Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

Bjoris

SMS i går kveld: "Kjære kunde, vi vil informere deg om at du og din bil ikke er glemt. Vi har utfordringer vi jobber med å løse på verkstedet og beklager at dette har tatt tid og at du har fått lite tilbakemeldinger. Det jobbes hardt med forbedringer hos oss. Ønsker deg en god helg. Mvh Tesla Kokstad

Denne SMS kan ikke besvares"

Mja, hvilke utfordringer er det på verkstedet, antar det er turn-over, mange som har sluttet i Desember kanskje, ser for meg at de har blitt drevet for hardt over for lang tid.

Satser på at denne meldingen ikke er en unnskyldning for at det skal gå enda lengre tid nå, men det var vel første innskytelsen jeg fikk for å være ærlig...

Luring

Håper det ordner seg snart, men eg kan ikkje dy meg for å tenkje at de heller burde brukt tida til å fikse den enn å sende ut meldinger...

Bjoris

Sykebesøk på Haukeland i dg så da stakk jeg selvsagt oppom parkeringen der bilen står. Alt vel med bilen i det minste, hang ikke ille på bremsene heller og kunne bare se overflaterust på bremsene så nå må de bare få gjort denne jobben...

Kom brått i tvil på om den skal på finn.no, hehe. Er steike fin også...

olavxxx

Sitat fra: Luring på søndag 14. januar 2018, klokken 07:53
Håper det ordner seg snart, men eg kan ikkje dy meg for å tenkje at de heller burde brukt tida til å fikse den enn å sende ut meldinger...
Er nok noen andre som skrur enn de som sender meldinger :P

Bjoris

Sitat fra: olavxxx på søndag 14. januar 2018, klokken 22:05
Sitat fra: Luring på søndag 14. januar 2018, klokken 07:53
Er nok noen andre som skrur enn de som sender meldinger :P

Hehe, vi får nesten håpe det, men bra intetsigende melding, ingen status, ingen tentative ferdigstillelse dato, ingen mulighet til å stille spørsmål...

Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene

CaZpaH

Sitat fra: bjoris på mandag 21. oktober 1974, klokken 15:20
Nå har de lagd seg sånn flott video om hvordan servicen skal bli hos Tesla. Blir litt komiske Ali det hele når det samtidig er komplett kaos på servicesenterene

Ikke dra alle over en kam. Servicesenteret her i Trondheim er etter mine erfaringer presise og gir god oppfølging og tilbakemelding.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

DagfinnN

Sitat fra: CaZpaH på mandag 15. januar 2018, klokken 07:28

Ikke dra alle over en kam. Servicesenteret her i Trondheim er etter mine erfaringer presise og gir god oppfølging og tilbakemelding.
Opplevd nær perfekt service på Skodje. Hvorfor så ensidig negativ i dine uttalelser. Har du prøvd alle servicesentre?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

o.b.lix

Sitat fra: DagfinnN på mandag 15. januar 2018, klokken 08:50
Opplevd nær perfekt service på Skodje. Hvorfor så ensidig negativ i dine uttalelser. Har du prøvd alle servicesentre?

Sannsynligvis fordi det er minst 8 timer til nærmeste alternativ er ikke flere prøvd. Så Kokstad er alt vi kan basere oss på - og der er det ensidig elendig - og har dessverre vært det lenge.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Sitat fra: o.b.lix på mandag 15. januar 2018, klokken 13:13

Sannsynligvis fordi det er minst 8 timer til nærmeste alternativ er ikke flere prøvd. Så Kokstad er alt vi kan basere oss på - og der er det ensidig elendig - og har dessverre vært det lenge.
Forstår det, men da må du presisere og ikke skrive "servicesentere" i flertall. Det er nemlig mange gode rundt i landet heldigvis.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Jeronan

Sitat fra: o.b.lix på mandag 15. januar 2018, klokken 13:13

That is why they need to build a second location at Bergen that can solely handle Sales and Delivery of new cars, so Skogstad can fully focus on Service/repairs only.

Bergen is the second city in Norway with largest number of registered Tesla's. So having only Skogstad to handle sales, delivery and service/repairs for such a huge number of cars is just unrealistic and stupid!  :(
Especially since every last month of each quarter it's complete chaos due to concentrated high number of new car deliveries!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Minde leverer ut biler også, men har alt for liten kapasitet. Derfor leverer Kokstad ut mesteparten.

Men om de klarer å få folk til å bli slik at de får 2 skift, så hjelper det på. Time will show...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjoris

Sitat fra: DagfinnN på mandag 15. januar 2018, klokken 08:50
Sitat fra: CaZpaH på mandag 15. januar 2018, klokken 07:28

Nei, hvorfor være så negativ, det hjelper lite for min del at du har god erfaring med Skodje, men flott at dette ikke er ett like stort problem over alt. Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...

Jeg har vært både veldig fornøyd med SC på Kokstad og med Tesla generelt, jeg har hatt lite problem med mine 3 siden 2014. Dette mener jeg at jeg har uttalt flere ganger, men denne gangen så kom nok jeg nok med bilen på ett vanskelig tidspunkt. Det er liten tvil om at kapasiteten til garantioppfølging har blitt kraftig redusert som følge av enormt salg...

Det som kanskje har irritert meg mer enn ventetiden er at bilene ikke blir fulgt opp ifht at de har strøm, det er heller ikke bra at bilene står så lenge uten å være i bevegelse. Jeg flyttet litt på min og den hang ikke så ille på bremsene som fryktet, kanskje er faktisk Tesla så bevisst at de bremser skivene tørre før de setter dem fra seg...

Når det er sagt så ble bilen nettopp flyttet opp til verkstedet så det er håp:) Vi får håpe bilen kommer tilbake om en dag eller to og alt er glemt...:)

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...

Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...

Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.

Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...

RonnyØ2

Sitat fra: bjoris på onsdag 17. januar 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01

Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...

5000 i RAV4 er ille.. snakker om en fot i graven og halt på den andre

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA