Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye versjoner/modeller av S

Startet av Epleskreller, søndag 10. februar 2013, klokken 22:39

« forrige - neste »

Epleskreller

Hei,
Noen som har en idè om hvordan nye versjoner av MS vil bli lansert? Tenker da på større batteripakker etc. Kjedelig å bli blandt de siste på 85-pakka om det kommer en på 110 noen dager senere.. :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på søndag 10. februar 2013, klokken 22:39
Hei,
Noen som har en idè om hvordan nye versjoner av MS vil bli lansert? Tenker da på større batteripakker etc. Kjedelig å bli blandt de siste på 85-pakka om det kommer en på 110 noen dager senere.. :)

Eneste mulighet foreløpig er nok en 93kWh pakke om de skulle lage en av 3400mAh cellene. Men det tar nok sin tid. 100kWh er mulig med 4000mAh cellene men disse er vel ikke i masseproduksjon ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

heimabrygg

Noe tro på at det lar seg gjøre å oppgradere batteripakken om 8-10 år med slike batterier?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Epleskreller

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. februar 2013, klokken 23:38
Sitat fra: Epleskreller på søndag 10. februar 2013, klokken 22:39
Hei,
Noen som har en idè om hvordan nye versjoner av MS vil bli lansert? Tenker da på større batteripakker etc. Kjedelig å bli blandt de siste på 85-pakka om det kommer en på 110 noen dager senere.. :)

Eneste mulighet foreløpig er nok en 93kWh pakke om de skulle lage en av 3400mAh cellene. Men det tar nok sin tid. 100kWh er mulig med 4000mAh cellene men disse er vel ikke i masseproduksjon ennå.

Jeg har forstått det slik at de 3400mAh-cellene er samme teknologi som de som er i Tesla nå. Dersom de velger å benytte disse videre kan vi se et hopp på batterialternativene på 10%. Det jeg lurer på er hvordan en slik overgang vil bli.. vil de plutselig en dag si "stopp" med bestilinger på den gamle batteripakken og at alle nye må bestilles på de nye pakkene med de nye prisene? Det er vel ingen som har svarene på dette nå, men hva tror dere?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på mandag 11. februar 2013, klokken 22:41
Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. februar 2013, klokken 23:38
Sitat fra: Epleskreller på søndag 10. februar 2013, klokken 22:39
Hei,
Noen som har en idè om hvordan nye versjoner av MS vil bli lansert? Tenker da på større batteripakker etc. Kjedelig å bli blandt de siste på 85-pakka om det kommer en på 110 noen dager senere.. :)

Eneste mulighet foreløpig er nok en 93kWh pakke om de skulle lage en av 3400mAh cellene. Men det tar nok sin tid. 100kWh er mulig med 4000mAh cellene men disse er vel ikke i masseproduksjon ennå.

Jeg har forstått det slik at de 3400mAh-cellene er samme teknologi som de som er i Tesla nå. Dersom de velger å benytte disse videre kan vi se et hopp på batterialternativene på 10%. Det jeg lurer på er hvordan en slik overgang vil bli.. vil de plutselig en dag si "stopp" med bestilinger på den gamle batteripakken og at alle nye må bestilles på de nye pakkene med de nye prisene? Det er vel ingen som har svarene på dette nå, men hva tror dere?

Jeg vil tro at de innfører en ny større pakke som koster mer parallellt med dagens pakker. Man kan da oppgradere så fremt man ikke har finalized.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ebbrey

#5
De kommer garantert til å levere kapisteten 85/60/40 på de 20.000 som er planlagt i år. Tenk alle de som har ventet i årevis på bilen, så skulle det plutselig komme en større pakke kort tid etterpå. Selv tipper jeg det går langt ut i 2014 før vi ser noe batteri kapasitetsøkning på trappene hos tesla.

Regner med de har en innkjøpsavtale med panasonic på cellene de leverer til bilene, og denne er det nok ikke bare å endre uten en haug med testing etc.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA