15
Noen som har bilde av grå felger med sort alloygator?
Ludvig, du må lese HELE tråden, sannsynligvis er det noen som har stilt seg det samme spørsmålet før:
Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 23:28
http://smg.photobucket.com/user/Orjan/slideshow/Alloygator
Ok, her har jeg nerdet litt og lagt ut noen eksempler fra både Alloygator og fra TMC for å få en pekepinn på forskjellige kombinasjoner.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

el-fanboy

#89
Her er bilde av grå/grå/grå med "sølv" Alloygators. STOR TAKK til Cirion for lån av jekk, kompressor og høyttrykksspyler og for å gladelig dele erfaring og kunnskap. Uten han hadde jeg nok ikke fått på disse før sommerdekksesongen var over. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og med fargevalget.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA