Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

MartinP

Fikk min levert igår og kjörte direkte til vårt hus i Sverige. Ble nesten litt skremt ved förste test av insane 0-100. Forventet noe heftig, men dette var mer enn jeg kunne drömme om. Har med journalister fra Tek.no så der kommer det mer etterhvert om P85D.

Mr.Hansen

Sitat fra: MartinP på onsdag 25. februar 2015, klokken 09:48
Fikk min levert igår og kjörte direkte til vårt hus i Sverige. Ble nesten litt skremt ved förste test av insane 0-100. Forventet noe heftig, men dette var mer enn jeg kunne drömme om. Har med journalister fra Tek.no så der kommer det mer etterhvert om P85D.

Ingen bilder?

Vi andre som venter trenger bilder for og få tiden til å gå.

Bilder please!

Gratulerer med ny Tesla!!!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

P85D

#1337
I dag var det vår tur :o

Etter en kort tog tur til Drammen ble vi plukket opp i en Tesla på stasjonen og fraktet til Tesla senteret i Drammen til en varm mottakelse av Lars.

En rask hilsen, så var det bare å følge på ned i kjelleren der en strøken perlemor hvit P85D ventet på nye eiere.

Jeg var forberedt etter å ha sett ett par mottaks videoer på nett, så overleveringen gikk forholdsvis raskt og vi satte oss litt forvirret inn i en splitter ny bil og trillet avgårde.

Jeg ble litt skuffet over at Teslaen ikke har DAB+, kun DAB (det var nytt for meg), men med internet Radio med alle lokale stasjoner og flere hundre andre er det ikke noe problem så lenge man har mobildekning.

Jeg har vært gjennom litt forskjellige sportsbiler gjennom årene og var kanskje litt skeptisk til en 2,2 tonn koloss fra landet som som inntil nylig har fokuseret på store motorer og bladfjærer på sportsbilene. Du og du som jeg ble positivt overrasket! Bilen er tight og fin og med styring i sportsmodus fikk jeg litt følelsen av å ratte en 911 ett lite øyeblikk.

Motormessig er bilen morsom. 0-60 er brutal, enkelt og greit. Svogers mente han følte tennene ble plassert i nakken. Jeg satt på med ett glis om munnen og følte fikk følelsen av at kinnene ble plassert bak ørene ett par sekunder.

Fra 60 og oppover drar bilen også veldig godt, men det merkes at effekten avtar gradvis. Det er tydelig at Tesla holder igjen noe av effekten oppover, for effektkurven faller ganske brutalt oppover.

Kvaliteten på bilen virker helt super så langt. Alcantara og skinn gjør seg veldig godt, og jeg er veldig glad jeg valgte panorama tak! I hentebilen var det ikke panorama, og jeg satt og skallet i taket i baksetet. Jeg fikk montert takstativ ved avlevering, og det eneste jeg hører av vindsus kommer fra takstativet.

Om jeg skal nevne noe negativt i tillegg til mangel på DAB+, nøkkelen burde hatt en snor eller ring for feste på nøkkelknippet. Den er liten og glatt og jeg har allerede mistet den i bakken en gang. Jeg må få tak i ett etui som funker sammen med knappene. Jeg fikk med 2 skinn-etuier, men nøkkelen må tas ut av denne for å kunne brukes effektivt.

Det er veldig lite oppbevarings muligheter i bilen. Eneste rom er egentlig hanskerommet og en liten lomme under skjermen. Armlenet og dørene har ikke oppbevaringsrom. Mindtkonsoll ble bestilt sammen med bilen, men der er leveringstiden lang..

Jeg bestilte bil med gummimatter inne og i lasterom bak. Sjalusi trekk for bakluke og panorama tak har de ikke i butikken. Jeg må antakelig bestille fra USA?

Alt i alt, utrolig fornøyd med bilen! Det er uvant med elbil (min første), men jeg tror dette kommer til å bli ett veldig godt ekteskap.

Barneseter ble montert i bilen umiddelbart, da vi måtte ut med barn. Barn ble plassert hos bekjente og en liten kjøretur resulterte i at bakovervendt barnesete byttet monteringsvinkel!  Se bilde..

Nå har jeg fått ladet opp 10km på 13A hjemme, men nå må jeg ut og kjøre litt igjen!
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Øyvind.h

Sitat fra: P85D på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:41
Jeg ble litt skuffet over at Teslaen ikke har DAB+, kun DAB (det var nytt for meg), men med internet Radio med alle lokale stasjoner og flere hundre andre er det ikke noe problem så lenge man har mobildekning.

Først og fremst - gratulerer med ny bil :) Lite slår følelsen av første tur i egen Model S. Bare å vinke farvel til den fossile fortiden :)

Så ang Dab+: Sikker på at bilen din ikke har det? Før de første bilene kom til landet i 2013 gikk det en kule varmt ang DAB, fordi man mistenkte at bilen ikke ville ha det. Mye press både på USA og Europeisk organisasjon, og tilslutt ble det ettertrykkelig bekreftet at bilen hadde både DAB og DAB+.

Så spørsmålet blir da hvordan du ser at din bil ikke har DAB+?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

BMW850

Ett veldig godt tips angående foben. Bruk en kamera-stropp, fest den i beltespenna og så i lomma. Fåes evt på Ebay for ett par kroner. Jeg synes dette er genialt og du glemmer eller mister aldri nøkkelen :)

Gratulerer med ny bil!! :D



P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

skywalker

For de av dere som ønsker bilder. Litt ekkelt med lav sol inn i leveringslokalet, men du verden for en tight og god bil.  8)
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

GOS

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:51
Sitat fra: P85D på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:41
Jeg ble litt skuffet over at Teslaen ikke har DAB+, kun DAB (det var nytt for meg), men med internet Radio med alle lokale stasjoner og flere hundre andre er det ikke noe problem så lenge man har mobildekning.

Først og fremst - gratulerer med ny bil :) Lite slår følelsen av første tur i egen Model S. Bare å vinke farvel til den fossile fortiden :)

Så ang Dab+: Sikker på at bilen din ikke har det? Før de første bilene kom til landet i 2013 gikk det en kule varmt ang DAB, fordi man mistenkte at bilen ikke ville ha det. Mye press både på USA og Europeisk organisasjon, og tilslutt ble det ettertrykkelig bekreftet at bilen hadde både DAB og DAB+.

Så spørsmålet blir da hvordan du ser at din bil ikke har DAB+?

Om jeg ikke husker feil når jeg bestilte for 1 år siden, så var det kun den utvidede Lydpakken (Ultra¨HiFi eller hva det var den het) som jeg bestilte som gjorde at jeg fikk DAB/DAB+. Antar du har standard lydpakke om du ikke har DAB?
Hvis du har utvidet lydpakke så skal du ha DAB/DAB+
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

P85D

takk for tips! jeg spurte ved utlevering ang DAB+ og ble fortalt bilen ikke har det. Jeg har hifi pakken..hvordan sjekke?

Tester SC laderen i Lier. genialt med hurtiglading, elbilforum paa skjermen og Nirvana FLAC musikk i bakgrunnen  ;D

Norske ae, oe og aa ser forresten ut til a mangle paa pad'n i bilen..

En lystig politibetjent kom akkurat bortom og lurte paa hva man synes om bilen midt i SC ladingen. Litt forsiktig fortalte jeg at dette er ekstremt moro og ved aks ut paa motorveien er man helt plutselig oppe i farten den andre trafikken har  :o

Disse bilene vekker tydeligvis litt oppsikt....
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Pompel

Først og fremst, gratulerer med nye biler!

Og bilen har DAB+ med HIFI-pakken (se i Design-studio, står DAB+ der).
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

P85D

Ok, da har den sikkert DAB+. Alle DAB logoer i Software er uten +. Finner overraskende få DAB kanaler og må bruke FM i tunellene ser det ut til. Ingen automatisk switch mellom DAB og FM som i andre nye biler.. Om jeg kjører DAB blir det tyst i tunellene.

Fortsatt første dag med bilen, så jeg tar sjansen på å spamme denne tråden litt mer..

Fant noen fine svingete veier i kveld. Så svingete at man ikke klarer stort mer enn 50-60 km/t på fuktig føre. Når man har fått bilen gjennom svingen, retter opp og klamper til fra 60km/t er det bare å passe på å ha blikket langt frem, for dit man ser befinner man seg helt plutselig. Helt rått drag i det fartsområdet.

Jeg er redd kjørestilen min ikke blir spesielt økonomisk med denne redskapen, men det gjør jo ingen ting så lenge man har tilgang på lading ☺️
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Tesla P85D

Hvordan opplever dere forbruket/rekkevidden på P85D kontra P85?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

AndreS

Det tror jeg de fleste har trøbbel med å svare på. De fleste skrur nok av range mode (torque sleep) og skrur på insane når de får den i starten. Iallefall det jeg gjorde:)
I3 i bestilling

Pompel

Sitat fra: P85D på torsdag 26. februar 2015, klokken 00:21
Ok, da har den sikkert DAB+. Alle DAB logoer i Software er uten +. Finner overraskende få DAB kanaler og må bruke FM i tunellene ser det ut til. Ingen automatisk switch mellom DAB og FM som i andre nye biler.. Om jeg kjører DAB blir det tyst i tunellene.
Hver oppmerksom på at søk etter DAB-kanaler suger lut i Tesla i og med at du må selv tenke på hvilken frekvensblokk kanalen ligger på. Sjekk denne siden for å finne ut hvilke frekvensblokker som er i bruk i ditt område.

Jeg har selv kjørt i noen måneder nå med troen at den ikke klarer å switche automatisk mellom DAB og FM. Det stemmer derimot ikke. Gå inn på Settings > Apps > Media og skru på "Use strongest frequency" for DAB så vil den bytte over til FM om DAB-signalet blir for svakt eller forsvinner. Da blir det radio i tunnelene også :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Dennis

Bilen har heldigvis internett radio :)
Dab er veldig begrenset med få radiokanaler, kan jo ikke høre på radio kanaler fra feks usa, funker dårlig i mange tunneler. Rett å slett nesten like gammeldags som vanlig FM radio.

Mobildekningen er ikke verden beste overalt den heller, men er ofte uansett bedre en Dab så lenge man ikke bytter kanal når man har dårlig dekning.
Internett radio er rett å slett radio for framtiden i motsetning til DAB+ som jeg tipper er en gubbe gjeng på 60+ som står bak.

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 26. februar 2015, klokken 10:19
Mobildekningen er ikke verden beste overalt den heller, men er ofte uansett bedre en Dab så lenge man ikke bytter kanal når man har dårlig dekning.

Da kjører du ikke samme steder som meg tror jeg. Der er hovedregelen kun EDGE-dekning, og da fungerer streaming svært dårlig etterhvert. DAB fungerer derimot >99% av veien (kun utfall et par steder i trang skjæring samt et par-tre tunneler).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA