Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solcelleanlegg

Startet av jkirkebo, tirsdag 11. juni 2013, klokken 10:18

« forrige - neste »

ToreB

Hva har dere betalt for monteringsmateriell fra AcoSolar? De har gitt meg pris 882 USD / ca 6700kr ink mva. Er det litt mye?  ???
Model S85 - mai 2014 Sølvgrå Metallic
Model 3 - reservert
e-Golf - 2014 Sort

4,4kW solcelleanlegg på huset

jkirkebo

Sitat fra: ToreB på tirsdag 24. juni 2014, klokken 18:58
Hva har dere betalt for monteringsmateriell fra AcoSolar? De har gitt meg pris 882 USD / ca 6700kr ink mva. Er det litt mye?  ???

Tror ikke det? Jeg fikk regning på $1500 inkl. frakt sist for materiell til å montere ca. 40 paneler. Så hvis du skal ha til 24 stk. eller så stemmer det bra.

Sjekk gjerne priser i Sverige, da havner du på 2-3x så mye...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tstein

Jeg har også kjøpt fra Acosolar, og monteringssett for 22 paneler kostet 1232 USD + frakt. Frakten skulle være 150 USD, men jeg måtte betale 400 USD i tillegg til de vanlige avgiftene da jeg skulle hente varene på havna. Så vær obs!

ToreB

Sitat fra: tstein på onsdag 25. juni 2014, klokken 10:30
Jeg har også kjøpt fra Acosolar, og monteringssett for 22 paneler kostet 1232 USD + frakt. Frakten skulle være 150 USD, men jeg måtte betale 400 USD i tillegg til de vanlige avgiftene da jeg skulle hente varene på havna. Så vær obs!

Jeg spurte de konkret om dette, da bekreftet de at det kom ca det beløpet i tillegg. Dette er visst ikke 'frakt', men avgifter :-)
Vi nordmenn er jo vant til å få den reelle kostnaden oppgitt, slik er det ikke alltid i andre land. Jeg har forhørt meg litt, og ca 5000kr er visst ikke så gal pris på en slik transport.
Model S85 - mai 2014 Sølvgrå Metallic
Model 3 - reservert
e-Golf - 2014 Sort

4,4kW solcelleanlegg på huset

tstein

Jeg syns at når de oppgir at frakten skal være  150 USD, så er det nærmest svindel å bli avkrevd 400 USD i avgifter i tillegg til vanlige havneavgifter. De klarer heller ikke å forklare hva dette er avgift for. Har kranglet med AcoSolar i ukesvis om dette, men kommer ingen vei.

jkirkebo

Sitat fra: tstein på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:44
Jeg syns at når de oppgir at frakten skal være  150 USD, så er det nærmest svindel å bli avkrevd 400 USD i avgifter i tillegg til vanlige havneavgifter. De klarer heller ikke å forklare hva dette er avgift for. Har kranglet med AcoSolar i ukesvis om dette, men kommer ingen vei.

Enig indet. Blir spennende å se hva som skjer med min forsendelse da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

offpist

Mine 435W paneler kom i dag, blir montering på lørdag.

Om noen i Oslo området har lyst til å lære litt om monteringen, er det bare å komme innom og hjelpe meg ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

jkirkebo

Sitat fra: offpist på torsdag 26. juni 2014, klokken 21:02
Mine 435W paneler kom i dag, blir montering på lørdag.

Om noen i Oslo området har lyst til å lære litt om monteringen, er det bare å komme innom og hjelpe meg ;)

Hvor fikk du kjøpt de fra, og hva kostet de?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

jkirkebo

Sitat fra: offpist på fredag 27. juni 2014, klokken 15:36
391$ / panel, fra USA.

Jo, jeg skjønte at de kom fra USA, jeg bare lurte på fra hvilken distributør...
$0.90 per watt er forøvrig en meget god pris for disse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

offpist

Ferdig montert.

Byttet som sagt ut 5 stk 235W med 435W.
Så en økning på 1 KW.

Tykkelsen på panelene er likt, så kunne bruke samme feste materiell.
Gjort i en fei ;)

Må bare kappe skinnene som stikker ut i morgen.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

power59

Har noen kjennskap til solcellepaneler med en rammeutforming som kan fungere som taktekking i et fullverdig tak?

Planlegger garasje der takkonstruksjonen består av trebjelker, steinlekter og påmonterte solcellepaneler. 

offpist

Det finnes mange fine løsninger for å felle panelene inn i taket.
Men er ganske sikker på at samtlige baserer seg på at du må ha et tett tak dekke under.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

kringon

Har lest litt om det å montere solceller på taket nå, og det jeg lurer på er: er dette lønnsomt?

Med nettleie betaler man vel et sted mellom 1.5 og 2 kr / kwh i norge? Et annlegg her koster vel med materiale + installasjon ca 50.000,-

Hva er levetiden på et slikt anlegg? Hvor mye vil det typisk kunne erstatte av et normalt strømforbruk for en husholdning? Krever det mye vedlikehold (vasking av paneler for å sikre optimal lading (nødvendig på båten iallefall))?

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA