Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpris på Tesla S

Startet av Nuvolari, søndag 10. februar 2013, klokken 15:25

« forrige - neste »

RunarBT

Sitat fra: toppi på søndag 10. februar 2013, klokken 21:15
Mange faktorer spiller inn.

En viktig en er ladestasjoner.
Om Tesla har 20 ladestasjoner, med god kapasitet, på Østlandet om 3 år, og det atpåtil er gratis å fylle opp bilen, så vil nok brukbilprisen holde seg bedre enn en fossilbil.

20 superchagers på østlandet? :-O

20stk vil dekke heile Norge opp til Nordkapp på ein ok måte. 20stk på østlandet er overkill delux.:-P

thoberre

#16
Sitat fra: Stig O på søndag 10. februar 2013, klokken 16:25
Positive drivere for at den holder seg bedre i pris en fossilbiler er mangel på bruktimport fra utlandet. Tror det går mange år før bruktimport gjør seg særlig gjeldene.Den spesiele prisingen uten rabatter er også positivt i denne sammenhengen. Det samme er mangel på paralellimport av nye biler. Alle disse tingene er med på å "ødelegge" for bruktbilpriser for de som kjøper fossile nybiler hos forhandlere på vanlig måte.Premium biler er kanskje spesielt utsatt for dette. Ellers så blir det jo bare spekulasjoner hvordan Tesla S holder seg.Restkapasiteten på batteriet, og utbygging av Tesla superladere er vel de tingen som kan få størst betydning i negativ og positiv betydning.

Blir det ikke i så fall lettere å eksportere Tesla ettersom de er avgiftsfrie i Norge (i motsetning til de fleste andre land)? I så fall vil dette kunne hjelpe til å holde prisene noe bedre, ettersom bruktmarkedet på norske biler blir vesentlig større enn på fossilbiler (og andre kunstig høyt prisede elbiler).
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Epleskreller

Var det ikke en liknende tråd før jul også? Mulig det var en tråd om kostnadene ved å eie TS? Da var det også argumentert med at prisfallet ble mindre pga ingen engangsavgift å skrive ned på.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

19quiz76

Sitat fra: Epleskreller på søndag 10. februar 2013, klokken 22:19
Var det ikke en liknende tråd før jul også? Mulig det var en tråd om kostnadene ved å eie TS? Da var det også argumentert med at prisfallet ble mindre pga ingen engangsavgift å skrive ned på.

Jepp:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6251
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Bjornt

Snakket med en drosjeeier som sa han med flere i taxinæringen var nysgjerrige på TMS.
Sånt sett en bra langtids kvalitetstest for Tesla. Skulle det ble flere drosjeeiere som klager med rette eller urette over bilen vil nok det få innvirkning på både bruktpris og nysalg.
Skrekk senario måtte vel være at batteriet og dets kvalitet og levetid blir betvilt.
Vil uansett være mere slitasje på en yrkesbil kontra privatbruk.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Gjermund

Sitat fra: Bjornt på mandag 11. februar 2013, klokken 14:19
Snakket med en drosjeeier som sa han med flere i taxinæringen var nysgjerrige på TMS.
Sånt sett en bra langtids kvalitetstest for Tesla. Skulle det ble flere drosjeeiere som klager med rette eller urette over bilen vil nok det få innvirkning på både bruktpris og nysalg.
Skrekk senario måtte vel være at batteriet og dets kvalitet og levetid blir betvilt.
Vil uansett være mere slitasje på en yrkesbil kontra privatbruk.

Blir ikke rekkevidden litt kort som taxi? Eller skal de lade mellom turene? De vil i hvert fall spare mye på drivstoff da.

Espen Hugaas Andersen

Rekkevidden burde være mer enn nok. Med 400 km rekkevidde burde man ihvertfall klare 5 timer konstant kjøring. Og som oftest må man jo vente litt innimellom. Hvis man sørger for å ha 20 kW lader og setter opp ett 400 V trefase stikk i nærheten av der man venter, burde man jo kunne få noen ekstra timer kjøring per dag.

Uansett, om man mister en tur innimellom, så vil det jo lønne seg i drivstoffbesparelsene.

Problemet med Model S som taxi er nok takhøyden bak. Jeg tror det vil bli mye mer populært med Model X som taxi. 7 seter til voksne og rikelig med takhøyde burde få taxinæringen til å kaste seg over den.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OleJA

Sitat fra: Bjornt på mandag 11. februar 2013, klokken 14:19
Snakket med en drosjeeier som sa han med flere i taxinæringen var nysgjerrige på TMS.
Sånt sett en bra langtids kvalitetstest for Tesla. Skulle det ble flere drosjeeiere som klager med rette eller urette over bilen vil nok det få innvirkning på både bruktpris og nysalg.
Skrekk senario måtte vel være at batteriet og dets kvalitet og levetid blir betvilt.
Vil uansett være mere slitasje på en yrkesbil kontra privatbruk.
I København er det bestilt 50 stk Model S til bruk som taxi: https://twitter.com/pixelmager/status/224601769391562752

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA