Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flå kjøpe senter i hallingdal

Startet av kjølholdt, mandag 04. februar 2013, klokken 09:35

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: Griffel på mandag 04. februar 2013, klokken 16:26
Nå står det jo denne pressemeldingen at det de i første omgang satser på er 16A altså maks. 11kW for de som kjører Tesla eller Europisk bil med lignende lader. Mer kan en vel ikke forvente av et kjøpesenter.

Fortum/Thon må gjerne betalt for 22kwh lading, bare det ikke er urealistiske priser a la Ishavsveien på 500kr pr lading. Mange ladestasjoner nå har mulighet for smartkort.

Med en liten kostnad på 22kwh lading er det mindre sjanse for at en i-miev eller Leaf står og opptar en rask ladeplass som de bare kan utnytte brøkdelen av. Betaling sikrer bedre ressursbruk.

Dette kjøpesenteret lever av langveisfarende. Det er nok litt annerledes enn andre Thon-kjøpesentre. Og når de først investerer i ladeplass bør de sette opp noe som er nyttig for langveisfarende.

Forøvrig vet jeg at det er Roadstere på vei til/fra Hemsedal som vil ha god bruk for en Tesla HPWC (240V, 1-fas, 60A) der. Kanskje noen Roadster-eiere bør gå sammen og spleise på selve boksen, og få en ladeplass merket "Reservert Tesla"? HPWC kan forøvrig også brukes av Model S, men gir bare ca 11kwh.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Griffel

Sitat fra: fredag på onsdag 06. februar 2013, klokken 10:42
Sitat fra: Griffel på mandag 04. februar 2013, klokken 16:26
Nå står det jo denne pressemeldingen at det de i første omgang satser på er 16A altså maks. 11kW for de som kjører Tesla eller Europisk bil med lignende lader. Mer kan en vel ikke forvente av et kjøpesenter.

Fortum/Thon må gjerne betalt for 22kwh lading, bare det ikke er urealistiske priser a la Ishavsveien på 500kr pr lading. Mange ladestasjoner nå har mulighet for smartkort.

Med en liten kostnad på 22kwh lading er det mindre sjanse for at en i-miev eller Leaf står og opptar en rask ladeplass som de bare kan utnytte brøkdelen av. Betaling sikrer bedre ressursbruk.

Dette kjøpesenteret lever av langveisfarende. Det er nok litt annerledes enn andre Thon-kjøpesentre. Og når de først investerer i ladeplass bør de sette opp noe som er nyttig for langveisfarende.

Forøvrig vet jeg at det er Roadstere på vei til/fra Hemsedal som vil ha god bruk for en Tesla HPWC (240V, 1-fas, 60A) der. Kanskje noen Roadster-eiere bør gå sammen og spleise på selve boksen, og få en ladeplass merket "Reservert Tesla"? HPWC kan forøvrig også brukes av Model S, men gir bare ca 11kwh.
Jeg er helt enig i at et naturlig mellom-stoppested for de som kjører langt er noe helt annet enn et vanlig kjøpesenter, og ber med dette om unskjyldning for mine manglende kunnskaper om Flå.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bruto Maccaroni

Ser for meg at det kan bli rift om ladepunktene på Flå i påsketrafikken.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Øyvind.h

Sitat fra: Bruto Maccaroni på onsdag 06. februar 2013, klokken 18:34
Ser for meg at det kan bli rift om ladepunktene på Flå i påsketrafikken.
Når sant skal sies er ingenting bedre enn at ladepunkter brukes. Er det ikke etterspørsel finnes det ingen grunn til å utvide kapasiteten :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bruto Maccaroni

Vi kan jo alltids håpe at kapasiteten blir tilstrekkelig, men dette er jo en strekning med enorme variasjoner i trafikken. Med 224 km til hytta er det jo en sjanse for at jeg kan klare meg uten ladestopp, selv om det er en del netto oppover.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

petersv

Meget mulig jeg er litt miljøskadet, men jeg klarer ikke å la vær å grøsse over orddelingen i tittelen på denne tråden. Kan for guds skyld noen endre kjøpesenter slik at det er skrevet rett?  ::)

Rio

Sitat fra: petersv på lørdag 09. februar 2013, klokken 22:21
Meget mulig jeg er litt miljøskadet, men jeg klarer ikke å la vær å grøsse over orddelingen i tittelen på denne tråden. Kan for guds skyld noen endre kjøpesenter slik at det er skrevet rett?  ::)

De har FLÅdd det!  ;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

petersv

Herr Flå skal kjøpe et senter, står det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA