Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtigladere til model s

Startet av kjølholdt, tirsdag 12. februar 2013, klokken 08:46

« forrige - neste »

kjølholdt

Mener å ha lest på forumet her, at noen av de som jobber med hurtig ladere også har bestilling inne på model s.
Eller er det bare ønsketenkning fra min side. og er det da ABB?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Stighl jobber i ABB og har en kollega som jobber med hurtigladere som har inne Sig-reservasjon.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

kjølholdt

Da må jo denne problemstillingen bare løse seg,ihvertfall er det vel lov å håpe :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Stig O

Får håpe han kjører Oslo/Vestlandet da!!!!!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

kjølholdt

Jeg forventer faktisk at Tesla setter opp en Superlader mellom Bergen og Oslo.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Gjermund

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:16
Jeg forventer faktisk at Tesla setter opp en Superlader mellom Bergen og Oslo.

Jeg forventer at de setter opp en mellom Stavanger og Sarpsborg, og den må være i nærheten av midt imellom  slik at det blir etter å ha kjørt litt. Kristiansand eller Arendal kanskje.

Epleskreller

Om de dekker hovedveiene skal jeg være fornøyd (E6 (sør av Steinkjer, lite bestillinger i nord), E18, E16 og E39), syntes det høres fornuftig ut.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gjermund

Om de ikke kommer til å dekke også nord, kommer det jo til å fortsette å være lite bestillinger derifra...

jkirkebo

Sitat fra: Gjermund på tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:22
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. februar 2013, klokken 10:16
Jeg forventer faktisk at Tesla setter opp en Superlader mellom Bergen og Oslo.

Jeg forventer at de setter opp en mellom Stavanger og Sarpsborg, og den må være i nærheten av midt imellom  slik at det blir etter å ha kjørt litt. Kristiansand eller Arendal kanskje.

Og en på Dombås takk ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Denne linken sier jo at jeg skal greie meg uten å lade, vi får nå se da http://www.jurassictest.ch/GR/
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Griffel

Sitat fra: laumb på tirsdag 12. februar 2013, klokken 09:24
Stighl jobber i ABB og har en kollega som jobber med hurtigladere som har inne Sig-reservasjon.
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. februar 2013, klokken 09:26
Da må jo denne problemstillingen bare løse seg,ihvertfall er det vel lov å håpe :)
Det er lov å håpe. ;D
At en i ABB som jobber med hurtigladere har reservert et eller annet påvirker nok ikke Teslas strategi for utplassering av hurtigladere vesentlig. Viktigere er det nok at dere som etterhvert får biler skryter en masse av hvor fin bilen er slik at andre også kjøper.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RunarBT

Sitat fra: Griffel på tirsdag 12. februar 2013, klokken 12:10
Sitat fra: laumb på tirsdag 12. februar 2013, klokken 09:24
Stighl jobber i ABB og har en kollega som jobber med hurtigladere som har inne Sig-reservasjon.
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. februar 2013, klokken 09:26
Da må jo denne problemstillingen bare løse seg,ihvertfall er det vel lov å håpe :)
Det er lov å håpe. ;D
At en i ABB som jobber med hurtigladere har reservert et eller annet påvirker nok ikke Teslas strategi for utplassering av hurtigladere vesentlig. Viktigere er det nok at dere som etterhvert får biler skryter en masse av hvor fin bilen er slik at andre også kjøper.

..men det kan jo påvirke at det kjem opp 22kW menneske(?) kontaker på ABB sine plasser.;-D


Øyvind.h

#13
Litt på siden: CHAdeMO laderen Statoil har på Økern må være levert av noen som ikke forstår brukervennlighet?

- Berøringsknapper uten respons koblet mot en skjerm/maskin som reagerer tregt
- Displayet har dårlig bakbelysning og fungerer dårlig i dagslys
- Man må inn for å betale/aktivere laderen.

Håper ikke andre ladestasjoner er like dårlig designet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Griffel

#14
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 12. februar 2013, klokken 13:56
..men det kan jo påvirke at det kjem opp 22kW menneske(?) kontaker på ABB sine plasser.;-D
ABB selger hurtigladere til de som plaserer ut slike (Ishavskraft, Statoli etc. har plassene og kjøper slike dingser fra ABB, Siemens og andre), ABB har neppe mer enn en lader hjemme hos seg selv (altså ved noen av sine arbeidsplasser).

At nye ladere fra ABB og konkurentene er kombiladere med Europisk DC (CE Combo), Japansk DC (CHAdeMO) og 3 fas AC, er jo fint og en helt logsik utvikling, men har neppe noe med at en ansatt har bestilt en Tesla.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA