Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: Olatho på tirsdag 01. juli 2014, klokken 08:48
Må bare spørre dere som klarer å tracke bilen såpass at dere vet at den står på brygga, og hvilken båt den kommer med.
Hvor finner dere info om dette?
For min del sier My Tesla fortsatt "leter etter deler", mens DS har bekreftet både på telefon og mail at bilen er ferdig produsert.
Jeg fikk samme svar som deg og sikkert samme mail. Men viste seg når jeg begynte å grave litt at bilen ikke var produsert. Jeg har VIN 440xx og min bil var ferdig produsert på søndag som var. Ser du har 445xx. Så din går nok i produksjon i løpet av uken. Da ser du det nok i My Tesla. Hvis du fikk den mailen om at bilen enten er på vei til Norge eller snart er på vei til Norge, så er det en standardmail som som sendes ut automatisk så og så lenge før estimert levering.
Jeg fikk også bekreftet av DS på tlf at bilen var i produksjon, men det var ikke tilfelle. Så ikke stol for mye på det Tesla skriver eller sier.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

tjomswrx

#6196
Sitat fra: Twowheels på mandag 30. juni 2014, klokken 12:05
Bilen min var i produksjon et par dager og er nå "i Transitt" siden 27.6 

Litt snodig den var i produksjon bare et par dager men det er kanskje oppdateringen på "my-Tesla" som ikke er helt 100 %

Er det noen måte å se hvor bilen befinner seg ? Regner egentlig ikke med det.  Det står levering "slutten av Juli" Høres noe optimistisk ut.

Da ble min ferdig dagen før din. Har også slutten av juli som leveringstidspkt på mytesla. Vi får se om det stemmer. Blir i så fall veldig positivt overrasket. Håper både din, afich80 sin og min rekker første mulige båter, tog og ferjer. God reise tessie`s!
S85

olav69

Huff...da ble beregnet levering endret på myTesla.

Siden bestilling har den vært gjennom følgende endringer

Juli
Sent i juli
August
Sent i august

Ikke mye ekstra futt i leveringstiden på en P85!

afitch80

Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 00:50
Huff...da ble beregnet levering endret på myTesla.

Siden bestilling har den vært gjennom følgende endringer

Juli
Sent i juli
August
Sent i august

Ikke mye ekstra futt i leveringstiden på en P85!

Wow! Skikkelig kjipt. Min står fortsatt på August.

Dårlig av Tesla at de ikke prioriterer deg med P.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

RuneBreiseth

Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 00:50
Huff...da ble beregnet levering endret på myTesla.

Siden bestilling har den vært gjennom følgende endringer

Juli
Sent i juli
August
Sent i august

Ikke mye ekstra futt i leveringstiden på en P85!


Ser at jeg har fortsatt samme leveringtidspunkt "late July" og vi bekreftet samme dag ser jeg.

RonnyØ

Min har også tikket over til oktober ser jeg.. Hell!

olav69

Sitat fra: afitch80 på torsdag 03. juli 2014, klokken 01:54
Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 00:50
Huff...da ble beregnet levering endret på myTesla.

Siden bestilling har den vært gjennom følgende endringer

Juli
Sent i juli
August
Sent i august

Ikke mye ekstra futt i leveringstiden på en P85!

Wow! Skikkelig kjipt. Min står fortsatt på August.

Dårlig av Tesla at de ikke prioriterer deg med P.

For meg utgjorde prioritert leveringstid et viktig argument ved valg av performance utgaven,  så på en måte føler jeg at jeg ikke får deler av det jeg betaler for :-(

Med utgangspunkt i produksjonsdato er vel «Sent i august» som forventet (dato ferdig produsert + 50-60 dager).

Tesla kan jo fortsatt overraske og levere før forventet dato (selvfølgelig senere også).

Pompel

Sitat fra: RonnyØ på torsdag 03. juli 2014, klokken 09:09
Min har også tikket over til oktober ser jeg.. Hell!
Yikes, ser at du bekreftet bilen 17 dager etter meg og har fått VIN. Jeg bekreftet 06.06 og har fremdeles ikke mottatt VIN. Har også forventet levering i oktober, men bestilte S85. Noe prioritering ser det da ut til å være med P i stedet for S.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

RuneBreiseth

Fikk telefon akkurat nå med mest sannsynlig levering 11 august

olav69

Sitat fra: RuneBreiseth på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:18
Fikk telefon akkurat nå med mest sannsynlig levering 11 august

Når var bilen ferdig produsert?

afitch80

Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 16:11
Sitat fra: RuneBreiseth på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:18
Fikk telefon akkurat nå med mest sannsynlig levering 11 august

Når var bilen ferdig produsert?
Hvis det er han som er Rune på statusoversikten, så var den ferdig 14 dager før min og 15 før din. Lover ikke så bra for oss da. :(
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

RuneBreiseth

Sitat fra: olav69 på torsdag 03. juli 2014, klokken 16:11
Sitat fra: RuneBreiseth på torsdag 03. juli 2014, klokken 15:18
Fikk telefon akkurat nå med mest sannsynlig levering 11 august

Når var bilen ferdig produsert?

15 juni var bil ferdig produsert.

olav69

Hvor lenge før levering får vi faktura?

KaiRK

Sitat fra: olav69 på tirsdag 08. juli 2014, klokken 10:50
Hvor lenge før levering får vi faktura?

Jeg fikk den kun noen få dager i forveien, men nå ble min levering 1mnd tidligere en først antatt. De fakturerte ikke før jeg spurte. Trenger du faktura tidlig, så kan det være lurt å spørre etter den.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

RuneBreiseth

Sitat fra: KaiRK på tirsdag 08. juli 2014, klokken 11:33
Sitat fra: olav69 på tirsdag 08. juli 2014, klokken 10:50
Hvor lenge før levering får vi faktura?

Jeg fikk den kun noen få dager i forveien, men nå ble min levering 1mnd tidligere en først antatt. De fakturerte ikke før jeg spurte. Trenger du faktura tidlig, så kan det være lurt å spørre etter den.

Jeg fikk faktura idag. Hvor lenge før levering kommer vanligvis fakturaen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA