Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Din Model S levering.

Startet av laumb, onsdag 17. juli 2013, klokken 14:23

« forrige - neste »

Bruto Maccaroni

Hyggelig levering i dag. Fant et bittebittelite hakk i lakken nederst på bakre hjulbue, ellers prikkfritt. Fin bil.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

peskareta

Veldig trivelig overlevering i Trondheim i dag. Fant ingen vesentlige feil!

Litt skår i gleden at piggdekka (Nokian H8) må kjøres inn så forsiktig... Har ikke kjørt full aks ennå :-( Nokian sier 50-100mil...




Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

jonbon

Kjapp levering i går, uten feil så langt!

Det står ikke P85+ om bilen på dashboardet, kan noen andre med + si om dette er riktig?
Tunein radio virker også veldig ustabilt, men det går kanskje på tunein som tjeneste?

Fikk bilen med sommerdekk, og på tørre strekker så er akselerasjonen rett og slett sjokkerende!
Poden på 3 mnd smilte fra øre til øre når jeg dro på, effektivt anti-gråtemiddel ;)

Alt i alt, langt over forventning på alle områder!

christine76

Vi fikk bilen i går, og jeg blir helt blåst i sånne situasjoner. Hadde liksom tenkt på en del som må sjekkes på forhånd. Men når vi kom ned der og bilen kom frem så klarte jeg bare å fokusere på hvor fin den er.  ::) Husket ikke en gang å sjekke om det sto vinterhjul på.. Men det husket heldigvis min bedre halvdel, og det var dessverre ikke vinterhjul på, men vi så en svær bunke med felger og ble lovet at det ikke skulle gå så lang tid.

Fikk stablet alle tre ungene i stol og puter i baksetet før vi dro hjem. Bilen var utrolig smooth å kjøre, selv om det ble litt knot med innstillinger. Vel hjemme så ble faktisk bilen stående resten av kvelden uten at det var så mye fokus på den. På vei til jobb i dag var det derimot andre boller. Kunne endelig kjøre 2+ feltet til jobb, men endte opp litt fortvilet fordi turen var for kjapt over. Jeg ville jo kjøre mer! Så nå venter jeg utålmodig på at det skal nærme seg på tide å dra hjem så jeg får kjøre litt til.

fonberg

Mottok min grønne S85 på Lade i går ettermiddag, med flott oppfølging fra Mathias og resten av teamet. Fikk en trivelig jomfrutur med barna, og de gikk nådig ut av bilen da vi kom hjem :-) Etter å ha fått på vinterhjul bar det sørover, og jeg fikk en flott langtur til Lillestrøm. Alt fungerer perfekt så langt inkl. UMC. Lydanlegg er bra, integrasjon med telefon det samme, navigasjon funker fint og antispinn/-sladd er veldig mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Superlading på Lillehammer sent i går kveld.


Sent from my iPhone using Tapatalk
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tai

Gratulerer fonberg,  høre ut som en god opplevelse.  Jeg ser du har valgt samme fargedsom meg,  den litt sjeldne grønne.  Hvordan opplever du fargen i "levende live"?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

fonberg

Sitat fra: Tai på torsdag 14. november 2013, klokken 14:41
Gratulerer fonberg,  høre ut som en god opplevelse.  Jeg ser du har valgt samme fargedsom meg,  den litt sjeldne grønne.  Hvordan opplever du fargen i "levende live"?

Tai

Takk :-) Med forbehold om at jeg hittil ikke har sett bilen min ren og blank i fullt dagslys enda, så liker jeg fargen kjempegodt og har ikke et sekund tenkt at jeg ville bytta - selv om jeg synes TMS er pen i de fleste andre fargene også. Rønnfargen er akkurat passe dyp og mørk etter min smak, og er ganske ren grønn og tenderer ikke mot blå som jeg var redd den skulle gjøre.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Hyperstress


Sitat fra: fonberg på torsdag 14. november 2013, klokken 14:08
Mottok min grønne S85 på Lade i går ettermiddag, med flott oppfølging fra Mathias og resten av teamet. Fikk en trivelig jomfrutur med barna, og de gikk nådig ut av bilen da vi kom hjem :-) Etter å ha fått på vinterhjul bar det sørover, og jeg fikk en flott langtur til Lillestrøm. Alt fungerer perfekt så langt inkl. UMC. Lydanlegg er bra, integrasjon med telefon det samme, navigasjon funker fint og antispinn/-sladd er veldig mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Superlading på Lillehammer sent i går kveld.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer!
Hvilke felger har du på den forresten?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fonberg

Takk:-)
Jeg har TSF Cobra i 8,5*19 og ET40, med Nokian R2 piggfritt i org.dim. (Droppa forresten sensorer, og synes det er null stress med den lille meldinga som dukker opp etter 10 kjørte km.)

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Havebigfun

Sitat fra: jonbon på torsdag 14. november 2013, klokken 11:58
Det står ikke P85+ om bilen på dashboardet, kan noen andre med + si om dette er riktig?
Det gjør det ikke hos noen- evt kan du pille av dekalene bak og lime de på dasjen 8) :o

TW838

Fikk vår S85 på Lade i går. Veldig grei gjennomgang av Mathias, brukte ca. 45min. Fin bil og ingen feil oppdaget så langt. Flott å endelig se bilen i virkeligheten etter å ha lest så mye om den det siste året! Dagens beste følelse ble å rulle sakte og stille ut av hallen. :)

Mangler adaptere som alle andre. Fikk heller ikke med meg sommerdekk siden de var tomt for felger. Løsningen ble at jeg nå har vinterdekk på standard felger og skal få sommerdekk med felger senere. De har visst nok ikke Cyclone felgene lenger, men fikk inn en ny type i går. Den ser ganske lik ut som standard 19", men tross alt litt annerledes. Kanskje en ny standard type?

Nå slipper jeg endelig å lete etter "dagens Tesla" på vei til/fra jobb. Ser jo den første allerede når jeg åpner døra om morgenen. :)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

jorkus

Da var ventetiden over! TMS motatt med litt vanskeligheter. Tollvesenet hadde ikke fått tollet bilen, så den ble levert med prøveskilter.. Tesla forsøkte så godt de kunne, men det var full stopp. Fikk gjennomgangen med en demobil med eldre SW, men det gikk greit. Må leke med skjermen selv allikevel. Tesla hadde ikke fått på Nokian R2 dekkene, så jeg måtte en tur på dekkhotellet for omlegging. Nokså overrasket over at jeg måtte betale 550 kr for å få bilen levert med vinterdekk på vinteren. Det har jeg ikke opplevd på ny bil før! Tok tjangsen på at bilen fungerte perfekt, så første turen min ble på 20 mil til hytta. Ble litt stressa da bilen ikke ville lade når jeg kom fram til hytta, men, etter litt snuing av schuko kontakt startet lading :-)
Forsøkte underveis for første gang å tråkke ordentlig på gassen! Fikk berg og dalbane følelse! Men ellers var det lettere å holde fartsgrensen enn med fossil bilen pga regen. Bilen føltes litt vinglete med vinterdekkene, mulig jeg kan spe på med litt mer luft i dekkene. Det var glatt is siste stykket opp til hytta, men bilen dro seg fram. Tror fossil bilen med DSG hadde hatt problemer! Summary: Tesla gjorde en god jobb for å få levert på avtalt tid, bilen er feilfri så langt jeg kan se, og jeg trives bak rattet. I morgen er det 20 mil hjem, samt vask og gjennomgang av det meste!
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

ELTesla

Må innrømme at jeg blir GRØNN av misunnelse av alle dere som skriver her! Gleder meg til dagen kommer! Gratulerer!

Patosan

Sitat fra: jorkus på fredag 15. november 2013, klokken 22:53
Da var ventetiden over! TMS motatt med litt vanskeligheter. Tollvesenet hadde ikke fått tollet bilen, så den ble levert med prøveskilter.. Tesla forsøkte så godt de kunne, men det var full stopp. Fikk gjennomgangen med en demobil med eldre SW, men det gikk greit. Må leke med skjermen selv allikevel. Tesla hadde ikke fått på Nokian R2 dekkene, så jeg måtte en tur på dekkhotellet for omlegging. Nokså overrasket over at jeg måtte betale 550 kr for å få bilen levert med vinterdekk på vinteren. Det har jeg ikke opplevd på ny bil før! Tok tjangsen på at bilen fungerte perfekt, så første turen min ble på 20 mil til hytta. Ble litt stressa da bilen ikke ville lade når jeg kom fram til hytta, men, etter litt snuing av schuko kontakt startet lading :-)
Forsøkte underveis for første gang å tråkke ordentlig på gassen! Fikk berg og dalbane følelse! Men ellers var det lettere å holde fartsgrensen enn med fossil bilen pga regen. Bilen føltes litt vinglete med vinterdekkene, mulig jeg kan spe på med litt mer luft i dekkene. Det var glatt is siste stykket opp til hytta, men bilen dro seg fram. Tror fossil bilen med DSG hadde hatt problemer! Summary: Tesla gjorde en god jobb for å få levert på avtalt tid, bilen er feilfri så langt jeg kan se, og jeg trives bak rattet. I morgen er det 20 mil hjem, samt vask og gjennomgang av det meste!
Då måste det ha varit dig jag mötte i Strømåstunnelen i Drammen ca kl. 1630 idag.
Fin bil :)
VIN 15026

LinkedIn

Sofus

Da har Sandefjord fått en blå Model S til. Hentet bilen på Alnabru igår, og ble imponert over både bil og de ansatte der!

Må innrømme jeg var litt skeptisk på forhånd etter å ha lest mye negativt på forumet over lang tid og selv hatt mange beskjeder fram og tilbake om jeg fikk med vinterdekk eller ikke. Været i helgen har vært strålende og det var egentlig like greit å få kjørt litt på 'sommerdekk'  :D

Pirelli på felg blir sendt hjem til meg i løpet av neste uke. Får installert 5.8 i natt, så jeg regner med å få registrert TPMS på dem selv.

Har ikke funnet noen feil eller mangler og er superfornøyd med både overlevering, detailing og kjøreegenskaper!
Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA