Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Voll1

Noen som har tips til produkt for plastmattene? 
De originale plastmattene (ekstrautstyr) ser nå ut som fy. Selv etter at de er vasket "rene", ser de ikke bra ut. Tips til godt vaskemiddel og et produkt som kan bevare "glans" i framtiden (og lette rengjøring)?
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

19quiz76

Surfex HD blandet 1:5 med vann tar møkka, men glansen er jeg usikker på. Vanligvis bruker man en gummifornyer á la Swissvax Pneu, men materialet i mattene virker mer som en blanding av gummi og plast.
Likevel verdt et forsøk :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gusse

Hjelp!
Hva lønner seg?
Ser på 3 alternativer der første er en ren maskin der jeg må kjøpe puter, å kanskje polish?(Har nettopp kjøpt en flaske med Bilt Hamber Cleanser Polish), mens de andre er dyrere, men pakker med både puter og polish mm.
Tenker i utgangspunktet å drive"one step" behandling.

Kestrel Deltaoy DAS-6 pro
http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203

Rupes BigFoot LHR 12E
http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=475

Rupes BigFoot LHR 75E
http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=476

OW

Jeg har en Kesrel Das-6 pro selv, og har lurt på om jeg skulle kjøpe en Rupes maskin, men jeg har egentlig lagt det fra meg. Det er nok ikke tvil om at Rupes er bedre, men den store forskjellen ligger nok i behovet. De som tar mange biler vil garantert ha Rupes, da den er en mer effektiv og behagelig maskin, mens de som bare tar sin egen bil, maks et par ganger i sesongen, nok klarer seg lenge med Das-6 pro.

Det er riktig at du må kjøpe puter til Das-6, men det må du etterhvert til de andre også. Du får med noen i pakka, men de slites, og du vil etterhvert få behov for nye puter.

I tillegg lurer jeg på om du linker til to Rupes maskiner som er litt "spesialiserte", og de "normale" maskniene er nok de som heter 15ES og 21ES. Jeg anbefaler deg å søke litt etter erfaringer på detailersclub.no. Der er det mange som kan fortelle om forskjellen, og som har prøvd begge  :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

ducktolate

De Rupes maskinene du linker til er litt små, fine supplerende maskiner når du skal komme til på trange plasser. (Mulig LHR12 er grei størrelse vs kapasitet). Som regel så brukes ikke maskinen så ofte på bilen om du ikke jobber som detailer, evt driver semi proft med stor interesse og bedre resultat enn de som jobber med det... Som flere bidragsytere i denne tråden. Poenget mitt er at du bør kjøpe en maskin som du kan bruke til det meste; panser, tak, A stolpe osv.

Selv har jeg en Rupes LHR15 som jeg synes er en fin allrounder som ikke har så stort utkast som LHR21, men stort nok til at den korrigerer fort og Rupes er ekstremt forsiktige med lakken. Tror det skal mye til for å brenne lakken med Rupes.

Men se litt inn på dcn.no og søk på de maskinene du lurer på. Der finner du det du trenger å vite (pluss en god del mer)

Milzit

Jeg ser det har stått endel om Ceramic Pro tidligere i denne tråden og den la noen bilder på FB gruppen nå i kveld som så veldig bra ut.

Jeg er ikke typen som liker å vaske bil og polere osv.. Jeg hadde egentlig tenkt på en behandling hos Jimpec/Brynildsen AutoSpa. Han sa at behandlingen der hold i flere år hvis jeg brukte produktene som han anbefalte.
Men man kan da holde bilen bra uten alt for mye utstyr?

Caramic Pro koster jo endel mer også..

satheesh.net

#726
Sitat fra: Milzit på mandag 05. mai 2014, klokken 00:12
Jeg ser det har stått endel om Ceramic Pro tidligere i denne tråden og den la noen bilder på FB gruppen nå i kveld som så veldig bra ut.

Jeg er ikke typen som liker å vaske bil og polere osv.. Jeg hadde egentlig tenkt på en behandling hos Jimpec/Brynildsen AutoSpa. Han sa at behandlingen der hold i flere år hvis jeg brukte produktene som han anbefalte.
Men man kan da holde bilen bra uten alt for mye utstyr?

Caramic Pro koster jo endel mer også..

Jeg var også litt i samme båt som deg. Er egentlig ikke så altfor glad i å vaske, polere og gnikke på bilen hele tiden. Derfor var jeg på jakt etter noe som var relativt vedlikeholdsfritt... Etter litt (hobby-)research endte jeg på Ceramic Pro.

Jeg angrer ikke ett eneste sekund på pengebruken ved denne behandlingen. Rett og slett imponerende! Å vaske bilen nå er gjort i fei, nesten alltid rein og tørr! Asfalt og annet skit "fester" seg ila vinteren, men enkelt å holde rein ved bruk av f.eks Prickbort da midler ikke skader behandlingen i det heletatt. :)

Anbefales! Bor/er du i nærheten av Lysaker (Oslo) er du hjertelig velkommen til å ta en titt på resultatet. ;)

Sjøhyene

Hvilke muligheter har man egentlig når man har fått noen små prikker i lakken pga steinsprut?
Er det noe man kan gjøre selv som vil se bra ut?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RBK

satheesh.net:
Hva betalte du for denne behandlingen? Ser at de har "3 Level" på deres hjemmeside, hvem brukte du på din?
/Roar
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

satheesh.net

Sitat fra: RBK på mandag 05. mai 2014, klokken 09:26
satheesh.net:
Hva betalte du for denne behandlingen? Ser at de har "3 Level" på deres hjemmeside, hvem brukte du på din?
/Roar

@RBK: Ta en titt på side 35 i denne tråden. Alle TMS eiere får 10% rabatt (forutseter Level3 behandlingen). Det kommer også litt an på tilstanden på bilen i utgangspunktet. Min var ganske ny og fin i lakken før behandlingen ble gjennomført. Jeg har hørt av flere som har måtte betale litt mer, dette pga mer jobb med rens av bilen før selve Ceramic Pro behandlingen. Det enkleste er nok å kjøre innom dem og forhøre seg, så kan de se på bilen og gi deg en pris. ;)

Til dere som sitter litt på gjerde er dere hjertelig velkommen til å ta en titt på min. Send en PM og avtal - bor som nevnt på Lysaker. :)

sindrejoh

Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

DavidRS


DavidRS

Eller Bilt Hamber Autowheel. Bedre enn P21S.

sindrejoh

Takk for tips.

Har fjerna P21S frå lista, og lagt til Bilt-Hamber Auto-Wheel 5 liter med pumpe :)
Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

Øggen

Er blandingsforhold på prick bort likt surfex hd??
1:10??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA