Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av Epleskreller, lørdag 20. april 2013, klokken 00:14

« forrige - neste »

frskby

Sitat fra: Zanka på lørdag 20. april 2013, klokken 09:24
Det er vel heller ikke noen avklaring på hvilken leverandør som skal benyttes på mobildata forbindelsen og prisnivået som dette kommer til å ligge på ( tipper 150,- pr mnd.)
Hva skjer med roaming til utlandet?

Vil det være mulig å benytte mobilappen hvis bilen står i "dvalemodus"?
Mener å huske at vi er lovet en software som dette er på plass igjen før levering til Norge.

En av selgerne på Alnabru mente at all datatrafikk ikke skulle koste kjøperne noe, men ble dekket i sin helhet av Tesla...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Epleskreller

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 20. april 2013, klokken 08:22
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 20. april 2013, klokken 00:14

-->så ser jeg med glede at de har endret beskrivelsen i tech-pakken fra "bekvemmelighetsbelysning" til "Belysning under dørhåndtak" BRA!

Hvor ser du det?

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

#17
Sitat fra: frskby på lørdag 20. april 2013, klokken 23:17
En av selgerne på Alnabru mente at all datatrafikk ikke skulle koste kjøperne noe, men ble dekket i sin helhet av Tesla...

Typisk info de burde kommet med og det er jo supert om det stemmer? Men da er spørsmålet om de legger det som en del av den årlige servicen og der har vi fått prisene :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Det et jo forklart under møtet med elon. Det kjem avtalepå plass, teslaforhandler felles avtale, og selgere videre uten påslag.

Frem til dette er på plass, er det gratis og tesla betaler.

PAS

Hva med lyktespylere? Har ikke sett noe om dette. I EU er det visstnok påbudt med Xenonlys.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Epleskreller

Sitat fra: PAS på søndag 21. april 2013, klokken 08:55
Hva med lyktespylere? Har ikke sett noe om dette. I EU er det visstnok påbudt med Xenonlys.

Ryktene sier at de ikke kommer med lyktespylere. Det har vært spekulert i at muligens er effekten så lav at det ikke er krav. Under 2000 lumens eller noe sånt iflg. en annen tråd.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

glaserud

Sitat fra: PAS på søndag 21. april 2013, klokken 08:55
Hva med lyktespylere? Har ikke sett noe om dette. I EU er det visstnok påbudt med Xenonlys.

Jeg har lett gjennom et par tonn med EØS og EC-regler, men ikke klart å finne ut hva som gjelder. Fint om noen kunne finne faktisk regelverk. Eneste jeg finner er forumrykter.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: PAS på søndag 21. april 2013, klokken 08:55
Hva med lyktespylere? Har ikke sett noe om dette. I EU er det visstnok påbudt med Xenonlys.

De må følge regelverket (eller få unntak) for å få godkjennelse på bilen. Så når du får levert en bil er dette i orden på en eller annen måte. Mao. ikke noe å bekymre seg over, om man ikke spesifikt vil ha lyktespylere da. Jeg vil helst unngå det om mulig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. april 2013, klokken 09:43
De må følge regelverket (eller få unntak) for å få godkjennelse på bilen. Så når du får levert en bil er dette i orden på en eller annen måte. Mao. ikke noe å bekymre seg over, om man ikke spesifikt vil ha lyktespylere da. Jeg vil helst unngå det om mulig.

Bekymringene har gått i om de har strupet effekten noe for å få de godkjent. Man ønsker seg Xenon for å få bedre lys.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TS

Sitat fra: Zanka på lørdag 20. april 2013, klokken 09:24
Det er vel heller ikke noen avklaring på hvilken leverandør som skal benyttes på mobildata forbindelsen og prisnivået som dette kommer til å ligge på ( tipper 150,- pr mnd.)
Hva skjer med roaming til utlandet?

Vil det være mulig å benytte mobilappen hvis bilen står i "dvalemodus"?
Mener å huske at vi er lovet en software som dette er på plass igjen før levering til Norge.

Elon Musk sa selv at de skal benytte Telenor og at TM dekker kostnader med roaming. En nordmann som har bestillt bilen har i forumet her bekreftet at TM i kontrakten tar alle kostnader ifbm abonnementet ( 7år tror jeg det var)

Det sannsynligvis fordi de vil ha kontroll på kommunikasjonen med tanke på FW oppdateringer og statistikk ..Ikke dumt på en slik nyvinning .. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Rio

I så fall er det neppe Telenor Mobil, men Telenor Connexion, som har slike abonnement.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

fredag

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 20. april 2013, klokken 00:14
Målet mitt med denne tråden er å lage en liste over de tingene som Tesla ikke har klart å kommunisere klart ut ang specs til bilene som "snart" skal rulle inn over Norge :)

- Blir Slacker Radio erstattet med Spotify i Norge?
- Vinterdekk priser
- Ladetider på forskjellige typer strøm og spenning
- Når kommer chademo adapter?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman

Sitat fra: Epleskreller på søndag 21. april 2013, klokken 09:52
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. april 2013, klokken 09:43
De må følge regelverket (eller få unntak) for å få godkjennelse på bilen. Så når du får levert en bil er dette i orden på en eller annen måte. Mao. ikke noe å bekymre seg over, om man ikke spesifikt vil ha lyktespylere da. Jeg vil helst unngå det om mulig.

Bekymringene har gått i om de har strupet effekten noe for å få de godkjent. Man ønsker seg Xenon for å få bedre lys.
Viktig poeng. Videre er mangel på lyktespylere et stort minus for min del. Uten dette på 9-3`en jeg har nå ville jeg nok måtte ta mange stopp og vaske av lyktene på vei hjem fra diverse jobbturer i gjørmete saltsuppe i vinter. Blir man liggende bak et vogntog under slike forhold blir lykteglassene ugjennomsiktige på ganske kort tid - driten tørker etterhvert pga varmen fra lyktene og nytt legger seg oppå. Man kan holde lyktene rene nok til at man slipper å stoppe ved å spyle jevnlig.

I tillegg er det så akkurat med fergene hvor jeg ferdes. Om jeg må stoppe for å vaske lykter manuelt vil jeg nok kommer for sent en og annen gang.  Det er bra surt sent på en fredag kveld.

Elmo

Sitat fra: Rio på søndag 21. april 2013, klokken 10:13
I så fall er det neppe Telenor Mobil, men Telenor Connexion, som har slike abonnement.

Ja abonnementet er Telenor Connexion, som Nissan også bruker i hele verden.
Men i Norge og andre land der Telenor har eget nett er jo radioen Telenor Mobil (naturlig nok).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

19quiz76

Sitat fra: maasen på lørdag 20. april 2013, klokken 17:28
Hvis demobilen i Oslo er utstyrt med LATCH-fester i baksetene, fungerte de helt fint med iso-fixfestene på barnesetet jeg satte inn når jeg testet bilen. Min datter på tre år synes Tesla model S var gøy!

Kunne du se om det var Latch-fester i alle tre setene?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA