Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Adaptere

Startet av trygvelo, torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:38

« forrige - neste »

tho

Føler meg litt teit her men whatever:

Jeg fikk min bil på fredag. Fikk med blå adapter. (Har tesa på 32A 3-fase uttak med overgang får 33km/t) Men jeg vil ha rød adapter også. Jeg trodde det bare var å bestille fra tesla store men den er tydligvis bare for det amerikanske markedet. Må jeg bare sende mail til telsa/DS for å få bestilt denne eller? Hva er riktig framgangsmåte for å bestille den?
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

bosse

Sitat fra: tho på søndag 16. mars 2014, klokken 02:01
Må jeg bare sende mail til telsa/DS for å få bestilt denne eller? Hva er riktig framgangsmåte for å bestille den?

Kontakt din DS dersom du skulle hatt denne sammen med bilen. Jeg tror de pleier å spørre om dette når de innledningsvis tar kontakt med deg.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

tho

Jeg bestilte ikke med bilen desverre. Jeg må etterbestille.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

M.SKEIDE

Jaaaaa  ;D nå har det røde adapteret kommet :D
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

tho

Rød adapter ble sendt i dag! Kontaktet bare mitt service senter.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Hyperstress

Bare en observasjon fra service senteret mens jeg ventet på bilen min: det var mange som fikk adaptere, og mange skjønte ikke hva det var, og hva det skulle brukes til! Er tydligvis ikke alle som setter seg inn i alt slik som forumistene her. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

rene

Det var også derfor min DS informerte om at rødt adapter nå ikke ble opplyst om lenger før noen spør. Pga prisen bestilte alle det uten å vite om de hadde behov for det eller ei, og derfor sleit de virkelig med levering siden de ikke visste hvem som faktisk trengte det og ikke.

RaBalder

Sitat fra: rene på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:47
Det var også derfor min DS informerte om at rødt adapter nå ikke ble opplyst om lenger før noen spør. Pga prisen bestilte alle det uten å vite om de hadde behov for det eller ei, og derfor sleit de virkelig med levering siden de ikke visste hvem som faktisk trengte det og ikke.

Hvis mange har bestilt rødt adapter, så skal jo Tesla levere rødt adapter. Det er ikke avhengig av om kunden trenger det eller ikke  :o

Norleif

Sitat fra: RaBalder på torsdag 20. mars 2014, klokken 06:54
Sitat fra: rene på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:47
Det var også derfor min DS informerte om at rødt adapter nå ikke ble opplyst om lenger før noen spør. Pga prisen bestilte alle det uten å vite om de hadde behov for det eller ei, og derfor sleit de virkelig med levering siden de ikke visste hvem som faktisk trengte det og ikke.

Hvis mange har bestilt rødt adapter, så skal jo Tesla levere rødt adapter. Det er ikke avhengig av om kunden trenger det eller ikke  :o

"Alle skal få..." Men det er ikke sikkert at prioriteringslisten for hvem som får først kun skal styres av når man fikk bilen.

janmb

Sitat fra: rene på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:47
Det var også derfor min DS informerte om at rødt adapter nå ikke ble opplyst om lenger før noen spør. Pga prisen bestilte alle det uten å vite om de hadde behov for det eller ei, og derfor sleit de virkelig med levering siden de ikke visste hvem som faktisk trengte det og ikke.

Enten de skjønner det eller ikke vil jeg nå egentlig hevde at alle som eier en TMS faktisk trenger disse adapterne - med mindre bilen skal brukes i hjemmeområdet 100% av bilens levetid.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Der treffer du bra. Før eller siden får man bruk for alt. Og så lenge infrastrukturen er så begrenset som den er kan det at lademulighetene er tilstede eller ikke være helt avgjørende for om man i det hele tatt tør ta den planlagte turen eller ikke med bilen.

Freddan

#761
Jeg hentet Teslaen min forrige uke i Drammen. Fikk med både 1x230V/32A og 3x400V/16A adapter i tillegg til shuko.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA