Ladeport TM3 highland

Startet av bilukyndig, lør 22. nov 2025, kl. 12:49

« forrige - neste »

bilukyndig

Hei, jeg har gått fra forrige versjon av model 3 til highland. Jeg finner hvordan man opererer hjemmelading litt irriterende når det kommer til opplåsing og åpning av ladeluken. Jeg bruker Apple widgeten til å låse opp normalt, men dette tar helt ekstremt lang tid med highland av en aller annen grunn. Før kunne jeg bare trykke på hurtigknappen i widgeten og den forsto automatisk om den skulle avslutte lading og låse opp eller bare åpne luken. Med highland tar dette helt ekstremt lang tid og jeg ender opp med å stå og vente ved ladeluken og som regel er det raskere og gå inn i bilen igjen og gjøre det manuelt fra skjermen ::) . Videre gjør denne kommandoen fra widgeten at valget «forsvinner» eller «fryser» inne i appen. Er det noen andre som opplever det samme og som har funnet en work around el.? Jeg fant ut i dag at jeg kan åpne den nærmeste bakdøra i tre sekunder, men det virker litt unødvendig når jeg allerede har telefonen. Det virker også som om muligheten for å trykke lett på ladeluken for å åpne den er helt borte på highland, stemmer det?

What-a-watt

Med iPhone kan du bruke "Snarveier", og lage en "flow" på handlingene du vil utføre. Tesla-støttes fullt ut:

turfsurf

Sitat fra: bilukyndig på lør 22. nov 2025, kl. 12:49Det virker også som om muligheten for å trykke lett på ladeluken for å åpne den er helt borte på highland, stemmer det?
På Y Juniper virker det fremdeles. Men bilen må være låst opp først. Det enkleste er vel å ta i dørhåndtaket på førerdøren før man trykker inn og så trykke på ladeporten for å åpne den. Når man skal låse opp finner jeg ikke noen enklere måte enn å holde dørhåndtaket på venstre bakdør ute i tre sekunder (trenger ikke åpne døra).

Ellers er det veldig sjelden jeg setter i ladekabel uten å ha kjørt først, så til det bruker jeg stort sett bare skjermen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

førategangtesla

Jeg bruker tesla wall connector og da har jeg en knapp på håndtaket på ladekabelen jeg trykker på for å åpne luka eller for å stanse lading og fjerne ladekabelen fra bilen. Jeg husker å ha sett en liten dings man kan ha på nøkkelklippe som gjør det samme, hvis ikke den muligheten har blitt fjernet?

What-a-watt

Breezec

Låser man ikke opp ladekabel ved å holde ut håndtak på bakdøra da? Tror det kom i en softwareoppdatering.
2022 Model 3 Performance

turfsurf

Ja, det er det jeg skriver lengre opp. Enkleste måten å frigjøre ladekabelen. Men for å åpne ladeluken er det enklere å trykke på den.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

olekvi

Kan anbefale en type2-kabel fra EV Charge King med innebygget "fjernkontroll", da er det bare å trykke på knappen på kabelen for å åpne luka og samme knapp for å avslutte lading / frigjøre kabelen :-)
'19 TM3P

Handyman

Før noen kommer med forslag om løs trådløs fjernkontroll, så er det verdt å merke seg at disse bare åpner luka, og ikke frigjør kabelen.
Kabel med innebygd knapp vil fungere som knappen på støpselet på TWC.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA