Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Øggen på mandag 13. mars 2017, klokken 15:57
@klykken: Erfaringsmessig, ka e best av Gyeon Wetcoat og Hydro O2O ??
Veldig god erfaring med sistnevnte, men.....
Har ikke prøvd CarPros variant, så kan ikke uttale meg. Som han over meg sier er det i alle fall billigere med Gyeon. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alda

Sitat fra: Klykken på onsdag 15. mars 2017, klokken 11:03
Sitat fra: Øggen på mandag 13. mars 2017, klokken 15:57
@klykken: Erfaringsmessig, ka e best av Gyeon Wetcoat og Hydro O2O ??
Veldig god erfaring med sistnevnte, men.....
Har ikke prøvd CarPros variant, så kan ikke uttale meg. Som han over meg sier er det i alle fall billigere med Gyeon. :)
Såvitt jag kan se så kostar denna Carpro Hydr02 hela TIO (10) gånger mer än Gyeon wetcoat - här snackar vi om en helt annan produkt?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

cairnz

Jeg brukte litt Hydro2 i 2014 - latterlig dyrt, men veldig effektivt - mener å huske at effekten avtok etter en måneds tid (ca 5.000km).
Elbilist

alda

Sitat fra: cairnz på onsdag 15. mars 2017, klokken 13:47
Jeg brukte litt Hydro2 i 2014 - latterlig dyrt, men veldig effektivt - mener å huske at effekten avtok etter en måneds tid (ca 5.000km).
Förväntar inga underverk med Gyeon, men det ska väl hålla OK fram till bilen ska "storrengöras" efter vintern om några veckor. Då blir det ordentlig vaxing med Autoglym HD wax. Hoppas på bra resultat med det.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Tai

Nå har jeg hatt bilen i 3 år og den ser ikke spesielt bra ut. Kunne tenke meg å få gitt bilen en behandling slik at den flotte grønne lakken får vist seg frem. Men jeg tør ikke bare levere fra meg bilen hvor som helst.
Kan noen anbefaler et firma som Behandler biler og som jeg trygt kan levere fra meg bilen til?

Mvh
Trond Mjøs
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Siggen

Sitat fra: Tai på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:17
Nå har jeg hatt bilen i 3 år og den ser ikke spesielt bra ut. Kunne tenke meg å få gitt bilen en behandling slik at den flotte grønne lakken får vist seg frem. Men jeg tør ikke bare levere fra meg bilen hvor som helst.
Kan noen anbefaler et firma som Behandler biler og som jeg trygt kan levere fra meg bilen til?

Mvh
Trond Mjøs

Hvor tenkte du?

Vegard Winther

Bilpleiekongen har satt sammen et eget Tesla-sett.

Noen som har noen tanker om dette er et godt kjøp?

https://bilpleiekongen.no/produkt/tesla-owner-kit-interior/



Klykken

Det er et OK kjøp. Litt kostbart, kanskje. Vet at swissvax-settet er meget godt til formålet i alle fall (koster 850kr alene). Regner med MFene og resten av midlene gjør nytten. Ikke ukjente merker på noe, så det er jo en god start. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rsomby

Sitat fra: Tai på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:17
Nå har jeg hatt bilen i 3 år og den ser ikke spesielt bra ut. Kunne tenke meg å få gitt bilen en behandling slik at den flotte grønne lakken får vist seg frem. Men jeg tør ikke bare levere fra meg bilen hvor som helst.
Kan noen anbefaler et firma som Behandler biler og som jeg trygt kan levere fra meg bilen til?

Mvh
Trond Mjøs

Er du i bergen? https://www.facebook.com/RasmussenAutoSpa/  har får du fantastisk resultat, har bare de beste skussmål fra de jeg kjenner som har brukt han.

Klykken

Sitat fra: Tai på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:17
Nå har jeg hatt bilen i 3 år og den ser ikke spesielt bra ut. Kunne tenke meg å få gitt bilen en behandling slik at den flotte grønne lakken får vist seg frem. Men jeg tør ikke bare levere fra meg bilen hvor som helst.
Kan noen anbefaler et firma som Behandler biler og som jeg trygt kan levere fra meg bilen til?

Mvh
Trond Mjøs
Sjekk ut "Jobb ønskes utført"-delen av Detailersclub.no. Skriv hvor du holder til og hva du ønsker å oppnå. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stig O

Noen gode råd om rengjøring av lys alcantara på setene? Det er vel en sort syntetisk stoff.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

BMW850

Sitat fra: Tai på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:17
Nå har jeg hatt bilen i 3 år og den ser ikke spesielt bra ut. Kunne tenke meg å få gitt bilen en behandling slik at den flotte grønne lakken får vist seg frem. Men jeg tør ikke bare levere fra meg bilen hvor som helst.
Kan noen anbefaler et firma som Behandler biler og som jeg trygt kan levere fra meg bilen til?

Mvh
Trond Mjøs

Vet ihvertfall en ting jeg ville gjort om jeg hadde kjøpt ny Tesla igjen. XPEL eller annen god folie på hele bakfangeren til og med bakre hjulbuer. Samt fremre hjulbue bak og bakre hjulbue foran. Det er her lakken slites/sandblåses. På min bil er lakken mattet skikkelig her. Grunnen til at jeg ville tatt hele bakfangeren er at det lett blir merker når man laster inn. Når jeg tenker meg om hadde panseret og vært greit og tatt. Pga den lave fronten blir det lett steinsprutmerker her.

Noen som har peiling på om de matte skjermbuene kan poleres opp igjen? I tilfelle vil jeg få dette gjort og få på folie.

En ting jeg ikke angrer på er påføring av Opticoat Pro da bilen var ny. Lakken er fantastisk blank fortsatt :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Siggen

Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:57
Bilpleiekongen har satt sammen et eget Tesla-sett.

Noen som har noen tanker om dette er et godt kjøp?

https://bilpleiekongen.no/produkt/tesla-owner-kit-interior/

Waste of money. Skinnsettet trenger du ikke. Teslas skinnseter er forseglet fra fabrikk. Skinnpleiesettet vil bare smøre på "fett". Rens kan du kjøpe løst billigere andre steder.

Muffinman

Er det ikke en slik "klarlakk", eller forsegling på skinninteriør på omtrent alle moderne biler? Merkelig at bilpleiekongen anbefaler slik behandling i så fall, de burde vel vite bedre?

keepitsimple

Dette var nytt for meg. Kjøpte en begynnerpakke fra akkurat bilpleiekongen og da inngikk "Leather care balm" fra autoglym. Dere mener dette er noe som jeg ikke trenger?

https://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-leather-care-balm-500ml/
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA