Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beskue en grå Tesla i stavanger?

Startet av Kjelli, mandag 07. oktober 2013, klokken 15:05

« forrige - neste »

Kjelli

Har lagt inn reservering på en grå Tesla S85. De siste 7-8 dagene har vi gått og lett etter en i stavanger området uten hell. På bilder ser fargen bra ut, men vi er litt i tvil enda.

Så til mitt spørsmål. Er det noen i stavanger området her som har eller vet om en grå som det går an å se på? Er få dager til det blir  automatisk "confirmed" og vi ville gjerne ha sett fargen hvis det er mulig.
Bor selv på Røyneberg i Sola kommune, men det har jo lite å si. Har vært og fått prøvd bilen, men denne var rød (og hadde heller ikke barnesetene som vi vil ha :)

Alle tips mottas med takk, enten her eller via PM. Skulle gjerne ha sett en grå før vi bestemmer oss 100%.

Mvh
Kjell Arne

blokhus

Sitat fra: Kjelli på mandag 07. oktober 2013, klokken 15:05
Har lagt inn reservering på en grå Tesla S85. De siste 7-8 dagene har vi gått og lett etter en i stavanger området uten hell. På bilder ser fargen bra ut, men vi er litt i tvil enda.

Så til mitt spørsmål. Er det noen i stavanger området her som har eller vet om en grå som det går an å se på? Er få dager til det blir  automatisk "confirmed" og vi ville gjerne ha sett fargen hvis det er mulig.
Bor selv på Røyneberg i Sola kommune, men det har jo lite å si. Har vært og fått prøvd bilen, men denne var rød (og hadde heller ikke barnesetene som vi vil ha :)

Alle tips mottas med takk, enten her eller via PM. Skulle gjerne ha sett en grå før vi bestemmer oss 100%.

Mvh
Kjell Arne

Kanskje dere skal finne et bestemt sted og sitte i ro å se istedenfor å gå? Da holder dere sikkert ut lengre enn 7-8 dager  :P :P :P :P :P
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Amper

de klargjør tesla på Forus (bilbyen) og jeg ville tro de hadde grå utgaver der titt og ofte...

P85D :o)

Kjelli

Takk for tips :9 Det ordnet seg med en PM her :) Det står en rett borti gata viser det seg jo :)

Slik jeg har forstått det så kan en ikke endre dette når det er gått 14 dager siden reservering nå.? Så derfor litt hastverk. Har vært innom bilbyen to ganger og ingen grå har stått der.

Kjell

kjetilei

Jeg har sett flere grå TMSer hos Bilbyen bilpleie de siste par ukene ifm forskjellige ærender.

Grå TMS er min favoritt (forutenom Signature red), men kompromissløsningen med kona førte til bestilling av blå...

Lykke til med jakten og endelig valg :)
"Tessie" - S85, blå med det meste av tilvalg, levert mars 2014
"Blåbæret" - E-UP, mai 2015
TM≡ reservert 1.4 2016

luffe

Jeg har grå og er veldig fornøyd med fargevalget :D
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

TerjeV

Jeg vil ikke si hverken for eller mot.... Mitt råd er at du MÅ se den i virkeligheten. Jeg erfarte at den var helt forskjellig fra bildene.  :)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

a72

Sitat fra: kjetilei på mandag 07. oktober 2013, klokken 16:46
Jeg har sett flere grå TMSer hos Bilbyen bilpleie de siste par ukene ifm forskjellige ærender.

Grå TMS er min favoritt (forutenom Signature red), men kompromissløsningen med kona førte til bestilling av blå...

Lykke til med jakten og endelig valg :)

Tror du skal være glad du bestilte blå. I Trondheim begynner det å bli veldig mange Tesla nå, og alle er grå eller hvit. Antar det er likt over hele landet og at grå blir veldig vanlig.

kjetilei

Sitat fra: a72 på mandag 07. oktober 2013, klokken 18:21
Tror du skal være glad du bestilte blå. I Trondheim begynner det å bli veldig mange Tesla nå, og alle er grå eller hvit. Antar det er likt over hele landet og at grå blir veldig vanlig.

Ja, grå er definitivt en populær farge på TMS og kan fort bli en gjenganger i bybildet...

Liker godt blåfargen også, så det var definitivt et greit kompromiss å inngå med kona!

Jeg har sett alle fargene "live" (etter det jeg kan komme på) og blåfargen ligger på andreplass av tilgjengelige farger hos meg.

Kom tilfeldigvis over en video med avlossing av TMS i Oslo på Youtube her om dagen og ble skikkelig happy når jeg så en blå TMS bli kjørt av rampen. Fint fargespill i solen...
"Tessie" - S85, blå med det meste av tilvalg, levert mars 2014
"Blåbæret" - E-UP, mai 2015
TM≡ reservert 1.4 2016

noto

Ikke problem å endre fargevalg eller andre opsjoner frem til du får VIN som er like før den går i produksjon.

BMW850

Sitat fra: noto på mandag 07. oktober 2013, klokken 19:10
Ikke problem å endre fargevalg eller andre opsjoner frem til du får VIN som er like før den går i produksjon.

Stemmer det? Bekreftet for en uke siden, fikk VIN etter fire dager. Ønsker ikke levering før mars. Har inntrykk av at du får VIN lenge før bilen evt. går i produksjon. Har prøvekjøring 5 november og har kun sett sort. Regner med jeg forhåpentligvis har valgt rett farge uansett  :) Håper det!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

noto

#11
Varierer visst når en får VIN, men du kan uansett endre farge til ganske sent i prosessen.

Har forresten også valgt grå :D

BMW850

Grattis :) Har du sett den in real life? Det sies at bilder ikke viser fargen ordentlig...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

noto

Henter den neste uke  :). Har sett de fleste fargene. Spørs hvordan du vil bilen skal fremstå. Grå er fin for meg. Personlig liker jeg ikke hvit. Rød er rød. Blå og svart blir for konservativt. Grønn og brun er nydelig, men jeg tenker det kan virke ukurant når bilen er gammel og ikke lengre så hot.

BMW850

Fint! Omtrent samme tankegangen som meg;) På noen bilder kan den se litt kjedelig ut, særlig i grått vær eller innendørs. Mens utendørs med ordentlig lys ser den smashing ut. Sort er veldig fin, men etter 20 år med sort vet jeg hvor "vanskelig" den er. Jeg er ikke typen som elsker å polere og vaske bil opptil flere ganger i uka 8)

Har du valgt grå felger? Den ser da litt mer sinna ut ;) Bare ikke den ser billig ut om du skjønner hva jeg mener. Noen mener grå felger bare ser skitne ut. Vel vel.... jeg har ihvertfall bestillt og har etter mye grubling kommet frem til den beste løsningen tror jeg hehe :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA