Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

bb

Takk, hoffa og Zneip. Og takk til mrjalle som først sa ifra om EU-bilene :D
Jeg drar på ferie neste uke. Kanskje like greit å få noe annet å tenke på. Hvis jeg hadde vært hjemme hadde jeg campet utenfor Alna :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Yagi

#17
Flotte bilder! Ser at disse har parkeringssensorer foran. En på hver side av skiltet, og en under hver frontlykt - plassert noe høyere enn de to i midten. De var faktisk ganske diskré. Jeg teller fire. Skulle kanskje helst sett at det var en på hvert hjørne som var vinklet litt utover også. La dere som var der merke til flere?

Takk for godt utført jobb :)

Sent from a tiny mobile device...

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

jkirkebo

Sitat fra: bb på lørdag 06. juli 2013, klokken 13:44
De leveres uten nose cone og må settes på ved verkstedet. Når man skal taue dem må nose cone tas av. Men disse har ikke blitt tauet.

Veldig bra at de har fikset taue-problematikken. Bak nosecone er et helt ok valg, den skal være ganske enkel å ta av.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 06. juli 2013, klokken 14:49
Sitat fra: bb på lørdag 06. juli 2013, klokken 13:44
De leveres uten nose cone og må settes på ved verkstedet. Når man skal taue dem må nose cone tas av. Men disse har ikke blitt tauet.

Veldig bra at de har fikset taue-problematikken. Bak nosecone er et helt ok valg, den skal være ganske enkel å ta av.

Det satt tauekrok foran på minst en av de på Alna i dag .
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Hva er de to kablene som stikker ut fra der nosecone satt?



Min ønsketenkning : til sensorer/radar for adaptiv cruisecontroll , derfor har de tatt av nosecone, fordi dette fortsatt er hemlig....
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

bb

Sitat fra: Yagi på lørdag 06. juli 2013, klokken 14:20
Flotte bilder! Ser at disse har parkeringssensorer foran. En på hver side av skiltet, og en under hver frontlykt - plassert noe høyere enn de to i midten. De var faktisk ganske diskré. Jeg teller fire. Skulle kanskje helst sett at det var en på hvert hjørne som var vinklet litt utover også. La dere som var der merke til flere?
Jeg la faktisk ikke merke til parksensorene før du nevnte dem her. Og jeg glemte å ta bilder bak. Hmm... de stenger kl 16:00 og klokka er 15:37 nå... brb!

Jeg og en annen dude stod forresten og lurte på hva de to ledningene som hang ut var. Skiltlys ble nevnt, men vi avkreftet det fort fordi det ikke er noe skiltlys foran. Disse ledningene er mest sannsynlig parksensorene foran. I så fall hørtes det litt tungvint ut at de må kobles ut hver gang man skal taue bilen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: bb på lørdag 06. juli 2013, klokken 15:39
Jeg og en annen dude stod forresten og lurte på hva de to ledningene som hang ut var. Skiltlys ble nevnt, men vi avkreftet det fort fordi det ikke er noe skiltlys foran. Disse ledningene er mest sannsynlig parksensorene foran. I så fall hørtes det litt tungvint ut at de må kobles ut hver gang man skal taue bilen.

Tauer du bilene dine ofte? Disse ledningene har nok hurtigkoblinger som du kobler av på et par sekunder. Det er neppe mye stress om du skulle få bruk for tauekroken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 06. juli 2013, klokken 15:50
Tauer du bilene dine ofte? Disse ledningene har nok hurtigkoblinger som du kobler av på et par sekunder. Det er neppe mye stress om du skulle få bruk for tauekroken.
Du har helt rett. Dette blir ikke noe problem.

Jeg har fått tatt noen flere bilder. Jeg fikk opplyst at alle fem EU-modellene er P85+.


Sensoren foran under lyktene på den grå.



Sensoren foran under lyktene på den røde.



Sensoren foran til høyre for skiltet på den svarte.



Dette er første gang jeg har sett P85+ badgen. På bildet vises også de fire sensorene bak.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Oreo

Ser ut som den har fått seg ei lita ripe i lakken den grå der (sitter og ser på telefonen).
Tusen takk for bildene og oppdateringa bb.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

bb

Jeg tror det bare er refleksjoner fra vinduet i showrommet som gjør at det ser som riper. De bilene så ganske strøkne ut alle sammen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Zneip

Flotte detaljbilder gutter! Nå mangler vi bare et av ladeporten ;)
Nord Trøndelag | X90D

Trondhjemer

Nydelig jobba, greier ikke vente lengre :-(
Trondhjem

Solgt min Avensis, uten bil frem til levering av TMS

Tesla Model S85 | grey metallica | 19" | luft | tech | park | lyd | pano | dobbeltlader | barneseter

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Zanka

Bra jobba  :)
Har noen sett grensesnittet på skjermen for parkeringssensorene?
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA