Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

4/5-seter Berlingo/Kangoo elbil ønskes kjøpt

Startet av Mollerup, onsdag 07. februar 2007, klokken 13:37

« forrige - neste »

Mollerup

Det finnes visstnok noen få 4/5-seters Citroën Berlingo / Renault Kangoo elbiler der ute. Vi vil gjerne kjøpe!

Bilen må ha originalseter og sidedør(er) bak.

Mvh
Andreas
rettido@hotmail.com (jeg vet adressen ser rar ut, men den virker)
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Laban

Ser det ligger en del Berlingo varebiler ute for salg på nettet, og tanken som slo meg var at når det ikke er avgifter på nye el-biler så bør det ikke være avgifter på en evt. ombygging fra varebil til personbil heller?

Opplegg/fester for seter/setebelter er vel intakt i varebiler, så da skulle det bare være å kjøpe et brukt sete hos en hugger, kjøpe nye belter og få den omregistrert uten noe stor kostnad?

Har ikke greie på dette, men det går jo an å undersøke videre for den som ønsker det.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Dette ble diskutert på gamle forumet, og det var litt mer som måtte til. Infestningene for belter var vistnok ikke eksisterende på varebilene og skal en følge loven blir det vanskelig å ettermontere slikt.

En annen sak er hvorfor en ønsker 5 dører. Det veier mer, og er ikke så fantastisk praktisk som det høres ut som likevel.

Jeg var selv på jakt etter 5 dørs i sin tid, men er nå glad for at det ble 3 dørs P106E. Stolene farer fram når en vipper dem og dermed er tilgangen til baksetene helt grei. En bonus er at ungene bak der ikke har for mange ting å leke med, Les vinduer, og dører som skal opp og igjen i tide og utide.

Til og med unger som må bæres inn i bilen går helt fint på 3 dørs da en kan stå med et bein inne i bilen mens en løfter babyen på plass i stolen sin. Faktisk ble dette lettere i 3 dørs P106 enn i vår gamle 5 dørs Audi A3.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

pilt

Sitat fra: elektrolux
Til og med unger som må bæres inn i bilen går helt fint på 3 dørs da en kan stå med et bein inne i bilen mens en løfter babyen på plass i stolen sin. Faktisk ble dette lettere i 3 dørs P106...

Det der kan jeg skrive under på. Og ikke trenger man å være redd for at ungene skal smelle opp dørene så de slår inn i bilene som er parkert ved siden av heller, siden de må ut av døra du kan stå og holde.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Silkefot

Kan ikke annet en å henge meg på der, vår tre dørs var det eneste vi kunne få tak i den gang men har i ettertid vist seg å være aldeles perfekt!  :D
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

mortnbh

Hei! jeg er helt ny her.
Hvor finner jeg brukte elbiler til salgs?
Kjører en Peugeot Ion :-)

Lars C. Krogenæs

Hei mortnbh

Du finner brukte elbiler på finn.no (velg el som drivstoff) eller hos Enviro Elbilsalg i Drammen (Peugeot/Citroen).

Jeg vil anbefale deg å kjøpe av forhandler da det er stor usikkerhet knyttet til batterienes tilstand ved privatkjøp.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

mortnbh

Jeg lurer også på en ting.
Jeg bor i Røyken og arbeider i Ski. Jeg vil få Oslofjordtunellen å passere, vil bakkene opp denne tunellen kreve svært mye strøm?

Fra hjem og til jobb er det ca 40 km?

Hvordan vil det gå, blir det på grensen til hvor langt jeg kan kjøre?
Kjører en Peugeot Ion :-)

EL CAR LØS

Det skal ikke være noe problem det.

Har kjørt flere ganger fra Åskollen-Drammen til Moss-sentrum ca. 87km? (sommer tid) aldri gjørt på vinterstid, da blir det vanskelig men 80 km f/t.

Erfarings messig så går det greit oppover tunellen og 50 km er et aktuell "normal" hastighet uten å kjøre på "rødt økonomi meteren". Vel og merke at neddover baken vi du også kunne spare og t.o.m lagre "regenerere" litt energi tilbake til batteriene.

Hvis du har 40 km en vei og totalt blir 80 km uten mulighet til lading på jobben, da tenker jeg at det blir kansje knap med energi, men anbefaler deg å låner en elbil og prøver det strekningen du tenker å gjøre.

Siden du bor i Røyken er det normalt at Enviro Elbilsalg i Drammen: http://www.elbilsalg.info/
Som operere med venteliste igjen og det kan ta tid før du før en bil, men til gjengeld er det letere når det gjelder service og andre spørsmål, det er også "kansje" mulig at du får kunne lånne en bil fra dem.

Ta kontakt med dem og hør mulighetene.

Mvh.

pilt

Sitat fra: EL CAR LØS på tirsdag 20. februar 2007, klokken 12:43
Erfarings messig så går det greit oppover tunellen og 50 km er et aktuell "normal" hastighet uten å kjøre på "rødt økonomi meteren".

Hva er fartsgrensen i tunnelen? Ikke så morsomt å kjøre oppover i 50 km/t hvis det er lov å kjøre i 70 km/t der, for jeg går ut ifra at det kun er ett felt i hver retning... Blir fort lang kø med grinete bilister bak da...
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

EL CAR LØS

Det er en stund siden jeg kjørte den veien, men hørte sammen dagen jeg skrev det melding her, hat hastigheten i tunelen var satt ned til 50 km/t pga. arbeid eller et annet.

Uansett er det 2 felts fra bunnen av og til toppen tror jeg, hvis jeg husker det riktig, så er det et felt hele veien ned og ca. 20 meter fra bunnen går over til 2 felter.

Det er klart at det er kjedelig hvis noen andre blir grinete om de kjøre bak en "sakte" kjørende bil, og spesielt er vi elbil kjørere "ofte" uttsatte for slike når man da kjøre opp i baker, men erfarings messig så opplever jeg oftere det når jeg kjøre min fossil bilen enn elbilen.

Uansett for fort du kjøre, vil alltid en "dust" stå bak èn og presser!

Jeg føler ofte med speilet og gir en "blinkke" gult lys, slikk at de bak meg blir oppmerksomt at jeg kjøre sakte og evt. at de se nøye på skiltet etc. ikke alle vet at EL står for elbil ikke spesielt ikke alle har "godt synn" heller ;-)

Men hvis man da vil bruker "enda" mere penger på tillegs utstyr så finnes det på Class Olsen en liten "digsen" lysdiodedisplay for kun 198,- ikke noe veldig fancy, men det gjør sussen tenker jeg ;-)

LINKEN:
http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/images/products/N/Hi/362070_X_2006-07-03_141120_775.jpg

Mvh.

HHF

Sitat fra: pilt på tirsdag 27. februar 2007, klokken 22:50

Hva er fartsgrensen i tunnelen? Ikke så morsomt å kjøre oppover i 50 km/t hvis det er lov å kjøre i 70 km/t der, for jeg går ut ifra at det kun er ett felt i hver retning... Blir fort lang kø med grinete bilister bak da...

Det er 80 km/t i tunnelen (vet dessverre dette godt pga nylig avfotografering av fotoboks i bunnen av tunnelen). Det er to filer oppover i begge retninger, så du burde ikke behøve å sinke noen her ....
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA