Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Fastlane83

Hva kan det bety? Kjempenysgjerrig!
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Davidsv

De kan vel ikke øke spenningen eller på annen måte øke batterikapasiteten med software? Vanskelig å gjette hva han mener :)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Fastlane83

Hvis jeg skal gjette tror jeg det "bare" er en oppdatering av beregnet rekkevidde, slik at den stemmer mer med virkeligheten
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på søndag 15. mars 2015, klokken 14:39
SPENNENDE :D

Tja, er vel bare en forbedret funksjon for å beregne energiforbruket på en tur som ligger inne i navigasjonen, og evt. rute via SC tipper jeg.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Havebigfun

Sikkert hypnotiserende flikkerstimulering i begge skjermene styrt via fuktighetsmålere i setene eller på rattet- slås på automatisk når angsten blir målbar.
Alternativt at teslalandene teppebombes med SC i nær fremtid- maks avstand mellom SC er 100 km.

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. mars 2015, klokken 14:41

Tja, er vel bare en forbedret funksjon for å beregne energiforbruket på en tur som ligger inne i navigasjonen, og evt. rute via SC tipper jeg.

Han skriver jo: "About to end range anxiety...". Altså at rekkeviddeangsten vil bli en saga blott...

Bedre kalkulasjon og beregning, samt hvor mye kraft som gis til motoren(e) under ulike forhold, gir muligens bedre rekkevidde som et resultat av dette.

Denne mannen vet hvordan han skal få verden til å holde pusten altså. :-X

Glemte å nevne software update, samt lansering av større batteripakke. :P ::)

BMW850

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. mars 2015, klokken 14:41

Virker merkelig om så hadde vært tilfelle. Litt voldsomt å forhåndsannonsere en pressekonferanse om at Tesla en gang for alle skal få slutt på rekkeviddeangst dersom det kun er litt bedret beregning og kalkulasjon. Sist gang var det "D" han twitret om liksom. Nei... jeg tror det er noe mer han kommer med, vi får se :)

satheesh.net

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. mars 2015, klokken 14:51
Sitat fra: cirys1 på søndag 15. mars 2015, klokken 09:58
SV freder Tesla-privilegier

http://e24.no/makro-og-politikk/sv-freder-tesla-privilegier/23415093
Nå også i Hegnar:
http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540369.ece

Forresten; ikke så rart Tesla får "dårlig rykte" når overskriften lyder: "SV freder Tesla-privilegier" Akkurat som dette ikke gjelder samtlige elbiler, men kun Tesla. *facepalm*

BMW850

Sitat fra: Fastlane83 på søndag 15. mars 2015, klokken 14:41
Hvis jeg skal gjette tror jeg det "bare" er en oppdatering av beregnet rekkevidde, slik at den stemmer mer med virkeligheten

OK?! Oppdaterer til 400km istedet for 502? I don´t think so ;) Det hadde ikke vært noe scoop!

NegativeElectrode

Sitat fra: BMW850 på søndag 15. mars 2015, klokken 15:00
Sitat fra: Fastlane83 på søndag 15. mars 2015, klokken 14:41

OK?! Oppdaterer til 400km istedet for 502? I don´t think so ;) Det hadde ikke vært noe scoop!

Aktivering av skjult dieselaggregat  :P
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. mars 2015, klokken 14:44
Alternativt at teslalandene teppebombes med SC i nær fremtid- maks avstand mellom SC er 100 km.
Foretrekker denne tolkingen av utsagnet!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cirys1

Sitat fra: satheesh.net på søndag 15. mars 2015, klokken 14:59
Forresten; ikke så rart Tesla får "dårlig rykte" når overskriften lyder: "SV freder Tesla-privilegier" Akkurat som dette ikke gjelder samtlige elbiler, men kun Tesla. *facepalm*

I store deler av bilmiljøet er elbilfordelene greie nok når bilen har liten rekkevidde og er "fornuftig" priset.
Da har også en større del av befolkningen mulighet til og delta i "godene" , nå er Tesla for de aller fleste med normal lønn blitt alt for dyr, toppmodellen har passert 1mill.

Jeg er forsåvidt litt enig, det er ganske sykt at man får MVA fritak på felger til nesten 50.000 kroner, tror ikke det var det de tenkte på som miljøvennlig.
Man får nyte det så lenge man kan, tror ikke det kommer mva med det første men noen goder kommer nok til og bli fjernet, der kollektivfelt er det første tror jeg..  :)

kos

Sitat fra: cirys1 på søndag 15. mars 2015, klokken 15:58
Sitat fra: satheesh.net på søndag 15. mars 2015, klokken 14:59

I store deler av bilmiljøet er elbilfordelene greie nok når bilen har liten rekkevidde og er "fornuftig" priset.
Da har også en større del av befolkningen mulighet til og delta i "godene" , nå er Tesla for de aller fleste med normal lønn blitt alt for dyr, toppmodellen har passert 1mill.

Jeg er forsåvidt litt enig, det er ganske sykt at man får MVA fritak på felger til nesten 50.000 kroner, tror ikke det var det de tenkte på som miljøvennlig.
Man får nyte det så lenge man kan, tror ikke det kommer mva med det første men noen goder kommer nok til og bli fjernet, der kollektivfelt er det første tror jeg..  :)

Sykt at tesla får avgiftsfritak ? Hvordan tror man at elbilen utvikler seg - med biler som går 10 mil og som er et herk å kjøre.  - eller biler som brøyter vei for masseproduksjon av elbiler som koster under 300 000 kr og som kjører over 30 mil.  - klart at fordelene med tesla er at denne bilen er det beste som har hendt elbilens utvikling.
Så koster det og utvikle og det er i hvertfall ikke de som ikke har råd til det som kommer til å betale.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA