Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Wabi-Sabi

Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

VigdisA

#4578
De viktigste bilnyhetene i året som kommer - masse Model X omtale i Aftenposten :-)

http://www.aftenposten.no/bil/De-viktigste-bilnyhetene-i-2016-662044_1.snd
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen


Kavorka

Kan ikke kjøre rundt med et halvspist eple i grillen vel..

o.b.lix

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 29. desember 2015, klokken 09:55
http://e24.no/digital/apple/nhh-forsker-apple-kan-bli-teslas-predator/23584620

Dersom denne forskeren er sitert rett, så er han lite egnet til å forske på økonomi:

"Tesla går med underskudd. De øker produksjonen raskt, men taper mer enn 171.000 kroner for hver eneste elektriske bil de selger."
Her blander han drift og og investeringer - driften til Tesla går i pluss - de tjener mer penger enn de bruker pr bil - man samtidig investerer de kraftig - spesielt på Gigafactory og Modell X til nå.
Da taper de ikke penger, selv om de har negativ cashflow. Bare blåruss som tenker veldig kortsiktig klarer å definere dette som tap.

"Det dominerende selskapet med kontantoverskudd kan prise seg ekstremt lavt."
Apple har val aldri noensinne priset seg ekstremt lavt???

"De må redusere kostnadene og for eksempel kutte utbetaling av utbytte til aksjonærene"
De skal jo kutte kostnader ved å masseprodusere. Utbetaling til aksjonærer har enda ikke forekommet, og skal tidligst vurderes i 2020.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman


Elmo

Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.7
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. desember 2015, klokken 10:40
Definer blåruss.
BI-utdannede ledere.

Når jeg leser denne artikkelen fristes jeg til å inkludere NHH-utdannede også.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

dosmont

Dette ser ut som en skitpakke.
Mulig det er media selv som laget den. Tesla bruker jo ikke en krone på markedsføring og reklame, som sikkert irriterer de som kunne tenkt seg å få noen kroner.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Cobos

Et interessant poeng er også om en Apple elbil Made in China er bedre enn en Tesla Made in USA. Hvis apple ikke skal bruke kinesiske produsenter må de isåfall snart bygge en stor bilfabrikk. Og det er det ingen som har fått med seg. Dermed snakker vi fort 3 år minmum før det kommer noe fra Apple, da burde Model 3 faktisk være ute blandt kunder.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Kjærra

Tror nok det er en skrive-/sitatfeil. Det skal nok være at en predator kan prise produktene lavt, lavere enn sin egen kostnadsbase for dette produktet, fordi det har stor kontantbeholdning å tære på. Hvis ønskelig kan predatoren gjøre dette over lang tid, så lang tid at "byttedyret" går konkurs.

Dette er en velkjent strategi som konkurransemyndighetene har fokus på i markeder hvor man har aktører med stor markedsmakt. Fenomenet kalles predatory pricing, og myndighetene forsøker å unngå at dette skal skje, for å opprettholde virksom konkurranse.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

dosmont

Et eksempel er jo SAS- Bråten safe.
Dessuten er markedet ekstremt stort og stor etterspørsel etter elbiler, står dårligere til med fosilbil industrien.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Rio

Sitat fra: dosmont på tirsdag 29. desember 2015, klokken 12:10
Et eksempel er jo SAS- Bråten safe.
Dessuten er markedet ekstremt stort og stor etterspørsel etter elbiler, står dårligere til med fosilbil industrien.

Elbilmarkedet på verdensbasis er fremdeles nesten fraværende, dessverre. Det produseres i runde tall 80 millioner eksosbiler i året, og noen få hundre tusen elbiler.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA