Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Cronos

Sitat fra: Ojan på torsdag 15. august 2013, klokken 20:54
P1225, bekreftet levering 20.9.2013, kl 10.  :)
Og jeg har fortsatt ikke hørt noe... ikkje bra. :-/ Er redd dette blir slutten av september og ikke "midten".










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Neemaz


Jeg fikk først høre starten/midten av september. Men fikk mail igjen igår og det står det levering seint i september... Bilen har stått "in production" siden midten av Juli, må være noe feil her tror jeg. Eller den muligens har feila i test eller noe. Har P701 så burde vel egentlig ha tidligere levering.
P85 med alt,untatt + og barneseter. svart/svart karbon.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: mhg på torsdag 15. august 2013, klokken 22:11
Sitat fra: valvolainen på torsdag 15. august 2013, klokken 19:24
Sitat fra: mhg på torsdag 15. august 2013, klokken 19:17
Sitat fra: Patosan på torsdag 15. august 2013, klokken 16:13
Sitat fra: mhg på torsdag 15. august 2013, klokken 15:28
Hvor lang tid tar det for folk fra status "in production" til bilen leveres?

Fortsatt "We have begun sourcing parts for your Model S".. Sukk..

Min var 'In procution' i ca. 12 dagar.
Efter jag fick 'Production Complete' tog det ca 4 veckor att få mail från 'DS', och nu har jag leverans om ca. 4 veckor (2013-09-09, P603).

Huff da! Satser på at sekvensen går litt raskere nå ellers er leveransevinduet mitt i fare (sept-okt)

Hvilken sekvensnummer har/hadde du?
#2219, men har inntrykk av at det også betyr noe hvor raskt man har trykket finalize? Jeg somlet et døgn mens jeg bestemte hvilke pakker jeg skulle ha og en kollega noen hundre bak meg ser ut til å ha hoppet forbi meg i køen-ihvertfall har han fått endret status før meg denne gangen..

Vi er en gjeng :D på 22XX som har diskutert dette tidligere i tråden - det ser ut som om de fleste av oss har fått opplyst begynnelsen/midten av november etter at vi har tatt kontakt med rattmontør Heidi.

I og med at det tar et par mnd (ca 60 dager om man leser her inne) fra start produksjon til levering, så må vi nok fortsatt vente litt før de har samla sammen nok til å starte produksjon. Med alle mulige forbehold.... ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

HendrikF

Jeg fikk først antatt levering i sept/oktober. Production complete 5 august. Igår fikk jeg en mail om hva jeg skulle ta stilling til med ditt og datt, som tidligere referert i forumet, leveringsdato 24 sept - Alna, dvs 51 dager fra "production complete". I meollomtiden får jeg vel glede meg over å speide etter model S på veiene, men det blir tøft....
P#1024 med alt, VIN 14264 (tror jeg)
p 1024

janlar

Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

sindrej

Fått leveringsvindu fra 18 sep til 2 okt i Trondhjem, standard 85 uten dobbellader.  ca nr #2020 Har ikke mast en eneste gang.

TerjeV

Sitat fra: TerjeV på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:55
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:39
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 13. august 2013, klokken 18:14
Hadde i utgangspunktet september-oktober som leveringstidspunkt når jeg skrev under. Fikk så oppdatert til midten av oktober i sommer. I dag fikk jeg denne mailen, som bekrefter at jeg er skjøvet til sent i november. Tipper det gjelder flere enn meg.

R2636

"Hei Christian,

Det har vært en forskyvelse på de fleste bestillingene og det er derfor vanskelig per i dag å gi et særlig godt estimat på leveringen.
Som ved alle bilprodusenter er det mange faktorere som spiller inn i en produskjon og noen ganger skjer ting plutselig som gjør at ting endrer seg.

Vi prøver å gi et så godt estimat som mulig så tidlig som mulig, og vi beklager hvis dette har bidratt til forvirring.
Vi jobber nå hardt med å produsere å levere bilene så hurtig som mulig.

Når det nærmer seg levering vil du som sagt ha en leveringsspesialist som vil hjelpe deg med alt rundt leveringen.
I mellomtiden er vi her.

Ha en fin kveld.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes"

Du har dobbellader ser jeg. Min hypotese har lenge vært at bilene med dobbeltlader skyves utover i tid.

Hmmm.. Det vil jeg sjekke... Skal sende en forespørsel om det endrer seg ved å kutte ut dobbel lader ;-)

Edit:
Fikk svar nå som følger:
No, the delivery wont change. Should we take it off your order?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

OleJA

Sitat fra: sindrej på fredag 16. august 2013, klokken 13:18
Fått leveringsvindu fra 18 sep til 2 okt i Trondhjem, standard 85 uten dobbellader.  ca nr #2020 Har ikke mast en eneste gang.

Du verden, når hadde du 'Production Complete'?
Har Res# noe før deg så kan vel håpe på snarlig beskjed selv, også Trondheim.

sindrej

Prod complete tidlig denne uka regner jeg med, står jo ikke dato/tidspunkt for når den endrer status.  Ventet også i det lengste med å ferdigstille ordren.

shl

Da har nå e-posten kommet med leveranse 6. september. Da holdt de seg på siste mulig dagen i lovnaden - and it's gonna be a day to remember.

Fortsatt veldig i tvil på denne serviceavtalen. Synes den er rådyr til å være en slik bil uten noe særlig. Det er mer enn jeg betaler årlig i service på min Volvo S60 i dag.
Noen som har noen gode argumenter for og i mot på den, tar jeg gjerne i mot det? Synes dekkene også var dyre, men slikt koster vel uansett hvor man skal kjøpe dem. 15.000.- for Pirelli og 23.100.- for Nokian.

Birger

Sitat fra: sindrej på fredag 16. august 2013, klokken 13:18
Fått leveringsvindu fra 18 sep til 2 okt i Trondhjem, standard 85 uten dobbellader.  ca nr #2020 Har ikke mast en eneste gang.

Hvilken fakturadato har du?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

sindrej


Dr.Ling

Jeg har aldri i mitt liv maset om noen ting, og kommer alltid sist i køen. Regner med å få bilen rett før jul selv om det er antydet "september - oktober"...... :)

"we have begun sourcing parts......." stått slik i noen uker nå.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

takktakk

Dere som har avtalt levering, får dere - eller har dere fått - kontakt med bilene deres i Tesla app'en?

Min skal være på vei over dammen, og app'en sier fortsatt at ingen biler er linket til min konto...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

ebbrey

Sitat fra: sindrej på fredag 16. august 2013, klokken 17:18
Sitat fra: Birger på fredag 16. august 2013, klokken 17:09
Hvilken fakturadato har du?
24 mai, nr 1096 eller deromkring

Finalize ser ut til å ha pent lite å si det også. Du har fullført etter meg og har høyere faktura nummer. Men P.nr var ganske høyt det også til å være ferdig nå. Heldig!

Kanskje de har en slik:
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA