Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

RedJaro

HMRE: Gratulerer så mye!

Ett lite tips til dere alle:
Ikke snakk om Tesla døgnet rundt til din bedre halvdel.
Hun er ikke frelst ennå.
Nå hører hun bare....bla.bla.bla. Tesla...bla.bla.bla...fantastisk..bla.bla.
Har merket at min begynner å bli litt lei.  :D

Vent til hun prøver bilen. Da har dere begge noe å snakke om.

Jeg er en Teslaner og min gud er Elon.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

RAW

HMRE: Hvilken by er det skal hente bilen? Min DS bestemte seg for å ta ferie en ukes tid. Elendig timing!
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

hmre

Sitat fra: RedJaro på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:09
HMRE: Gratulerer så mye!

Ett lite tips til dere alle:
Ikke snakk om Tesla døgnet rundt til din bedre halvdel.
Hun er ikke frelst ennå.
Nå hører hun bare....bla.bla.bla. Tesla...bla.bla.bla...fantastisk..bla.bla.
Har merket at min begynner å bli litt lei.  :D

Vent til hun prøver bilen. Da har dere begge noe å snakke om.

Jeg er en Teslaner og min gud er Elon.

Takker! :)

Hehe, min bedre halvdel har ikke lappen engang, og har vel ikke akkurat vært veldig interessert i bil noengang. Hun har begynt å respondere Tesla-snakket mitt på samme måte som fotball-snakk; "hmm, hva sa du? Hørte ikke."

Noe mer bekymringsfullt var det når hun sa hun gledet seg til å øvelseskjøre med den nye bilen...
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

hmre

Sitat fra: RAW på onsdag 16. mars 2016, klokken 14:40
HMRE: Hvilken by er det skal hente bilen? Min DS bestemte seg for å ta ferie en ukes tid. Elendig timing!
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Lein

Jeg fikk også utlevering 23/3 i Drammen. Min DS sa faktisk at bilen ikke er i Norge ennå??
men at den kommer inn den 23/3 og at de klarer å gjøre den klar i løpet av en dag. dette var litt overaskende må jeg si...
Men jeg skal gå nøye over bilen.
P85 2013-2015
70D 2016-idag

RedJaro

Lein: Din DS er full av BS. Din bil kommer ikke til Norge 23. mars. De skal da rekke og losse, transportere til firma for klargjøring, så transport til Tesla og ny klargjøring før du kommer. Tvilsomt. Han/hun aner ikke hvor den er. Kan være at det fortsatt står "transit boat" eller lignende i systemet, selv om den er kommet til Drammen. UECC (Autoprestige) som tar transporterer bilene fra Bremerhaven til Drammen kommer dit 21. mars. UECC har ingen levering 23. mars. Annet selskap kanskje, hva vet jeg.  :D

HMRE: Jeg har kontaktet Tesla for å endre på "Valet mode" på min bil.
Skal ordne en "WIFE mode" i steden. Kun passasjer og baksete dørhåndtak som kommer frem. Middels høy musikk på anlegget for å dempe unødvendige informasjon om "hvordan dagen hennes har vært", og godt med varme i sete så "hu mor sovner".  ;)

Fint om alle som mottar bil kan legge inn noen fine opplevelser under "mine første timer". Artig å lese for oss som venter. 13 dager igjen.  8)
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Nesquik

Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Dulle76

Bilen er registrert i dag, fikk nummerserie EL924xx.... Hadde håpet på 90000, men den gikk vel for en stund siden....  Bare 49 timer til overtagelse.......  :o 8)  :P  :D
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

RedJaro

Gratulerer Dulle!
Dagens amatør spørsmål:
Hvis jeg skal søke på Statens Veivesen etter reg.nr.
Skal jeg da bruke hele VIN nummeret?
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Dulle76

Sitat fra: RedJaro på onsdag 16. mars 2016, klokken 17:13
Gratulerer Dulle!
Dagens amatør spørsmål:
Hvis jeg skal søke på Statens Veivesen etter reg.nr.
Skal jeg da bruke hele VIN nummeret?

Jepp, hele nr-serien må være med... :)  :)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Nesquik

Nærmer seg! Bilen dukket akkurat opp i vegvesenets register med regnr. EL924xx. Gikk deretter inn på Fjellinjens hjemmesider og fikk registert en gammel bompengebrikke på den nye bilen via chatten. Tok nøyaktig 2 minutter så ble gratis-avtalen opprettet og registert.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Li-Ion

Fikk også min bil registrert i dag.... ikke kommet til 90000-serie enda i Trondheim... Men EL 877xx... Håper det snart blir utlevering.... ::)
Teslaeier siden 2013 :)

Toror

Min ble også registrert i går (Stavanger). EL60000 serien faktisk......
(Utlevering tirs/ons neste uke)
2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

VL

I Bergen er de på 90 tallet.. Hadde nesten vært uaktuelt å fått et langt lavere..  ::)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Freshman

Får bilen utlevert i Drammen påskeaften:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA