Planlagte langturer med TMS

Startet av Nuvolari, onsdag 29. mai 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Nuvolari

Oppretter en tråd hvor man kan legge ut planlagte langturer med TMS til inspirasjon for andre. Hvor har man tenkt å lade, hvor lange etapper etc.

I tillegg blir det artig å se hvem som planlegger den lengste turen. Noen som prøver seg på nord-norge eller til middelhavet?

Er det forresten noen Sig holdere som planlegger tur til Nürburgring? Ikke umulig å bli første TMS som klokker en offisiell rundetid.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Elmo

Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.4
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

amuso

Jeg håper å kunne prøve en Nord-Norge tur neste sommer hvis jeg bestiller. Satser da på å besøke gamlingene i Tromsø. 110 mil gjennom Norge eller bortimot 140 via Sverige hver vei.
'12 Citroen C-Zero (solgt pga. for kort rekkevidde)
'11 Skoda
'98 Iveco
'96 VW

Nuvolari

Sitat fra: Elmo på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:38
Du har sikkert ikke fått med deg at Sven Erik har kjørt T/R Malaga med MiEV
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4494.msg46652.html#msg46652

Imponerende. Forøvrig hysterisk morsomt å lese det han skriver ettersom han skriver hele fortellingen i én setning :)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Havebigfun

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:34
Er det forresten noen Sig holdere som planlegger tur til Nürburgring? Ikke umulig å bli første TMS som klokker en offisiell rundetid.
Nürburgring er definitivt på agendaen- jeg har en venn med en 300++hk boxster som bor i Bad Neuenahr og som både vil prøvekjøre og måle mot sin bil.
Nordschleife er ganske krevende og det blir ikke nødvendigvis gode tider når amateurer som oss møter opp. Det gjelder å ha tegnet en meget bra kaskoforsikring :o
Grand-prix strekningen er det som brukes av de lokale pilotene- da får du mest racing for penga ;)

Jeg venter til SC sikrer bra fremkommelighet. Med Kiel-fergen klarer man seg med en ladestopp ;)

Milzit

Vi har tenkt på Oslo-Andenes-Oslo i høst...men ser det krever litt planlegging når jeg så dekningen nord for Trondheim på ladestasjoner.no...

Jejl

Vurderer å kjøre ned til huset vårt i Alfaz del pi i Spania hvis det kommer nok hurtigladestasjoner.

Tviler litt på at det blir så mange SC i Spania med det første, så det blir kanskje nødvendig med en ekstra overnatting (med treg lading) i Spania.

sven erik

en må lade  en del ganger for å komme til Spania
men nå kommer det faktisk  mange  hurtigladere i Spania  for jeg har snakket med en del  av firmane om min tur  å sakt  en del stått fram i noen aviser og 

ja det er nokk ikke siste turene  vi har kjørt  turen 2 år på rad 

Balrog

Jeg er også spent på aktuelle ladeløsninger (SC/3fas 400V/Teslas egne overganger til Chademo etc) nedover i Danmark og Sverige, samt Tyskland. Jeg frykter at Tesla ikke monterer særlig mange SC i de to førstnevnte landene, men Tyskland må jo være et prioritert marked. Å kjøre bil helt til søreuropa er for spesielt interesserte som liker å tilbringe ferien inne i en bil. Miljøsvinvarianten fly+leiebil vinner nok der. Men kanskje man blir overbevist om noe annet?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

hhartes

Vi fikk en liten datter i forrige uke. Regner med at hun kommer til å bestemme det aller meste fremover, men hvis hun er game så tenkte vi å bruke pappapermen ++ på en lang bilferie i Sør-Europa. Ser for meg at jeg kjører uten mor og barn nedover og at selve turen starter i Spania/Portugal. Ser slett ikke mørkt på å kjøre alene gjennom Mellom-Europa ;)

Løst planlagt så langt så går turen videre gjennom Frankrike - Italia - alpe-landene og deretter hjemover. Med en liten unge kommer tempoet til å være lavt, og vi skal bo ganske lenge på hvert sted og heller kjøre rundt i lokalområdet. Avreise er planlagt rundt 1. april.

Jeg er optimistisk med tanke på lademuligheter, siden vi vil kjøre såpass lite hver dag. Jeg er mer bekymret for første etappen - fra Trondheim. Vil jo ikke kjøre rundt der nede med vinterdekk.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

sven erik

jeg kjører hvert år med vinterdekk  selvklart ikke  med pigg   men reise  1 april  da er det stort sett vår overalt  hvorfor ikke ta da med dekk den første biten  å legge de til oppevaring

hhartes

Det er faktisk en mulighet siden en del av lasten sendes med fly:) må se hvor stor plass hjulene tar. Hadde tenkt litt på Hurtigruta til Bergen, om været mellom der og Kr.sand tillater det. Ellers tenkte jeg å sjekke priser på tog.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

TK

Det blir roadtrip fra Trondheim- Tromsø på meg. Og for å gjøre
det mer utfordrende enn hva det forløpig beskjedne antall ladestasjoner
nordover tilsier, blir det til juleferien på vinterføre...Blir enten ruta i Norge, da uten ladestasjon ( funker vel dog med en overnatning plugget i stikk) fra Overhalla til Fauske eller om Sverige, hvor man har gode lademuligheter dersom man tar den lille runden ekstra om Luleå ( etter Luleå blir det vel noe utfordringer, men med en overnatting funker det nok fint det og). Dette kartet var nyttig http://www.uppladdning.nu/ i planlegging i tillegg til den norske ladestasjonsappen.

Døtre og kona sendes såklart med fly:)

Gleder meg veldig til tur og nå nærmer det seg jo delivery!

TK
Grå s85, grått skinn og det meste av utstyr

FThorsen

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:53
Jeg venter til SC sikrer bra fremkommelighet. Med Kiel-fergen klarer man seg med en ladestopp ;)

En ting jeg lurer på - hvordan er lademuligheten på de forskjellige fergene/fergeselskapene som finnes? Mtp hvor mye strøm de båtene genereren så burde det vært ett bra marked for å få til dette!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

DonPedro

Sitat fra: fthorsen på torsdag 30. mai 2013, klokken 14:23
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:53

En ting jeg lurer på - hvordan er lademuligheten på de forskjellige fergene/fergeselskapene som finnes? Mtp hvor mye strøm de båtene genereren så burde det vært ett bra marked for å få til dette!

Tviler på at noen vanlige ferger har 100kW å avse. Dessuten er det vanskelig å tenke seg skitnere strøm å få "på tanken"...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA