G6 RWD standard range - kampanje - passer den oss?

Startet av nybil, lørdag 06. september 2025, klokken 17:43

« forrige - neste »

nybil

Kjøpte sort og bestilte vinterdekk med pigg med bilen.

Jeg har jo et ønske om at jeg ikke skal bytte denne ut på mange år (10++).

Det at den er så rimelig, men fortsatt så bra spekket, ser jeg på som en sjelden mulighet og hoppet derfor på.

Jeg leste grundig reviews, så youtube videoer og teste den selv, og fremdeles får jeg en kupp følelse.

Så får tiden vise om det var rett, men jeg har hvertfall satset en begrenset sum på det! 😎

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Etternøleren

Tok tilbudet selv i går. Når jeg var ferdig å handle var det vel bare to igjen av kampanjen.

Finner ikke tilsvarende bil i den prisklassen, veldig mye bil for pengene.

nybil

Gratulerer 👌
Min er på vei fra Nederland til Drammen ble jeg fortalt!

Farge og vinterdekk?

Etternøleren

Sitat fra: nybil på torsdag 18. september 2025, klokken 17:17Gratulerer 👌

Farge og vinterdekk?

Nice. Når estimerte de utlevering for deg?

Gikk for sølv, ikke vinterdekk. Prøver å finne det privat, synes 30k var litt i stiveste laget.

nybil

Sitat fra: Etternøleren på torsdag 18. september 2025, klokken 18:22
Sitat fra: nybil på torsdag 18. september 2025, klokken 17:17Gratulerer 👌

Farge og vinterdekk?

Nice. Når estimerte de utlevering for deg?

Gikk for sølv, ikke vinterdekk. Prøver å finne det privat, synes 30k var litt i stiveste laget.
Kontrakt sier 31 oktober, men selger antydet midt oktober.

Ja, tenkte på det litt selv, men i forhold til 20" og Nokia dekk så fant jeg ikke så mye alternativt, og så likte jeg felgene som kom på sommerdekk, samme som kommer på vinterdekk.

Håvar

Ift dekk, sjekk maks akselvekt og lastindeks (LI) oppgitt i vognkortet. Når jeg søker opp en tilfeldig G6 RWD fra Finn på Vegvesenets sider står det lastindeks 105 (925kg) og maks aksellast 1209/1462 kg (foran/bak). LI 98 er 750 kg eller 1500 kg pr aksel så om du finner dekk i 255/45-20 som har lastindeks 100 er du innafor. Det kan være du finner et større utvalg av dekk og evt lavere pris med LI 100 enn 105.

Ser flere dekksjapper har hjulpakker med Nokian R5EV og Conti CVC8 til 25-27 000 kr. Det er noen kroner å spare, men ikke så mye. G6 sine originale felger ser ganske ålreite ut.
Tipset ang lastindeks er uansett verdt å sjekke opp når det er tid for å bytte dekk om noen år
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Etternøleren

Sitat fra: Håvar på fredag 19. september 2025, klokken 09:33Ift dekk, sjekk maks akselvekt og lastindeks (LI) oppgitt i vognkortet. Når jeg søker opp en tilfeldig G6 RWD fra Finn på Vegvesenets sider står det lastindeks 105 (925kg) og maks aksellast 1209/1462 kg (foran/bak). LI 98 er 750 kg eller 1500 kg pr aksel så om du finner dekk i 255/45-20 som har lastindeks 100 er du innafor. Det kan være du finner et større utvalg av dekk og evt lavere pris med LI 100 enn 105.

Ser flere dekksjapper har hjulpakker med Nokian R5EV og Conti CVC8 til 25-27 000 kr. Det er noen kroner å spare, men ikke så mye. G6 sine originale felger ser ganske ålreite ut.
Tipset ang lastindeks er uansett verdt å sjekke opp når det er tid for å bytte dekk om noen år

Er egentlig ute etter 18 eller 19 tommer på vinter faktisk.

Men lastinndeks 100 eller over som er det jeg må be om?

Håvar

Hvis 18" passer kan du nok skrelle av 7-8 k til og lande på rundt 20 000 for pakke med de nevnte dekkene.

Strengt tatt klarer du deg med lastindeks 98, men de fleste dekkene i såpass stor dimmensjon er over 100.
I tillegg må felgene ha rett innpress og vektgrense.
Bruker du feks dekk24.no og legger inn bil får du alternativer som passer i 18"-20"
Det var tilfeldigvis de som hadde best pakkepris da jeg ville ha  18"-vinterhjul til min bil (TMY)

Men obs! siden bilen leveres med 20" originalt må du forsikre deg om at det faktisk er plass til bremsecaliper og bremseskjold inni felgen. Det blir naturligvis mindre klaring når en går ned på felgstørrelse, men det er forskjell på godstykkelse i forskjellige felger.
Tar du kontakt med dekksjappe kan de nok fortelle deg hva de har prøvd og funnet ut fungerer/ikke fungerer
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA