Ny med elbil. Ferdigladet om natten?

Startet av Kimmy B, tor 18. jun 2026, kl. 22:01

« forrige - neste »

Kimmy B

Jeg er på norgesferie med leiebil, type elektrisk. Det er første gang jeg er i denne verden, og nå er jeg usikker...

Bilen er parkert på en CloudCharge treglader og skal være fulladet kl fem i natt. Prisen er oppgitt til 4 kr pr kWh. Ingen pris for minutter eller noe.

Men så har jeg hørt at man noen steder må betale en avgift for å blokkere laderen etter at man er ferdig. Og om det er en minuttpris som går i timesvis over natten... Ville det stått i CloudCharge-appen om det kom noe sånt på toppen?

RJK

Sitat fra: Kimmy B på tor 18. jun 2026, kl. 22:01Jeg er på norgesferie med leiebil, type elektrisk. Det er første gang jeg er i denne verden, og nå er jeg usikker...

Bilen er parkert på en CloudCharge treglader og skal være fulladet kl fem i natt. Prisen er oppgitt til 4 kr pr kWh. Ingen pris for minutter eller noe.

Men så har jeg hørt at man noen steder må betale en avgift for å blokkere laderen etter at man er ferdig. Og om det er en minuttpris som går i timesvis over natten... Ville det stått i CloudCharge-appen om det kom noe sånt på toppen?
Ja, det er et krav i markedsføringsloven som sier at de må opplyse om slike utgifter/avgifter.

Mest sannsynlig vil det ikke være noe problem å stå til det er morgen og mer naturlig tid til å hente bilen sin, uten at det påløper mer kostnader enn ev. parkeringsavgift om det er det på stedet.

Men også dette må være informert om i app ev. på et skilt på stedet der du står parkert.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA