Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

ELbilist1

 8) 8)Fikk bilen min idag!! EGENTLIG KLAR FRA 11/9. Men kunne ikke for... Sitter na i Goteborg
Grei overlevering, Men pa tlf, sa jeg at den matte lades 100%, det var den ikke... kun 34 mil. kom til GOTE! MED 23KM IGJEN! Fornoyd....
RADIO ER ET EGET KAPITTEL!!! ELENDIG
HAR DI GLEMT ANTENNEN?????
:) Ren nytelse, hvær dag!

P85D+

Sitat fra: daggad på torsdag 19. september 2013, klokken 18:39
Hvor effektivt er varmeapparatet i TMS synes dere ?
Tenker ikke forbruk og redusert rekkevidde, mer på hvor fort det blir varmt og slikt.

Meget bra +
P85D og 85D

Dr.Ling

Sitat fra: OddB på torsdag 19. september 2013, klokken 18:40
Har du en plan for hvor du kan lade i Mosjøen ?

Dette bærer kanskje OT, men jeg regner med å kjøre fra Trondheim litt utpå ettermiddagen. Må jo sannsynligvis innom en dekkforhandler der for å få noe bedre gummi til turen nordover. Så om jeg kommer til Mosjøen på kvelden tror jeg ikke at jeg stresser med industrikontakter, 13t lading er jo greit over natten mens jeg sover på et hotell. Skal sende forespørsler til hotellene.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

daggen

Har du vurdert hurtigruta? Jeg anser den som den enkleste måten, men kommer nok til å hoppe av på Ørnes for å kjøre sjarmøretappen til Bodø :)
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

el-fanboy

Da var ventetiden over for min del i går kl 18! Etter en litt trang fødsel med 8 timers neglbitende forsinkelse av overlevering fikk jeg ENDELIG, ENDELIG min EGEN PRECIOUSSSSSSS...!

Sånn bortsett fra at den er utrolig deilig å kjøre (rett på langtur opp Østerdalen), et lydanlegg som er hinsides, en cockpit som føles ut som er fra 2023 og ikke 2013, så er det bare en ting å si...: HALLELUJAH  :P ::) ;D

Behøver en liten shine før jeg tar noen dugelige bilder, men her er noen fort-og-gæli bilder og utsikten fra hytta ble plutselig mye bedre!

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Kallagtunet


glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TesLars

Kjenner du noen på Vegvesenet eller? Kult regnr.
Oslo
Black Model S

laumb

Det regnummeret er selvlaget på data.
Vi har ikke over 56665 elbiler i Norge enda. I så fall ville jeg kjøpt meg noe TSLA nå. Da har de levert bra... :O

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Neemaz

#595
Fikk telefon idag tidlig.. Når kan du hente bilen? Tja, sjelden har jeg vært stilt så enkle spørsmål. Bilen ble hentet kl.16 idag og har nå passert 300km :-). Fikk EL24499 og det er bare helt fantastisk. Thumbs up etter E6 ++, nei det er kjempegøy :-). Gled dere!

Radio er ræva, det må fixes. Ellers er alt suverent. (Med radio så mener jeg alt, dab fm am... Suger balle).
Men så lenge bilen går 0-100 på ca 1sek og 80-180 på 2 sek.. Det er HELT sykt! Min svigermors kommentar er betegnende " du mister jo førerkortet, du gjør jo det". Ja vi gjør det.

Gambo Turbo

Hehe, sjansen for å få en prikk eller åtte har gått betraktelig opp med Model S.
Jeg mottok min P85 (EU res P1472 - tror jeg det var i sin tid...) på fredag denne uken. Levering i Bergen.

Sett bort fra kvalitet på radiomottak og hjulstøy så har jeg faktisk ingenting å utsette på denne fantastiske bilen. (Hjulstøy visste jeg om på forhånd, så det var ingen overraskelse.)

Det er bare å glede seg, dere som snart får utlevert deres biler. :)

Mvh Turbo

tjobben

Sitat fra: Neemaz på lørdag 21. september 2013, klokken 00:39
Fikk telefon idag tidlig.. Når kan du hente bilen? Tja, sjelden har jeg vært stilt så enkle spørsmål. Bilen ble hentet kl.16 idag og har nå passert 300km :-). Fikk EL24499 og det er bare helt fantastisk. Thumbs up etter E6 ++, nei det er kjempegøy :-). Gled dere!

Radio er ræva, det må fixes. Ellers er alt suverent. (Med radio så mener jeg alt, dab fm am... Suger balle).
Men så lenge bilen går 0-100 på ca 1sek og 80-180 på 2 sek.. Det er HELT sykt! Min svigermors kommentar er betegnende " du mister jo førerkortet, du gjør jo det". Ja vi gjør det.

LOL
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014


el-fanboy

#599
Sitat fra: glaserud på fredag 20. september 2013, klokken 23:20
Sitat fra: TesLars på fredag 20. september 2013, klokken 23:18
Kjenner du noen på Vegvesenet eller? Kult regnr.

I still see pixels...

But of course   ::)  Men jeg skulle gjerne hatt muligheten til selvvalgt alfanumerisk regnr i Norge, ja!

Bilen er helt rå, og jeg er kjempefornøyd. Kjørte med familie og fulle baggasjerom til hytta i helga, 31 mil og 700 høydemeter. Lå stort sett 10% over fartsgrensa på speedometeret hele veien fra Oslo på E6 nordover til RV3 og oppover Østerdalen, fulgte trafikken. (Men ble selvfølgelig forbikjørt flere ganger likevel...!) Kom frem med ca 10 mil igjen på batteriet. Kjørte Range mode, men merket ingen redusert effekt med det på aircon og varme nå i høstværet.

Et barnesete på hver side bak, kona i midten, hun skrøt av hvor god plass det er og hvor komfortabelt hun satt.

En ting som jeg ikke får til å virke, er åpning av ladeluke med knappen på ladekabelen, får stikke innom Tesla en dag så de får sett på det.

Etpar ting som jeg gjerne kunne sett Tesla gjorde noe med på fremtidig oppdatering (er vant til LEAF):

-Navi: Mulighet å legge inn "my locations" eller adressebok. og evt integrering med telefonbok-adresseliste. Mulighet å legge inn waypoints og alternative ruter med drag'n'drop a'la google maps

-Nøkkelløs tilgang er litt treg, dørhåndtakene presenteres ikke før jeg er helt inntil bilen, og omtrent plukker foben opp av lomma. Automatisk låsing av bilen er litt treg, hvis jeg strener rett bort fra bilen rekker jeg å komme hvertfall 10-15 meter bort før den låser. Føles litt ugreit når det er masse folk rundt og man ikke fri sikt til bilen når man beveger seg bort fra den

-Browseren mangler flash-støtte, så kona fikk ikke sett "The Cabin" med Ylvis på youtube oppover.

MEN, dette er småting som jeg fint kan leve med, men tenker at kommer til å bli forbedret på nye versjoner av sw.

Utrolig moro å vise fram bilen, og ikke minst, bare kjøre rundt uten mål og mening. En kamerat som fikk prøvetur i går "-nei fy f*en, se den romkapselen da!"   :)

Og da kona fikk kjøre bilen, satt hun kontinuerlig med Teslagliset  ;D
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA