Mercedes finner formen igjen med GLC 400 4Matic

Startet av elbil.no, fre 01. mai 2026, kl. 08:00

« forrige - neste »

elbil.no

Mercedes finner formen igjen med GLC 400 4Matic

Nye Mercedes GLC leverer overraskende lavt forbruk, rask lading og et designspråk som gir Mercedes identiteten tilbake.

magnusant

Takk for test.
Imponerende lavt forbruk i gode temperaturer.

Finner der dog litt merkelig at du mener plassen er bedre i IX3

Så sikkert 15 tester av hver av bilene, før jeg dro og prøvde de selv. Thomas i Autogefuhl som også er høy (samme høyde?) sitter tydelig helt greit bak seg selv i GLC, og jeg synes ikke det så bedre ut i IX3.
For min del synes jeg plassen bak meg selv var bedre i GLC.

Bagasjerommet er også lengre i GLC vs IX3, og en tysk test på Youtube som prøvde å sette inn standard amazon forsendelsesesker fikk ikke inn den siste i lengden på IX3, noe som gikk helt fint på GLC. Lukkemekanismen på IX3 gjør også at høyden ikke kan utnyttes i hele bredden. Frunken er også større og kan åpnes lett.

(Ca 10 min: https://youtu.be/_mQklOf7P5U?is=wwr5v1io58IuIIVP
Søk opp BMW ix3 test fra samme kanal for å se hvordan plassen i bagasjerommet sammenlignes)

Bagasjeplassen og airmatic ble således mitt rasjonale for å gå for GLC fremfor IX3, til tross for bedre rekkevidde på IX3.
Og jeg har tradisjonelt vært BMW-mann.

Edit: Nå så jeg jo video, og at GLC tydeligvis knuser IX3 på bagasjeromsplass også her i elbilforeningens koffert-test.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA