BMS(Battery Management System) Tesla Model S 70D 2018 Garantisak?

Startet av Skjøteledning, lør 25. apr 2026, kl. 10:15

« forrige - neste »

Skjøteledning

Fått feilkode på BMS_w172 og BMS-u008. Ser også ut til at batteriet har blitt strupet.
Tar ikke regen og er stiplet linje fra 100 kw. Får opp melding service required.

Bilen er fortsatt under batteri garanti til des-26.

Er det noen på forumet som har noen erfaring med dette og om Tesla har prøvd å være
Vanskelige og hevde at det ikke er en del av batteriet?

Er jo «hjernen» til batteriet og er en del av «batteripakken» forseglet sammen med cellene i
Batterikassen.

Skjedde sent i går kveld. Har lagt inn i app med bilder og at jeg må ha service,
Men ingen å få tak i før på mandag hos Tesla.

Ellemelle

I følge Google tyder dette på at batterivarmeren må byttes og i følge tidligere innlegg her på forumet dekkes dette ikke av batterigarantien.

Mobileum

Jeg har også måtte bytte batterivarmer. Kostet rundt kr. 8.000.-. Nå har jeg batterforsikring innbakt i forsikringen, så det ble dekket. Egenandelen var dog på 4.000.-. (Ikke tap av bonus).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Skjøteledning

Oppdatering. Ble bekreftet batteribytte. Tok tid pga. Stor pågang service center. Ble vurdert som
Garantisak og får loaner til nytt batteri er installert. Meget fornøyd med oppfølging fra Tesla.
Er bil som har unlimited milage og 8 års garanti.
Hadde ikke fått det på garanti på en nyere modell da de nå har km begrensning på 160K på biler solgt de siste årene. Min har gått 200K+

Polestar

Så nå skal du få satt inn et 70-batteri, antakelig brukt? Om jeg hadde vært i samme situasjon, så ville jeg undersøkt muligheten for å betale et mellomlegg opp til et 90-batteri i stedet.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA