Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norsk navn på frunken

Startet av DonPedro, mandag 01. april 2013, klokken 22:03

« forrige - neste »

DonPedro

Det hadde vært litt stas å finne et treffende og artig norsk navn på frunken.  Hadde brainstorming med familien på hytta, og det beste forslaget var "fraggasjerommet".

Synes fortsatt det er litt å gå på her. Noen gode idéer?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

DonPedro

+1 her og.

Mye bedre enn "1ern og 2ern", som min bedre halvdel akkurat la frem.  :o
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb


SimenT

Mest naturlig er kanskje Fremrommet eller Frontrommet   ;D

Får meg ikke til å kalle det for frunk  :-X
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

DonPedro

Mange gode, norske navn allerede, så ingen grunn til at det skulle bli hetene "frunken" på norsk. Tenker at vi tar en avstemning her når de gode forslagene har sluttet å komme.  ;D
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

sims

#7
Panserommet  8)

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Corny

Hva ble samme type oppbevaringsrom kalt på de gamle "Boblene"? De hadde jo motoren bak, og bagasjerommet fremme.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Lokführer

Jeg kommer til å si frunken, det er jo tross alt et nytt ord som Tesla har skapt. Bytter ut u med o i uttalen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

thorstein

Tipper det blir flere synonymer som kommer til å bli mer eller mindre utbredt, hva med bare "å legge den i fronten".

Havebigfun

Sitat fra: Corny på tirsdag 02. april 2013, klokken 10:19
Hva ble samme type oppbevaringsrom kalt på de gamle "Boblene"? De hadde jo motoren bak, og bagasjerommet fremme.
Boxster har bagasjerommet både foran og bak- begge heter bagasjerom etter det jeg vet. Behovet for nyskaping av ord er egentlig ikke så stort ettersom Boxster har klart seg i 16 år nå- at det allikevel kan være morsomt med nye ord har "frunken"vist ;)

Celter

Sitat fra: thorstein på tirsdag 02. april 2013, klokken 11:27
Tipper det blir flere synonymer som kommer til å bli mer eller mindre utbredt, hva med bare "å legge den i fronten".

+1
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

stor66

Koffertrommet? Det er det jo klasse og tradisjon over. "Trunk" betyr jo egentlig stor koffert, så hvis bakrommet heter bagasjerom, kan forrommet hete koffertrom. :)
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA