Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

kango å rekkevidde forlenger

Startet av sven erik, mandag 29. april 2013, klokken 19:03

« forrige - neste »

Lanber


elektrolux

#31
Sitat fra: Lanber på lørdag 18. mai 2013, klokken 07:57
Sven Erik, det med bensintankstørrelse har ingenting å si.
Det er faktum at Ampera/Volt ikke fikk igjennomslag for EL med tilsvarende drivlinje.

Reglene ble forandret, det var lov før. Jeg tok denne saken helt til Vegdirektoratet og noen runder der, og endte opp med å måtte ta ut bensinmotoren for å få registrert den.
At din lokale trafikkstasjon kommer med en uttalelse her betyr ikke at de har rett ;-)

Sitat fra: sven erik på søndag 05. mai 2013, klokken 15:02
jeg har snakket med biltilsynet å  dem er lovlige da de har bensintank under 12 liter  og ikke kan  lade bilen og heller ikke brukes som normal bil uten strøm  på batteriene  en kan ikke kjøre over 60  som de sier
nye kangoen kommer med dette å så spendene hva denne blir registrert som

Vet dere mer om dette. Når ble reglene endret? Gjelder endringen også Hydrogenbiler?

Dersom det var lov før, men ikke nå er det utrolig viktig å ta vare på de få lovlige EL registrerte Hybridene som eventuelt fremdeles finnes. Disse vil kunne ha høy verdi.

Hadde selv en flyttegodsimportert Marcos GT. En lekker bil som kunne brukes helt fritt. Da den brant opp ble jeg tilbudt en veteranimportert Marcos, men slike biler kan kun kjøres til og fra utstillinger etc. Med andre ord helt uinteressant. Tenk om en f.eks ble stoppet kl 06:45 om morgenen i retning jobben i en slik...

Har nå en lett MC registrert Vectrix som kan kjøres av 16 åringer med A1 sertifikat. Finnes kun 3 slike i Norge, og er helt klart er mer interessant enn typegodkjente mellomklasseregistrerte Vectrix som krever A2 sertifikat og 18 år.

Har også en EL registert Citroen C1. For å si det slik, så lar jeg ikke den gå billig, selv om det nå er fritt fram for alle å importere og registrere tilsvarende perler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

Liker nå kango best jeg med 5seter og god plass

sven erik

utrolig vor lang rekkevidde en får på kangoen

desmo

Hei,
jeg har en kangoo med range extender. Den vurderes solgt. 2004 mod. 5 seter med 44000 km på telleren.

edyrli

Sven Erik,
Er det din bil?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42261121
Ser ut som du fikk tak i Kangoo med rekkevidde forlenger til slutt.
Fungerte det ikke så bra siden du selger den igjen?
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

sven erik

denne er min ja   jo er meget  fornøyd med denne  men funnet ut at jeg lar skjebnen rå jeg har begge kangoene  til salgs å ser hvem jeg selger først   for om jeg selger denne med rekkevidde forlenger  så vil jeg gjøre så den andre for lenger rekkevidde med strøm  og ser og at man vil forurense nesten like mye med denne med rekkevidde forlenger som  med vanlig bil  men er rimligere å ha  men tenker en del miljø

sven erik

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. mai 2013, klokken 08:59
Sitat fra: Lanber på lørdag 18. mai 2013, klokken 07:57
Sven Erik, det med bensintankstørrelse har ingenting å si.
Det er faktum at Ampera/Volt ikke fikk igjennomslag for EL med tilsvarende drivlinje.

Reglene ble forandret, det var lov før. Jeg tok denne saken helt til Vegdirektoratet og noen runder der, og endte opp med å måtte ta ut bensinmotoren for å få registrert den.
At din lokale trafikkstasjon kommer med en uttalelse her betyr ikke at de har rett ;-)

Sitat fra: sven erik på søndag 05. mai 2013, klokken 15:02
jeg har snakket med biltilsynet å  dem er lovlige da de har bensintank under 12 liter  og ikke kan  lade bilen og heller ikke brukes som normal bil uten strøm  på batteriene  en kan ikke kjøre over 60  som de sier
nye kangoen kommer med dette å så spendene hva denne blir registrert som

Vet dere mer om dette. Når ble reglene endret? Gjelder endringen også Hydrogenbiler?

Dersom det var lov før, men ikke nå er det utrolig viktig å ta vare på de få lovlige EL registrerte Hybridene som eventuelt fremdeles finnes. Disse vil kunne ha høy verdi.

Hadde selv en flyttegodsimportert Marcos GT. En lekker bil som kunne brukes helt fritt. Da den brant opp ble jeg tilbudt en veteranimportert Marcos, men slike biler kan kun kjøres til og fra utstillinger etc. Med andre ord helt uinteressant. Tenk om en f.eks ble stoppet kl 06:45 om morgenen i retning jobben i en slik...

Har nå en lett MC registrert Vectrix som kan kjøres av 16 åringer med A1 sertifikat. Finnes kun 3 slike i Norge, og er helt klart er mer interessant enn typegodkjente mellomklasseregistrerte Vectrix som krever A2 sertifikat og 18 år.

Har også en EL registert Citroen C1. For å si det slik, så lar jeg ikke den gå billig, selv om det nå er fritt fram for alle å importere og registrere tilsvarende perler.

Ja kangoen min med rekkevidde forlenger er helt lovlig har snakket med biltilsynet i Tønsberg å  de hvar ute og så på denne og sjekket vonkortet og alt hvar bare i orden. Den hvar ikke registrert med noen type batterier heller så de kunne ikke finne ut vilke batterier som skal være

elektrolux

Sitat fra: sven erik på tirsdag 18. juni 2013, klokken 17:13
Den hvar ikke registrert med noen type batterier heller så de kunne ikke finne ut vilke batterier som skal være

Da blir det din oppgave å bevise at du ikke har foretatt batterikjemibytte til NiCd.  ;D

Bare tulle. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. juni 2013, klokken 19:10
Sitat fra: sven erik på tirsdag 18. juni 2013, klokken 17:13
Den hvar ikke registrert med noen type batterier heller så de kunne ikke finne ut vilke batterier som skal være

Da blir det din oppgave å bevise at du ikke har foretatt batterikjemibytte til NiCd.  ;D

Bare tulle. ;)
[/quote

ja for jeg ville vel mer hevde at de måtte bevise at jeg hadde det he he

Lanber

Min erfaring med Biltilsyn er mildt sagt varierende. At Tønsberg kommer med denne uttalelsen overrasker ikke.

Meeeen du trenger nå ikke rote for mye med det.  Kjør bilen og kos deg med rekkeviddeforlengeren!

sven erik

pån i gjen nå ønsker jeg meg en kango med rekkevidde forlenger  noen som kunne tenkt seg å selge en ? helst 5 seter men 
er vel noen her

sven erik

er det ikke noen som har en sånn til salgs

sven erik

er det noen som har en i norge i hele tatt  enda ?
eller er det noen som har en som er  bulket eller noe

desmo

Hei, jeg har en 2004 mod. til salgs. Ikke avertert den til salgs enda. Se innlegg tidligere. Mail meg for mer info.
Mvh.
Arild

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA