Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min Model S - P82

Startet av RunarBT, torsdag 29. august 2013, klokken 11:26

« forrige - neste »

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

petersv

Meget fin! Gratulerer. Et kort spm. hvilke dekk fikk du? Eagle helårs?

Dr.Ling

Hva er P82? Det står både i trådnavnet og i signaturen, så jeg regner med at det er med overlegg  :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

petersv

Sitat fra: Dr.Ling på torsdag 29. august 2013, klokken 23:01
Hva er P82? Det står både i trådnavnet og i signaturen, så jeg regner med at det er med overlegg  :)

Reservasjonsnummeret vil jeg tro? ;)

jgilberg

Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 11:31
Kjørte til Gardermoen i dag for dagstur til stavanger på jobbmøte.

Hadde planer om å parkere i P10 for å få lademulighet, men det gjekk kun nesten etter planen.
Pga. trafikkuhell blei det lange køer, og eg mistet nesten flyet. Parkerte på P10, men da eg ikkje aner kor elbil plassene er, tok eg første og beste.

Måtte ha ein plass uten bil på eine sida. Svingradius er langt dårligere enn eg er vant til. Hadde aldri klart å trykke bilen inn i ein vanlig plass med bil på begge sider. :-O kjem kanskje med trening, men akkurat no forstår eg ikkje korleis det kan være mulig.:-P

Når eg endelig hadde komme med på plass koblet eg heilt ut.. creep er avslått, og eg slapp gass/bremse og fokus gjekk over på å samle tingene.. bilen trillet!  ::).. heldigvis redder parkeringssensorene med.. full alarm på dashbordet, rødt på begge framme, og eg fekk hugget i bremsene. Shit.. var ikkje mange cm fra bilen forran.

skulle tatt seg ut å bulke på andre dagen :o ::)

Begynte med 35mil på batteriet fra konnerud, parkere på gardermoen med 22mil igjen. Skal greit å komme seg heim igjen.

Kanskje det var deg jeg så komme ned bakken fra Sharif i nordgående ca kl 0740? Uansett nyyydelig syn :-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Dr.Ling

Ah, hehe, jeg må slutte å poste innlegg etter kl 23..... :P
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

RunarBT

Har ikkje sjekket dekkene. skal ta ein kikk i morgen

Jepp, godt mulig det bar med 0740, var påvei nordover i det området da

1mnd til blå og rødt adapter er klare... No står det 56km igjen og 24+ timer til fulladet.:-p skal kjøre Bergen i morgen etter jobb.;-) jaja.. Holder til Gol og litt SC ;-)

DaX

Flott å se Model S på Konnerud. Gratulerer så mye!
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

RunarBT

Lading på Gol fredag kveld, kom fram med 26km. Bommet litt på planlegging, tok korteste GPS rute over fjellet.:-p var i minus 2.6mil projected range ein periode og litt nervøs.  :-\

RunarBT

#24
Ladet mens me spiste på Jafs, gol, 478km og turen videre mot Bergen.

Stoppet på aurland og fylte 80km til for litt margin.;-)


Veggen

Første bilde jeg har sett av lading fra nesten tomt batteri.
Ser du lader med 77kW på bildet, la du merke til hva som var maks ladehastighet?

RunarBT

#26


Sitat fra: Veggen på lørdag 31. august 2013, klokken 16:49
Første bilde jeg har sett av lading fra nesten tomt batteri.
Ser du lader med 77kW på bildet, la du merke til hva som var maks ladehastighet?

Nei, dessverre eg tenkte ikkje så mykje meir på det. Den var på 478km overraskende kjapt, me hadde kortere enn 1time pause. Skal følge med på returen i morgen, men da skal eg nå Gol med meir enn 3mil.:-)

laumb

Så det er DET som er Aurland!
Der spiste jeg på vei hjem fra Bergen i fjor.
Perfekt med at vi faktisk stoppet i Gol og.

Bensinbil eller Tesla - blir det samme da altså. Bare at man gjør noe nyttig mens man eter! Tror vi satt i en times tid å spiste sist.

Chlangum

Sitat fra: laumb på lørdag 31. august 2013, klokken 18:32
Så det er DET som er Aurland!
Der spiste jeg på vei hjem fra Bergen i fjor.
Perfekt med at vi faktisk stoppet i Gol og.

Bensinbil eller Tesla - blir det samme da altså. Bare at man gjør noe nyttig mens man eter! Tror vi satt i en times tid å spiste sist.

Dette er rett før Lærdalstunellen på vestsiden, stemmer ikke det?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

laumb

Kan kanskje stemme. "Bare noen meter unna".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA