Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min Model S - P82

Startet av RunarBT, torsdag 29. august 2013, klokken 11:26

« forrige - neste »

RunarBT

Eg lager meg min egen tråd til å skrive litt om bilen vår, så kan eg lufte alle tanker og ideer uten å moderere meg sjølv.;-)

Kopierer litt inn fra andre tråden om tema, som ein start.

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. august 2013, klokken 22:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 21:54
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 18:59
Sitat fra: tSla på onsdag 28. august 2013, klokken 17:11
Sitat fra: RunarBT på onsdag 28. august 2013, klokken 16:50
10 minutter igjen, sitter i drosje Oslo trafikken.;-)

Gratulerer!

Får vi en fin writeup til kvelden med inntrykk og bilder? :)

Ingen bil enda. Problemer med lading, så eg fekk låne en roadster (siden eg kom fra Drammen uten bil) med beskjed om at dei ringer etter et par timer når eg kan hente.

Venter enda,  1. 1/2t så lenge. Kan virke som eg ikkje får bil i dag.. Jaja, shit happens. Bra dei ihvertfall jobber hardt og vil ha den i orden før utlevering. Kun positiv oppleving så lang, på tross av forsinkelser.;-)

Roadsteren er rå!! Håper performance kan gi litt av samme feelingen.;-D

Da er bilen i hus. Gjengen hos tesla på alnabru jobbet overtid for å få min ferdig i dag, takk til alle sammen.:-) halv åtte ca. Kunne eg overta nøkler, gå gjennom det mest nødvendige og sette kursen mot konnerud. (det viktigste= få iphone og spotify via bluetooth og ut på høyttalerne).

Bilder og info kjem etter kvart. Skal kjøre til gardermoei morgen rundt 0600 og parkere for dagen pga. Jobbreise til stavanger.

Gratulerer Runar! Drammens første Model S? Jeg har ikke sett noen ennå her, foruten på lastebiler på vei fra havnen. Jeg henter min onsdag neste uke. Vi får ta en tur sammen til nærmeste SuperCharger og prøve litt hva som skjer når to plugger in samtidig osv. (d.v.s. hvordan kraften fordeles osv.)?
Sitat

Eg er med på den.:-)

Turen fra alnabru til konnerud gjekk rolig for, eineste artige var porsche cayenne eg kjørte forbi. Eg La meg inn forran i god avstand fra den, men de var tydeligvis nysgjerrige. Porschen kom etter og la seg ut i venstrefil og opp bak  litt bak og ved siden av et par minutter før de slakket av igjen da de skulle av motorveien.;-)

RunarBT

#1
Kjørte til Gardermoen i dag for dagstur til stavanger på jobbmøte.

Hadde planer om å parkere i P10 for å få lademulighet, men det gjekk kun nesten etter planen.
Pga. trafikkuhell blei det lange køer, og eg mistet nesten flyet. Parkerte på P10, men da eg ikkje aner kor elbil plassene er, tok eg første og beste.

Måtte ha ein plass uten bil på eine sida. Svingradius er langt dårligere enn eg er vant til. Hadde aldri klart å trykke bilen inn i ein vanlig plass med bil på begge sider. :-O kjem kanskje med trening, men akkurat no forstår eg ikkje korleis det kan være mulig.:-P

Når eg endelig hadde komme med på plass koblet eg heilt ut.. creep er avslått, og eg slapp gass/bremse og fokus gjekk over på å samle tingene.. bilen trillet!  ::).. heldigvis redder parkeringssensorene med.. full alarm på dashbordet, rødt på begge framme, og eg fekk hugget i bremsene. Shit.. var ikkje mange cm fra bilen forran.

skulle tatt seg ut å bulke på andre dagen :o ::)

Begynte med 35mil på batteriet fra konnerud, parkere på gardermoen med 22mil igjen. Skal greit å komme seg heim igjen.

Cecilie

Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 11:31
Måtte ha ein plass uten bil på eine sida. Svingradius er langt dårligere enn eg er vant til. Hadde aldri klart å trykke bilen inn i ein vanlig plass med bil på begge sider. :-O kjem kanskje med trening, men akkurat no forstår eg ikkje korleis det kan være mulig.:-P

Dette er en ting jeg bekymrer meg litt for faktisk  :-\ Parkeringsanlegg i Norge er ikke akkurat dimensjonert for svære amerikanske biler med dårlig svingradius :( Og for en som kommer fra en liten bil som nesten kan snu på flekken, så kan dette bli utfordrende...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

TesLars

Sant det. En annen ting, er at mange elbil-parkeringsplasser er mindre enn standard størrelse og egner seg mest for Buddys og smale Miev.
Oslo
Black Model S

RunarBT

Ser at eg nok kjem til å parkere laangt unna alle andre. Kjem ikkje til å basere meg på å måtte lade andre plasser enn heime og på SC. Noke anna enn det blir IMO gambling, som det ser ut no dessverre.  :-\

Skal nevnes at eg ikkje trives så godt med lukeparkering og store biler fra før.. i-miev er ein behaglig størrelse, så litt vanesak er det jo og. Blir nok flinkere og tøffere etter kvart.

Zneip

Tips: Rygg inn når du parkerer på trange plasser om det er mulig - det gir langt bedre kontroll med "dårlig" svingradius. (Jeg synes ikke det er dårlig svingradius på bilen - den er bare bilen som er svært lang. Jeg synes radiusen var like god som på min MB E280 da jeg testet ved siste prøvekjøring)
Nord Trøndelag | X90D

Gjermund

Vi har nok forskjellige referanser, jeg opplevde veldig god svingradius på prøvekjøringen.

jkirkebo

Sitat fra: Cecilie på torsdag 29. august 2013, klokken 11:42
Dette er en ting jeg bekymrer meg litt for faktisk  :-\ Parkeringsanlegg i Norge er ikke akkurat dimensjonert for svære amerikanske biler med dårlig svingradius :( Og for en som kommer fra en liten bil som nesten kan snu på flekken, så kan dette bli utfordrende...

Det er ikke noe problem på Gardermoen ihvertfall. Det er GOD plass på ladeplassene til Gardermoen parkering, ikke noe problem å finne ladeplass uten biler på noen side der. Billig er det også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tarpoon

Stor bil, svingradius, bykjøring og parkering av den fine bilen på gata er nok grunnen til at jeg fremdeles kommer til å jobbpendle med Think'en min.
Kommer bare til å kjøre inn når jeg har en reservert plass på jobben.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

valvolainen

dette var rart synes jeg. Jeg har selv en hauggammal mercedes, og er vant med veldig bra rattutslag.
Dette ble jeg positivt overrasket på under prøveturen av teslaen (en av de få tingene jeg klarte å legge merke til) - framdekkene har jo en vanvittig vinkel som gjør den nydelig å snu med. Ja, svingradiusen er nok noe lenger enn en bil som er 1.5 meter kortere, det skulle jo bare mangle. Dette, og alt annet - det blir man veldig fort vant med!!

RunarBT

Det er nok at den er lengre enn eg er vant til, samt at i dag så hadde er j*kla dårlig tid til flyet.

Fra eg kjørte inn på parkeringshuset til flyet skulle være i lufta var det 18 minutter.. så mitt fokus var å få den satt fra meg ein plass og så springe.

.. i tillegg det viste seg det var kø i security og gate 11, heilt i enden av avgangshallen. :-P
Rakk det som siste mann inn på flyet.;-)

valvolainen


Cecilie

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 29. august 2013, klokken 12:56
Det er ikke noe problem på Gardermoen ihvertfall. Det er GOD plass på ladeplassene til Gardermoen parkering, ikke noe problem å finne ladeplass uten biler på noen side der. Billig er det også.
Er nok ikke Gardermoen som bekymrer meg, men heller den lokale supertrange parkeringskjelleren der jeg gjør mine ukentlige matinnkjøp ;)

Men godt å høre at andre her har bedre erfaringer med svingradiusen :) Jeg bet meg ikke så veldig merke i den på den korte prøvekjøringen, selv om jeg startet turen med å rygge litt inkl. en 90 graders sving for å få bilen rett vei ut av parkeringsplassen ... Når jeg tenker meg om gikk jo egentlig det veldig bra :o

Jeg må nok uansett finne meg i å finne større luker å parkere på enn min knøttlille Yaris behøver  ;D

Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 13:20
Det er nok at den er lengre enn eg er vant til, samt at i dag så hadde er j*kla dårlig tid til flyet.
Hehe, dårlig tid og stress er aldri en god kombo med parkeing :P Bra du rakk det! Det hørtes tight ut med 18 minutter :o
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

TS

MB er kjent for å ha veldig god svingradius.
Nye E klasse har Svingdiameter 10,84
Model S har Svingradius: 11,2 meter

Jeg opplevde den som langt bedre enn biler med forhjulstrekk og 4hjuls trekk.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

RunarBT

#14
I hus, ehrm.. Nesten..garasje ikkje ryddet som bildet røper.:-P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA