Tregt varmeapparat Nissan Leaf?

Startet av gorkri, onsdag 03. april 2013, klokken 08:32

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: BE på torsdag 04. april 2013, klokken 10:22
Pirk-pirk-pirk! (Irriterende vane på dette forumet)

La oss være enige om at om du ønsker raskest mulig oppvarming av kupé, må bilen kjøres i D, ikke i ECO.

Jeg synes ikke det er pirk. Selv kan jeg ikke fordra å kjøre i D, hverken den aggressive gassresponsen eller det lave regen-nivået passer meg. Derfor kjører jeg alltid i Eco, og gjør heller de nødvendige justeringene på varmeapparatet slik at jeg får akkurat samme varmeeffekt som i D. Men da må man jo vite hvilke innstillinger som må gjøres...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 04. april 2013, klokken 11:16Selv kan jeg ikke fordra å kjøre i D, hverken den aggressive gassresponsen eller det lave regen-nivået passer meg.

En bønn til deg som ikke takler den "aggressive gassresponsen" i D:

Kan du være så snill å melde fra her på forumet hver gang du skal ut med TMS'en når du får den? Du må jo bli direkte livsfarlig i trafikken med en TMS om du synes Leaf i D er vanskelig å håndtere...   ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på torsdag 04. april 2013, klokken 11:34
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 04. april 2013, klokken 11:16Selv kan jeg ikke fordra å kjøre i D, hverken den aggressive gassresponsen eller det lave regen-nivået passer meg.

En bønn til deg som ikke takler den "aggressive gassresponsen" i D:

Kan du være så snill å melde fra her på forumet hver gang du skal ut med TMS'en når du får den? Du må jo bli direkte livsfarlig i trafikken med en TMS om du synes Leaf i D er vanskelig å håndtere...   ;D

Gassresponsen i D er plagsom fordi den er ulineær. Samme plassering av gasspedalen gir vilt forskjellig effekt avhengig av hvordan man kom dit. En sammenligning kan være musepekerakselerasjonen i Windows, den er like plagsom. I Eco er gassresponsen lineær.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Jærbuen

Synes D er helt topp jeg, rask respons og håndterer greit at den ikke er lineær, har faktisk ikke kommet på at den ikke er det  ;)

Justerer gass etter behov, ikke etter pedal-posisjon  :D
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

BE

Gassrespons? Gasspedal? Hva er det?

Jaja, pirk. Kunne ikke dy meg  ;D
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 04. april 2013, klokken 12:38Gassresponsen i D er plagsom fordi den er ulineær. Samme plassering av gasspedalen gir vilt forskjellig effekt avhengig av hvordan man kom dit.

Er det noe som føles ulineært så må det være Eco-modus der det ikke skjer "noe" før man tråkker godt ned...

Når det er sagt: Jeg bruker både D og Eco og synes det går ganske greit å beherske begge delene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ronny

Jeg kjører stort sett i ECO, men synest det er helt fantastisk i D innimellom :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA