Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

mgarm

I går fikk jeg en telefon fra Tesla og de sa at bilen min var klar til henting. Det var 6 dager før avtalt tid. Dette sa jeg selvsagt ikke nei takk til og i dag er jeg en eier av en herlig bil  :)

Bilen ble ikke levert med korrekt utstyr. Den hadde ikke vanlige elektrokromatiske speil, men innfellbarespeil. Så utrolig digg  ;D

Blått adapter var ikke med, men blir sendt i posten ikke så lenge. Fikk 2500 i gavekort.

paalv

Sitat fra: mgarm på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:31
I går fikk jeg en telefon fra Tesla og de sa at bilen min var klar til henting. Det var 6 dager før avtalt tid. Dette sa jeg selvsagt ikke nei takk til og i dag er jeg en eier av en herlig bil  :)

Bilen ble ikke levert med korrekt utstyr. Den hadde ikke vanlige elektrokromatiske speil, men innfellbarespeil. Så utrolig digg  ;D

Blått adapter var ikke med, men blir sendt i posten ikke så lenge. Fikk 2500 i gavekort.

Speilene overrasker meg ikke, da du jo har 5YJSA3..-VIN.

Tipper det betyr at du har fått den nye Tech-pakken?
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Meringdal

Sitat fra: mgarm på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:31

Når bestilte du? Dette kan jo være litt spennende å følge med på.

Og vet du når din gikk i produksjon?

Jærbuen

Er det 3-tallet som viser ny Tech-pakke? Jeg har 2 her :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

mgarm

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:25

Vet ikke hva du mener med 3 tallet eller 2 tallet. Hvor i rekken er det. Jeg har i hvertfall VIN2xxx

Newbee

Sitat fra: mgarm på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:39

Vet ikke hva du mener med 3 tallet eller 2 tallet. Hvor i rekken er det. Jeg har i hvertfall VIN2xxx

Tror de mener i begynnelsen 5YJSA"3"..... uten at jeg kan detaljene i hodet.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

mgarm

Sitat fra: Newbee på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:42

Tror de mener i begynnelsen 5YJSA"3"..... uten at jeg kan detaljene i hodet.

Jeg har 5YJSA3 så det stemmer ja.
Husker ikke eksakt dato når bilen gikk i prod, men det var første uken i My Tesla. Tror det var 4.1. Var in Transit den 16.1.

En kollega av meg hentet bilen samtidig. Hans var i prod i januar også. De hos Tesla sa at min var den eneste som hadde innfellbare speil i lokalet. Har sendt han mail, men han er vell ute å kjører :-)

paalv

Har du ikke 5YJSA3H14EFP2.... ?

Det er 6. tegn/siffer jeg mener, som begynte på biler produsert i midten av januar.

På et eller annet tidspunkt må de jo endre tech-pakke, og jeg tipper det skjedde i midten av januar.
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

paalv

Sitat fra: cookiemonster77 på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:52
ftp://ftp.nhtsa.dot.gov/MfrMail/ORG9130.pdf

Riktig det, men frem til midten av januar produserte Tesla med 5YJSA2H1-VIN. I 2013 var VIN bygget opp på en annen måte fra og med det 7. tegnet, men begynte med 5YJSA2. Jeg tror at 5YJSA2H1-VIN var en "mellom"-serie før de nye pakkene ble satt i produksjon.

Men det er kun en spekulasjon ....
8)

Newbee

Sitat fra: paalv på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:58

Riktig det, men frem til midten av januar produserte Tesla med 5YJSA2H1-VIN. I 2013 var VIN bygget opp på en annen måte fra og med det 7. tegnet, men begynte med 5YJSA2. Jeg tror at 5YJSA2H1-VIN var en "mellom"-serie før de nye pakkene ble satt i produksjon.

8)

Tviler på at gammel/ny techpakke kan identifserers i VIN. De som får bilene sine disse dager fikk sitt VIN i desember.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Bamboo

Ang 5YJSA3 og tech-pakke:
Gjelder det også endringer mtp tåkelysene (og evnt annet?) i Tech-pakken? Noen som har kunnskap om det? :)

BMW850

Sitat fra: Bamboo på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:16
Ang 5YJSA3 og tech-pakke:
Gjelder det også endringer mtp tåkelysene (og evnt annet?) i Tech-pakken? Noen som har kunnskap om det? :)

Tåkelysene er uansett ikke i Tech-pakken da de er ett eget tilvalg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

vonar

Hei,

På jobben har jeg utsikt over parkeringsplassen.

Nå i det siste har jeg begynt å titte ut en gang i blant, for å se om fossilbilen min fortsatt står der, eller om det er en Tesla. Har fått estimert leveringstid i slutten av mars, men det skader ikke å ta en titt i ny og ne.

Dette til informasjon.
Oslo

paalv

Sitat fra: Newbee på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:01
Sitat fra: paalv på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:58

8)

Tviler på at gammel/ny techpakke kan identifserers i VIN. De som får bilene sine disse dager fikk sitt VIN i desember.

Det er nesten riktig. De som fikk 2014-VIN på 5YJSA2H1nEFP... fikk det i desember.
Men en del av oss fikk nytt VIN igjen i midten av januar: 5YJSA3H1nEFP... der også n ble endret. Om det betyr noe gjenstår å se. Men det var jo påfallende at den første som meldte om el. innklappbart speil har 5YJSA3H1nEFP.... Hittil er det kun registrert 12 slike VIN i Norge.
8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA