leveringstid

Startet av Sanya, ons 22. okt 2025, kl. 17:33

« forrige - neste »

Sanya

Har noen av dere bestillt Model 3 og fått leveringsdato ? Eller velger folk model Y ?

oeriksen

Bestilte Model 3 LR AWD for 2 dager siden, estimert leveringstid 9-24 november. Fikk VIN i dag.

Zara

Bestilte Model 3 LR AWD (hvit, svart interiør, 18 tommers hjul, ikke hengerfeste) den 10.10.
Fikk først estimert levering i november. Så for et par dager siden ble det endret til 1.-16. desember.
Selv om det fortsatt står at samme konfigurasjon er tilgjengelig i november på Teslas bestillingsside.
Håper og tror vi får den før nyttår.
(Selv om moms på beløp over 300.000 kr ikke er vedtatt ennå, så er det jo litt skummelt...)

Prøvekjørte Model Y før vi bestemte oss, men den falt ikke i smak. Har en Model 3 fra før også, som vi skal beholde. Kunne derfor sammenligne.

Vi opplevde at Model Y "gynget", mens Model 3 "sitter som limt" på veien. Likte heller ikke høyden, følte vi mistet litt bakkekontakten på en måte.
Liker bagasjerommet på Model 3 bedre, fordi det stort sett er småhandling vi bruker det til. Varene holder seg mer på plass, mens det i Model Y blir mer som om de ligger på et stort gulv og risikerer å skli hit og dit.
Sikkert fint med stort bagasjerom etc. for mange, men 99,99% av tiden har ikke vi behov for det.
Eller 100% egentlig, vi har klart oss fint med vår gamle Model 3.

Kunne tenkt oss et lettere tilgjengelig hengerfeste, men syntes ikke dette var verdt det alt i alt.

Mye dyrere er den også ...

Så Model Y slo vi fra oss, og holder oss til Model 3.
Veldig fornøyd med den!
(Mindre strømforbruk, lengre rekkevidde, lavere dekkutgifter etc. er også fint!)
Penere/mer harmonisk utseende synes jeg også at Model 3 har.
Mange synes Model Y er altfor diger/ikke så fin å se på. Personlig synes jeg ikke de nye lysene på Model Y er så pene heller.
Liker de mer diskrete som er på Model 3.

Jeg liker dessuten å kunne rekke opp/over tak etc.

olekvi

Sitat fra: oeriksen på ons 22. okt 2025, kl. 20:08Bestilte Model 3 LR AWD for 2 dager siden, estimert leveringstid 9-24 november. Fikk VIN i dag.

Jeg bestilte Model 3 LR RWD for ei uke siden og fikk også VIN i går.  Estimert lveringstid 10.-25. november i appen.  På sluttakturaen står det estimert leveringsdato 13. november.

Gleder meg, det blir både en oppgradering og nedgradering fra dagens 2019 TM3P :-)
'19 TM3P

anon

Bestilte model 3 LR AWD stealth grey svart interiør 18" 9 oktober.

Fikk vin for ca 3-4 dager siden. Det står est 10-25 nov i app og est. 13 nov på sluttfaktura.

Zara

Sitat fra: anon på fre 24. okt 2025, kl. 13:35Bestilte model 3 LR AWD stealth grey svart interiør 18" 9 oktober.

Fikk vin for ca 3-4 dager siden. Det står est 10-25 nov i app og est. 13 nov på sluttfaktura.

Mener det lå en slik (uten hengerfeste) i inventory fram til i går. Nå er den borte. Kanskje den ble din?

anon

Sitat fra: Zara på fre 24. okt 2025, kl. 18:19
Sitat fra: anon på fre 24. okt 2025, kl. 13:35Bestilte model 3 LR AWD stealth grey svart interiør 18" 9 oktober.

Mener det lå en slik (uten hengerfeste) i inventory fram til i går. Nå er den borte. Kanskje den ble din?

Hvor kan man se inventory? Min er uten tilhengerfeste ja

Zara

Sitat fra: anon på fre 24. okt 2025, kl. 19:36
Sitat fra: Zara på fre 24. okt 2025, kl. 18:19Bestilte model 3 LR AWD stealth grey svart interiør 18" 9 oktober.

Hvor kan man se inventory? Min er uten tilhengerfeste ja

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=0000&range=0

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA