Jeg har laget et verktøy for egne digitale Tesla-wraps – hva synes dere?

Startet av Irving, I dag kl. 04:58

« forrige - neste »

Irving

Hei alle sammen! Jeg heter Irving, eier en Model Y og er utvikler.

Forrige måned laget jeg en egen digital wrap til min Model Y ved hjelp av Teslas offisielle maler på GitHub og Photoshop. Etterpå sendte jeg bilder til vennene mine og spurte hva de syntes.

Med digital wrap mener jeg utseendet på bilmodellen på skjermen i bilen og i Tesla-appen. Selve bilen endres altså ikke.

En venn som også eier en Tesla, tok kontakt og spurte hvordan jeg hadde gjort det. Jeg sendte ham en veiledning, men siden han ikke kunne bruke Photoshop, ga han til slutt opp.

Senere så jeg at flere på nettet ønsket å gjøre noe lignende: lage et eget design til bilen, men ikke helt visste hvordan de skulle redigere bildene eller bruke malene.

Siden jeg er utvikler, tenkte jeg at jeg kunne prøve å gjøre prosessen litt enklere. Etter to ukers arbeid og en god del sene kvelder hadde jeg laget et nettverktøy som heter Tesla Wrap Studio.

Foreløpig kan du:

• Finne ferdige wraps: Det finnes flere tusen design som kan lastes ned og brukes gratis. Jeg har også samlet Teslas offisielle maler.
  • Lage ditt eget design direkte i nettleseren: Legg til egne bilder og tekst, juster plassering og størrelse, og se resultatet i en 3D-forhåndsvisning mens du jobber.
  • Generere design med KI: Beskriv ideen din med tekst, og la KI hjelpe deg med å lage et design.

Du kan for eksempel legge et bilde av din egen hund eller katt på bildøren og justere plasseringen ved hjelp av forhåndsvisningen. Tanken er at også de som ikke er vant til Photoshop, skal kunne lage en wrap med sitt eget personlige preg.

Jeg ble ferdig med denne versjonen for noen dager siden. For å være ærlig vet jeg ikke helt hvordan andre Tesla-eiere vil oppleve den, så jeg ville dele den her og høre hva dere synes.

Her kan dere prøve: Tesla Wrap Studio

Hvis dere har lyst til å prøve, vil jeg gjerne vite:

• Er det lett å forstå hvordan verktøyet brukes?
  • Er det noe underveis som er forvirrende, eller som gjør at dere får lyst til å gi opp?
  • Er det noen funksjoner dere savner?

Hvis digitale wraps rett og slett ikke er noe som interesserer dere, er det også helt greit å si det. Dere trenger ikke skrive en lang anmeldelse. Selv et spontant førsteinntrykk er til stor hjelp.

Takk for at dere tar dere tid!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA