Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Emne startet av: Bjoris på lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58
Nå er det en mnd siden bilen min ble levert på Kokstad og ingenting skjer, jeg har leiebil og de skal dekke bensin så jeg kan ikke klage for mye, så spm er mer av nyskjerrighet, har de levert noe som helst tilbake i Desember eller jobber absolutt alle med utlevering av nye biler?
Jeg er ikke fornøyd med at bilen står ute i øspøs, kulde og mildvær om en annen uten å bli brukt, men vi får bare studere den skikkelig en gang til neste år når bilen forhåpentligvis leveres tilbake!!
Jeg leverte bilen den 12. desember, fikk leiebil noen timer og fikk den tilbake samme ettermiddagen. Service, håndbrekk oppgradering ++. Avtalen var opprinnelig 23. november, bestilt 28. september. Når jeg møtte opp i november ga de meg alternativene leiebil eller beholde min egen inntil videre. Jeg valgte det siste, så ringte de 11. desember og ba meg komme dagen etter. De kunne jo ha ringt meg før jeg møtte opp første gang, men alt i alt så synes jeg det var greit nok, i den vanskelige situasjone de er. Det hjalp jo også at jeg slapp å betale for servicen.
Ok, merkverdig prioritering, ta inn biler til service før en fikser biler som har diftsstans, de har alle delene, samtidig har de dyr leiebil gående sålenge de ikke får den ferdig.
Vet rett og slett ikke hvorfor de ikke gjør ferdig min bil. De skal sette inn ny lader (min lader ikke og derfor kan den naturlig nok ikke brukes) og skifte noen deler på førerdøra!
Bestilte model 3 ved lanseringen og har store planer om å bytte Leaf30en vår med denne, men vet ikke helt lengre. X'en har fungert fint så det er første gangen den er på verksted, men jeg savner virkelig den fantastiske servicen på Kokstad fra 2014 Sen vi hadde, nå er det langt under forventningen, bilen går helt tom for strøm og det er komplett umulig å komme i kontakt med dem, til slutt fant jeg eposten til en som tidligere har gitt god service og hun gjør nok det hun kan, hun ofikk nødladet bilen etter at den hadde stått 2 døgn uten strøm og jeg hadde i tydlige ordelag meddelt hva jeg syns om slikt
Det blir helt feil når en leverer fra seg en så kostbar bilen og Tesla ikke klarer å håndterer den etter bok og en selv må bruke mye energi og presse dem til det.
Vel, regner med bilen kommer hel og fin tilbake i Januar en gang og at alt er glemt, men helt glemt blir det ikke og jeg må si jeg er ekstremt skeptisk til hvordan de skal kunne håndtere model 3 om ikke altfor lenge
Sitat fra: bjoris på lørdag 23. desember 2017, klokken 17:29
Ok, merkverdig prioritering, ta inn biler til service før en fikser biler som har diftsstans.
Det kan ha med kompetanse å gjøre, de kan vel sette en lærling til å ta service. Det består i å kikke litt her og der, fylle spylevæske, bytte pusserblader og bytte olje på diffene.
Det forundrer meg likevel at de ikke fordeler trykket på de forskjellige avdelingene bedre, ved å flytte på biler eller folk. DK sender f.eks. rutinemessig biler fra Kokstad til Drammen for visse skader. Det går over natten, så de taper nesten ikke tid på det.
Fikk utlevert en ny "klargjort" bil,full av støv, løv i frunk, dårlig sveist teppe, bulk i plasthjulbue, bull i fanger, ripe i panser, krøllete pakning på ene måkevingedøren og den andre pakningen stod 3-4mm opp i luften.
Har slitt litt med den døren, lukker seg ikke alltid, samt får regn ned i setet og på teppet ved åpning av dør.
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.
Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. desember 2017, klokken 11:22
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.
Tesla produserer ca like mange biler hver måned. Hr ikke noe med kvartal slutt å gjøre.
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
Jeg hadde bestilt bil jeg skulle få cirka midtveis i august, den kom ca 25/9. Nå var min bra klargjort og uten feil jeg kunne se, men å skulle bestille for å få den utenom kvartalsslutt er helt bingo om lar seg gjøre.
Sitat fra: KristofferH på onsdag 27. desember 2017, klokken 12:01
Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. desember 2017, klokken 11:22
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 26. desember 2017, klokken 11:22
Ta aldri i mot bil ved kvartalsslutt. Da har de ikke tid å levere ut bil uten feil. Det er min erfaring.
De sa jeg måtte ta i mot den innen 7 kalenderdager fra de hadde den, stod visst i kontrakten.
Tesla produserer ca like mange biler hver måned. Hr ikke noe med kvartal slutt å gjøre.
Jo det har noe å si. Finansperiodene vises kvartalsvis og det er tydelig i statistikken over nyregistrerte teslaer (teslastats.no) at de pusher mest mulig biler før kvartalet slutter. Dette har med at tesla kan gå til investorene sine og vise hvor mye biler de selger hvert kvartal. Da går det ofte utover klargjøringen av nye biler da de ikke har nok folk/tid til å gjøre ferdig nok biler i forhold til antallet som skal ut. Derfor kuttes det i hjørner og resultatet ser enkelte kunder.
Jeg tok levering av bilen ca i september og fikk gleden av å kjøre den et par måneder. Den har vært på Kokstad siden 27.nov. Altså litt over 1 måned. Det kom masse feilmeldinger og dører etc sluttet å fungere etter hvert. Tydelig at det ikke var strøm i 12 volteren. Noen dager etter at bilen var tauet til dem, svingte jeg innom for å høre status, da det var umulig å komme gjennom tlf. Fikk snakket med en som sa at det ville ta litt tid å feilsøke bilen. Men etter å ha vært der 2x i ettertid har jeg ikke fått hørt hva som er galt med bilen, og de har heller aldri ringt som lovet x antall ganger. Bilen står parkert på samme sted, og nå frykter jeg virkelig for hovedbatteriet.
I mellomtiden har jeg ingen informasjon på hva som skjer med bilen og når jeg kan forvente å få den igjen. Dette er min andre Model X, og begynner å bli lei av problemer og å hanske med service.
Hovedbatt vil koble seg ut hvis det går veldig lavt i strøm, så det er ikke noe farlig egentlig. Men klart at biler bør ikke stå for lenge, kommer rust på bremser, fukt, kanskje parkeringsbulker osv.
Jeg ville ha krevd kjøpet hevet med mindre de tok tak i problemet umiddelbart, enten ved overtid, kjøpe tjenesten fra tredjepart eller fraktet bilen til SC med ledig kapasitet.
Sitat fra: o.b.lix på fredag 29. desember 2017, klokken 16:41
Jeg ville ha krevd kjøpet hevet med mindre de tok tak i problemet umiddelbart, enten ved overtid, kjøpe tjenesten fra tredjepart eller fraktet bilen til SC med ledig kapasitet.
Jeg håper Tesla får orden på sakene før model 3 lanseres, men de har jo utlyst mange stillinger i Norge nå.
Her fortsetter ting som før, bilen står på samme sted som for en mnd siden ingen svarer på tlf/mail. Jeg har holdt «fred» (ikke mast) nå siden 20.12 da de skrev tilbake siste gang med info om at de prøvde før jul, men kunne ikke love noe.
Jeg purret igjen i dg tidlig.
Hva tenker folk, bare å vente tolmodig eller går den en grense for hvor lang tid de kan bruke selv når du får dekket leiebil? Hadde jeg ønsket en RAV4 så hadde jeg kjøpt den, men det ønsket jeg ikke og har ikke fått mer lyst på det etter 6 uker i en slik:)
Helt skandaløst! Jeg hadde aldri funnet meg i det! Nå bor jeg kanskje nærmere mitt servicesenter men det er ingen tvil om at jeg hadde vært der daglig. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke har de adaptiv lyktene og at en retrofit vil komme om 2-6 mnd. Dette er i min bok elendig service men igjen er jo dette en fillesak iforhold til hva du utsettes for!
Sitat fra: bjoris på tirsdag 02. januar 2018, klokken 13:06
Her fortsetter ting som før, bilen står på samme sted som for en mnd siden ingen svarer på tlf/mail. Jeg har holdt «fred» (ikke mast) nå siden 20.12 da de skrev tilbake siste gang med info om at de prøvde før jul, men kunne ikke love noe.
Jeg purret igjen i dg tidlig.
Hva tenker folk, bare å vente tolmodig eller går den en grense for hvor lang tid de kan bruke selv når du får dekket leiebil? Hadde jeg ønsket en RAV4 så hadde jeg kjøpt den, men det ønsket jeg ikke og har ikke fått mer lyst på det etter 6 uker i en slik:)
Be pent om en X eller S lånebil. Jeg har det nå blant annet pga behov for litt lakkering. Min bil var ferdig før jul, men Tesla ringte meg og sa de ikke var fornøyd med jobben lakkeringsfirmaet hadde gjort så de ville sende bilen min tilbake igjen.
Med keep warm funksjonen og X lånebil kan de bare beholde min en stund om de vil. Hadde jeg derimot ikke fått Tesla hadde jeg hatt mye mindre tålmodighet.
Det tar fort mesteparten av en arbeidsdag for meg å hente en ny bil og det er egentlig ikke poenget, jeg vil ha min egen bil, jeg vil ikke at den står ute i regn og snø, mildvær og kulde om enn annen, uten å være i bruk. Hjemme står den i garasje og jeg koster ut vannet hver dag og jeg passer på å bremse skivene tørr før jeg rygger den inn i garasjen... Rimelig meningsløst når en ser hvordan den blir behandlet av Tesla nå...;
Først stod den 2 dager uten strøm, så har den stått i 5 uker uten at noen har rørt den. Kan jo bare tenke meg hvordan bremsene er nå f.eks og om det har vært mye aktivitet på denne plassen er faren for parkeringsbulker og annet der også, eller hærverk, men basert på ca 1% tap i strøm pr dag har den neppe vært kjørt iallefall.
Nei, det føles rimelig bortkastet å ha passet på bilen slik jeg har gjort med å parkere den lengst borte fra inngangen på kjøpesentrene, aldri kjøre den tom for strøm, passe på å ha den ren og pen mv...
Jeg er seriøst inne på tanken på å selge bilen når jeg får den tilbake, det er noe med å gi seg mens leken er god og jeg kjenner at dette er ikke greit og jeg har ikke tid eller overskudd til slikt. Det er flott at Tesla er med på å bane vei for elektrisk transport etc, men jeg tror jeg har gjort mitt i denne bransjen for en stund.
Ikke lett å finne noe fornuftig annet på bilfronten, jeg tror faktisk det blir en nyere mindre varebil med hengerfeste, som bil nr 2 som jeg kan herje rundt med og så får vi vurdere på nytt når model 3 reservasjonen er klar. I mellomtiden får vi klare oss med Leaf30en, den hadde vi en stund som bilnr 1 mens vi ventet på Teslaen også og det fungerte faktisk overraskende greit. Det blir ikke Kroatia med bil før tidligst 2019 uansett...
Har du luftet tankene du har over her med Tesla? Eventuelt be om å få snakke med noen lenger opp i systemet til Tesla og luft dette (har jo lest at de ønsker at kunder som har problemer tar kontakt lenger opp i systemet).
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.
Sitat fra: olavxxx på onsdag 03. januar 2018, klokken 23:09
Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.
Det visste jeg ikke, takk for tipset! Det skal jeg gjøre ASAP!
Kom faktisk gjennom på tlf nå, men til ett kundesenter, men han kunne iallefall lese en status på bilen. Der stod det at den var satt på vent pga at det manglet deler til ladeporten. Virker veldig rart siden de på Kokstad sa til meg at det var laderen som skulle byttes og at alle delen var kommet (det skulle samtidig fikse noe i førerdørar slik at den blir 100%, den henger av og til litt før den åpner). Jeg har selv sett via appen at de ikke har kjørt med bilen etter at jeg fikk denne statusen da den har blitt satt bort på enn oppsamlingsplass...
Vel, han lovet at jeg skulle bli oppringt fra Kokstad med en skikkelig oppdatering, har også bedt om en bil med hengerfeste, de skulle se om det var mulig å skaffe...
Vel, vel, da ringer de sikkert om 5 min;)
Sitat fra: olavxxx på onsdag 03. januar 2018, klokken 23:09
Sitat fra: bjoris på onsdag 03. januar 2018, klokken 16:58
Ikke lett å komme i kontakt med noen i Tesla når en ikke kan stikke innom. Prøvd å ringe mange ganger i dag, syns det topper seg litt når en ringer 1655 og får beskjed om at kontoret er stengt, det står åpent til 1700, men greit, de skal vel gå hjem kl. 1700 da... Vel, de tar ikke tlf uansett eller svarer på mail...
Inne på my tesla kan du sende eskalert melding, da går den innom noen i ledelsen tror jeg.
Eskalering via MyTesla går direkte til US med rask tilbakemelding.
Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...
Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 10:25
Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...
Det er vel neste steg for min del også. Gir Service i Bergen mulighet til over helga med å ringe meg (eller svare på mail). Har ikke store forhåpninger selv om en gubb på servicetelefonen til Tesla lovte å gi Bergen beskjed om å lese eposten(e) mine og ringe meg tilbake.
Korrespondansen min med Bergen Service Center er telefon til de 7. november (fikk svar!!) med beskjed om å sende liste med feil/mangler på epost. Sendte epost 8. november, og fikk auto-svar om at de skulle ta kontakt med meg så raskt som mulig. Ingen tilbakemelding så langt på tross av at jeg har purret på epost 21. og 27. november, 7. desember, 4. januar. Forsøkte også å ringe et par ganger i november/desember uten å få kontakt med dem. Fikk som sagt snakket med en på kundeservice hos Tesla i går som lovte at han skulle purre på dem i Bergen.
To måneder uten engang å få dato for verkstedtime er litt i drøyeste laget. Da jeg ringte 7. november antydet damen jeg snakket med at jeg kunne få time midt i januar (2,5 mnd ventetid), men hun ville ha liste med omfang før hun satte opp time. Regner ikke med ventetid på verksted er kortere nå, så må vel belage meg på på få time rett over påske kanskje... Heldigvis er det ikke noen feil som gjør bilen ubrukelig for min del.
Sitat fra: THE på fredag 05. januar 2018, klokken 10:44
Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 10:25
Da har jeg «eskalert til ledelsen» via MyTesla, etter at de selvsagt ikke ringte tilbake som lovet i går...
Det er vel neste steg for min del også. Gir Service i Bergen mulighet til over helga med å ringe meg (eller svare på mail). Har ikke store forhåpninger selv om en gubb på servicetelefonen til Tesla lovte å gi Bergen beskjed om å lese eposten(e) mine og ringe meg tilbake.
Korrespondansen min med Bergen Service Center er telefon til de 7. november (fikk svar!!) med beskjed om å sende liste med feil/mangler på epost. Sendte epost 8. november, og fikk auto-svar om at de skulle ta kontakt med meg så raskt som mulig. Ingen tilbakemelding så langt på tross av at jeg har purret på epost 21. og 27. november, 7. desember, 4. januar. Forsøkte også å ringe et par ganger i november/desember uten å få kontakt med dem. Fikk som sagt snakket med en på kundeservice hos Tesla i går som lovte at han skulle purre på dem i Bergen.
To måneder uten engang å få dato for verkstedtime er litt i drøyeste laget. Da jeg ringte 7. november antydet damen jeg snakket med at jeg kunne få time midt i januar (2,5 mnd ventetid), men hun ville ha liste med omfang før hun satte opp time. Regner ikke med ventetid på verksted er kortere nå, så må vel belage meg på på få time rett over påske kanskje... Heldigvis er det ikke noen feil som gjør bilen ubrukelig for min del.
Nei, dette er ikke noe jeg har "for vane", men jeg innser at uten eskalering så vil ting ta enda lengre tid og jeg tror også det må være større sjans for at ledelsen forstår utfordringene når vi som kunder eskalerer ting heller enn at vi bare å sitte der og er misfornøyd...
Så er det selvsagt viktig at en ikke eskalerer for småting, men jeg mener at 6 uker på verksted nærmest uten oppdatering, tomt batteri, bilen står stuck ute i øsepøs etc og nå da en ny historie om hva som er feil, det kvalifiserer for eskalering...
Sitat fra: Simmelim på tirsdag 02. januar 2018, klokken 14:45
Helt skandaløst! Jeg hadde aldri funnet meg i det! Nå bor jeg kanskje nærmere mitt servicesenter men det er ingen tvil om at jeg hadde vært der daglig. Jeg har også fått beskjed om at jeg ikke har de adaptiv lyktene og at en retrofit vil komme om 2-6 mnd. Dette er i min bok elendig service men igjen er jo dette en fillesak iforhold til hva du utsettes for!
Har du luftfjøringer?
Har ikke fått noe status jeg heller.
Fikk bilen utlevert 22. Des på kvelden, NAF hentet den 28. Des på kvelden.
Har blitt lovet status for 3 dager siden.
Hadde vært greit å vite om man snakker uker eller måneder, jeg tør ikke bruke leiebilen så mye med parkering på sentre osv. I tilfelle noen skulle kjøre i den (er jo en heftig egenandel).
Så jeg tar mye buss nå, litt kjedelig...
Det tenker jeg ikke på, har ikke signert på noe og om det blir dyrere enn på min egen forsikring så betaler jeg aldri i livet mer enn om det var min bil...
*redigert*
Det var fruen som hentet bilen, hmmm, må sjekke hva hun evt har signert på! Godt poeng, men du verden så lite aktuelt det er å betale noe som helst på denne leiebilen...
Over helgen vil jeg ringe forbruker-rådet bare for å sjekke hvilke rettigheter en har, får en snikende følelse av at dette kommer til å ta mer enn noen dager til...
Mulig det blir Bergens tur i neste uke så da får jeg prøve å ta fri så jeg kommer der i åpningstiden...
Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 17:07
Det tenker jeg ikke på, har ikke signert på noe og om det blir dyrere enn på min egen forsikring så betaler jeg aldri i livet mer enn om det var min bil...
*redigert*
Det var fruen som hentet bilen, hmmm, må sjekke hva hun evt har signert på! Godt poeng, men du verden så lite aktuelt det er å betale noe som helst på denne leiebilen...
Jeg signerte faktisk ikke noe, men det lå et ark inni bilen som sa vilkårene. (Herz).
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Kokstad is one of the worst SC's in Norway. Sadly due to sheer lack of Capacity.
Bergen is the nr.2 city in Norway with largest amount of registered Tesla's.
Yet it has only a single Service Center in Kokstad.
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Bestilte for et par dager siden reklamasjonsrep av baksete, det skulle ta hele dagen, fikk time 26. feb, så ca 2 mnd ventetid.
Problemet car at Kokstad hadde 5-600 utleveringer av nybiler i desember, dette spiste opp all kapasitet desverre.
De prøver hardt å få tak i flere folk...
Ingen respons fra Tesla sålangt, eskalerte via MyTesla fredag morgen så kanskje litt vel optimistisk å forvente respons så raskt, men de skulle ringe meg tilbake torsdag, men det skjedde jo heller ikke så dette er bare helt latterlig.
Heller mot ett forsøk på salg, men er jo redd det blir tøft å bli kvitt bilen nå som Tesla kommer ut med alle sine brukte, derfor haster det egentlig, men jeg kan jo legge den ut og si til evt kjøper at bilen dessverre er på verksted, men de kan få overta en nydelig RAV4 mens de venter på bilen... :P
Det er tydelig problemer med kapasitet for tiden!! Jeg har sendt 4 mail til service ang service time til bilen. Jeg har ringt mange ganger uten svar, dette medførte at jeg ringte sentralbordet i oslo der jeg fikk beskjed om at de ville ringe meg oppigjen samme dag, dette er snart 3 uker siden.. Vi får bare håpe de får flere folk og flere sentre, for viljen til de som jobber der har vert upåklagelig fra mine tidligere erfaringer!
Eg trur nok og viljen er der, men om ikkje evnen (eller nok folk) er det hjelper jo ikkje det.
Sitat fra: Jeronan på lørdag 06. januar 2018, klokken 21:50
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Kokstad is one of the worst SC's in Norway. Sadly due to sheer lack of Capacity.
Bergen is the nr.2 city in Norway with largest amount of registered Tesla's.
Yet it has only a single Service Center in Kokstad.
Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Jeg fikk utlevert ny bil hvor innvendig dørhåndtak på bakdøren ikke fungerte.. Foreløpig er utbedringen forventet å ta 2,5 måneder, men de har enda ikke fått tid til å ta inn bilen, så det kan jo bli utsatt videre... Endte med at jeg tok av dørtrekket og monterte ledningen (som hadde hoppet av) til håndtaket selv, så nå fungerer det som det skal. Skal benytte service timen til andre ting som er dukket opp med bilen istede. Som f.eks at dødsonen fra A-stolpen til vindusviskerene er livsfarlig :)
Korleis blir ventetida for enkle reparasjoner etter ny salgsrekord i desember?
5 månader?
Ser eg for svart på det nå?
Sitat fra: o.b.lix på søndag 07. januar 2018, klokken 00:06
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går ;))
Bestilte for et par dager siden reklamasjonsrep av baksete, det skulle ta hele dagen, fikk time 26. feb, så ca 2 mnd ventetid.
Problemet car at Kokstad hadde 5-600 utleveringer av nybiler i desember, dette spiste opp all kapasitet desverre.
De prøver hardt å få tak i flere folk...
Hvordan går dere fram for å få service time på Kokstad?
I dag er det nøyaktig to måneder siden jeg sendte liste over alle feil og mangler til Service Bergen etter å ha snakket med dem på telefon dagen før. Den 7. november fikk jeg antydet time tidligst i slutten av januar, dvs. ca. 2,5 mnd., men de ville ikke sette opp time før de fikk listen med mangler.
Etterpå har jeg sendt mail 4 ganger, ringt utallige ganger uten å få kontakt med Bergen, og fremdeles ikke fått tildelt time. På torsdag ringte jeg servicesenteret i Bergen, og fikk snakke med et Tesla-menneske, men ikke i Bergen, som lovte at han skulle purre på service i Bergen og be de lese epostene mine OG ringe meg opp igjen. Ennå ikke hørt noe.
Det er forøvrig ikke aktuelt å stikke innom å snakke med dem på Kokstad da jeg ha 210 km reisevei hver vei. Jeg har ganske mange feil på lista etterhvert, så regner med de må ha bilen inne ei evighet også når den først får time.
Heldigvis er det ingen feil som gjør bilen ubrukelig, men jeg kan ikke akkurat skryte av kundeservice/kundebehandlinga til Tesla. Hadde de enda tatt seg bryet med å svare, og faktisk gi meg en dato for time, så hadde jeg vært fornøyd.
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14
Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!
In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average. EDIT: This has now jumped to 6 weeks as well! :(
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!
And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.
All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.
Sitat fra: Jeronan på mandag 08. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14
Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!
In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average.
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!
And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.
All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.
I fully agree, Tesla is going down if they can`t fix this soon...
Sitat fra: Jeronan på mandag 08. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14
Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!
In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average. EDIT: This has now jumped to 6 weeks as well! :(
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!
And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.
All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.
Jo, det gjør det. Hadde Bergen hatt samme SC som før Kokstad, det vil si Minde kombinert SC og salg, så kan jeg garantere deg at køen hadde vart enda lengre.
Update, lærte i dag at trikse med å få snakket med Kokstad er å ringe ca 30-40 min og så be kundesenteret om å ringe opp Kokstad, samtidig som du er på linjen. Da fikk jeg snakket en som faktisk ringte tilbake, etter at han sjekket status på verkstedet.
Vi fikk også avklart at det ikke er mangel på deler, som plutselig kom som en nyhet i forrige uke, men tid. Jeg rykket nærmere og bilen skulle begynnes på denne uken, antakelig ikke ferdig før tidlig neste uke. Lys i tunnelen altså, så får vi håpe det ikke er toget:)
Det ble jobbet intenst med å komme ut av situasjonen med lang ventetid og det må de selvsagt, er jo åpenbart...
Sitat fra: Jeronan på mandag 08. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14
Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!
In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average. EDIT: This has now jumped to 6 weeks as well! :(
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!
And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.
All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.
Klart at antall SC og størrelse betyr noe.
Men flaskehalsen er nok delelogistikk.
Skyldes dette at Tesla i USA ikke klarer å fremskaffe deler eller er det Tesla som velger feile transportmidler for delene, f.eks båt istedet for fly?
Noen som har peiling på situasjonen ved amerikanske SC? Får de delene frem fortere der eller er det samme problemet som i Norge?
Eg såg nok dessverre nokre Xer med rustne bremseskiver på Kokstad i dag som sikker venter på deler eller verstedstime.
Sitat fra: bjoris på mandag 08. januar 2018, klokken 17:38
Update, lærte i dag at trikse med å få snakket med Kokstad er å ringe ca 30-40 min og så be kundesenteret om å ringe opp Kokstad, samtidig som du er på linjen. Da fikk jeg snakket en som faktisk ringte tilbake.
Vi avklart at det ikke er mangel på deler, men tid. Jeg rykket nærmere og bilen skulle begynnes på denne uken, antakelig ikke ferdig før tidlig neste uke. Lys i tunnellen altså, så får vi håpe det ikke er toget:)
Det ble jobbet intenst med å komme ut av situasjonen med lang ventetid og det må de selvsagt, er jo åpenbart...
Ofcourse they not going to tell the truth about the terrible state of parts logistics, but it's one of the most well known secrets with Tesla Norway.... it's not even funny anymore! ::)
At nearly every Service Center, the parking lots are filled with cars covered under a huge layer of snow and rusted braking discs.
They cannot explain that away with the lack of time excuse, since they won't take your car in if they don't have time.
Otherwise people won't have to wait 2 months to get an appointment, if they just take cars in and dump them on the parking lot.
The forums are full of cases where people had to wait at least 3 to 5 weeks for parts to arrive for their car.
Just an example:
I had such exact same experience myself, when my 2 week old Tesla Model S broke down in the parking garage on a friday evening due to 12V low power warning.
It ended up being a problem with the main connector of the fusebox and of course they didn't had it in stock.
They first told me it was in stock in Nederland and that it would arrive within a week. Fine I thought (though something that close by like Nederland should being able to be delivered overnight).
After a week I didn't hear anything, so I went to Skøyen again and after pushing hard enough, they finally admitted that it was not in stock in Nederland and now they had to order it from the Tesla factory in US and had no idea when it would arrive, probably not before Christmas! So it took them a whole week to come to the conclusion that they had to re-order it in the US! >:(
This was end of November, so they expected me to drive around in a loaner for more than 6 weeks minimum!
If I didn't threatened them with reclamation (since by that time my brand new car had spend more time in an SC than me driving it and I had gone through 3 different loaners within 4 days due to issues with the first two loaners and was getting royally fed up!), the mechanic ended up being able to just fix the main connector himself (which they should have done in the first place).
So after two weeks I finally got my car back, which ended up being just a fairly easy fix and didn't need a whole part replacement.
If I hadn't push them this hard, I would have probably still been driving around in that loaner. :-\
EDIT: All things said though, since then I had no issues anymore and have driven 6000 km after that, including a 1100km roundtrip to Vestlandet before Christmas in terrible weather conditions (snow, -15 degree temperatures, wind, etc) and the car behaved excellent! It was one of the most enjoyable trips with a car.
Also the overall service at Skøyen was pretty good. They did follow up and call me when I asked them to and due to my experience and issues with the new car in first two weeks, I got fairly compensated. :+1:
Sitat fra: Luring på mandag 08. januar 2018, klokken 19:39
Eg såg nok dessverre nokre Xer med rustne bremseskiver på Kokstad i dag som sikker venter på deler eller verstedstime.
Hehe, klart det blir mye rust på skiver som står i ro, så er spørsmålet da om det bare er overflate rust eller ikke. Jeg har dårlig erfaring med at når det først setter seg skikkelig rust på skivene så har du den skrapingen der permanent. Jeg kommer til å studere de nøye ved henting og jeg planlegger å ta fri så jeg får hentet bilen i dagslys og når ServicSenteret er åpenet så får jeg sett skikkelig over bilen også for striper og bulker og rapportert det direkte isåfall.
Som fruen påpekte, en skal ikke se helt bort fra at det kan ha gått bra også, hehe.
Da er det bare å få bilen hjem og så blir det en annonse på finn.no, men jeg skal ikke skylde salget på Tesla, men det var vel det som trigget det akkurat nå. Vi kommer nok også til å legge oss på en høyere pris enn 650 nå, går det ikke så beholder vi bilen. Det er ikke noe stor sak å bli kvitt den nå, men med 2 mnd seiltur på programmet til sommeren og dermed absolutt all ferie frem til 2019 brukt på det prosjektet så blir det bare småkjøring og noen fjellturer de neste 1,5 årene og til det er egentlig bilen litt for fin og dyr...
Godt mulig at vi f.eks kjøper en X igjen og drar på langtur igjen sommeren 2019, det er jo heller ikke utenkelig at det blir en Etron heller, men det får tiden vise
Sitat fra: Luring på mandag 08. januar 2018, klokken 19:39
Eg såg nok dessverre nokre Xer med rustne bremseskiver på Kokstad i dag som sikker venter på deler eller verstedstime.
Det är nog rost som försvinner efter en nedbromsning. Kommer på ett dygn, och sitter inte djupt. Men blir den stående länge sån så....
Sitat fra: bjoris på mandag 08. januar 2018, klokken 17:38
Update, lærte i dag at trikse med å få snakket med Kokstad er å ringe ca 30-40 min og så be kundesenteret om å ringe opp Kokstad, samtidig som du er på linjen. Da fikk jeg snakket en som faktisk ringte tilbake, etter at han sjekket status på verkstedet.
Vi fikk også avklart at det ikke er mangel på deler, som plutselig kom som en nyhet i forrige uke, men tid. Jeg rykket nærmere og bilen skulle begynnes på denne uken, antakelig ikke ferdig før tidlig neste uke. Lys i tunnelen altså, så får vi håpe det ikke er toget:)
Det ble jobbet intenst med å komme ut av situasjonen med lang ventetid og det må de selvsagt, er jo åpenbart...
Jeg hadde bilen min, en sept.2016 modell S, inne på garantiutbedringer for litt småplukk for 3 gang i november, de hadde bilen inne i 2 uker uten å gjøre noe og jeg fikk den igjen med samme feil som levert inn, et problem var tredje forsøk på fiks. Fikk beskjed om at de manglet deler men trodde de hadde funnet årsaken. De skulle kontakte meg når deler var tilgjengelig. Hørt ikke noe mer fra dem.
Solgte bilen i slutten av desember. Lei dette nå, kjøpte ny bil fra annet merke. Har vært en glødende tesla-entusiast siden starten og hatt flere biler, men kan ikke lenger anbefale noen å kjøpe tesla da service er helt bak mål. Fine biler, veldig gode å kjøre, men jeg orker ikke mer nå...
Sendte epost om å overføre eierskap og app tilgang til ny eier 26 des. men har ikke engang fått svar på epost. Prøvde å ringe til dem på bergensnummeret og ventet i 45min før jeg kom til en ubrukelig fyr som ikke kunne svare på noe da han satt på et callsenter og ikke i Bergen. Ba om å bli ringt opp av noen fra service i bergen, men har ikke hørt noe på over 2 uker. Har gitt opp og bedt kjøper av bilen å purre dem videre
Og tenk hvordan det blir når en har levert utallige tusen model 3... lykke til
Sitat fra: rsomby på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:09
Sitat fra: bjoris på mandag 08. januar 2018, klokken 17:38
Update, lærte i dag at trikse med å få snakket med Kokstad er å ringe ca 30-40 min og så be kundesenteret om å ringe opp Kokstad, samtidig som du er på linjen. Da fikk jeg snakket en som faktisk ringte tilbake, etter at han sjekket status på verkstedet.
Vi fikk også avklart at det ikke er mangel på deler, som plutselig kom som en nyhet i forrige uke, men tid. Jeg rykket nærmere og bilen skulle begynnes på denne uken, antakelig ikke ferdig før tidlig neste uke. Lys i tunnelen altså, så får vi håpe det ikke er toget:)
Det ble jobbet intenst med å komme ut av situasjonen med lang ventetid og det må de selvsagt, er jo åpenbart...
Jeg hadde bilen min, en sept.2016 modell S, inne på garantiutbedringer for litt småplukk for 3 gang i november, de hadde bilen inne i 2 uker uten å gjøre noe og jeg fikk den igjen med samme feil som levert inn, et problem var tredje forsøk på fiks. Fikk beskjed om at de manglet deler men trodde de hadde funnet årsaken. De skulle kontakte meg når deler var tilgjengelig. Hørt ikke noe mer fra dem.
Solgte bilen i slutten av desember. Lei dette nå, kjøpte ny bil fra annet merke. Har vært en glødende tesla-entusiast siden starten og hatt flere biler, men kan ikke lenger anbefale noen å kjøpe tesla da service er helt bak mål. Fine biler, veldig gode å kjøre, men jeg orker ikke mer nå...
Sendte epost om å overføre eierskap og app tilgang til ny eier 26 des. men har ikke engang fått svar på epost. Prøvde å ringe til dem på bergensnummeret og ventet i 45min før jeg kom til en ubrukelig fyr som ikke kunne svare på noe da han satt på et callsenter og ikke i Bergen. Ba om å bli ringt opp av noen fra service i bergen, men har ikke hørt noe på over 2 uker. Har gitt opp og bedt kjøper av bilen å purre dem videre
Og tenk hvordan det blir når en har levert utallige tusen model 3... lykke til
Du sålde bilen med fel som kunde ordnas på garanti? Var bilen lättsåld? Stort tap?
Tråkigt att det går så långt att man helt mister troen på Tesla och går över till annat märke... Hoppas man slipper uppleva det...
Sitat fra: alda på tirsdag 09. januar 2018, klokken 12:40
Du sålde bilen med fel som kunde ordnas på garanti? Var bilen lättsåld? Stort tap?
Tråkigt att det går så långt att man helt mister troen på Tesla och går över till annat märke... Hoppas man slipper uppleva det...
I think it's just the sad state in the Bergen area, where it is just Kokstad as Service center and they are in completely over their heads and have lost complete control with regard to capacity. :(
Bergen is the nr.2 city in Norway with most registered Tesla cars!
Luckily here in the East we have it a lot better with numerous Service centers to choose from.
Drammen has a bad reputation, since they are handling all delivery requests and also responsible for handling all cars that come through Drammen Havn.
Though, I took delivery outside the last month of a quarter and had an excellent delivery experience there.
Oslo North also has a bit of a bad reputation due to capacity issues. This due to all cars that break down or need to be towed outside office hours in the entire Oslo area will be dropped off there.
That still leaves us with Tesla Skøyen in Oslo and Tesla Rud in Bærum, which both have a pretty good reputation.
Tesla in Brumunddal also has a very good reputation and people go even as far as choosing that one as delivery location, even when they live in Oslo, since it's not that far of a drive.
To be fair, I have had nothing else than good experience with Kokstad ever before. This is my third Tesla and services and fixing of fault (I have not had much) have been handled fast and correct first time, always got a Tesla Loaner...
My engine broke in the first and they fixed it working overtime, before we where heading to Sweden...
I guess it should be possible to get back to this for the service senter in Kokstad... At least they claim to be working extremely hard to sort out the problems they have now and that is obvious that they need to as soon as possible.
Tesla Norway having two record months of new deliveries within last 4 months is of course putting a hell lot of pressure on the handful of SC's here in Norway. So that certainly has something to do with it and causing these long wait times to get a service appointment, especially if it's not critical.
Tesla søker etter svært mange folk for tiden over hele landet, og det som kommer frem er at Bergen og Oslo skal inn med to skift og holde åpent 7-22 (Drammen, Skøyen, Rud og Grorud) og 6-21 (Kokstad), og vips så dobler de kapasiteten.
Forutsetter at de får tak i nok folk og får opplært disse.
https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?orgId=1500427673&stored-id=23467058&sort=0&alertType=fc&WT.synd_type=agent (https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?orgId=1500427673&stored-id=23467058&sort=0&alertType=fc&WT.synd_type=agent)
Jeg håper og tror det blir bedre en gang i fremtiden...
Spørs om de ikke må få opp enda et SC i bergen snart med tanke på fremtidig trøkk☺
Sitat fra: eKramer på tirsdag 09. januar 2018, klokken 13:55
Spørs om de ikke må få opp enda et SC i bergen snart med tanke på fremtidig trøkk☺
They should. Even if it's for handling sales and new deliveries (and service in quiet months).
Then Kokstad can fully focus on Service and Repairs.
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 09. januar 2018, klokken 13:45
Tesla søker etter svært mange folk for tiden over hele landet, og det som kommer frem er at Bergen og Oslo skal inn med to skift og holde åpent 7-22 (Drammen, Skøyen, Rud og Grorud) og 6-21 (Kokstad), og vips så dobler de kapasiteten.
Forutsetter at de får tak i nok folk og får opplært disse.
https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?orgId=1500427673&stored-id=23467058&sort=0&alertType=fc&WT.synd_type=agent (https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?orgId=1500427673&stored-id=23467058&sort=0&alertType=fc&WT.synd_type=agent)
Jeg håper og tror det blir bedre en gang i fremtiden...
Det hjelper jo ingen verdens ting så lenge de roter så jæ.... med dele-logistikken.
Det har vore stor gjennomtrekk på verkstedet på Kokstad, så det hjelper ikkje å ansette folk som kun jobber der kort tid, så arbeidsmiljøet må dei også få gjort noko med.
Jeg hadde jo min nye X fra 22. Des til 28.des før den røk. Har vært på servicecenter siden, har ikke fått vite noe. De lovde å gi meg status, har ringt og snakket med de to ganger.
Hadde vært greit å vite om man må forvente uker eller måneder. Kjedelig å få brukt en bil under 1 uke og så få enormt verditap mens den venter på service. Har dokumentert med foto at den var ripe og bulkefri rundt hele.
Hvis det blir veldig lang ventetid må jeg nesten prøve å få hevet salget. Har jo ganske mye verditap per mnd, vil anta det ligger på ca 8500/mnd. I tillegg er det jo mye dyrere forsikring enn jeg hadde på fossilen.
Så selv med gratis fossil audi a4 avant, er det kjedelig å vite man har en helt ny bil som taper verdi og får rust på bremser osv.
Hjelper nok godt på hvis de får besatt stillingene det har lyst ut. 10 nye teknikere/mekanikere, 1 stk klargjører og 1 deleansvarlig. Det bør nok søke etter noen kundebehandlere også, for slik det er nå er det UMULIG å få kontakt med Tesla i Bergen på telefon og epost.
To skift på verkstedet med arbeidstid fra 06-21 bør jo gjøre det mulig å få gjennom en mengde biler hvis de samtidig får kontroll på delelogistikken.
Det er jo helt utrolig at Tesla tydeligvis ikke har etablert et sentralt delelager i Europa (Norge?) med den store mengden biler de har her i landet og ellers i Europa.
Var oppom der i går; kaos er der delvis fortsatt dessverre, men klart bedre enn før jul. Stod rundt 15 biler for utlevering i teltet.
Det var kø framfor de to kundebehandlerne så eg forstår at de ikkje tar telefonen.
Eg fekk snike litt i køen (ein selger fikset det eg skulle hente), men hadde inntrykk av nokre hadde stått der ei god tid og venta.
Eg er overraska over kor høflige folk var sjølv om de ikkje fekk svar på når de fekk Tesla sin igjen etter rep/service, eg synes mange (for mange??) ikkje stiller nok krav til Tesla si kundebehandling, kanskje de er fortsatt "frelst", men har ein gratis loaner er de daglige problemene ikkje så store med det.
Sitat fra: Luring på onsdag 10. januar 2018, klokken 08:23
Eg er overraska over kor høflige folk var sjølv om de ikkje fekk svar på når de fekk Tesla sin igjen etter rep/service, eg synes mange (for mange??) ikkje stiller nok krav til Tesla si kundebehandling, kanskje de er fortsatt "frelst", men har ein gratis loaner er de daglige problemene ikkje så store med det.
Det er ikke lett å bli sint på de hyggelige damene der oppe!
Dessuten hjelper det ikke å kjefte på de, de kan bare ta i mot beskjeder, men kan ikke gjøre noe med det.
Når man kommer inn til neste ledd, kan man stille krav, disse har litt mere myndighet. Skal man "til topps" mån man inn på glasskontoret.
(Hilsen en som har hatt mine timer der oppe, trenger ikke å si navnet lenger, de spør bare er det S'en eller X'en du har problemer med nå?)
Jeg ringer aldri lengre for det er håpløst. Stikker heller innom, siden jeg jobber 10 min unna.
Jeg fikk en epost fra en på tesla kokstad at de siden 2 januar hadde ansatt 4 nye til å besvare epost og telefon så det skulle bli en bedring på det området. Hjelper lite, jeg har mistet troen og meldt meg ut av menigheten...
Sitat fra: rsomby på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:01
Jeg fikk en epost fra en på tesla kokstad at de siden 2 januar hadde ansatt 4 nye til å besvare epost og telefon så det skulle bli en bedring på det området. Hjelper lite, jeg har mistet troen og meldt meg ut av menigheten...
Jeg så bare de samme som har vært der
Som nevnt var min 3 mnd gammel bil tauet inn til Tesla 27.nov. Etter å ha skrevet mails, ringt og blitt lovet tilbakemelding på hva som er galt med bilen, fikk jeg et tapt anrop fra Tesla igår da jeg var på jobb. Jeg ringte tilbake med en gang og havnet hos en hyggelig dame i sentralen som ringte opp Tesla Kokstad på et internt nummer. Jeg fikk opplyst av henne at de Tesla Kokstad ville ta kontakt igjen. Håper det ikke blir ytterligere halvannet måned før de tar kontakt igjen.
Har fremdeles strøm i det minste. Gav den fra meg 28/12 med ca 20 mil.
Fikk en e-post av kokstad nå, verkstedet skal visst ta kontakt med meg snart.
Så ser jeg at appen gav meg notification om at den lader.
Det virker jo lovende da, får bare håpe de tar kontakt for å si at den er klar eller noe :P
Evt hvis de tar kontakt og sier at det tar X uker, er det uansett bedre enn å vente i uvisshet.
Min skulle startes på i dg, står fortsatt borte ved Flesland. 30% SOC, den hadde 80% SOC når den ble kjørt bort til Fleslandsveien.
Tenkte da at det ikke kunne gå så lang tid at den tømte seg helt, en gang til, men nå begynner jeg å tvile igjen.
Det har blitt X-files hele greiene, tror det ikke før du får se det.
Håper bare den er strøken når jeg får den tilbake så ikke der blir noe issue også før den skal på finn.no
Min var sykt skitten og dashboardet er ikke klipset helt sammen ved astolpen. Men de fikset viskermekanismen og ac rad 2. Så nå kan den kjøres.
Må nok levere den frivillig fra meg senere for en smørbrødliste fra overleveringen.
Ikke startet på den i dag heller:(
Ny førstelinjedame hos Tesla Kokstad i dag. Ikke noe galt med de som har vært der før, men hun her virket super-effektiv og så ut til å ha utvidet mandat. Skaffet en tekniker på no-time (uten å gå om kundebehandler), for å finne delenr. på en plastlist som måtte byttes. Han la seg rett ned på den våte asfalten ute for å gjøre det. Fikk time 22/1. Det virker som de har et nytt team på plass for småjobber.
Sitat fra: jlan på fredag 12. januar 2018, klokken 16:59
Ny førstelinjedame hos Tesla Kokstad i dag. Ikke noe galt med de som har vært der før, men hun her virket super-effektiv og så ut til å ha utvidet mandat. Skaffet en tekniker på no-time (uten å gå om kundebehandler), for å finne delenr. på en plastlist som måtte byttes. Han la seg rett ned på den våte asfalten ute for å gjøre det. Fikk time 22/1. Det virker som de har et nytt team på plass for småjobber.
Det er jo bra, kanskje de får orden på sakene. Så de var ganske mange på jobb når jeg hentet bilen.
SMS i går kveld: "Kjære kunde, vi vil informere deg om at du og din bil ikke er glemt. Vi har utfordringer vi jobber med å løse på verkstedet og beklager at dette har tatt tid og at du har fått lite tilbakemeldinger. Det jobbes hardt med forbedringer hos oss. Ønsker deg en god helg. Mvh Tesla Kokstad
Denne SMS kan ikke besvares"
Mja, hvilke utfordringer er det på verkstedet, antar det er turn-over, mange som har sluttet i Desember kanskje, ser for meg at de har blitt drevet for hardt over for lang tid.
Satser på at denne meldingen ikke er en unnskyldning for at det skal gå enda lengre tid nå, men det var vel første innskytelsen jeg fikk for å være ærlig...
Håper det ordner seg snart, men eg kan ikkje dy meg for å tenkje at de heller burde brukt tida til å fikse den enn å sende ut meldinger...
Sykebesøk på Haukeland i dg så da stakk jeg selvsagt oppom parkeringen der bilen står. Alt vel med bilen i det minste, hang ikke ille på bremsene heller og kunne bare se overflaterust på bremsene så nå må de bare få gjort denne jobben...
Kom brått i tvil på om den skal på finn.no, hehe. Er steike fin også...
Sitat fra: Luring på søndag 14. januar 2018, klokken 07:53
Håper det ordner seg snart, men eg kan ikkje dy meg for å tenkje at de heller burde brukt tida til å fikse den enn å sende ut meldinger...
Er nok noen andre som skrur enn de som sender meldinger :P
Sitat fra: olavxxx på søndag 14. januar 2018, klokken 22:05
Sitat fra: Luring på søndag 14. januar 2018, klokken 07:53
Håper det ordner seg snart, men eg kan ikkje dy meg for å tenkje at de heller burde brukt tida til å fikse den enn å sende ut meldinger...
Er nok noen andre som skrur enn de som sender meldinger :P
Hehe, vi får nesten håpe det, men bra intetsigende melding, ingen status, ingen tentative ferdigstillelse dato, ingen mulighet til å stille spørsmål...
Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene
Sitat fra: bjoris på mandag 21. oktober 1974, klokken 15:20
Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene
Ikke dra alle over en kam. Servicesenteret her i Trondheim er etter mine erfaringer presise og gir god oppfølging og tilbakemelding.
Sitat fra: CaZpaH på mandag 15. januar 2018, klokken 07:28
Sitat fra: bjoris på mandag 21. oktober 1974, klokken 15:20
Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene
Ikke dra alle over en kam. Servicesenteret her i Trondheim er etter mine erfaringer presise og gir god oppfølging og tilbakemelding.
Opplevd nær perfekt service på Skodje. Hvorfor så ensidig negativ i dine uttalelser. Har du prøvd alle servicesentre?
Sitat fra: DagfinnN på mandag 15. januar 2018, klokken 08:50
Opplevd nær perfekt service på Skodje. Hvorfor så ensidig negativ i dine uttalelser. Har du prøvd alle servicesentre?
Sannsynligvis fordi det er minst 8 timer til nærmeste alternativ er ikke flere prøvd. Så Kokstad er alt vi kan basere oss på - og der er det ensidig elendig - og har dessverre vært det lenge.
Sitat fra: o.b.lix på mandag 15. januar 2018, klokken 13:13
Sannsynligvis fordi det er minst 8 timer til nærmeste alternativ er ikke flere prøvd. Så Kokstad er alt vi kan basere oss på - og der er det ensidig elendig - og har dessverre vært det lenge.
Forstår det, men da må du presisere og ikke skrive "servicesentere" i flertall. Det er nemlig mange gode rundt i landet heldigvis.
Sitat fra: o.b.lix på mandag 15. januar 2018, klokken 13:13
Sannsynligvis fordi det er minst 8 timer til nærmeste alternativ er ikke flere prøvd. Så Kokstad er alt vi kan basere oss på - og der er det ensidig elendig - og har dessverre vært det lenge.
That is why they need to build a second location at Bergen that can solely handle Sales and Delivery of new cars, so Skogstad can fully focus on Service/repairs only.
Bergen is the second city in Norway with largest number of registered Tesla's. So having only Skogstad to handle sales, delivery and service/repairs for such a huge number of cars is just unrealistic and stupid! :(
Especially since every last month of each quarter it's complete chaos due to concentrated high number of new car deliveries!
Minde leverer ut biler også, men har alt for liten kapasitet. Derfor leverer Kokstad ut mesteparten.
Men om de klarer å få folk til å bli slik at de får 2 skift, så hjelper det på. Time will show...
Sitat fra: DagfinnN på mandag 15. januar 2018, klokken 08:50
Sitat fra: CaZpaH på mandag 15. januar 2018, klokken 07:28
Sitat fra: bjoris på mandag 21. oktober 1974, klokken 15:20
Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene
Ikke dra alle over en kam. Servicesenteret her i Trondheim er etter mine erfaringer presise og gir god oppfølging og tilbakemelding.
Opplevd nær perfekt service på Skodje. Hvorfor så ensidig negativ i dine uttalelser. Har du prøvd alle servicesentre?
Nei, hvorfor være så negativ, det hjelper lite for min del at du har god erfaring med Skodje, men flott at dette ikke er ett like stort problem over alt. Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...
Jeg har vært både veldig fornøyd med SC på Kokstad og med Tesla generelt, jeg har hatt lite problem med mine 3 siden 2014. Dette mener jeg at jeg har uttalt flere ganger, men denne gangen så kom nok jeg nok med bilen på ett vanskelig tidspunkt. Det er liten tvil om at kapasiteten til garantioppfølging har blitt kraftig redusert som følge av enormt salg...
Det som kanskje har irritert meg mer enn ventetiden er at bilene ikke blir fulgt opp ifht at de har strøm, det er heller ikke bra at bilene står så lenge uten å være i bevegelse. Jeg flyttet litt på min og den hang ikke så ille på bremsene som fryktet, kanskje er faktisk Tesla så bevisst at de bremser skivene tørre før de setter dem fra seg...
Når det er sagt så ble bilen nettopp flyttet opp til verkstedet så det er håp:) Vi får håpe bilen kommer tilbake om en dag eller to og alt er glemt...:)
Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...
Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01
Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...
Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.
Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...
Sitat fra: bjoris på onsdag 17. januar 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01
Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...
Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.
Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...
5000 i RAV4 er ille.. snakker om en fot i graven og halt på den andre
Da kan Teslaen og Kokstad feire månedsjubileum som samboere
Sitat fra: RonnyØ2 på onsdag 17. januar 2018, klokken 20:06
Sitat fra: bjoris på onsdag 17. januar 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01
Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...
Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.
Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...
5000 i RAV4 er ille.. snakker om en fot i graven og halt på den andre
Hehe, den har iallefall ikke antydning til kjøreglede inkludert...
Vel, da har bilen fått ny lader, men det letes etter andre deler fikk jeg tilbakemelding til to andre jobber, jeg visst ikke om annet enn førerdøren så de må ha funnet noe mer...
Håpet om å endelig få kjøre X'en til fjells svinner igjen, det var synd så nært som vi er nå!
Jeg var oppom kokstad igjen torsdag, fikk jo aldri min type 2 kabel de skulle sende meg. (Hentet ut bil 22. des 2017 og da var de tom, men jeg fikk nyss i at de har hatt type-2 kabler i flere omganger).
De hadde altså glemt å sende den til meg, det var litt kjipt da, siden jeg i ettertid fant ut at de hadde type 2 når jeg var der oppe å kjøpte chademo.
Men uansett, det var nå en digresjon.
Jeg fikk noen til å se på dashboardet og a-stolpen som ikke var festet sammen etter forrige reperasjon, de har nå mulighet for å sende ut noen folk for korte reperasjoner virker det som.
Men dessverre var dette en type 1-time operasjon (antar de kanskje må av med a-stolpen osv). Jeg må jo også levere inn igjen bilen for å få fikset ting fra overleveringen. Viste seg at de ikke hadde fått med seg at jeg meldte dette inn via e-post, så jeg må sende en ny epost med dette og noen slipeskader jeg fant på ene forskjermen etter overlevering (sendte det også på epost, men de har nok glemt å legge det på saken).
Skal sies at jeg ikke sendte de til "felleseposten"; men til personen jeg hadde dialog med over e-post. Så jeg får ta litt av skylden for det selv, kanskje den personen har sluttet eller er syk, på ferie osv..
Men det kan være det blir en bedring for korte reperasjoner fremover da, hvis de kan løpe ut å fikse ting "der og da". Jeg tror de også glemte å fikse time for meg for å fikse opp i ting, jeg ble jo fortalt av delivery at de skulle ta inn igjen bilen i januar, men jeg tviler på det skjer :P
Tror de er ganske sprengt der oppe, men jeg sa jo til han fyren at i det minste virker jo bilen nå, så jeg får jo kjørt den.
Fredag ringt Tesla, problemet med førerdøren krever nye deler (som de sa var kommet 14. Dec) Anyway, det er en periodefeil så jeg hentet bilen og fikk ny time til dette 23.3. Det skal være noe jeg kan vente på mens de fikser!
Bilen ser ut til å ha overlevd oppholdet hos Tesla, kunne ikke se noen merker, parkeringsbulker eller lignende og bremsene er helt stille iallefall...
Vel, etter nesten 2 mnd kjører jeg Tesla igjen, finn.no annonsen er lagd, men av merkverdige grunner ikke lagt ut:) Vi får se og diskutere litt i heimen i helga, skal/skal ikke. Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.
Bilen er sykt mye bedre å kjøre enn Rav4 iallefall og gir så mye eier-glede at det nesten ikke er til å tro:)
Veldig artig nå at AP var mye bedre enn tidligere, men disse autovipers fungerer ikke, får bare vente på update. Resett hjalp ikke...
Gratulerer Bjoris!
Det er jo akkurat dette som er «problemet» med Tesla. Når de bruker så usannsynlig lang tid på å fikse en filleting blir man så frustrert at tanken på å selge hele dritten kommer veldig nær, alternativer prøvekjøres og Finn-annonser lages.
...og så kommer bilen tilbake .... og alt er «glemt».
PS!
Føles egentlig nokså absurd å skulle gratulere noen med å ha fått tilbake sin egen bil fra verksted.....
Sitat fra: nie på lørdag 20. januar 2018, klokken 11:33
Gratulerer Bjoris!
Det er jo akkurat dette som er «problemet» med Tesla. Når de bruker så usannsynlig lang tid på å fikse en filleting blir man så frustrert at tanken på å selge hele dritten kommer veldig nær, alternativer prøvekjøres og Finn-annonser lages.
...og så kommer bilen tilbake .... og alt er «glemt».
PS!
Føles egentlig nokså absurd å skulle gratulere noen med å ha fått tilbake sin egen bil fra verksted.....
Ja, en har vel ett litt "usunt" forhold til bilen. Dette er ikke "bare en bil" for meg iallefall. Ja jeg regnet jo med at det kom til å bli slik at alt var glemt når bilen var tilbake...
@bjoris auto wipers må aktiveres under instillinger (forutsetter du har 50.3 updaten).
Deretter må wiperen stå i posisjon 1 eller 2 (ikke 0), så skal de virke.
De er litt treg å starte i noen sammenhenger, så wipeknappen forsiktig trykt inn brukes fremdeles.
Sitat fra: olavxxx på lørdag 20. januar 2018, klokken 21:18
@bjoris auto wipers må aktiveres under instillinger (forutsetter du har 50.3 updaten).
Deretter må wiperen stå i posisjon 1 eller 2 (ikke 0), så skal de virke.
De er litt treg å starte i noen sammenhenger, så wipeknappen forsiktig trykt inn brukes fremdeles.
Jeg har gjort dette, men som sagt til og med når lastebiler passerer og ruten blir helt tildekket viskes det ikke...
Bilen min er fremdeles på Kokstad. Snart 2 måneder og counting. Det hjelper å ringe service, kommer til sentralbordet som vil patche inn til Kokstad hvis en er iherdig nok med forespørsel. Fikk ikke ordentlig info, men fikk da lest opp av hun på mottaket at de jobbet med noe ledningsfeil ift driftstansen på bilen. I det minste vet j at de har startet å jobbe på bilen. Ingen eta. Håper j endelig r oppført på venteliste model x lånebil denne gang, har vært innom flere ganger og hver gang så sier de at skal legge meg i den ventelista, men får opplyst til neste gang j r innom at j ikke var på den lista. Ventetiden hadde vært greiere hvis j fikk en X som lånebil i mellomtiden. R ikke noe bra følelse å kjøre rundt i en kjip fossil når en betaler lån og verdifall på en bil som er på verksted flere måneder.
Sitat fra: bjoris på lørdag 20. januar 2018, klokken 10:53
Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.
Når model 3 kommer er det nok mange som venter i det lengste og ender opp med å "gi bort" bilen ;-)
Godt å høre du er kommet deg ut av den rav4'en. Blir vel et smil hver gang en "må" ut å kjøre nå
Sitat fra: rsomby på søndag 21. januar 2018, klokken 19:33
Sitat fra: bjoris på lørdag 20. januar 2018, klokken 10:53
Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.
Når model 3 kommer er det nok mange som venter i det lengste og ender opp med å "gi bort" bilen ;-)
Godt å høre du er kommet deg ut av den rav4'en. Blir vel et smil hver gang en "må" ut å kjøre nå
Ikke så sikker på at det blir ett voldsomt tap, husk at bruktmarkedet er enormt også! Det er nok de med dyrere dieselbiler som sitte med svarte-Per...
Hehe, kjekt å kjøre Tesla igjen, men vi falt ned på at vi ser om den kan selges nå til ok pris. Dersom det bare blir skambud så beholdes bilen, tror der blir kraftig motstand nedover fra 600 så om det bare blir skambud har det ikke noen hensikt å selge nå og skulle prisene falle mye så er det nok ikke aktuelt å bytte til 3 heller. Time vil show, er veldig komfortabel slik det er i dg også så null stress om den ikke blir solgt nå
Var innom Kokstad tidligere i dag. Bilen som ble innlevert 18.12 var fremdeles ikke påbegynt, med unntak av litt OTA feilsøking. Ble igjen informert om at de har fått hjelp fra Nederland og at det nå er folk der til over midnatt.
Som alltid er folkene på Kokstad hyggelige og hjelpsomme. Fikk ikke dratt derfra med vår egen bil, men fikk i alle fall byttet inn Vitaren i en veteran-Tesla
Bilen min måtte inn for "Brake fluid low" mandag. Etter å ha observert på appen at bilen min sto på samme sted på nedre parkering siden tirsdag, dro jeg innom Kokstad i dag for å høre hvordan det gikk. Kontakt på telefon og e-mail var som vanlig mislykket. Erstatningsbilen var en Yaris, så lysten på å få tilbake min egen var ganske stor. Joda den sto der, lett nedsnødd (og det snødde ikke i dag). "Ehh.. jo den er meldt ferdig, men jeg vet ikke helt hvor den er". "Vel det vet jeg - there's an app for that". "Men jeg har ikke mappen og FOB". Lete, lete, fant til slutt...2 døgn ekstra til AVIS.
Snakket med Kokstad igjen. Da jeg var innom der 23.01 ble jeg fortalt at bilen antageligvis ville være klar om to uker. De hadde funnet ut av hva som feilte bilen med OTA feilsøking, og det var ikke nødvendig å bestille deler. To uker har nå gått. Jeg forsøkte å ringe de på tirsdag, men da kom ikke Tesla sentralt gjennom hos Kokstad.
Ble oppringt av Kokstad i dag. Han jeg snakket med sa de nå hadde feilsøke bilen, men etter å ha spurt litt viste det seg at han snakket om OTA feilsøkingen som ble gjort for flere uker siden. Han informerte også om at de måtte bestille deler. Det hadde de altså ikke klart å gjøre, til tross for at de i så fall ble klar over det for flere uker siden. Når delen en gang kommer så må de også finne tid til å jobbe på den for å få den ferdig.. Før det igjen skal de også foreta en fysisk feilsøking av bilen. Der står vi fremdeles på venteliste. Så da er vi vel kanskje fort oppe i enda en måned før bilen er klar.
Jeg er i utgangspunktet en ganske rolig og tålmodig fyr, men kjenner at jeg begynner å få nok.. Kjipt at Tesla i Norge utsetter Kokstad for det sinnsyke presset de er under nå. Det er de som må jobbe som noen helter, og det er de som får drit servert fra misfornøyde kunder.
Sitat fra: ApeX på torsdag 08. februar 2018, klokken 17:03
Kjipt at Tesla i Norge utsetter Kokstad for det sinnsyke presset de er under nå. Det er de som må jobbe som noen helter, og det er de som får drit servert fra misfornøyde kunder.
Og det er nok problemet, for Kokstad har en enorm turnover grunnet sinnssykt arbeidspress...
Jupp, men det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke jevnlig shipper avgårde biler til SC'er med mindre press på seg. For Kokstads del så vil det vel kanskje være Ålesund og Brumunddal som hadde vært aktuelle.
Kjekt å se at flere ser at det ikke bare står på viljen men at også folk i Tesla kan få for mye å gjøre! De stakkars folka på kokstad drukner jo i garantisaker og klager fra eigere som ikke er fornøyd med at de må stille seg i kø etter en stakkar som OG har trøbbel eller trenger service på SIN bil☺ når min bil har vert til garanti utbedringer har det vert lang ventetid der ting har blitt forlenget! Ja dette er kjipt men jeg kan helt fin forstå at jeg blir nedprioritert når en stakkar har driftstans og ikke kommer av flekken! Det skal sies at når timen min blir utført, så har dette gått ganske så radig! Så håper disse folka får inn nok kapasitet og kan møte en ny hverdag med fornøyde kunder med et smil om munnen og ikke bare telefoner om at folk er misfornøyd osv ☺ De er jo tross alt bare mennesker de og som også fortjener å bli behandlet med respekt
Min bil har nå stått 3 mndr på kokstad....snart 7000 km på leiebilen...kun til og fra jobb..
Begynner å bli lei.
Kjørte over 10000km med leigebiler før jeg fikk min :( Men jeg var heldig å få Tesla og Jag som leigebiler! Har forstått det slik at mange kjører rundt i biler som Yaris osv =/ det er leit
Hmm.. Bilen ble lever til Kokstad 18.12 med 46 % på batteriet. Den var et par dager på Fana Bilskadesenter for å utbedre en liten lakkskade i romjulen og ble deretter levert tilbake til Tesla. Verkstedet skrudde av mobiltilgangen, slik at man ikke kan sjekke til bilen på appen.
Jeg har forhørt med med Tesla om de følger med på batteriet på bilen, og det har de sagt de gjør. I tlf.samtale på tirsdag fikk jeg beskjed om at bilen hadde 40 % batteri. Det kunne de se i sine systemer, og at dersom bilen nærmer seg 20 %, så lader de bilen. Det hørtes jo helt strålende ut..
Var innom Kokstad igjen i går, for å få en avklaring på hva som virkelig skjer med bilen, da jeg har fått litt motstridende tilbakemeldinger. Spurte igjen da om batteriet. De kunne se at bilen hadde 40 % batteri, men det var før den gikk offline. Bilen var nå offline, så de kunne ikke sjekke batteriet akkurat nå. Men lading på batteriet skulle det være.
Bilen står på baksiden av Leos, og jeg bor ikke veldig langt unna. Dro derfor tilbake igjen senere på kvelden med FOB og prøvde å låse opp bilen. Den reagere ikke i det hele tatt. Antar at bilen er tom for strøm og at evt 12-volt er utladet. Tviler sterkt på at bilen har blitt ladet i tiden etter 18.12.
Er det noen grunn til å være bekymret for at 12-voltbatteriet er dødt, eller at hovedbatteriet kan ha tatt skade?
Eg hadde vel gitt opp Kokstad for et år siden da de hverken svarte på epost eller kunne ta biler inn på Drop-in for nokre småting eg hadde, så eg bestemte meg for å kjøre til bilen ikkje kom lengre. Men i desember svikta UL sensorer i venstre FWD dør (kjent problem visstnok), og da får eg hverken oppdateringer, autopiloten klaga kontunuerlig og dørene slår opp i eine garasjen min som er låg.
En kollega som er "godt" kjent på Kokstad påstod de var ajour med epostinnboksen, så eg prøvde det igjen. Jammen svarte de kjapt (1 døgn), og i går var den inne på Kokstad (etter 4 veker ventetid), alt vart fiksa sjølv om kun halvparten av det som skulle fikses stod på serviceordren når eg kom med den. Sensorer, foring i dør, pakninger i dør, baklys og vindusviskerspyling.
God service, ikkje på Toyota nivå, men meir enn godt nok til mitt bruk. Håper det varer.