Hva koster det å lade Tesla på SUC?

Startet av Svk, ons 08. okt 2025, kl. 21:51

« forrige - neste »

Svk

RJK

Nei, har du lastet ned appen, kan du gå på "lad elbilen din", finne en lader, så vises prisen for oss som ikke har Tesla.

Vil du se prisen som Tesla-eiere og de som har kjøpt abonnement hos Tesla må betale, så klikker du "finn ut mer" under "Betal mindre med medlemskap".

F.eks. på SuC Bergslia er prisen 2,40 off-peak hours og 6,20 på peak hours for meg og andre uten Tesla, og hhv. 1,70 og 4,40 for de med Tesla og abonnement!

Alltså, ikke vanskelig i det hele tatt, etter min vurdering! 😉
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Svk

Så samme pris for de med abn og de som kjører Tesla. Takk for nyttig info.lærte jeg noe nytt idag.

Leverer Ariya'n nå på søndag.

Aldri hatt Tesla før.Men ladenettverket til Tesla og 0 rente er vanskelig å si nei til.
Synes fortsatt det er pes med apper,autocharge etc...så har lyst til å prøve nettverket til Tesla.
Men norge flommer jo over av Y

RJK

Absolutt en lettfordøyelig og fin kombo, om man ikke bryr seg om Teslaskam. Og med de salgstallene, er man uansett bare en i mengden, og sånn sett ikke stikker seg ut.

Liker elv Teslabilene, nettverket og at de både er nøysomme, sporty, pene og har det meste av hva man venter av og ønsker i en elbil, inkludert plass i bøtter og spann.

For egen del ønsker/forventer jeg både "camper mode" (eller noe i samme løypa), HUD og V2L, samt forvarming av batteri før lading. I og med at Teslaene mangler både HUD og V2L (for nå ihvertfall), så er det nesten bare koreanerne og noen kinesiske biler som leverer. Og siden jeg ikke vil ha kinesisk bil, så ender jeg nok opp med en ny koreansk bil når jeg bytter...

Med mindre noe endrer seg drastisk innen det er tid for å bytte, altså! 8)
Bosted Oslo

Svk

V2l savner jeg. Hadde det i de 2 forrige kineserene.
Har tenkt litt på #5.
Kineser pakket inn i tysk glanspapir.
Forbruket er noe høyt,men lader med 400/22kW

turfsurf

Nå har jo Tesla allerede V2L adapter i USA, kommer vel hit og. Og man kan få V2H med løsninger som Sigenergy på dagens biler også, så ikke noen showstopper sånn sett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Det heller mest mot Tesla.
Ser Tesla har noen YP før facelift i drammen med 60000 rab.

Men kanskje ny LR med 0 rente er et lurere valg. Bedre bil.
Tar en  rød eller silver så er det jo den dyreste lakkfargen som ikke alle har

Ellemelle

Husk at hvis du kjøper en ny LR i dag får du også en bedre bil enn de som har kjøpt den nye Y'en før deg. Nå i høst har batteriet blitt oppdatert og har rundt 5 kWh ekstra kapasitet. Gå for LR og 0% rente.

Svk

Heller mot LR :-)

Sikkert lett å få tak i brukte deler også når den tid kommer

Håvar

Tesla er blant de rimeligste på originaldeler så om du ikke finner/vil ha bruktdeler blir du bare delvis og ikke helt flådd.

Slik som han dansken som ble forespeilet 75.000 kr for nytt midtarmlene bak i en Renault Scenic
https://www.elbil24.no/nyheter/morten-fikk-sjokkregning-umenneskelig/83684512
Renault ønsket ikke mindre enn 48 643,84 danske kroner for armlenet (drøye 75 000 norske kroner). Og da er ikke en gang arbeidet med å bytte den inkludert.

– Da de sa prisen, ble jeg helt paff. Først trodde jeg at de kanskje hadde regnet feil ved omregningen fra euro, men det ble bekreftet flere ganger, forteller han.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på ons 08. okt 2025, kl. 21:51Vanskelig å finne pris uten Tesla

Du kan enten gå på appen, eller så kan du gå på Tesla sitt FindUs-kart (google "tesla findus"). Eller her:
https://www.tesla.com/no_no/findus?bounds=61.25133082456997%2C14.32816265587455%2C58.833202557748166%2C3.34732769493705&search=dr%C3%B8bak

Ser at Tesla virkelig har endret sitt lade-prisoppsett siden sist jeg sjekket. For eksempel er det enorm prisforskjell på laderen som er i Stavanger Sentrum (inne i et parkeringshus), og på Forus, som er bare 1 mil unna. Det kan være fordi du må betale parkeringsavgift i tillegg i Stavanger Sentrum.

Uansett kan du gå inn på findus-kartet, og trykke på ladepriser for både Tesla-eiere og ikke-Tesla-eiere for hver lader. Lader du etter klokken 20:00 er det ganske billig, og lader du om natten er det veldig billig. Mellom 12 på dagen og 20 om kvelden er det ikke så billig. Det har med andre ord blitt enormt stor forskjell i pris på når på døgnet du lader, f.eks. 1,80 vs 4,00 for Tesla-eiere på ulike tidspunkt i Stavanger.
Tesla Model Y                         2021-

Svk

Hvory er disse destinasjonsladerene til Tesla?

RJK

Samme ladekartet, bare endre hva som skal vises.

Er jo typisk ved hoteller man finner disse, kanskje og noen veikroer og moteller også, og andre steder der man regner med å oppholde seg over lengre tid, typisk til neste dag eller gjennom mesteparten av dagen.

Mulig du og finner det i forbindelse med butikker og kjøpesentre.

Var, dog kun i test, ettpar oppe ved Nordkapp-platået, men vet ikke om de er fjernet eller blitt permanente. Ihvertfall var det ikke mulig å lade en ikke-Tesla der.

Andre steder kan det være noen dedikerte/låste, og noen som er åpne for alle. Noen er/var gratis, men de fleste må du vel betale for, og prisen er det vel stedet der disse plasseres, som hovedsakelig bestemmer...
Bosted Oslo

Håvar

Prismodellen er veldig varierende. Jeg brukte de som er hos Scandic Ishavshotellet i Tromsø en del de gangene jeg bodde der. Selve ladingen var "gratis", men det kostet 200 kr døgnet å stå der. Hvilket uansett var rimeligere enn det meste av annen parkering i nærheten.

Klikk på hver enkelt destinasjonslader i kartet for å få kontaktdetaljer til de som eier/administrerer laderne
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA