Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulighet for å lade Model S Oslo - Bergen

Startet av Yagi, onsdag 30. januar 2013, klokken 09:07

« forrige - neste »

foxy

#15
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. januar 2013, klokken 14:10
Sitat fra: foxy på onsdag 30. januar 2013, klokken 12:31
kjøre bergen-oslo ofte?? hvorfor i all verden gidder man å utsette seg for slik stress, når det går fly hver halvtime...

Kanskje fordi man også trenger transport internt i Bergen ? Sist jeg var der noen dager gikk det ihvertfall 1500,- til Taxi i tillegg til det Flybussen skulle ha. Dessuten tar det mye tid med tog fra Fredrikstad til Gardermoen og fra Torp til Fredrikstad på veien tilbake. Så når jeg får min Model S blir det nok ganske sikkert elbil neste gang.

bruk da leafen din til flyplassen neste gang og du får lett en leiebil på flyplassen til 1000kr for noen dager hvis du skal kjøre rund mye i byen.   :)

men vi har har alle forskjellige preferanser og noen synes sikkert det er morro å kjøre langt og lenge på norske veier...  ;D
I-miev 2011
Asker

laumb

Ingenting er mer moro enn å kjøre langt på norske veier. Etter å ha kjørt 6000km i USA på 3 uker - så blir man rimelig lei av rette veier - og savner fort de norske! ;-)

Ingen grunn til å besudle verden med en flytur, styre og ordne når man på omtrent samme tidsbruk kan nyte komforten og friheten av å ha egen bil med på tur.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

foxy

Når turen i seg selv er målet er det jo greit eller man har mye å transportere, men ellers er det jo soleklart no-go å kjøre bergen-oslo.

oslo-bergen med fly: 4 timer dør-dør
med tesla blir det vel min 9 timer dør-dør

de 5 timene bruker jeg heller på bryggen i Bergen med en kald øl i hånden  ;D
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på onsdag 30. januar 2013, klokken 17:26
Når turen i seg selv er målet er det jo greit eller man har mye å transportere, men ellers er det jo soleklart no-go å kjøre bergen-oslo.

oslo-bergen med fly: 4 timer dør-dør
med tesla blir det vel min 9 timer dør-dør

de 5 timene bruker jeg heller på bryggen i Bergen med en kald øl i hånden  ;D

Personlig tar jeg heller toget enn flyet om jeg ikke har det veldig travelt og ikke skal ha med mye/trenger bil dit jeg skal. Tar noen timer ekstra men er mye mindre stressende. Flyr minst mulig, det er bare pes. Prøver å begrense meg til én flytur i året.

Leiebil i Golf-klassen koster nok mer enn en tusenlapp for noen dager, Avis skal f.eks ha 1200,- for 2 døgn og vi er der ofte lengre. Bruker da heller tilsvarende på taxi så slipper jeg å styre med parkering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

flux

#19
Bruker sjelden mer enn 2,5t mellom Oslo og Bergen, og bruker gjerne leiebil  om jeg skal farte mye. Det er gunstige weekend flyplass tilbud hos alle de store utleiefirmaene, feks. <2k for en V70 i tre døgn.

Det finnes bedre alternativer enn å vente på hurtiglading.  22kw AC "normal" ladere spredt i stort antall er bedre enn noen få hurtigladere.

Oslo - Bergen med Tesla 85kwh bør går fint med ca. 1t matpause underveis på 22kw.

På Autobahn i Tyskland derimot blir hurtiglading mer nødvendig

kjølholdt

Jeg bor i Bergen men har familie på østlandet og tilbringer 3-4 uker der om sommeren. Å ta fly ville jo vært utrolig upraktisk, besøker mye venner på østlandet om sommeren, er derfor nødt til å ha bil. Jeg har IKKE kjøpt en model s for å ha den i garasjen eller leie fossil bil om sommeren!!!!!!!!!!!!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Yagi

Helt greit for meg at noen vil fly i stedet for å kjøre. Men det jeg lurer på er altså mulighet for å lade på strekningen mellom Oslo og Bergen.

Sitat fra: flux på onsdag 30. januar 2013, klokken 18:34
(...) Det finnes bedre alternativer enn å vente på hurtiglading.  22kw AC "normal" ladere spredt i stort antall er bedre enn noen få hurtigladere.
(...)

Ja, men så vidt jeg vet er det ingen slike ladepunkt på denne veien ennå (og ikke vet jeg om det er planlagt noen heller) - så vente må vi likevel. Eller tar jeg feil?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Leaffen

Det viktigste er jo selvfølgelig at man kommer seg til Bergen...

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

flux

#23
Sitat fra: *EL* på onsdag 30. januar 2013, klokken 20:17
Ja, men så vidt jeg vet er det ingen slike ladepunkt på denne veien ennå (og ikke vet jeg om det er planlagt noen heller) - så vente må vi likevel. Eller tar jeg feil?
22kw Mennekes punkter er rimelige og enkle å sette opp, så det må vel komme noen slike punkter mellom Bergen og Oslo før Tesla er på veiene her.

Thon har sagt at de vil sette opp slike punkter på sine handlesentre.


Yagi

Sitat fra: flux på onsdag 30. januar 2013, klokken 21:35
Thon har sagt at de vil sette opp slike punkter på sine handlesentre.

Ah.. Flott! Det betyr at det kommer til Flå i Hallingdal. Takk for info :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

kjølholdt

Flå i Hallingdal det går 37 mil da blir det lading der. Skal vi sende e post til Thon gruppen?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

fonberg

Sitat fra: flux på onsdag 30. januar 2013, klokken 21:35
Sitat fra: *EL* på onsdag 30. januar 2013, klokken 20:17
Ja, men så vidt jeg vet er det ingen slike ladepunkt på denne veien ennå (og ikke vet jeg om det er planlagt noen heller) - så vente må vi likevel. Eller tar jeg feil?
22kw Mennekes punkter er rimelige og enkle å sette opp, så det må vel komme noen slike punkter mellom Bergen og Oslo før Tesla er på veiene her.

Thon har sagt at de vil sette opp slike punkter på sine handlesentre.

Suverent. Alle handlesentere, hoteller og spisesteder langs veien bør investere i egne ladepunkter, hvis de ønsker å være attraktive fremover.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 30. januar 2013, klokken 22:36
Flå i Hallingdal det går 37 mil da blir det lading der.

37 mil fra Bergen og 23 mil fra Fredrikstad. Bortimot perfekt. Det betyr at Fredrikstad-Bergen (eller motsatt) er mulig med maks 2 timers ladepause på Flå. Skal nok fint kunne bruke opp et par timer på middag og litt shopping i senteret. Dobbeltladeren blir garantert verdt kostnaden om det kommer opp mange slike punkter.

Synd det ikke er Thon-senter på Gran eller Dokka ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt



37 mil fra Bergen og 23 mil fra Fredrikstad. Bortimot perfekt. Det betyr at Fredrikstad-Bergen (eller motsatt) er mulig med maks 2 timers ladepause på Flå. Skal nok fint kunne bruke opp et par timer på middag og litt shopping i senteret. Dobbeltladeren blir garantert verdt kostnaden om det kommer opp mange slike punkter.

Synd det ikke er Thon-senter på Gran eller Dokka ;)


Tror du (kirkebo) at jeg kommer meg til hvaler fra Bergen med en times lading i flå?
[/quote]
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RunarBT

Ei time gir vel ca. 10 mil. Du får sjekke gulesider.no og avstander.;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA